Przesunięty przez: van 21 Cze 2014, 21:03 |
Pedal sprzegla (albo sprzeglo) nie dziala - co mnie czeka? |
Autor |
Wiadomość |
Toro
Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: L
Silnik: 1.6D/54KM
Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 52 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10 Maj 2009, 03:46 Pedal sprzegla (albo sprzeglo) nie dziala - co mnie czeka?
|
|
|
Witam,
dzisiaj pedal sprzegla (albo sprzeglo) strzelil focha i przestal dzialac. Zaczelo sie dwa dni temu od przeskoczenia pedalu przy gwaltownym nacisnieciu. Potem pedal dzialal z lekkim trzaskiem. Dzisiaj wcisniecie pedalu nie powoduje rozlaczenia sprzegla, przy wciskaniu slychac zgrzyt - tak jakby jakies zapadki sie wyrobily i przeskakiwaly. Dzwiek dobiega jakby z mocowania pedalu.
Pytanie - moze sa to jakies standardowe objawy i wiecie co bede musial wymienic/naprawic?
Fiesta jeszcze czeka kilometr od domu na sciagniecie, nie mialem nawet czasu do ksiazki zajrzec.
pozdr
Piotr |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 10 Maj 2009, 08:42
|
|
|
Tak, na pedale sprzęgła jest taka plastikowa zębatka - szlag ją trafił i dlatego strzela, możesz albo wymienić, albo ustawić ręcznie naciąg linki i przewiercić śrubą i skręcić na stałe - będzie bez samoregulacji naciągu linki. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Toro
Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: L
Silnik: 1.6D/54KM
Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 52 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10 Maj 2009, 13:46
|
|
|
Dzieki.
Czy do tego wiercenia musze demontowac pedal/cos innego czy wystarczy ze sie zegne w palak i wcisne pod pedaly?
Zaraz jade sciagac Fiestke i moze jeszcze dzis ja bede naprawial.
pozdr
Piotr |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 10 Maj 2009, 13:56
|
|
|
Umościsz pedał do góry, przesuwasz zębatkę tak by nie było luzu linki,,,, ale czy do wiercenia trzeba demontować,,, to nie pamiętam. Robiłem to raz tylko i dawno temu. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Toro
Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: L
Silnik: 1.6D/54KM
Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 52 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12 Maj 2009, 02:06
|
|
|
Dzieki, gdyby nie Twoje info o mozliwosci przewiercenia pedalu pewnie bym sie poddal i oddal fieste do warsztatu. A tak juz jezdzi, chociaz schrzanilem sprawe z dlugoscia linki i trzeba wciskac pedal na maxa. Sprzeglo rozlacza sie gdy pedal jest prawie w podlodze, wymaga to poteznej sily w nodze, jazdza jest meczaca. Chyba jeszcze powalcze - poszukam nowych krzywek albo przewierce stara w innym miejscu.
Zabawa trwala 2 godziny (lacznie z czytaniem ksiazki i szukaniem narzedzi i srub). Jest to robota dla krasnoludka albo wychudlego speleologa - mialem chyba ze 3 napady klaustrofobii. Pracowalem lezac na plecach wcisniety pod konsole, mozna tez kleczec z boku samochodu wygiety w palak. Ja polozylem oba oparcia siedzen, warto by wymontowac siedzenie kierowcy i moze pasazera? Jak ktos ma zdemontowana konsole to miodzio.
Zabawe zaczynamy od odpiecia linki sprzegla w komorze silnika.
Teraz pedaly. Wszystkie trzy pedaly chodza na wspolnej osi. Od strony gazu oś ma pogrubienie koncowe (chyba), od strony sprzegla mamy zapinke wchodzaca w naciecie w osi, potem gruba podkladka, cienka (sprezynujaca) podkladka i pedal. Wyciagamy zapinke i podkladki i pedal sprzegla ladnie nam sie zsuwa z osi.
Pedal ma profil litery U. W bocznych sciankach dwa duze otwory na oś pedalow. Wewnatrz profila pedalu znajduja sie dwie plastikowe krzywki z zebami - duza i mala. Duza porusza sie na na tej samej osi co pedal, mala (gorna) ma za zadanie blokowac duza. Pomiedzy krzywkami przebiega cieglo i jest zaczepione na koncu duzej krzywki.
Duza krzywka znajduje sie wewnatrz profila U pedalu i obraca sie na tej samej osi co pedaly. Jest przytrzymana w stosunku do pedalu plastikowymi czerwonymi kolnierzami dystansowymi. Jezeli poluzujemy pedal (wyjmujac zapinke z konca osi) kolnierze wyleca i duza krzywka bedzie miala sporo luzu w pedale. Jest to wazne przy montazu.
Wyjelismy pedal. Wszystko sie rozsypalo Przewiercilismy pedal (litera U) z krzywka w srodku. Skrecilismy sruba. Sruba blokuje ruch krzywki w pedale. Pozycje krzywki w pedale wybralismi na oko i to byl nasz blad powodujacy zle dzialanie pedalu po zmontowaniu (nisko biorace sprzeglo).
Montaz. Nasuwamy pedal z zablokowana duza krzywka na oś pedalow. Kolnierze dystansowe na miejscu i pierwsze zdziwienie - nie ma jak przeciagnac ciegla przez krzywki - za mala szczelina miedzy krzywkami. Rozwiazanie - wyjac na razie kolnierze dystansowe - wtedy duza krzywka daje sie przesunac i "wpusza" linke sprzegla. Po przewleczeniu ciegla i zapieciu go kolnierze wedruja na swoje miejsce.
Druga niespodzianka - wciecie na osi pedalow na spinke prawie zniklo, nie mozna jej zapiac. Powod - oś pedalow chodzi luzno i po prostu przesunela sie w strone pedalu gazu.
Po zmontowaniu wszystkiego w kabinie zapinamy linke sprzegla w komorze silnika. I tu druga niespodzianka - linka (o dziwo!!!) staje sie za krotka. 20 minut walki, zeby zapiac to cholerstwo. Popelniony blad - nie odsunelismy gumki od glowki zahaczajacej linki. Przydala sie tez dzwignia z rurki kanalizacyjnej zablokowana dolem o drazki kol a srodkiem naciagajaca dzwignie sprzegla.
I tu moja logika sie gubi. Z jednej strony pedal sprzegla bierze baaaardzo nisko przy samej podlodze, z drugiej strony nie bylem w stanie zapiac go na dzwignie sprzegla. To w koncu ta linka za krotka czy za dluga?
Powod calej awarii - wyrobily sie zeby na krzywkach i mala juz nie blokuje duzej. Z tego co pamietam z jazdu fiestka - dwa, trzy dni wczesniej zdarzylo misie agresywnie zaatakowac pedal sprzegla i poczulem pierwsze przeskoczenie. Potem pedal trzeszczal ale pracowal. Do czasu zerwania zebow krzywek. Mam tez podejrzenie - w zeszle wakacje zdarzylo mi sie wjechac fiesta w off-road i od tego momentu, od czasu do czasu przy ruszaniu czulem dziwne szarpniecie jakby na skrzyni lub sprzegle. Z rzadka, ale sie zdarzalo.
Blad popelniony w mojej pracy - polozenie krzywek wybralismy na oko. Chyba trzeba bylo zaznaczyc flamastrem polozenie krzywki wzgledem pedalu w pozycji spoczynku?
Teraz albo kupie nowe krzywki, albo przewierce jeszcze raz stara - chyba tak, zeby skrocic linke? A moze jest jakas regulacja na ciegle?
Moze moja pisanina komus sie przyda. Aha - nie znam sie na mechanice i fakt ze robie takie naprawy to spora hucpa Tak wiec prosze wziac pod uwage, ze w trakcie tego dzialania popelniono pare bledow.
pozdr
Piotr |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Lut 2011, 19:21
|
|
|
Prosta sprawa - odpinasz linkę od skrzyni i sprawdza, jak chodzi lekko i bez problemów to poszło coś głębiej, jak ledwo będzie ja można ruszyć to linka. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Bez

