[MK3] Problem z gaszeniem samochodu |
Autor |
Wiadomość |
Remik
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 15 Gru 2008 Posty: 19 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 17 Maj 2009, 13:44 [MK3] Problem z gaszeniem samochodu
|
|
|
Witam! Mam problem z gaszeniem samochodu. Wyłączam zapłon a samochód dalej pracuje. Podejrzewam, że może padł elektromagnetyczny zawór zatrzymania się silnika, ale nie jestem pewien. Co radzicie???? |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 17 Maj 2009, 14:33
|
|
|
Elektrozawor albo ma caly czas + podawany i cos w elektryce sie skopalo albo sam on juz chce przejsc na emeryture... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Remik
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 15 Gru 2008 Posty: 19 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 17 Maj 2009, 15:07
|
|
|
A jak sprawdzić czy na pewno jest to elektrozawór. I ile kosztuje nowy???? |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 17 Maj 2009, 15:46
|
|
|
bierzesz miernik i sprawdzasz czy jest napiecie podawane na elektrozawor podczas pracy i po wylaczeniu stacyjki... ile kosztuje tego nie wiem bo nie wymienialem nigdy tego... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Remik
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 15 Gru 2008 Posty: 19 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 17 Maj 2009, 20:01
|
|
|
Sprawdzałem elektrozawór: na krótko pod akumulator działa. Mierzyłem napięcie na włączonym zapłonie ma 12,3 V; na wyłączonym 0 V. Na włączonym silniku ma 12,3 V a na wyłączonym silniku 0,03 V. Czy może to być kostka stacyjki???? |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 17 Maj 2009, 20:23
|
|
|
A slychac jest takie pyk podczas wlaczania zaplonu ?? jeden powinien przekrecac kluczyc a drugi sprawdzic czy slychac jest otwarcie zamkniecie elektrozaworu. Tylko nie pomyl z pstryknieciem przekaznika grzania swiec ze po okolo 15-30s od wlaczenia zaplonu bedzie cos takiego
Moze byc to stacjka ale w dieslu jeszcze sie z tym nie spotkalem, predzej elektrozawor padal niz stacyjka. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Remik
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 15 Gru 2008 Posty: 19 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 17 Maj 2009, 21:04
|
|
|
Jak sprawdzałem na krótko to było słychać otwieranie się elektrozaworu. Zastanawia mnie jedna rzecz, że na wyłączonym silniku pozostaje mały prąd 0,03 V. Czy tak powinno być??? |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 17 Maj 2009, 22:39
|
|
|
Powinno byc 0, odkrec przewod podepnij na krotko kabel z ako do elektrozaworu, odpal go i idzi odlaczyc ten przewod, jak zgasnie to masz gotowa odpowiedz |
_________________
 |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17 Maj 2009, 23:39
|
|
|
Remik napisał/a: | mały prąd 0,03 V |
nie prąd tylko napięcie i tyle przekłamania to ma miernik .
Zobacz czy jak wyjmiesz kluczyk ze stacyjki silnik będzie nadal pracował i włączysz wycieraczki albo światło cofania dmuchawę lub cokolwiek innego silnik zgaśnie to przebiła się dioda w wiązce auta . |
|
|
|
 |
Remik
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 15 Gru 2008 Posty: 19 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 18 Maj 2009, 13:48
|
|
|
Tak chodzi o napięcie to błąd skrótowy
Dziś nie mam czasu, ale jak tylko znajdę, to zrobię tak jak mówicie. Dzięki za podpowiedzi odezwę się później |
|
|
|
 |
Remik
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 15 Gru 2008 Posty: 19 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 25 Maj 2009, 21:37
|
|
|
Witam
po włączeniu samochodu i wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki samochód nadal pracuje, nawet jak włączę: dmuchawę, tylną wycieraczkę i światła. Jak zdejmę kabel z elektrozaworu to nadal pracuje i jak założę też pracuje. Czy padł elektrozawór czy może coś innego??? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 25 Maj 2009, 23:03
|
|
|
Wychodzi ze padł elektrozawór, bo jak zdejmiesz wtyczkę to powinno odciąć paliwo i silnik winien zgasnąć. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26 Maj 2009, 01:14
|
|
|
pewno spadła gumka z dzwoneczka . |
|
|
|
 |
Vinci
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Wrz 2008 Posty: 53 Skąd: DąbrowaGórnicza
|
Wysłany: 27 Maj 2009, 13:18
|
|
|
ja mialem tez tak wyciaglem kluczyk a on dalej pracowal winowajca tego wszystkiego byla zarowka stopu bo zamiast dwu włoknowej wlozylem jedno wloknowa a troche mi zajelo zanim do tego doszedlem dodam ze pracowal nadal jak byly swiatla wlaczone jak wylaczalem swiatla gasl |
|
|
|
 |
Remik
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 15 Gru 2008 Posty: 19 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 30 Maj 2009, 22:06
|
|
|
Drodzy Klubowicze!
Mam pytania: czy na pierwszym zdjęciu jest elektrozawór, gdzie podłączony jest czarny przewód??? Jak jest założony lub zdjęty samochód pracuje.
Opis do zdjęcia drugiego: po wyłączeniu stacyjki samochód pracuje, po cofnięciu łuku co jest w pompie wtryskowej (jak na zdj.) samochód gaśnie. Co to jest??
Czy może to być wina stacyjki całej czy samej kostki???
Pozdrawiam i błagam o pomoc
zdj1 zdj2 |
|
|
|
 |
Remik
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 15 Gru 2008 Posty: 19 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 5 Cze 2009, 22:48
|
|
|
Witam
dziękuje za podpowiedzi, a zwłaszcza diodalodz. Rozpadła się gumka ze starości na dzwoneczku. Wymieniłem i działa. Wielkie dzięki!!!! |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Cze 2009, 16:24
|
|
|
hehe
spoko . W ASO Volvo wymienili ostatnio panu przestawiacz konta wtrysku bo nie wiedzieli że to wina gumki za kilka zł Swoją drogą niekompetencja ASO jest przerażająca . |
|
|
|
 |
Sikor [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Cze 2009, 20:48
|
|
|
proszę napiszcie co to ten dzwoneczek będę wdzięczny bo dzieje mi się to samo...
(pompa wtryskowa lucasa) |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 8 Cze 2009, 00:49
|
|
|
to część zaworka odcinającego paliwa . masz elektromagnes w środku jej rurka metalowa a w niej bolec i sprężynka bolec ma na końcu kawałek gumki który ma zapewnić szczelność zaworu . jak gumka wypadnie bolec się blokuje i podaje cały czas paliwo . |
|
|
|
 |
Sikor [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Cze 2009, 10:31
|
|
|
wielkie dzięki diodalodz |
|
|
|
 |
|