[MK3] podmiana wtrysku 1,1i |
Autor |
Wiadomość |
nexia145 [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Lip 2009, 12:16 [MK3] podmiana wtrysku 1,1i
|
|
|
Witam wszystkich. Zakupiłem wczoraj na allegro wtrysk kompletny z krokiem i cpp(ponoć super sprawny) U mnie głupieje już cpp.Mam pytanko do fachmanów,czy lepiej podmienić całośc czy go rozbrajać i podmieniać czujnik,krokowy?A jeśli całość to czy pod wtryskiem jest jakaś uszczelka żeby nie latać po sklepach w czasie podmiany Pozdrawiam |
|
|
|
 |
szogoon

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 39 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 5 Lip 2009, 12:48
|
|
|
najłatwiej Ci chyba będzie odkręcić krokowca i cpp i podmienić |
|
|
|
 |
nexia145 [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Lip 2009, 12:58
|
|
|
Po to w sumie go zakupiłem tylko dla tych części dwóch,ale sam wtrysk też ma chyba tylko 4 śrubki jeśli się nie mylę?No chyba,że to skomplikowane taka podmiana.A pytam o całośc bo mój krokowy ma okragłą wtyczkę a w tym kupionym jest kwadrat |
|
|
|
 |
mdcs

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Paź 2004 Posty: 161 Skąd: Płock
|
Wysłany: 5 Lip 2009, 20:04
|
|
|
Silnik krokowy (prawidłowo - nastawnik przepustnicy, bo z silnikiem krokowym to nie ma NIC wspólnego) oraz TPS (Throtle Position Sensor - czujnik położenia przepustnicy) można z powodzeniem regenerować i nie trzeba kupować nowego. Pisałem już o tym na forum nie raz. |
_________________ było
Fiesta 1.1i - 91r
Fiesta 1.8D ABS - 94r
Escort 1.8TD 90PS - 96r.
jest
Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd |
|
|
|
 |
nexia145 [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Lip 2009, 20:48
|
|
|
Zgadza się tylko mój czujnik był regenerowany nie wiem ile razy juz przez poprzednika,cały kropelką poklejony,klejem na gorąco itp. Watpie że jeszcze ożyłby po reanimacji.A co do tych "krokowców" to czym się różnią oprócz wtyczki oczywiście :yyy: Pozdrawiam |
|
|
|
 |
mdcs

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Paź 2004 Posty: 161 Skąd: Płock
|
Wysłany: 5 Lip 2009, 21:23
|
|
|
chyba, że tak. Z doświadczenia wiem, że jeśli regenerację (która tak właściwie jest konserwacją) przeprowadzi się należycie - nastawnik śmiga jak nowy przez kolejne parę lat.
Nastawniki różnią się niewiele. Więszkość z nich ma silnik prądu stałego (dlatego krokowiec to niepoprawna nazwa), który poprzez przekładnię mechaniczną zmienia położenie przepustnicy na biegu jałowym. Każdy ma potencjometr sprzężony z osią przepustnicy pełniący funkcję TPSu. Nie w każdym, ale w fordowskim akurat tak - jest czunik zwolnienia pedału przyspieszenia, czyli krańcówka sygnalizująca, że pedał gazu został całkowicie puszczony. Przy regeneracji nastawnika często pomija się jego konserwację i efekty końcowe nie są zadowalające. Oczywiście nastawniki róznych producentów różnią się parametrami...ale generalnie mają za zadanie odpowiednie ustawienie przepustnicy na biegu jałowym.
W konstrukcjach bardziej zaawansowanych stosuje się silniki krokowe....ale ja jeszcze takiego nastawnika na oczy nie widziałem:) |
_________________ było
Fiesta 1.1i - 91r
Fiesta 1.8D ABS - 94r
Escort 1.8TD 90PS - 96r.
jest
Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd |
|
|
|
 |
nexia145 [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Lip 2009, 21:35
|
|
|
Dzięki za wyczerpującą odp.Ale w sumie nadal nie wiem czy jak podmienię całośc to będzie czy jak pisałem w aucie przy wtrysku mam okrągłą wtyczke na 4 bolce przy tym nastawniku a w zakupionym kwadratowa na 4 bolce więc osobno i tak go nie podmienię.cpp jest taki sam |
|
|
|
 |
nexia145 [Usunięty]
|
|
|
|
 |
nexia145 [Usunięty]
|
|
|
|
 |
mdcs

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Paź 2004 Posty: 161 Skąd: Płock
|
Wysłany: 5 Lip 2009, 23:47
|
|
|
Jak jest od takiego samego silnika to nie rozumiem dlaczego są inne wtyczki.
Jeśli natomiast jest od podobnego silnika to mogą się różnić...rezystancją TPSu, dyszą wtryskiwacza i wieloma innymi parametrami. |
_________________ było
Fiesta 1.1i - 91r
Fiesta 1.8D ABS - 94r
Escort 1.8TD 90PS - 96r.
jest
Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd |
|
|
|
 |
nexia145 [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Lip 2009, 19:47
|
|
|
Witam,gość sie zapierał ,że do 1,1 oraz 1,3 pasuje i ,że w idealnym stanie a i cena okazyjna to brałem tym bardziej kompletny.Jak nie spasi to zwrot będzie.Takie klienta prawo. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
szogoon

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 39 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Lip 2009, 20:46
|
|
|
ja czytałem, że osprzęt 1.1i i 1.3i jest taki sam... |
|
|
|
 |
nexia145 [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Lip 2009, 20:50
|
|
|
Dokładnie tak,dlatego się nie zastanawiałem z kupnem tego.Ten wtyk mnie tylko martwi .Ale obadamy wsyćko jak będzie w rekach już po dostawie.Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|