[MK3] Problem po regulacji zaworów |
Autor |
Wiadomość |
neidi
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 43 Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 24 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11 Maj 2009, 19:57 [MK3] Problem po regulacji zaworów
|
|
|
Witam wszystkich fanów fiesty
Posiadam od 2 tygodni forda fiestę Blues
MK3 1.3 (60) 1994r. / 4 drzwi i wspomaganie
Forum już sobie trochę poczytałem i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.
Dzisiaj w warsztacie wymienili mi olej, filtr, oleju, paliwa, powietrza.
Do tego zostały wyregulowane zawory.
Niestety po odbiorze z warsztatu pojawiły się problemy.
1. Silnik był dosyć głośny a teraz jest jeszcze głośniejszy. W szczególności na luzie, bo jak ma obciążenie to na chwilę cichnie. (Przy końcu biegu jest znów głośny)
2. Obserwuję drgania których nie było wcześniej.
3. Silnik po 2 minutach pracy na luzie mija połowę wskaźnika temperatury a wcześniej nie zaobserwowałem żeby wskazówka wyszła za białe pole na dole . Dodam, że nie chodzi równomiernie.
4. W okolicach filtra powietrza słychać syczenie jak by ulatniające się ciśnienie.
Jestem całkowitym laikiem samochodowym ale wygląda na to, że warsztat coś spieprzył.
Czy to może być efekt uboczny nieparawidłowej regulacji zaworów?
Czy może tak ma być?
Dla mnie brzmi to tak jak by silnik na luzie wciąż trzymał wysokie obroty.
Pomóżcie proszę początkującemu użytkownikowi fiesty. |
|
|
|
 |
Qniu
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 65 Skąd: Krk
|
Wysłany: 11 Maj 2009, 21:16
|
|
|
Co do punktu 1 i 2 to faktycznie mogą to być źle ustawione zawory (za luźno). Słychać taki klekot jak w dieslu co nie? Co do punktu 4 to prawdopodobnie dekiel od filtra jest źle założony. Sprawdź czy te 3 śruby co tam masz są dobrze dokręcone i czy masz założone wszystkie zatrzaski. Ewentualnie może być poluzowany jakiś wężyk np od serwa czy coś...
Ogólnie najlepiej będzie pojechać do warsztatu z reklamacją. |
|
|
|
 |
neidi
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 43 Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 24 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11 Maj 2009, 23:03
|
|
|
Dzięki za podpowiedź.
Zajadę jutro do faceta i niech się tłumaczy. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Maj 2009, 02:01
|
|
|
prędzej źle wsadzili podciśnienie do odmy . często o nich zapominają . |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 12 Maj 2009, 13:38
|
|
|
wniosek prosty, Twój "mechanik" to dupa wołowa. poświęciłbyś chwilę na poczytanie forum i sam zrobiłbyś sobie wszystkie regulacje (no może poza gaźnikiem) lepiej i za friko. tym bardziej, że fiesta mk3 z HCSem to nie prom kosmiczny Challenger |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
neidi
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 43 Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 24 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 12 Maj 2009, 15:15
|
|
|
diodalodz - pojechałem dziś do warsztatu i facet od razu odkręcił filtr powietrza pobawił się jakimś wężykiem pozatykał go i po otwierał posłuchał coś tam pogrzebał i luzik. Być może właśnie to było to co mówisz. Teraz wszystko chodzi ciszej nic nie syczy. Obroty nie piłują.
bidżej - chciałem, naprawdę chciałem to zrobić sam ale jak już pisałem nie mam zielonego pojęcia o samochodach gdyż to moje pierwsze autko. Bałem się, że coś źle zrobię. Czytałem na forum jak się reguluje luzy zaworów ale na pierwszy raz to wolałem nie ryzykować.
Za to postaram się zrobić samemu rozrusznik bo ledwie dycha.
Czasami nie chce odpalić. Puki co rąbnę młotkiem, zrobię zwarcie i bzyczy, tylko jak długo. Także czeka go czyszczenie lub wymiana szczotek i tulei.
Jeszcze raz dzięki za wsparcie i sorka, za zaśmiecanie forum.
Myślę, że będę tu częstszym gościem.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Maj 2009, 21:41
|
|
|
neidi napisał/a: | Puki co rąbnę młotkiem, |
po takim zabiegu nie będzie go można naprawić . Bo ma w sobie magnesy które po rąbnięciu lubią odpaść i zniszczyć wirnik . |
|
|
|
 |
neidi
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 43 Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 24 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 15 Maj 2009, 21:35
|
|
|
Witam ponownie
Niestety problem powraca w lekko odmienionej formie.
Teraz obroty już nie piłują cały czas. Ale za to zbyt długo się utrzymują.
Na przykład kiedy się rozpędzam jest ok ale kiedy przerzucam bieg słychać że obroty nadal są wysokie. To samo podczas stawania na światłach utrzymują się wysokie obroty zarówno na luzie jak i na biegu. Dopiero jak obciążę silnik np na jedynce z hamulcem lekko dam gazu to obroty opadają.
Może coś trzeba wyregulować nie wiem. |
|
|
|
 |
zebros
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 21 Kwi 2009 Posty: 14 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: 18 Maj 2009, 13:34
|
|
|
neidi napisał/a: | Ale za to zbyt długo się utrzymują.
Na przykład kiedy się rozpędzam jest ok ale kiedy przerzucam bieg słychać że obroty nadal są wysokie. To samo podczas stawania na światłach utrzymują się wysokie obroty zarówno na luzie jak i na biegu. Dopiero jak obciążę silnik np na jedynce z hamulcem lekko dam gazu to obroty opadają.
|
U mnie ten sam problem niestety przez to trochę więcej mi pali, panowie da sie z tym coś zrobić? |
|
|
|
 |
neidi
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 43 Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 24 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 9 Cze 2009, 15:35
|
|
|
U mnie pomogła wizyta u mechanika i regulacja silnika + czyszczenie wszelakich styków. |
_________________ Osoby ze Szczecina zapraszam do korzystania z moich usług w zakresie pielęgnacji wnętrza samochodu, odkurzanie, czyszczenie tapicerki , pranie podsufitki, mycie kokpitu i elementów plastikowych albo kompleksowe sprzątanie auta. |
|
|
|
 |
|