Przesunięty przez: van 22 Cze 2014, 14:16 |
[MK2] 1.6 D co to za typ silnika? |
Autor |
Wiadomość |
WojtekBear [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Maj 2009, 00:43 [MK2] 1.6 D co to za typ silnika?
|
|
|
Witam.
Zastanawiam się nad kupnem Fiesty MK2 1.6D. Ale ktoś mi powiedział, że te silniki są jakiejś starej generacji z dodatkową komorą spalania (pośredniego?) i że jak się zepsuje to wpędze się w takie koszty, że głowa boli. Chciałem się dlatego Was zapytać jaki tak naprawdę to silnik Diesla, jaka jest jego specyfikacja, jakieś dokładniejsze dane może ktoś zna? Z tego co wiem to jest na pasek, ale co z tego.
Auto jest z 1986 i w sumie tak ze 2,3 lata chciałbym pojeździć, ale ten silnik trochę mnie zniechęcił, ale nie wiem czy to prawda
Jeśli ktoś wie to proszę o pomoc i pozdrawiam
Hej |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 28 Maj 2009, 06:43
|
|
|
Silnik jest chyba zwykły, w mk3 był taki sam tylko że 1,8 pojemności i przekombinowany,,, w 1,6 elektronika kończy się na przekaźniku świec żarowych,,, a jest jeszcze elektryczny zaworek pompy wtryskowej |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 43 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28 Maj 2009, 08:35
|
|
|
buowa silnika 1.6D jest prosta jak budowa cepa, prawie żadnej elektroniki i bardzo wytrzymałe silniki a do tego spalanie na poziomie 4 litrów w trasie przy dobrej kondycji silnika. Trudno dziś trafić silnik który ma przejechane mniej niż 300tyś. ale te silniki spokojnie dożywają kilkukrotnego takiego przebiegu. Jeśli nie jesteś demonem szybkości to z pewnością docenisz ten silnik za bezawaryjność i malutkie spalanie |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 |
|
|
|
 |
WojtekBear [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Maj 2009, 09:30
|
|
|
Mam wątpliwość taką, bo pamiętam jak mojemu Wujkowi, który miał Sierrę 2.3D poszło koło pasowe i za cholere nie mógł znaleźć. Nowe kosztowało 1600 zł Więc się zastanawiam jakie niespodzianki taka Fiesta może mi zgotować hehe.
A tak swoją drogą mieliście takie sytuacje, że Wam Fiesta stanęła gdzieś w trasie daleko od domu i musieliście brać lawete? Tego się obawiam po 23 letnim aucie Chociaż facet dbał o mechanike. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28 Maj 2009, 09:34
|
|
|
generalnie o ile silnik ma kompresję to jest coś warty . Inaczej to faktycznie drogi i trudny problem .Ja się modrowałem jakiś czas temu z 1.6D i osobiście w życiu już bym go nie kupił , tylko bene + LPG . Silnik jest głośny i nie ma kultury pracy . |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 28 Maj 2009, 10:17
|
|
|
diodalodz, ale to już bardziej przekonania osobiste, ogólnie to powiem tak, ładny diesel rozgrzany lepiej chodzi niż silniki konstrukcji ohv typu 1.1 czy 1.3...taka jest prawda, a i jeśli chodzi o użytek to też są dużo przyjemniejsze - przebiegi większe kręcą, mniej spalają... |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
nico
Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Inna
Silnik: 1.6D/54KM
Dołączył: 24 Lip 2007 Posty: 31 Skąd: net
|
Wysłany: 28 Maj 2009, 10:18
|
|
|
Ja mam 1.6D. I żaden inny.
