
|
[MK3] Totalna utrata mocy, silnik dziwnie popierduje |
Autor |
Wiadomość |
piotrek w
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 39 Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29 Mar 2009, 14:20 [MK3] Totalna utrata mocy, silnik dziwnie popierduje
|
|
|
Witam,
na wstępie chciałbym podziękować gdyż informacje zawarte na forum pomogły mi usunąć wiele usterek w ciągu 1,5 rocznego użytkowania mojej fiesty. Dziś jednak (po wcześniejszym przeczytaniu kilkudziesięciu tematów) postanowiłem poprosić o pomoc.
Usterka pojawiła się przed zimą, na zimnym silniku nie wkręcała się na wyższe obroty (powyżej 2500 zaczynała szarpać) w miarę jak motor się rozgrzewał odmulała się i odzyskiwała wigor. Wbrew pozorom zimą nie było to strasznie uciążliwe, gdyż zawsze nagrzewałem silnik przed ruszeniem.
W pażdzierniku ( ok 3000 km temu) wymieniłem olej i komplet filtrów (oleju, paliwa, powietrza) świece, termostat ( bo się nie dogrzewał silnik) - nie zmniejszyło to wtedy w żaden sposób kłopotów z zamulaniem na zimnym. W sierpniu wymieniłem na nowe kable WN i CPP (rozwalił się i wariowały obroty)
Jakiś miesiąc temu zauważyłem ze utraciła moc i na ciepłym silniku jest dużo mniej dynamiczna, wyjechałem na trasę i niestety wyciągnęła max 80-90 km/h, i na wyższych obrotach słychać było basowe buczenie (jak się dodawało gazu). Jakieś 2 tyg temu kiedy minęły mrozy wsiadam ruszam i du .. jeszcze większa niż zwykle na 2 biegu wyciąga mi 1500 obr. i jedzie max 20 km/h. Od tamtego momentu sytuacja się pogarsza w galopującym tempie.
Podejrzewałem początkowo czujniki temp ale żadnych błędów nie wywalało po odłączeniu czujnika samochód odpalał i po chwili gasł z czujnikiem normalnie zapalał i pracował równo na jałowym
Aktualnie sytuacja wygląda tak ze w wielkich bólach wyciąga max60 km/h zero dynamiki kiedy się puści gaz czuć lekkie szarpnięcie jak by mu odcinało paliwo , na zimnym totalnie zamula i szarpie, dodatkowo pojawiło się psykanie i popierdywanie (z pod maski) którego nie mogę namierzyć bo na jałowym jest słabo słyszalne (dopiero przy ok 2500obr), a solidnie popierduje jak jadę (powyzej 1500 obr) i tylko jak trzymam nogę na gazie!! ).
Test diagnostyczny robiłem tydzień temu - 0 błędów, test 3 dni temu powtórzyłem i wyskoczył kod 28, wymieniłem sondę lambda na nową, nic nie zmieniło to sytuacji, nadal wywala błąd 28. Stara sonda była oblepiona bardzo dużą ilością sadzy Dziś odpalam i ruszyłem na zimnym przejechałem ze 20m strasznie, popierdywał zatrzymałem się i zgasł i nie chciał odpalić. Świece nówki wkręcone dziś, wykręciłem - uwalone w sadzy i elektroda lekko wilgotna od benzyny(?)
Co radzicie? W "Sam naprawiam.." wyczytałem że kod 28 może oznaczać ze zasysa lewe powietrze, czy takie mogą być objawy? Jak to sprawdzić?
Z góry dziękuje za pomoc i przepraszam za ten przydługi post ale starałem się opisać wszystko jak najdokładniej. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 30 Mar 2009, 21:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 29 Mar 2009, 14:26
|
|
|
Sadza mogłaby wskazywać na zbyt bogatą mieszankę, ale to z kolei nie spowoduje chyba przymulania. |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
 |
piotrek w
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 39 Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29 Mar 2009, 14:40
|
|
|
a no i nie wspomniałem samochód jest z gazem, ale ostatnio jeździłem tylko na benzynce, (ze 2 tyg temu dolałem specyfiku STP do czyszczenie wtryskiwacza bo liczyłem ze może coś pomoże) przed wczoraj chciałem sprawdzić jak na gazie będzie się zachowywała przerzucam na gaz i z prędkością ślimaka rusza a po chwili przerzuca się samo na benzynę..
A czy zapchany katalizator może dawać takie objawy? |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 30 Mar 2009, 12:42
|
|
|
prawdopodobnie zatkany wydech. sprawdź czy z tyłu dobrze dmucha i czy przy dodawaniu gazu (możesz to robić krzywką mocującą linkę do przepustnicy, znajdziesz ją pod "patelnią") w komorze silnika nie wali spalinami |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30 Mar 2009, 21:18
|
|
|
Problem zdiagnozowany, zapchany układ wydechowy. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|