Przesunięty przez: van 21 Cze 2014, 23:28 |
[mk2] Serwo hamulca |
Autor |
Wiadomość |
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 5 Mar 2009, 00:33 [mk2] Serwo hamulca
|
|
|
Witam
Wiecie może gdzie dostanę serwo hamulca do mk2, albo z czego podejdzie? Może przypadkiem z mk3?:) I ile takie coś może kosztować? |
|
|
|
|
LOY
Członek Honorowy FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 5 Mar 2009, 01:40
|
|
|
aaa i dodam czy były róznice miedzy cywilami a XR2? |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
|
xr2fun
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005 Posty: 625
|
Wysłany: 5 Mar 2009, 07:47
|
|
|
Co masz padnięte? Mam serwo z Mk2 1,1 - na mój gust powinno podejść (może być różnica w wydajności pompy ). Zamontowałem z Mk3 Xr2 - jest trochę przeróbek mechanicznych ale da się zamontować.
|
|
|
|
|
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 5 Mar 2009, 09:40
|
|
|
Loy twierdzi, że ogólnie mój samochodzik ciężko hamuje i mówi, że objawy wskazują na przytykające się serwo. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Mar 2009, 11:16
|
|
|
Xr2 maila większą pompę, tak więc prawdopodobnie większe servo, pisze prawdopodobnie bo mam w jednej fieście pompę z xr2 i servo jest inne niż w pozostałych fiestach. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
jurek
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 83 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 7 Mar 2009, 15:47
|
|
|
Witam!
Podłączę się pod temat serwa. Przecież czasem pomaga przeczyszczenie, wymiana przewodów podciśnienia. Robiłem to z powodzeniem w innych samochodach.
Tej zimy miałem po raz pierwszy kłopot z serwem(po prostu chyba zamarzało)hamulec działał jak bez uruchomionego silnika i dopiero po dobrym ogrzaniu- od silnika, następowała jakaś poprawa. Teraz jest względnie dobrze, lecz ostatnio jeździłem trochę Puntem (13 latek) i doznałem szoku- Leciutki nacisk i brzytwa.
teraz zastanawiam się czy nie dopasować jakieś bardziej skuteczne serwo z innego samochodu. tylko nie wiem czy warto, bo mogą nie wydolić cylinderki i pompa.
Co o tym myślicie? |
_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Mar 2009, 16:13
|
|
|
Dopasuj, ale hamulce niewiele się poprawią, Skoro jestem w stanie zablokować 4 koła na odpiętym servie to na sprawniejszym wystarczy do tego tylko mniejsza siła. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Mar 2009, 18:07
|
|
|
dobre klocki i tarcze a nie najtańsze fomary . do tego dobre przewody elastyczne i sprawne zaciski i hamulec chodzi lekko . |
|
|
|
|
jurek
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 83 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 7 Mar 2009, 19:53
|
|
|
diodalodz napisał/a: | dobre klocki i tarcze a nie najtańsze fomary . do tego dobre przewody elastyczne i sprawne zaciski i hamulec chodzi lekko . |
Z tym się zgodzę, tylko w fieście z hamulcami jak jest problem, to przeważnie z tyłem. |
_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
|
|
|
|
|
LOY
Członek Honorowy FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 7 Mar 2009, 20:04
|
|
|
jurek napisał/a: | Witam!
