| [MK3] Sprzęgło - zgrzyta wsteczny przy wbijaniu | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | megabajt   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: FX
 Silnik: 1.8D/60KM
 Dołączył: 07 Lip 2008
 Posty: 128
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Cze 2009,  13:04   [MK3] Sprzęgło - zgrzyta wsteczny przy wbijaniu | 
 |  
               | 
 |  
               | Sprzęgło od kąd pamiętam, bralo mi juz 2 cm nad podłoga. Gdy teraz wrzucam wsteczny to slychac zgrzyt oraz ciężej wchodzą biegi 1,2,3,4,5. Patrzyłem wczensniej pod pedał sprzęgła,
 kombinowałem i nie umiem przesunąć zębatki o ząbek;/Robiłem to tak:podnosiłem pedał sprzęgła do góry na max ile mogłem, paluchem próbowałem podtrzymać coś w środku po czym wciskałem pedal w podłoge;/ Kilika podejść nic nie dalo i dalej nie wiem jak to działa.Mechanik do którego jezdze to nie umial sobie poradzić z samo regulatorem;/ Wczoraj otworzyłem maskę, prętem dociskałem łapę sprzęgła ile się dało, mama wrzucała wsteczny i inne biegi i cisza zero zgrzytu, biegi pięknie wchodziły, później sprzęgło brało dopiero od polowy pedału (pięknie!) samochód postał przez noc i znów to samo;/ Co to znaczy?Czy to koniec sprzęgła czy coś nie tak z samo regulatorem?
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 25 Cze 2009,  13:06, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Cze 2009,  13:16 | 
 |  
               | 
 |  
               | Spróbuj przestawić łapę sprzęgła na wielowypuście o 1 ząbek, może pomoże. |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | megabajt   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: FX
 Silnik: 1.8D/60KM
 Dołączył: 07 Lip 2008
 Posty: 128
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Cze 2009,  13:22 | 
 |  
               | 
 |  
               | Czytałem ze można w ten sposób uszkodzić dzwon skrzyni;/ Czy to koniec sprzęgła? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | megabajt   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: FX
 Silnik: 1.8D/60KM
 Dołączył: 07 Lip 2008
 Posty: 128
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Cze 2009,  13:33 | 
 |  
               | 
 |  
               | Dla dokładnośći w momencie kiedy pchałem łapę sprzęgła pod maska, pomagała mi osoba która naciskała dodatkowo pedał sprzęgła w kabinie. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Cze 2009,  14:50 | 
 |  
               | 
 |  
               | Unieś pedał do góry i przekręć zębatkę do końca - da się w jedną stronę bo w druga ciągnie za linkę - linka stanie się luźna, naciśnij kilka razy pedał sprzęgła do podłogi, jak przestanie trykać, odpal auto i zobacz jak będzie. 
 Ręką naciśnij pedał (ciężko ale trochę się da) potem trzymając go naciśniętego przytrzymaj ręką zębatkę i powoli pość pedał nie pozwalając zębatce się przesunąć razem z nim, pstryknie o ząbek lub jak masz trochę pery to od dwa - zobacz jak będzie,
 
 Podciąganie naciągu nie jest dobre dla sprzęgła - tak samo jak przesuwanie łapy o ząbek, najprostsze i najtańsze to wymiana linki na nową bo mogła się zwyczajnie wyciągnąć.
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | megabajt   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: FX
 Silnik: 1.8D/60KM
 Dołączył: 07 Lip 2008
 Posty: 128
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Cze 2009,  17:02 | 
 |  
               | 
 |  
               | Joemix robie to samo co piszesz tylko przez zablokowanie lapy sprzegla i przez puszczenie pedalu sprzegla na wysprzegleniu, tryka i sie blokuje, gra muzyka biegi pieknie wchodza lacznie z wstecznym.UWAGA w momencie gdy wcisne pedal sprzegla poczym gwaltwonie go puszcze sytuacja wraca do stanu gdy wsteczny mi zgrzyta?! Czy to koniec sprzęgła i mam kupić nowe kompletne sprzeglo czy isc do sklepu i kupic oryginalna linkę oraz zębatkę spod pedału?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Cze 2009,  18:28 | 
 |  
               | 
 |  
               | W momencie kiedy gwałtownie puszczasz sprzęgło jest sytuacja taka jak być uniósł pedał do góry - zębatka się odblokowuje i przestawia (reset napinacza) przy kolejnym naciśnięciu następuje ponowne automatyczne naciągnięcie linki,,, dlatego Twoje ręczne nastawienie idzie w cholerę,,, 
 Powody:
 - Linka jest stara i wyciągnięta - wymiana na nową może rozwiązać problem, bo będzie mniej elastyczna
 - Samoregulator szlag trafił, wytarł się ząbek na którym się blokuje i się przestawia, wymiana linki może spowodować że będzie się blokował w innym miejscu i będzie zicher,,,
 - Sprzęgło się już kończy, konkretniej docisk, wymaga mocniejszej siły by w pełni rozłączyć (silniejsze naciągnięcie linki daje taki efekt, ale jest nienaturalne) ale nie jest to dla niego dobre
 
 Czyli jak pisałem zacznij od linki, do mk3 kosztuje około 40 zeta, i wymiana niekłopotliwa - a może pomoże.
