Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Sprzęgło - zgrzyta wsteczny przy wbijaniu
Autor Wiadomość
megabajt 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 128
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25 Cze 2009, 14:04   [MK3] Sprzęgło - zgrzyta wsteczny przy wbijaniu

Sprzęgło od kąd pamiętam, bralo mi juz 2 cm nad podłoga. Gdy teraz wrzucam wsteczny
to slychac zgrzyt oraz ciężej wchodzą biegi 1,2,3,4,5. Patrzyłem wczensniej pod pedał sprzęgła,
kombinowałem i nie umiem przesunąć zębatki o ząbek;/Robiłem to tak:podnosiłem pedał sprzęgła do góry na max ile mogłem, paluchem próbowałem podtrzymać coś w środku po czym wciskałem pedal w podłoge;/ Kilika podejść nic nie dalo i dalej nie wiem jak to działa.Mechanik do którego jezdze to nie umial sobie poradzić z samo regulatorem;/ Wczoraj otworzyłem maskę, prętem dociskałem łapę sprzęgła ile się dało, mama wrzucała wsteczny i inne biegi i cisza zero zgrzytu, biegi pięknie wchodziły, później sprzęgło brało dopiero od polowy pedału (pięknie!) samochód postał przez noc i znów to samo;/ Co to znaczy?Czy to koniec sprzęgła czy coś nie tak z samo regulatorem?
Ostatnio zmieniony przez trzeci 25 Cze 2009, 14:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 25 Cze 2009, 14:16   

Spróbuj przestawić łapę sprzęgła na wielowypuście o 1 ząbek, może pomoże.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
megabajt 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 128
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25 Cze 2009, 14:22   

Czytałem ze można w ten sposób uszkodzić dzwon skrzyni;/ Czy to koniec sprzęgła?
 
 
 
megabajt 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 128
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25 Cze 2009, 14:33   

Dla dokładnośći w momencie kiedy pchałem łapę sprzęgła pod maska, pomagała mi osoba która naciskała dodatkowo pedał sprzęgła w kabinie.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Cze 2009, 15:50   

Unieś pedał do góry i przekręć zębatkę do końca - da się w jedną stronę bo w druga ciągnie za linkę - linka stanie się luźna, naciśnij kilka razy pedał sprzęgła do podłogi, jak przestanie trykać, odpal auto i zobacz jak będzie.

Ręką naciśnij pedał (ciężko ale trochę się da) potem trzymając go naciśniętego przytrzymaj ręką zębatkę i powoli pość pedał nie pozwalając zębatce się przesunąć razem z nim, pstryknie o ząbek lub jak masz trochę pery to od dwa - zobacz jak będzie,

Podciąganie naciągu nie jest dobre dla sprzęgła - tak samo jak przesuwanie łapy o ząbek, najprostsze i najtańsze to wymiana linki na nową bo mogła się zwyczajnie wyciągnąć.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
megabajt 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 128
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25 Cze 2009, 18:02   

Joemix robie to samo co piszesz tylko przez zablokowanie lapy sprzegla i przez puszczenie pedalu sprzegla na wysprzegleniu, tryka i sie blokuje, gra muzyka biegi pieknie wchodza lacznie z wstecznym.UWAGA w momencie gdy wcisne pedal sprzegla poczym gwaltwonie go puszcze sytuacja wraca do stanu gdy wsteczny mi zgrzyta?!
Czy to koniec sprzęgła i mam kupić nowe kompletne sprzeglo czy isc do sklepu i kupic oryginalna linkę oraz zębatkę spod pedału?
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Cze 2009, 19:28   

W momencie kiedy gwałtownie puszczasz sprzęgło jest sytuacja taka jak być uniósł pedał do góry - zębatka się odblokowuje i przestawia (reset napinacza) przy kolejnym naciśnięciu następuje ponowne automatyczne naciągnięcie linki,,, dlatego Twoje ręczne nastawienie idzie w cholerę,,,

Powody:
- Linka jest stara i wyciągnięta - wymiana na nową może rozwiązać problem, bo będzie mniej elastyczna
- Samoregulator szlag trafił, wytarł się ząbek na którym się blokuje i się przestawia, wymiana linki może spowodować że będzie się blokował w innym miejscu i będzie zicher,,,
- Sprzęgło się już kończy, konkretniej docisk, wymaga mocniejszej siły by w pełni rozłączyć (silniejsze naciągnięcie linki daje taki efekt, ale jest nienaturalne) ale nie jest to dla niego dobre

Czyli jak pisałem zacznij od linki, do mk3 kosztuje około 40 zeta, i wymiana niekłopotliwa - a może pomoże.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
megabajt 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 128
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25 Cze 2009, 19:43   

Linke zmienię tak jak napisałeś. Konczy się docisk czyli ile jeszcze max teoretycznie przejedzie 10 000km?
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Cze 2009, 21:27   

Nie wiadomo - latami może tak jeździć
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
karolusms 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 34
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 132
Skąd: Skopanie
Wysłany: 26 Cze 2009, 08:25   

to z pewnoscia naciagacz w pedale.........mialem identyczny problem, uzylem kilku podkladek na czubku linki przy skrzyni (tam jak zaczepia o ten wichajster ktory ciagnie linka) a dokladnie to byly chyba 1 nakretka i 2 podkladki...teraz juz nie zgrzyta :P :D
_________________

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Cze 2009, 09:34   

karolusms, czyli linka się wyciągła, podkładki to można w Kaszelku (bez urazy do posiadaczy 126p) podkładać,,, w Fieście jak się linka wyciągnie to wypada ją wymienić na nową.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
megabajt 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 128
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26 Cze 2009, 14:21   

Za oryginalna linkę Forda dałem dziś 114zł, w sklepie Forda na Małopanewskiej we Wrocławiu haha :D
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 27 Cze 2009, 08:21   

ta fajnie ja musze kable WN kupic...........
150 zeta i tydzien czekania
 
 
 
karolusms 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 34
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 132
Skąd: Skopanie
Wysłany: 28 Cze 2009, 00:04   

no....150 zeta na linke...ja podkladki wyciagnalem ze skrzyneczki w bagazniku za free :P i chodzi...narazie... :P
_________________

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Cze 2009, 00:49   

Kolega dał za linkę 114 zeta, 150 to za kable WN, nie musisz kupować oryginału, możesz kupić tańsza linkę za 40 zeta i tez będzie dobra, bo stara wyciągnięta w końcu któregoś razu zrobi trach,,, a jak podkładeczek jest za dużo to słoneczko szlag trafi niedługo.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
megabajt 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 128
Skąd: Wrocław
Wysłany: 4 Lip 2009, 19:09   

PO WYMIANIE LINKI(mistrzu skasował 50 pln, wiem prosta sprawa ale chciałem żeby to zrobił profesjonalista i wymienił w razie konieczności mechanizm zapadki[nie wymienił]) NADAL KASZANA.Mistrzu powiedział że linka musi być oryginalna bo inaczej nie ma sensu wymiana, więc kupiłem oryginał.Jechałem i nagle usłyszałem jak się coś przekręca, jak by jakaś zębatka przeskoczyła, rozwściekliły mnie tego dnia brak rozpałki z kluczyka i łączący się z tym fakt pięciu chopa co mnie pchało i kazało odpalac PRZY PCHANIU z 2 lub 3 i tak 200 metrów "panie rozrząd przestawiony". Rozbujałem furmankę sam z osoba w środku, której kazałem siedzieć żeby się na niej w złości nie wyżyć, wskoczyłem 1 wbite i odpaliło od 1 strzała;]
Po przeskoczeniu czegoś pod pedałem, tak mi się zdaje, nie mogłem wbić kompletnie biegu, mało wku#$#%^& ta suka nie wyrwałem drążka zmiany biegów.
Finalnie naciąłem gumówką nakrętkę 5 mm tak żeby przeszła swobodnie linka i podłożyłem pod łapę sprzęgła na skrzyni biegów, jak ręką odjął, biegi wchodzą normalnie, chodź nadal słyszę ten k@#$%^& trybik jak przeskakuje, brak mi sił.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Lip 2009, 20:57   

No to masz rozwiązanie - to że przestawiłeś osłonę linki na łapie sprzęgła nic nie da bo masz zjechany samoregulator na pedale - on przeskakuje (traci naciąg linki) i to właśnie jest to trykanie. Albo wymiana zębatek na nowe (w sensie nie przeskakujące) lub zblokowanie śrubą na sztywno.

Do poczytania: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=39580
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.