Podłączę się pod temat serwa. Przecież czasem pomaga przeczyszczenie, wymiana przewodów podciśnienia. Robiłem to z powodzeniem w innych samochodach |
to ja tez sie podepnę ..jak sie czysci serwo ? ..serwo jest przeciez nierozbieralne ..jak słabo bierze to znaczy ze przestało byc szczelne ..nie wytwarza pocisnienia....to czyszczenie moze pomóc ..i jak czyscic ..wlac cos ..dmuchac sprezonym ? |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 7 Mar 2009, 20:32
|
|
|
Loy przecież nie dawno było serwo z mk2 na allegro, wątpię aby dało się to wyczyścić, poza tym co do twardego hamulca to tak jak dzioda pisał dupiate tarcze i klocki to przeważnie problem |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Mar 2009, 21:52
|
|
|
No już przecież napisałem - hamulec ma być pełnosprawny bez serva, jak jest Ok to ono tylko sprawia że trzeba mniej siły nacisku. Znam takich co mają to całkiem wywalone z auta, bo hamulce były za czułe. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 7 Mar 2009, 22:13
|
|
|
To może ja też się wypowiem, bo w końcu to również o moje hamulce chodzi:) Może Loy co innego stwierdzi, ale według mnie hamulce w mojej Fiestce są skuteczne tylko trzeba odrobinę siły w to włożyć. |
|
|
|
|
LOY
Członek Honorowy FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 7 Mar 2009, 23:00
|
|
|
blood_brother2 napisał/a: | T tylko trzeba odrobinę siły w to włożyć. |
i o ta odrobinke za duzo sie tutaj rozchodzi kuba ..przyzwyczaiłes sie do bardzo twardego pedału o słabej czułosci ..ale to nie jest własciwe działanie |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
|
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 7 Mar 2009, 23:09
|
|
|
Bo ja lubię skrajności W czarnej mam przesadzony hamulec w drugą stronę A tak mi w sumie przyszło do głowy, że może po prostu przełożyć serwo z czarnej? Ale z drugiej strony nie wiadomo, czy nie jest ono w stanie jak 98% samochodu. No nic, na razie da się jeździć. Najwyżej jak się nie znajdzie od xrki to będziemy za radą xr2fun kombinować z serwem z mk3 xr |
|
|
|
|
LOY
Członek Honorowy FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 7 Mar 2009, 23:17
|
|
|
oj tam zaraz XR..ja w XR2i mam serwo z 1,1 i co ..i hamuje tak jak nalezy ..wreszcie ..
dzieki za rady ..temat nie jest zbyt pilny ..napewno do zlotu hamulce beda brzytwy ..moze nie jedzi jak XR ale niech hamuje jak XR ..i wyglada |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 8 Mar 2009, 03:12
|
|
|
serwo jest rozbieralne ALe jest to droga przez mękę . dorobiłem sobie przyrząd do robierania większości modeli , ale generalnie uratować się da rzadko bo siadają wyszczelnienia . Jak mi padło serwo to zrobiłem mix z zestawu naprawczego serwa do FSO i jeździło do końca dni czarnej czyli ponad 150 tyś km . ale serwo pada w mk2 bardzo żadko prędzej pęknie ten przewód plastikowy albo zatka się zaworek na nim . wsadźcie TRW na przód najlepiej poszukać jeszcze jako lucas zielony i do tego dobre tarczki i będzie malina . ewentualnie jeśli jest dużo kloców to zeszlifujcie je na papierze ściernym a skuteczność wróci . |
|
|
|
|
jurek
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 83 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 8 Mar 2009, 12:45
|
|
|
diodalodz napisał/a: | serwo jest rozbieralne ALe jest to droga przez mękę . dorobiłem sobie przyrząd do robierania większości modeli , ale generalnie uratować się da rzadko bo siadają wyszczelnienia . Jak mi padło serwo to zrobiłem mix z zestawu naprawczego serwa do FSO i jeździło do końca dni czarnej czyli ponad 150 tyś km . ale serwo pada w mk2 bardzo żadko prędzej pęknie ten przewód plastikowy albo zatka się zaworek na nim . wsadźcie TRW na przód najlepiej poszukać jeszcze jako lucas zielony i do tego dobre tarczki i będzie malina . ewentualnie jeśli jest dużo kloców to zeszlifujcie je na papierze ściernym a skuteczność wróci . |
No właśnie! I to jest wypowiedź godna tego forum. W innym wypadku nikt by nie kochał tych,, czasem już wraków. Wbrew pozorom naprawa staroci daje dużą satysfakcję(no i po co bym tu zaglądał) i dlatego zabieram się za regenerację wspomagania. Jak się nie uda to wtedy dopasuje coś ze szrotu. Jak JoeMix napisał -jak jest hamulec, to będzie też bez wspomagania.
No tak, ale brakuje jednak skuteczności i ciut komfortu, szczególnie w jeździe po mieście. |
_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 8 Mar 2009, 15:04
|
|
|
lepiej poszukać serwa z końca produkcji zamiast regenerować . Wtedy były inne czasy i dlatego w to się paprałem . A mk2 jest teraz tyle że wybierać przebierać . |
|
|
|
|
jurek
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 83 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28 Mar 2009, 14:10
|
|
|
Dla mnie temat serwa przestał istnieć kilka dni temu. Chyba ciepełko spowodowało, iż hamulec jest spowrotem bardzo czuły i mięciutki. Czyli jest to psi,, psi,,zauważalna jest także delikatna zmiana obrotów silnika przy pracy serwa.Więc wygląda, że tylko niskie temperatury mu nie służą |
_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
|
|
|
|
|
|