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | megabajt   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: FX
 Silnik: 1.8D/60KM
 Dołączył: 07 Lip 2008
 Posty: 128
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Cze 2009,  18:43 | 
 |  
               | 
 |  
               | Linke zmienię tak jak napisałeś. Konczy się docisk czyli ile jeszcze max teoretycznie przejedzie 10 000km? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Cze 2009,  20:27 | 
 |  
               | 
 |  
               | Nie wiadomo - latami może tak jeździć |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | karolusms   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Karol
 Wiek: 35
 Dołączył: 23 Cze 2009
 Posty: 132
 Skąd: Skopanie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Cze 2009,  07:25 | 
 |  
               | 
 |  
               | to z pewnoscia naciagacz w pedale.........mialem identyczny problem, uzylem kilku podkladek na czubku linki przy skrzyni (tam jak zaczepia o ten wichajster ktory ciagnie linka) a dokladnie to byly chyba 1 nakretka i 2 podkladki...teraz juz nie zgrzyta     |  
				| _________________ 
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Cze 2009,  08:34 | 
 |  
               | 
 |  
               | karolusms, czyli linka się wyciągła, podkładki to można w Kaszelku (bez urazy do posiadaczy 126p) podkładać,,, w Fieście jak się linka wyciągnie to wypada ją wymienić na nową. |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | megabajt   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: FX
 Silnik: 1.8D/60KM
 Dołączył: 07 Lip 2008
 Posty: 128
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Cze 2009,  13:21 | 
 |  
               | 
 |  
               | Za oryginalna linkę Forda dałem dziś 114zł, w sklepie Forda na Małopanewskiej we Wrocławiu haha   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Cze 2009,  07:21 | 
 |  
               | 
 |  
               | ta fajnie ja musze kable WN kupic........... 150 zeta i tydzien czekania
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | karolusms   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Karol
 Wiek: 35
 Dołączył: 23 Cze 2009
 Posty: 132
 Skąd: Skopanie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Cze 2009,  23:04 | 
 |  
               | 
 |  
               | no....150 zeta na linke...ja podkladki wyciagnalem ze skrzyneczki w bagazniku za free  i chodzi...narazie...   |  
				| _________________ 
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Cze 2009,  23:49 | 
 |  
               | 
 |  
               | Kolega dał za linkę 114 zeta, 150 to za kable WN, nie musisz kupować oryginału, możesz kupić tańsza linkę za 40 zeta i tez będzie dobra, bo stara wyciągnięta w końcu któregoś razu zrobi trach,,, a jak podkładeczek jest za dużo to słoneczko szlag trafi niedługo. |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | megabajt   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: FX
 Silnik: 1.8D/60KM
 Dołączył: 07 Lip 2008
 Posty: 128
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Lip 2009,  18:09 | 
 |  
               | 
 |  
               | PO WYMIANIE LINKI(mistrzu skasował 50 pln, wiem prosta sprawa ale chciałem żeby to zrobił profesjonalista i wymienił w razie konieczności mechanizm zapadki[nie wymienił]) NADAL KASZANA.Mistrzu powiedział że linka musi być oryginalna bo inaczej nie ma sensu wymiana, więc kupiłem oryginał.Jechałem i nagle usłyszałem jak się coś przekręca, jak by jakaś zębatka przeskoczyła, rozwściekliły mnie tego dnia brak rozpałki z kluczyka i łączący się z tym fakt pięciu chopa co mnie pchało i kazało odpalac PRZY PCHANIU z 2 lub 3 i tak 200 metrów "panie rozrząd przestawiony". Rozbujałem furmankę sam z osoba w środku, której kazałem siedzieć żeby się na niej w złości nie wyżyć, wskoczyłem 1 wbite i odpaliło od 1 strzała;] Po przeskoczeniu czegoś pod pedałem, tak mi się zdaje, nie mogłem wbić kompletnie biegu, mało wku#$#%^& ta suka nie wyrwałem drążka zmiany biegów.
 Finalnie naciąłem gumówką nakrętkę 5 mm tak żeby przeszła swobodnie linka i podłożyłem pod łapę sprzęgła na skrzyni biegów, jak ręką odjął, biegi wchodzą normalnie, chodź nadal słyszę ten k@#$%^& trybik jak przeskakuje, brak mi sił.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Lip 2009,  19:57 | 
 |  
               | 
 |  
               | No to masz rozwiązanie - to że przestawiłeś osłonę linki na łapie sprzęgła nic nie da bo masz zjechany samoregulator na pedale - on przeskakuje (traci naciąg linki) i to właśnie jest to trykanie. Albo wymiana zębatek na nowe (w sensie nie przeskakujące) lub zblokowanie śrubą na sztywno. 
 Do poczytania: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=39580
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |