[MK3] Strasznie mała moc |
Autor |
Wiadomość |
staranny
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Classic
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 03 Lis 2012 Posty: 3 Skąd: koło wroc
|
Wysłany: 3 Lis 2012, 12:44 [MK3] Strasznie mała moc
|
|
|
Witam, piszę do Was z problemem, który mam z moją fiestą. Autko '93, 1.1, benzyna. Auto strasznie traci moc, nawet na lekkie górki trzeba jeździć na dwójce (max 3) bo auto nie ma siły. Jeździ strasznie zamulona i w ogóle. Dodam (powinienem to napisać na początku ), że na jednym z cylindrów jest brak kompersji, poza tym auto przeszło przegląd i wszystko było ok (zostały wymienione kable, filtry - same podstawy). I teraz główne pytanie: czy brak kompresji na tym jednym cylindrze jest przyczyną tak dużego spadku mocy? Czy to na prawdę aż tak duża różnica? Opłaca się to robić czy lepiej już rozglądać się za nowym samochodem? Mechanik mówił, że potrzebny jest szlif cylindra i koszt to ~350zł. Nie wiem czy warto inwestować tyle w starą fiestę Proszę o odpowiedź, porady i ogólną pomoc. Dzięki!
P.S Rozkładany żagiel nie pomaga :( |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 3 Lis 2012, 12:47
|
|
|
staranny napisał/a: | czy brak kompresji na tym jednym cylindrze jest przyczyną tak dużego spadku mocy? |
No raczej
Jak masz możliwości techniczne, to taniej wyjdzie ci kupienie jeżdzącego 1.1 i przełożenie silnika. |
|
|
|
 |
staranny
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Classic
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 03 Lis 2012 Posty: 3 Skąd: koło wroc
|
Wysłany: 3 Lis 2012, 12:52
|
|
|
Ale czy przez ten jeden cylinder traci aż tyle mocy?
A z tym przełożeniem silnika to chyba nieopłacalne.. po pierwsze w okolicy nie kupie tak tanio fiesty a po drugie moje umiejętności są zerowe (świeżo upieczony kierowca)
Czyli szlif powinien rozwiązać ten problem? |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 3 Lis 2012, 12:53
|
|
|
raczej upalone zawory wywołane złą regulacją tak czy siak trzeba zrzucać głowice |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
staranny
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Classic
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 03 Lis 2012 Posty: 3 Skąd: koło wroc
|
Wysłany: 3 Lis 2012, 13:00
|
|
|
Czyli sam szlif rozwiąże problemy czy jeszcze jakieś dodatkowe koszta będą?
Przepraszam za tyle pytań ale jestem świeżak : P |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 3 Lis 2012, 13:11
|
|
|
proponuje zrzucić głowice zrobić próbę olejową (poczytaj jest kilka metod)
wtedy będziesz widział czy głowica czy pierścienie
Najlepiej poszukać silnika 1,3. Za parę groszy można dostać w dobrym stanie |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Lis 2012, 13:42
|
|
|
staranny napisał/a: | Ale czy przez ten jeden cylinder traci aż tyle mocy? | Jeden cylinder mniej to już 1/4 mocy mniej, to tego dojdą jego opory i tak dalej, niepracujący cylinder spokojnie ci 1/3 mocy zabierze,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.