Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Rozładowuje się akumulator do zera
Autor Wiadomość
irekff 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 12
Skąd: WPI
Wysłany: 1 Mar 2009, 17:20   [MK4] Rozładowuje się akumulator do zera

Witam wszystkich.
Mój problem z fiestką polega na rozładowywaniu się akumulatora do zera po kilku godz postoju.Wymieniłem akum na nowy(myślałem że stary dostał zwarcia) i nadal jest to samo.Mechanik dodatkowo zauważył że nie świeci się wogóle lampka od ładowania,dokonał pomiarów:napięcie akum 12,46V,ładowanie 14V,pobór prądu 2,5A,a powinno być max 0,2A i stwierdził że padł alternator(padły diody i robią zwarcie)bo po wypięciu kostki(2 czarne kabelki) pobór prądu wynosi 0,15A.Kupiłem używany alternator z gwarancją,dodatkowo oddałem go na badanie na stole probierczym(żeby nie było niespodzianek),wszystko było OK więc go zamontowałem.Po włączeniu zapłonu :yyy: ,gdyż nie zaświeciła lampka od ładowania.Odstawiłem autko na 1,5h,wsiadam ,włączam zapłon i lampka od ładowania normalnie świeci a po odpaleniu silnika zgasła(prawidłowo).Mechanik znów mierzy:ładowanie 14,2V,pobór 0,1A i jestem :) .Ale wczoraj po 3h postoju ponownie akum nie dał rady odpalić silnika.Dokonałem samodzielnie pomiarów:ładowanie 14,2V,pobór prądu 2,76A , po wypięciu kostki z alternatora 0,02A.
Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu tej dziwnej Usterki !!!
 
 
awilk 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 40
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 245
Skąd: Gać
Wysłany: 1 Mar 2009, 18:19   

Tak na logikę rzecz biorąc to ta kostka co ją wypinałeś to jest zasilanie wzbudzenia i z mostkiem to nie ma nic wspólnego. Dodatkowo wzbudzenie powinno być odcinane przy wyłączonym zapłonie. Nie wiem jaki powinien być pobór prądu wzbudzenia także nie będę tego komentował. Ja bym stawiał na awarie jakiegoś stycznika odcinającego prąd wzbudzenia. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.
Dołącze się do tematu przy okazji bo ktoś mi inny zamknął :-P
Rozbierał ktoś alternator w mk5 lub mk4?? Chyba takie same są, oznaczenie w mk5 T9VUA. Prosiłbym o taką łopatologiczną instrukcję bo nie wiem jak się zabrać do niego, wszystko pochowane w obudowie nawet szczotek nie widac ;-|
 
 
 
irekff 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 12
Skąd: WPI
Wysłany: 1 Mar 2009, 19:02   

Alternatory są w tych modelach bardzo podobne,różnią się chyba tylko trochę obudową.Rozebrałem swój stary w następujący sposób:
-odkręcenie nakrętki (24) przy kole pasowym
-odkręcenie 4xśruby (8+gwiazdka)długie łączące dwie obudowy
-zdjęcie obudowy z łożyskiem(dosyć trudne-trzymając obudowę,przyłożyłem punktak do wałka wirnika i powoli uderzając młotkiem obudowa zeszła z łożyskiem)
-wyjęcie wirnika poprzez długotrwałe szarpanie
-wyjęcie uzwojenia(odlutowanie 3 kabli miedzianych od mostka)
-wykręcenie 3śrubek(gwiazdka) i nakrętki z zewnątrz;i można wyjąć mostek wraz z regulatorem.
P.S. składanie w odwrotnej kolejności tylko trzeba zablokować szczotki(po zamontowaniu uzwojenia wciskasz szczotki i blokujesz cienkim sztywnym drucikiem wkładając go w otworek z zewnątrz.
 
 
awilk 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 40
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 245
Skąd: Gać
Wysłany: 1 Mar 2009, 19:15   

Dzieki irekff, bardzo ciekawie się to zapowiada ;-| A koło pasowe jest na stożku czy nie?? Trzeba ściągacz do tego czy zejdzie normalnie??
 
