[MK3] Wymiana filtra paliwa i oleju w 1.8D |
Autor |
Wiadomość |
falconus [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Maj 2009, 12:09 [MK3] Wymiana filtra paliwa i oleju w 1.8D
|
|
|
Witam
Przepraszam jeżeli źle założyłem temat, ale szukałem po forum i nie mogłem się doszukać nic o wymianie oleju w moim autku a chcę to zrobić "samemu".
Może jakieś linki jeżeli ktoś pamięta.
Z olejem może jakoś dam rade, tylko jeżeli się nie mylę należy od spodu znaleźć śrubę do odkręcenia żeby olej spuścić.
Gorzej z filtrem tu nie mam zielonego pojęcia.
pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 6 Cze 2009, 11:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 26 Maj 2009, 12:13
|
|
|
Do wymiany filtra potrzebny jest specjalny klucz, ale można tez wbić w filtr śrubokręt i w ten sposób go wykręcić, jest jeszcze sposób z paskiem skórzanym. |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
 |
Miły

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 26 Maj 2009, 18:51
|
|
|
z tym, że jak wbijesz śrubokręt to wszystko z filtra ci wyleci (olej) |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
 |
Seb0l
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Sebastian
Wiek: 39 Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 83 Skąd: SMY ....
|
Wysłany: 26 Maj 2009, 20:44
|
|
|
Ja dokręcam i odkręcam filtr oleju ręką, tam nie trzeba używać zbytecznej siły przynajmniej przy dokręcaniu.
A filtr paliwa zalej olejem napędowym, żebyś potem nie miał problemów z odpaleniem. Na górze filtra jest śrubka na kluczyk 10 mm. |
|
|
|
 |
falconus [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Maj 2009, 00:13
|
|
|
Dzięki za podpowiedzi, jutro postaram się wejść pod auto i zmierzyć się z tym zadaniem olej i filtr kupiłem(oby tylko odpowiedni filtr mi dali w sklepie).
Filtr zalać olejem napędowym do pełna czy tylko trochę wystarczy?
jak uda mi się to zrobić to postaram się instrukcję prostą wykonać
pozdrawiam:) |
|
|
|
 |
falconus [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Maj 2009, 00:17
|
|
|
Przepraszam za to pytanie ile zalać, już wiem domyśliłem się, po to jest ta śrubka:) o której piszesz:)
jeszcze raz pozdrawiam |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
 |
Miły

