[MK4] Mam pytanko o zbiorniczek z plynem chlodniczym |
Autor |
Wiadomość |
yankess
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 30 Skąd: Żmigród
|
Wysłany: 4 Lip 2009, 00:08 [MK4] Mam pytanko o zbiorniczek z plynem chlodniczym
|
|
|
Witam mam pytanko, po trasie na wlączonym silniku otworzylem maske i zobaczylem ze cos sie dzieje w zbiorniczku od plynu chlodniczego jak by jakies bąbelki sie robily i zauwazylem ze stan plynu wtedy jest powyzej maximum a na zimnym silniku jest na minimum. Co to znaczy? Uklad zapowietrzony ? Jak to naprawic? |
|
|
|
 |
DziDzia
vel DziaDzia


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 38 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
 |
yankess
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 30 Skąd: Żmigród
|
Wysłany: 4 Lip 2009, 02:50
|
|
|
Tzn??? Tak ma byc? Wskaznik od temperatury nic nie pokazju niepokojącego. |
|
|
|
 |
yankess
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 30 Skąd: Żmigród
|
Wysłany: 4 Lip 2009, 02:56
|
|
|
Nie zaduzy ten skok plynu? |
|
|
|
 |
lesiokro
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Leszek
Wiek: 45 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 122 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 4 Lip 2009, 07:09
|
|
|
Mi w zeszłym roku tez się gotował i to już po 20km, potem zaczeło ubywać płynu chłodniczego ale nie żeby jakoś drastycznie, płyn za drogi niejest. Imprezę tą zakończyłem dopiero w tym roku na wiosnę: remont głowicy (wypłukana uszczelka), nowa pompa wody, nowa chłodnica VALEO + standardowo płyn chłodniczy i olej silnikowy. Teraz jest spokój, stajesz - nic nie paruje, nic nie bulgocze... |
_________________ lesiokro |
|
|
|
 |
yankess
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 30 Skąd: Żmigród
|
Wysłany: 4 Lip 2009, 19:26
|
|
|
po 20 km płyn skoczył mi do o 20 cm!!! i te bable nieweim czy to sie gotowało czy to jakies powietrze??!! jak sprowdzic czy wszytko jest ok płyn mam na minim jak wleje na maxa to chyba korek wywali co robic??? |
|
|
|
 |
yankess
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 30 Skąd: Żmigród
|
Wysłany: 4 Lip 2009, 19:27
|
|
|
sory nie o 20 cm tylko 4cm |
|
|
|
 |
pvzon

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 44 Dołączył: 06 Sie 2004 Posty: 311 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 4 Lip 2009, 22:23
|
|
|
sprawdź czy otwiera sie termostat i czy włącza się wentylator |
_________________ 1.1 clx rally
www.flmg.pl |
|
|
|
 |
lesiokro
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Leszek
Wiek: 45 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 122 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 5 Lip 2009, 20:27
|
|
|
Kiedyś jak rozmawiałem z mechanikiem (po naprawie głowicy) koleś mi mówił że płyn mógł stracić swoje właściwości tzn przejść w wodę ze starości (płyn wrze w 130stC a woda w 100stC). Wg niego Petrygo, Borygo to ścierwo i potrafi takie szopki zdziałać. |
_________________ lesiokro |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Lip 2009, 21:06 Re: Mam pytanko o zbiorniczek z plynem chlodniczym
|
|
|
yankess napisał/a: | Witam mam pytanko, po trasie na wlączonym silniku otworzylem maske i zobaczylem ze cos sie dzieje w zbiorniczku od plynu chlodniczego jak by jakies bąbelki sie robily i zauwazylem ze stan plynu wtedy jest powyzej maximum a na zimnym silniku jest na minimum. Co to znaczy? Uklad zapowietrzony ? Jak to naprawic? | Jeśli silnik by nie pracował - norma, jak silnik pracował i bąbelki leciały - niedobrze - najczęstsza: diagnoza iszczlka pod głowica..
To że płyn wrze w 130 a woda w 100 to tak nie do końca, układ chłodzenia jest ciśnieniowy i woda ma przesunięty punkt wrzenia powyżej 100 stopni - dlatego jak jest gorący silnik to wszystko ok, a jak się okręci korek to nagle kłęby pary sa i wrzątku. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
yankess
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 30 Skąd: Żmigród
|
Wysłany: 7 Lip 2009, 12:09
|
|
|
jak mozna zdiagnozowac czy to uszczelka za tydzien jade w daleka trase i wolał bym uniknac jakis niespodzianek???? ostatnio zrobiłem jakąs trase i otworzyłem maske i nic sie nie działo niewiem o co chodzi z tym autem. |
|
|
|
 |
yankess
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 30 Skąd: Żmigród
|
Wysłany: 7 Lip 2009, 12:14
|
|
|
swoja droga droga to jak apowinna byc temperatura??? bo ja zawsze mam na "N" albo ponizej i niepamietam zebym kiedys maiła wyzszą |
|
|
|
 |
szogoon

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 39 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Lip 2009, 12:51
|
|
|
zobacz czy w płynie chłodniczym nie pływa Ci nic...
jeśli pływają takie plamy to znaczy, że na 100% uszczelka pod głowicą
jak nie pływa nic to odkręć korek zbiorniczka, a druga osoba niech depta gaz, jak pojawiają się bąbelki przy gazowaniu to znaczy, że uszczelka pod głowicą... |
|
|
|
 |
yankess
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 30 Skąd: Żmigród
|
Wysłany: 7 Lip 2009, 13:12
|
|
|
nic sie nie dzieje jak gazaju i wezyk od termostatu jes zimny po właczeniu silnika wiec termostat chyba dział |
|
|
|
 |
|