Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Problem po regulacji zaworów
Autor Wiadomość
neidi 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 43
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 24
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11 Maj 2009, 19:57   [MK3] Problem po regulacji zaworów

Witam wszystkich fanów fiesty

Posiadam od 2 tygodni forda fiestę Blues
MK3 1.3 (60) 1994r. / 4 drzwi i wspomaganie

Forum już sobie trochę poczytałem i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.

Dzisiaj w warsztacie wymienili mi olej, filtr, oleju, paliwa, powietrza.
Do tego zostały wyregulowane zawory.

Niestety po odbiorze z warsztatu pojawiły się problemy.

1. Silnik był dosyć głośny a teraz jest jeszcze głośniejszy. W szczególności na luzie, bo jak ma obciążenie to na chwilę cichnie. (Przy końcu biegu jest znów głośny)
2. Obserwuję drgania których nie było wcześniej.
3. Silnik po 2 minutach pracy na luzie mija połowę wskaźnika temperatury a wcześniej nie zaobserwowałem żeby wskazówka wyszła za białe pole na dole . Dodam, że nie chodzi równomiernie.
4. W okolicach filtra powietrza słychać syczenie jak by ulatniające się ciśnienie.


Jestem całkowitym laikiem samochodowym ale wygląda na to, że warsztat coś spieprzył.
Czy to może być efekt uboczny nieparawidłowej regulacji zaworów?
Czy może tak ma być?

Dla mnie brzmi to tak jak by silnik na luzie wciąż trzymał wysokie obroty.

Pomóżcie proszę początkującemu użytkownikowi fiesty.
 
 
 
Qniu 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 65
Skąd: Krk
Wysłany: 11 Maj 2009, 21:16   

Co do punktu 1 i 2 to faktycznie mogą to być źle ustawione zawory (za luźno). Słychać taki klekot jak w dieslu co nie? Co do punktu 4 to prawdopodobnie dekiel od filtra jest źle założony. Sprawdź czy te 3 śruby co tam masz są dobrze dokręcone i czy masz założone wszystkie zatrzaski. Ewentualnie może być poluzowany jakiś wężyk np od serwa czy coś...
Ogólnie najlepiej będzie pojechać do warsztatu z reklamacją.
 
 
 
neidi 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 43
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 24
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11 Maj 2009, 23:03   

Dzięki za podpowiedź.
Zajadę jutro do faceta i niech się tłumaczy.
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 12 Maj 2009, 02:01   

prędzej źle wsadzili podciśnienie do odmy . często o nich zapominają .
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 12 Maj 2009, 13:38   

wniosek prosty, Twój "mechanik" to dupa wołowa. poświęciłbyś chwilę na poczytanie forum i sam zrobiłbyś sobie wszystkie regulacje (no może poza gaźnikiem) lepiej i za friko. tym bardziej, że fiesta mk3 z HCSem to nie prom kosmiczny Challenger :yes:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
neidi 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 43
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 24
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12 Maj 2009, 15:15   

diodalodz - pojechałem dziś do warsztatu i facet od razu odkręcił filtr powietrza pobawił się jakimś wężykiem pozatykał go i po otwierał posłuchał coś tam pogrzebał i luzik. Być może właśnie to było to co mówisz. Teraz wszystko chodzi ciszej nic nie syczy. Obroty nie piłują.

bidżej - chciałem, naprawdę chciałem to zrobić sam ale jak już pisałem nie mam zielonego pojęcia o samochodach gdyż to moje pierwsze autko. Bałem się, że coś źle zrobię. Czytałem na forum jak się reguluje luzy zaworów ale na pierwszy raz to wolałem nie ryzykować.

Za to postaram się zrobić samemu rozrusznik bo ledwie dycha.
Czasami nie chce odpalić. Puki co rąbnę młotkiem, zrobię zwarcie i bzyczy, tylko jak długo. Także czeka go czyszczenie lub wymiana szczotek i tulei.

Jeszcze raz dzięki za wsparcie i sorka, za zaśmiecanie forum.
Myślę, że będę tu częstszym gościem.
Pozdrawiam.
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 12 Maj 2009, 21:41   

neidi napisał/a:
Puki co rąbnę młotkiem,

po takim zabiegu nie będzie go można naprawić . Bo ma w sobie magnesy które po rąbnięciu lubią odpaść i zniszczyć wirnik .
 
 
 
neidi 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 43
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 24
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15 Maj 2009, 21:35   

Witam ponownie

Niestety problem powraca w lekko odmienionej formie.
Teraz obroty już nie piłują cały czas. Ale za to zbyt długo się utrzymują.
Na przykład kiedy się rozpędzam jest ok ale kiedy przerzucam bieg słychać że obroty nadal są wysokie. To samo podczas stawania na światłach utrzymują się wysokie obroty zarówno na luzie jak i na biegu. Dopiero jak obciążę silnik np na jedynce z hamulcem lekko dam gazu to obroty opadają.

Może coś trzeba wyregulować nie wiem.
 
 
 
zebros 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 14
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 18 Maj 2009, 13:34   

neidi napisał/a:
Ale za to zbyt długo się utrzymują.
Na przykład kiedy się rozpędzam jest ok ale kiedy przerzucam bieg słychać że obroty nadal są wysokie. To samo podczas stawania na światłach utrzymują się wysokie obroty zarówno na luzie jak i na biegu. Dopiero jak obciążę silnik np na jedynce z hamulcem lekko dam gazu to obroty opadają.



U mnie ten sam problem niestety przez to trochę więcej mi pali, panowie da sie z tym coś zrobić? notw
 
 
 
neidi 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 43
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 24
Skąd: Szczecin
Wysłany: 9 Cze 2009, 15:35   

U mnie pomogła wizyta u mechanika i regulacja silnika + czyszczenie wszelakich styków.
_________________
Osoby ze Szczecina zapraszam do korzystania z moich usług w zakresie pielęgnacji wnętrza samochodu, odkurzanie, czyszczenie tapicerki , pranie podsufitki, mycie kokpitu i elementów plastikowych albo kompleksowe sprzątanie auta.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Pokrywa zaworów / Malowanie
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 5 26 Wrz 2010, 18:35
Tommur
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.