Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: trzeci
Wto Cze 09, 2009 18:18
[MK6] Jak wymienić filtr paliwa w MK6
Autor Wiadomość
j2c3k 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Turbo
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 44
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 5
Skąd: kielce
Wysłany: Wto Cze 09, 2009 14:52   [MK6] Jak wymienić filtr paliwa w MK6

Witam Wszystkich!!!
Czy ktoś mi poradzi jak należy postępować przy wymianie filtra paliwa we F.F. MK6 z 2003r.1,4 TDCI.
-czy kupić nowy (ok 190zł.) a może są tylko wkłady (tak jak filtr olejowy)
-gdzie co i w jakiej kolejności odkręcić bo póżniej są ponoć problemy (zapowietrzenie itp)
-i po jakim przebiegu należy go koniecznie wymienić
Czyli wszystko na ten temat
Pewnie macie swoje cenne uwagi i dobre rady
Dziękuję za pomoc i wyczerpujące informacje (może ktoś jeszcze oprócz mnie ułatwi sobie prace dzięki waszej pomocy )
Pozdrawiam
Krzysiek
Ostatnio zmieniony przez trzeci Wto Cze 09, 2009 18:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
j2c3k 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Turbo
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 44
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 5
Skąd: kielce
Wysłany: Pon Cze 15, 2009 13:10   

Witajcie !!!
Z ilości wyświetleń widzę że temat ma zainteresowanie ALe czy nikt z was nie wymieniał filtra paliwa we Fieście ? Każda informacja porada,sugestia jest dla mnie cenna Moze ktoś jeszcze się dopisze
Pozdrawiam
Krzysztof.
 
 
khaki 


Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 53
Skąd: Sherwood
Wysłany: Pon Cze 15, 2009 16:34   

W TIS napisali tak:

"Filtr paliwa wyposażony jest w elektryczny podgrzewacz paliwa wykorzystywany przy niskiej temperaturze otoczenia.

Filtr paliwa tworzy z obudową zespół, który można wymieniać tylko w całości.

Filtr paliwa wyposażony jest także w oddzielacz wody. Należy go regularnie osuszać zgodnie z zaleceniami dotyczącymi przeglądów.

W tym celu należy odkręcić śrubę do odwadniania na obudowie filtru. Następnie spuść ok. 80 ml płynu (spuść do zbiornika i usuń) i ponownie przykręć śrubę."

Jak na razie nie wymieniałem filtra - nie było potrzeby...
 
 
j2c3k 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Turbo
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 44
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 5
Skąd: kielce
Wysłany: Czw Cze 18, 2009 07:09   

Witajcie!
Dzięki za info To już coś - wiem więcej, jeszce dziś odkręcę śrubę do odwadniania na obudowie filtra jak ją znzjdę Pytałem ponoć są same wkłady do filtra paliwa Czy ktoś wie więcej
A może ktoś jeszcze coś podpowie
Pozdrawiam
 
 
pawel182 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 381
Skąd: Polska
Wysłany: Pon Cze 29, 2009 17:24   

Ja wymieniałem ale to w benzynówce. Filtr znajduje sie tuz przy baku wystarczy wypiac dwa wezyki i wpiac nowy filtr :)
_________________
Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność :)
 
 
anjko 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 34
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 421
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Pon Cze 29, 2009 18:28   

Filterek jest w całości i wymienia się go z obudową nie ma wkładów.
A wymienia sie go tak :) :
-wyciągasz rury te co idą do filtra powietrza (żeby ułatwić sobie dostęp do filtra)
-odczepiasz bodajże 4 przewody paliwowe od filtra (są na takie szybko złączki naciska sie je po bokach i zsuwa z króćców filtra)
-przewody odsuwasz w miarę możliwości na boki
-odkręcasz z boku śrubę mocującą filtr (chyba na klucz typu torx 20)
-filtr "otwierasz" na bok i wyciągasz z uchwytów
-potem bierzesz nowy i montaż w kolejności odwrotnej :)

Aha jeszcze pamiętaj że po wymianie układ ci sie za powietrzy tak wiec żebyś sie nie wystraszył że coś popsułeś jak auto zgaśnie po odpaleniu.
Za nim uruchomisz silnik napompuj paliwa ręczną pompką jest na silniku po stronie rozrządu. Taka gruszka trzeba ją naciskać jak byś krowę doił :hahaha:
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? :)
 
 
 
anjko 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 34
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 421
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Pon Cze 29, 2009 19:05   

Jeszcze jedna sprawa pod filtrem jest wczepiona wtyczka od wyżej wspomnianego podgrzewacza trzeba ją oczywiście wypiąć i wpiąć do nowego filtra to już raczej wsio :-)
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? :)
 
 
 
khaki 


Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 53
Skąd: Sherwood
Wysłany: Wto Gru 07, 2010 16:56   

Niedawno chcąc odwodnić filtr paliwa odkręciłem spust, ale zamiast wyciekającej cieczy usłyszałem tylko "siorbanie", czyli zassanie powietrza do filtra. Czym to może być spowodowane?
 
 
mkapi 


Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 156
Skąd: Kraśnik
Wysłany: Pią Wrz 07, 2012 07:27   

Ja też mam takie pytanie
Czy podczas wymiany filtra paliwa w fiesta 1,4 tdci
trzeba wyjąc bezpiecznik pompki paliwa (jeżeli tak to który to?) i odpalić auto aż zgaśnie?
Dopiero przystąpić do wymiany paliwa ?
Czy to jest potrzebne tylko po to by nie za ciapać się paliwem ?
A pozostałym wstawiam mała instrukcje wymiany filtra paliwa
http://www.fordclubpolska...wa_1_4_tdci.pdf
_________________

 
 
 
mkapi 


Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 156
Skąd: Kraśnik
Wysłany: Nie Wrz 09, 2012 08:55   

Czy były dwa rodzaje filtrów paliwa
Wyjąłem swój i wykręciłem grzałkę
Gdy chciałem ją wkręcić do filtra co kupiłem okazała się za długa.
Tak jak by głębokość otworu na grzałkę była w starym filtrze około 1-2 cm głebsza niż w tym nowym.
Z góry dziękuje jak ktoś miał podobny objaw.

Już wiem
Ford po pewnym czasie wycofał filtry i grzałki z obiegu i zastąpił je innymi
I dlatego zwracam uwagę na innych czy mają grzałki długie czy krótkie
Nowsze filtry mają już grzałki paliwa krótkie.
_________________

 
 
 
mkapi 


Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 156
Skąd: Kraśnik
Wysłany: Sro Wrz 26, 2012 09:57   

Dodam jeszcze innym że nie jest potrzebne wyjmowanie bezpiecznika od pompy paliwa.
Poprostu ze starej obudowy filtra paliwa mozna zlac rope i do baku wlac
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Jak powstało życie
Co było, a nie jest zapisane w rejestr!!!
PUCIO Frakcja wielkopolska 6 Nie Mar 21, 2010 23:10
Piter
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 19 Sro Lip 09, 2014 17:17
res159
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 Wto Lip 12, 2011 15:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 20 Wto Wrz 02, 2014 17:50
Pufcio
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 13 Pon Sty 17, 2011 00:04
Cobrak


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group







Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.