Problem w Fordach w dieslu jest uruchomienie zimą. Jeżeli będzie mała kompresja to mogą być problemu. Poza tym bezawaryjny oprócz małych wycieków oleju. Jeżeli coś się popsuje w silniku to części do tych roczników raczej nie kupisz chyba że cały silnik. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28 Maj 2009, 11:22
|
|
|
części kupisz wszystkie od panewek po pierścieni i tłoki . Fakt że tanie nie są ale są dostępne w polsce od ręki . Tak samo jak i zawory które robi polska firma AMP Paradowscy . Co nie zmienia mojej opinii o tym silniku . Ciężka stara konstrukcja . |
|
|
|
 |
WojtekBear [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Maj 2009, 15:32
|
|
|
Zatem kupując go chyba powinienem założyć że nic się w nim nie popsuje inaczej to kupując tą Fieste za 800 zł musze sie liczyc z tym, że nagle mi padnie i czeka mnie wymiana silnika albo droga naprawa tak? |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 28 Maj 2009, 16:08
|
|
|
WojtekBear napisał/a: | kupując tą Fieste za 800 zł |
to czego ty jeszcze chcesz? kupujesz auto w cenie dobrych spodni koszulkui polo i jakichś butów |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
Rkalitka
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 38 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 28 Maj 2009, 16:34
|
|
|
jeździłem na tym silniku, przez wielu jest uważany dużo lepszy niż później montowany 1.8D. Ogólnie silnik 1.6D nigdy mnie nie zawiódł na trasie i nie robiłem nic poza zmianami płynów i filtrów. problemy miałem tylko zimą ponieważ nie była dostateczna kompresja silnika co jest dość częstą przypadłością tych silników, wtedy lepiej kupić dobry akumulator, stawiać w cium cium auto jeśli to możliwe, założyć grzałkę w silniku i "przejeździć" zimę. Chyba, że ma być jak ta lala to na początek nowe pierścinie przegląd głowicy - 800zł może starczy u bardzo zaprzyjaźnionego mechanika. (efekt nie zawsze jest i trzeba dalej zrobić szlif, nowe tłoki itp..)
Ogólnie ja byłem zadowolony z silnika i rzczywiści malo pali - średnie 4.5 - 5l na 100km jak najbardziej spodziewane |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
 |
|
|
|
 |
WojtekBear [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Maj 2009, 11:36
|
|
|
To jakie dajecie szanse, że po zakupie tego auta za jakiś czas wszystko się zepsuje i będę musiał bulić wielkie pieniądze? Sam Rkalita napisał, że przegląd głowicy i takie tam to 800 zł.
Auto wygląda na zadbane pod względem mechaniki. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Maj 2009, 19:04
|
|
|
Jak nie ma podpuchy i auto nie robiło problemów to długo pojeździsz (no chyba że będziesz miał pecha - ale tego nigdy nie przewidzisz) jak auto było podszykowane pod sprzedaż to problemu się szybko zaczną. Ja się dziś zorientowałem że ktoś wsypał do układu chłodzenia "uszczelniacz"... i teraz pytanie czy było to tydzień przed sprzedażą i mnie zaraz zacznie cieknąć, czy też 3 lata temu i są szanse że będzie trzymać. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 30 Maj 2009, 22:41
|
|
|
WojtekBear, kompresje sprawdź - ona o silniku prawdę powie! |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
WojtekBear [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Maj 2009, 23:23
|
|
|
Czy kompresje sprawdzają na przeglądzie?
Z tego co wiem podobno w zimie gościowi auto paliło bez problemów. Apropo podszykowania pod sprzedaż to właśnie auto w ogóle nie jest pod tym względem zadbane. |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 31 Maj 2009, 15:21
|
|
|
jedź do byle jakiego mechanika, za dyszkę czy dwie Ci sprawdzi |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
august64 [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Maj 2009, 18:26
|
|
|
Miałem taką fiestkę i bardzo polecam, spalanie tak jak piszą koledzy ogólnie auto nie do zajechania a wierz mi nie oszczędzałem jej. |
|
|
|
 |
cHoLao [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Cze 2009, 18:31
|
|
|
lejesz i jedziesz filtry olej paski na czas i tylko radosc w oczach ile na pelnym baku jedziesz jezdze duzo po swiecie fiescina i nie oddalabym 1.6 100km/h i spalanie na transie ma mniejsze odemnie
szalu nie robi no ale mi sie podoba
xr2:D/iesel/ |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 14 Cze 2009, 23:50
|
|
|
Zwolenników jak i przeciwników będzie masa. Tak samo jak przy innych silnikach. Prawad jest taka że w tak starym aucie NIGDY nie wiesz co się może wydarzyć. Osobiście uważam że po ponad 20 letnim aucie masz prawo spodziewać się wszystkiego - od bezawaryjnej pracy przez lata po spływ tłoków po 15min. Nikt nie jest wstanie ci powiedzieć czy zapewnić czy będzie ok czy nie... |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
|