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 27 Maj 2009, 14:30
|
|
|
Marcinowaty, niekoniecznie... miałem 2 filtry z czego jeden był nieco wyższy i miał przetłoczenia... ale oba były do fiesty... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
 |
falconus [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Cze 2009, 23:25
|
|
|
Witam ponownie
Filtr i olej już wymienione:)
Pozwolę sobie napisać jak to było wiem że prosta rzecz ale może komuś się przyda.
1.Należy rozgrzać silnik(olej ciepły ,gorący lepie i szybciej spłynie)
Można sobie do sklepu po jakiś nektar pojechać:-)
2.Następnie robimy tak ażebyśmy mogli swobodnie pod autko wejść najlepiej z jakimś wiaderkiem(zwykły lewarek i jakieś koziołki chyba także wystarczą)
Ja mam w garażu prosty kanał więc było łatwo.
3.Odkręcamy korek wlewu oleju(pod maską)
4.Wchodzimy pod auto i widzimy mniej więcej taki widok:
5. Podstawiamy wiaderko(na stary olej) pod tę zaznaczoną śrubę i ją odkręcamy //KLUCZ 22 // (uważamy żeby śruba nie wpadła do wiaderka bo będzie później trzeba z oleju ją wyławiać, również uważamy na olej bo brudzi i jest GORĄCY) gdy śrubę odkręcimy zacznie się z otworu lać olej.
6. Czekamy aż olej spłynie do wiaderka.
7.Wykręcamy filtr(też jest zaznaczony na fotce w podpunkcie 4)
Mi pod koniec odkręcenia filtra jeszcze trochę olej wyciekł i dłoń sobie upaprałem
Ja odkręciłem filtr normalnie dłonią
(niektóre osoby polecają przy problemach z odkręceniem wbić śrubokręt i odkręcić, ale jeśli można ręką lub jakąś żabką itp. to polecam tak bo przy wbijaniu śrubokręta olej się raczej cały z filtra wyleje a trochę go tam jest.
8.Następnie trochę przeczyściłem szmatką miejsce przykręcenia filtra bo było upaprane starym olejem(po przetarciu "kilka sekund") widok był następujący
Ja miałem fajnie czysto ale podobno czasami uszczelka starego filtra przyklei się do złącza i należy to oczyścić(jakoś zedrzeć)
9. Bierzemy nowy filtr i smarujemy uszczelkę filtra olejem(najlepiej tym który zaraz będziemy wlewać) i przykręcamy filtr
10. Wkręcamy śrubę z powrotem(śruba z podpunktu 5).
11. Wychodzimy z pod auta.
12. Nalewamy oleju
Katalogowo do silnika 1.8D wchodzi 5.1l oleju ale cały olej nie ścieknie wiadomo, więc jeżeli wymieniamy olej to wlewamy 4,5l oleju przy równoczesnej wymianie filtra(z tego wynika że około pół litra zostaje gdzieś tam w silniku) jeżeli nie wymieniamy filtra to wchodzi 4,1 litra(czyli sam filtr ma pojemność około 0,4 litra.
Mi weszło około 4,2 litra,
Uważamy żeby nie nalać za dużo, najlepiej pod koniec odczekać chwile i sprawdzić na bagnecie(oczywiście zawsze jeszcze trochę nacieknie) jak za mało to dolać. (łatwiej dolać niż potem popuszczać)
13. Zakręcamy korek.
14. Uruchamiamy silnik, dwie,trzy sekundy i gaśnie kontrolka oleju
Można już powiedzieć że koniec Pracy:).
15. Ja jeszcze bym zalecił przejechać się trochę autkiem i zobaczyć po tym czy nie cieknie olej przy filtrze albo śrubie(chyba że jesteśmy pewni swojej roboty to nie trzeba)
I to by było na tyle:-)) |
|
|
|
 |
cradleoffilth
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Fun
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 39 Dołączył: 26 Maj 2008 Posty: 113 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 5 Cze 2009, 01:53
|
|
|
a ja podam opcje alternatywna... Jak komus sie nie chce bawic to mozna popytac czy ktos w okolicy za darmo nie wymienia oleju. U mnie w miejscowosci jest punkt gdzie wlasciciel zakladu mechaniki pojazdowej opala sobie przepracowanym olejem garaz przy pomocy takiego specjalnego piecyka. Wymiana jest gratis, trzeba miec swoj olej i filtr no i za pozostawiony olej wymieniaja A przy okazji maja dobra reklame za darmo :] |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 5 Cze 2009, 20:27
|
|
|
cradleoffilth, dokładnie, ale u mnie jest tak że wymiana gratis do oleju z beczki. Jeśli kupisz zapakowany (nawet u niego w sklepie) to płacisz 9 zł |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
 |
cradleoffilth
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Fun
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 39 Dołączył: 26 Maj 2008 Posty: 113 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 5 Cze 2009, 23:03
|
|
|
Co do oleju z beczki... Jak ktos uzywa takiego to przestrzegam... Kumpla nisana primere czeka remont silnika, wg mechanika dzieki olejowi z beczki... Przy dobrych wiatrach zamknie sie w 4 tysiacach.... wiec pamietac ! co jest tanie to jest drogie ;> |
|
|
|
 |
ZonExE

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomek
Wiek: 35 Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 43 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 6 Cze 2009, 11:08
|
|
|
Co do oleju z beczki to nigdy nie można być pewnym co tam leją.
Krążą pogłoski że takie oleje mają coś dolewane i nie mowie że mechanicy dolewaja ;p
A dobry olej w bańce to oklolo 80 zł jak z beczki to 50
|
_________________
 |
|
|
|
 |
falconus [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Cze 2009, 14:44
|
|
|
Jak wiadomo z praktyki większość ludzi kombinuje(jedni więcej inni mniej)tak żeby na swoje wychodzić.
Wymiana oleju daje duże możliwości kombinatorstwa.
Mechanik mówi że nalał mobila a tak naprawde zalał lotosem, że już nie wspomnę o jakościach niektórych olejów z beczek.
A jeżeli daję baniak z olejem od siebie i idę sobie to też nie wiadomo co trafia do silnika.
Wiem że może trochę na siłę chce pokazać że kombinacje istnieją ale życie jest życiem a wymiana oleju to jedna z najprostszych możliwości żeby z tego skorzystać
(jedna historia mi się taka zdarzyła)
pozdrawiam |
|
|
|
 |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 6 Cze 2009, 21:31
|
|
|
Co zrobic jesli juz mam w silniku takiego castrola z beczki mlotek . |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 6 Cze 2009, 21:45
|
|
|
No nie powiedziane, że ten co masz jest taki zły, narazie zostaw, a przy następnej wymianie zalej jakimś z butelki. |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
 |
ZonExE

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomek
Wiek: 35 Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 43 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 6 Cze 2009, 23:44
|
|
|
Cytat: | Co zrobic jesli juz mam w silniku takiego castrola z beczki |
Zawsze możesz spuścić i kupić nowy:)
Ja generalnie jeżdze na butelce lotosa 15W40 z jakims dodatkiem City.
Podobno mniejsze spalanie paliwa i oleju |
_________________
 |
|
|
|
 |
|