[MK3] Sprzęgło - zgrzyta wsteczny przy wbijaniu |
Autor |
Wiadomość |
megabajt
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 128 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25 Cze 2009, 14:04 [MK3] Sprzęgło - zgrzyta wsteczny przy wbijaniu
|
|
|
Sprzęgło od kąd pamiętam, bralo mi juz 2 cm nad podłoga. Gdy teraz wrzucam wsteczny
to slychac zgrzyt oraz ciężej wchodzą biegi 1,2,3,4,5. Patrzyłem wczensniej pod pedał sprzęgła,
kombinowałem i nie umiem przesunąć zębatki o ząbek;/Robiłem to tak:podnosiłem pedał sprzęgła do góry na max ile mogłem, paluchem próbowałem podtrzymać coś w środku po czym wciskałem pedal w podłoge;/ Kilika podejść nic nie dalo i dalej nie wiem jak to działa.Mechanik do którego jezdze to nie umial sobie poradzić z samo regulatorem;/ Wczoraj otworzyłem maskę, prętem dociskałem łapę sprzęgła ile się dało, mama wrzucała wsteczny i inne biegi i cisza zero zgrzytu, biegi pięknie wchodziły, później sprzęgło brało dopiero od polowy pedału (pięknie!) samochód postał przez noc i znów to samo;/ Co to znaczy?Czy to koniec sprzęgła czy coś nie tak z samo regulatorem? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 25 Cze 2009, 14:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 25 Cze 2009, 14:16
|
|
|
Spróbuj przestawić łapę sprzęgła na wielowypuście o 1 ząbek, może pomoże. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
megabajt
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 128 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25 Cze 2009, 14:22
|
|
|
Czytałem ze można w ten sposób uszkodzić dzwon skrzyni;/ Czy to koniec sprzęgła? |
|
|
|
|
megabajt
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 128 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25 Cze 2009, 14:33
|
|
|
Dla dokładnośći w momencie kiedy pchałem łapę sprzęgła pod maska, pomagała mi osoba która naciskała dodatkowo pedał sprzęgła w kabinie. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 25 Cze 2009, 15:50
|
|
|
Unieś pedał do góry i przekręć zębatkę do końca - da się w jedną stronę bo w druga ciągnie za linkę - linka stanie się luźna, naciśnij kilka razy pedał sprzęgła do podłogi, jak przestanie trykać, odpal auto i zobacz jak będzie.
Ręką naciśnij pedał (ciężko ale trochę się da) potem trzymając go naciśniętego przytrzymaj ręką zębatkę i powoli pość pedał nie pozwalając zębatce się przesunąć razem z nim, pstryknie o ząbek lub jak masz trochę pery to od dwa - zobacz jak będzie,
Podciąganie naciągu nie jest dobre dla sprzęgła - tak samo jak przesuwanie łapy o ząbek, najprostsze i najtańsze to wymiana linki na nową bo mogła się zwyczajnie wyciągnąć. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
megabajt
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 128 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25 Cze 2009, 18:02
|
|
|
Joemix robie to samo co piszesz tylko przez zablokowanie lapy sprzegla i przez puszczenie pedalu sprzegla na wysprzegleniu, tryka i sie blokuje, gra muzyka biegi pieknie wchodza lacznie z wstecznym.UWAGA w momencie gdy wcisne pedal sprzegla poczym gwaltwonie go puszcze sytuacja wraca do stanu gdy wsteczny mi zgrzyta?!