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Imię: Mateusz
Wiek: 33 Dołączył: 18 Kwi 2010 Posty: 123 Skąd: Orzysz (NPI)
|
Wysłany: 14 Lut 2011, 19:22
|
|
|
ruszyć prawie niemożna |
_________________ Była Fiesta 1,1 HCS
Był Escort 1,6 16v zetec-e
Była Alfa Romeo 156 1.6 twin spark
Bylo Mondeo mk3 2.0 Duratec HE
Jest Ford Sierra 2.0 DOHC BITURBO
A4 B7 1.8T
 |
|
|
|
 |
Pontoniento

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Szymon
Wiek: 34 Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 65 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2 Maj 2012, 01:25
|
|
|
Chcialbym prosic o rade czy wymiana tego elementu wystarczy czy jest cos tam jeszcze? mam te same objawy, strzal, sprzeglo wpada i nisko lapie i tak co jakis czas bo nie za kazdym razem.
http://img17.allegroimg.p...3/75/2305537514
Mam mozliwosc wyciagnac ze szrota caly pedal i wszystko za 30 zl, bedzie latwiej z montazem? czy lepiej juz nowy element kupic? |
Ostatnio zmieniony przez van 2 Maj 2012, 22:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Maj 2012, 07:26
|
|
|
Pontoniento, Jasli przeskakuje samoregulator to wymiana pomoże, potrzebny śrubokręt, kombinerki i tona cierpliwości jak tego wcześniej nie robiłeś, lub trochę szczęścia |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Pontoniento

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Szymon
Wiek: 34 Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 65 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2 Maj 2012, 22:49
|
|
|
Tylko ja pytam czy ten link ze zdjeciem to to co trzeba kupic w przypadku 1.1i mk 3.5 |
_________________
MojitoProject
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Maj 2012, 00:20
|
|
|
Tak, to to, ale niedawno się dowiedziałem ze są rożne wymiary tych zębatek,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Pontoniento

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Szymon
Wiek: 34 Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 65 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 3 Maj 2012, 00:21
|
|
|
Nie wiem czy bede mial na tyle cierpliwosci, nie lubie jak cos sie latwiej rozklada niz sklada, ale moze sie uda. dzieki |
_________________
MojitoProject
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Maj 2012, 01:48
|
|
|
Bo to jest tak że ta zębatka na pedale trzyma się na trzpieniu, ale jak demontujesz/montujesz to tylko na takich podkładkach, i jest sprężynka, wystarczy stuknąć i się rozpada,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|