Czy to koniec sprzęgła i mam kupić nowe kompletne sprzeglo czy isc do sklepu i kupic oryginalna linkę oraz zębatkę spod pedału? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 25 Cze 2009, 19:28
|
|
|
W momencie kiedy gwałtownie puszczasz sprzęgło jest sytuacja taka jak być uniósł pedał do góry - zębatka się odblokowuje i przestawia (reset napinacza) przy kolejnym naciśnięciu następuje ponowne automatyczne naciągnięcie linki,,, dlatego Twoje ręczne nastawienie idzie w cholerę,,,
Powody:
- Linka jest stara i wyciągnięta - wymiana na nową może rozwiązać problem, bo będzie mniej elastyczna
- Samoregulator szlag trafił, wytarł się ząbek na którym się blokuje i się przestawia, wymiana linki może spowodować że będzie się blokował w innym miejscu i będzie zicher,,,
- Sprzęgło się już kończy, konkretniej docisk, wymaga mocniejszej siły by w pełni rozłączyć (silniejsze naciągnięcie linki daje taki efekt, ale jest nienaturalne) ale nie jest to dla niego dobre
Czyli jak pisałem zacznij od linki, do mk3 kosztuje około 40 zeta, i wymiana niekłopotliwa - a może pomoże. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
megabajt
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 128 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25 Cze 2009, 19:43
|
|
|
Linke zmienię tak jak napisałeś. Konczy się docisk czyli ile jeszcze max teoretycznie przejedzie 10 000km? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 25 Cze 2009, 21:27
|
|
|
Nie wiadomo - latami może tak jeździć |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
karolusms
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 34 Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 132 Skąd: Skopanie
|
Wysłany: 26 Cze 2009, 08:25
|
|
|
to z pewnoscia naciagacz w pedale.........mialem identyczny problem, uzylem kilku podkladek na czubku linki przy skrzyni (tam jak zaczepia o ten wichajster ktory ciagnie linka) a dokladnie to byly chyba 1 nakretka i 2 podkladki...teraz juz nie zgrzyta |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 26 Cze 2009, 09:34
|
|
|
karolusms, czyli linka się wyciągła, podkładki to można w Kaszelku (bez urazy do posiadaczy 126p) podkładać,,, w Fieście jak się linka wyciągnie to wypada ją wymienić na nową. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
megabajt
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 128 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 26 Cze 2009, 14:21
|
|
|
Za oryginalna linkę Forda dałem dziś 114zł, w sklepie Forda na Małopanewskiej we Wrocławiu haha |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 27 Cze 2009, 08:21
|
|
|
ta fajnie ja musze kable WN kupic...........
150 zeta i tydzien czekania |
|
|
|
|
karolusms
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 34 Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 132 Skąd: Skopanie
|
Wysłany: 28 Cze 2009, 00:04
|
|
|
no....150 zeta na linke...ja podkladki wyciagnalem ze skrzyneczki w bagazniku za free i chodzi...narazie... |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 28 Cze 2009, 00:49
|
|
|
Kolega dał za linkę 114 zeta, 150 to za kable WN, nie musisz kupować oryginału, możesz kupić tańsza linkę za 40 zeta i tez będzie dobra, bo stara wyciągnięta w końcu któregoś razu zrobi trach,,, a jak podkładeczek jest za dużo to słoneczko szlag trafi niedługo. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
megabajt
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 128 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 4 Lip 2009, 19:09
|
|
|
PO WYMIANIE LINKI(mistrzu skasował 50 pln, wiem prosta sprawa ale chciałem żeby to zrobił profesjonalista i wymienił w razie konieczności mechanizm zapadki[nie wymienił]) NADAL KASZANA.Mistrzu powiedział że linka musi być oryginalna bo inaczej nie ma sensu wymiana, więc kupiłem oryginał.Jechałem i nagle usłyszałem jak się coś przekręca, jak by jakaś zębatka przeskoczyła, rozwściekliły mnie tego dnia brak rozpałki z kluczyka i łączący się z tym fakt pięciu chopa co mnie pchało i kazało odpalac PRZY PCHANIU z 2 lub 3 i tak 200 metrów "panie rozrząd przestawiony". Rozbujałem furmankę sam z osoba w środku, której kazałem siedzieć żeby się na niej w złości nie wyżyć, wskoczyłem 1 wbite i odpaliło od 1 strzała;]
Po przeskoczeniu czegoś pod pedałem, tak mi się zdaje, nie mogłem wbić kompletnie biegu, mało wku#$#%^& ta suka nie wyrwałem drążka zmiany biegów.
Finalnie naciąłem gumówką nakrętkę 5 mm tak żeby przeszła swobodnie linka i podłożyłem pod łapę sprzęgła na skrzyni biegów, jak ręką odjął, biegi wchodzą normalnie, chodź nadal słyszę ten k@#$%^& trybik jak przeskakuje, brak mi sił. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 4 Lip 2009, 20:57
|
|
|
No to masz rozwiązanie - to że przestawiłeś osłonę linki na łapie sprzęgła nic nie da bo masz zjechany samoregulator na pedale - on przeskakuje (traci naciąg linki) i to właśnie jest to trykanie. Albo wymiana zębatek na nowe (w sensie nie przeskakujące) lub zblokowanie śrubą na sztywno.
Do poczytania: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=39580 |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|