 
 
irekff 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 12
Skąd: WPI
Wysłany: 1 Mar 2009, 19:27   

Koło pasowe zeszło łatwo(normalny wałek),do odkręcenia nakrętki użyłem klucza udarowego ,odkręcając zwykłym kluczem należy zablokować wirnik.Ostrożne rozbieranie zajęło mi 1,5h a złożenie max 15min.
P.S.Nie zaszkodzi użycie WD40 i delikatne opukanie śrubek.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Mar 2009, 20:25   

Alternator do 2 przewodu - Czerwony gruby (ten nieraz jest x2) i jest zawsze podłączony do + akumulatora, oraz cienki niebieski - sprawdź czy na tym niebieskim jak odepniesz kostkę z altera jest +12V po włączeniu zapłonu, i czy znika po wyłączeniu zapłonu. Dotknij tym przewodem do masy, na włączonym zapłonie powinna się świecić kontrolka, jak odejmiesz przewód od masy to powinna zgasnąć, - tak samo po wyłączeniu zapłonu pomiędzy tym przewodem a masa pobór prądu powinien być 0,0A.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
irekff 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 12
Skąd: WPI
Wysłany: 2 Mar 2009, 17:36   

Nie mam niebieskiego przewodu do alternatora-dochodzi gruby czerwony i dwa cienkie czarne wpięte kostką w alternator(w alternatorze gniazdo w które wpinam tę kostkę stanowi jedność z regulatorem).
Dzisiaj dokonywałem jeszcze raz różnych pomiarów i zauważyłem,że wpięcie tylko jednego z tych czarnych kabelków(oznaczony na kostce nr 1) powoduje wysoki pobór prądu.Wstępnie także umówiony byłem z elektrykiem ale gdy już się do niego wybierałem niespodziewanie zapaliła się po włączeniu zapłonu kontrolka ładowania i wszystko wróciło do normy(pobór 0,02A),więc stwierdziliśmy ,że nie ma narazie sensu przeprowadzać pomiarów i ewentualnie napraw.Ale sprawa w dalszym ciągu nie rozwiązana i nadal wdzięczny będę za jakiekolwiek sugestie.
P.S. Mój alternator jest taki
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Mar 2009, 12:56   

Jakieś foto tego,,, bo nie miałem kontaktu z takim czymś
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
awilk 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 40
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 245
Skąd: Gać
Wysłany: 3 Mar 2009, 16:05   

irekff, odwdzięcze sie troche i wkleje fotke za ciebie, na dodatek schemat :)
http://www.wrzuta.pl/obraz/sbUxQClr9z/
Określ kierunek prądu na kabelku nr 1 podczas awarii to trochę pomoże, bo jak narazie ja żadnego mądrego pomysłu nie mam, za to głupich kilka już jest :V:
Jedno jest pewne że przez ten kabelek przy wyłączonym zapłonie nie powinien żaden prąd płynąć.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Mar 2009, 16:37   

Co to jest 7, bo obcięło,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
awilk 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 40
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 245
Skąd: Gać
Wysłany: 3 Mar 2009, 16:49   

7 - Elektroniczne urządzenie sterujące silnika, 4 - ogrzewanie szyby przedniej
Schemat z Ford Fiesta WKŁ

[ Dodano: Wto Mar 03, 2009 16:54 ]
Jeden z moich głupich pomysłów to jakieś zwarcie na kabelku co idzie do wtyczki oznaczony nr1 do "+" gdzieś na długości od kontrolki w liczniku do alternatora i wtedy by mu się kontrolka nie zaświeciła po przekręceniu zapłonu. Tylko pozostaje pytanie jak by się prąd zamknął?? Przebicie niektórych diod??
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Mar 2009, 17:07   

Dokładnie, przewód D+ oznaczony 1 to odpowiednik niebieskiego przewodu o którym jest sporo na forum, odpowiada on za włączenie i wyłączenie alternatora, dlatego jak go zdejmujesz to spada pobór prądu. Z ciekawostek zauważyłem że kontrolka alternatora ma rezystor, więc jak ją szlag trafi to zachowane jest sterowanie altera, to coś czego w mk1/2/3 jak się orientuje brakuje, w przewód wpięty jest układ ogrzewania szyby więc to też jest do sprawdzenia, nawet jak takowej nie posiadasz, bo kabelki mogą być i jak sugeruje awilk, prawdopodobnie gdzieś jest zwarcie.

Czyli zapłon wyłączony, jest pobór prądu, kontrolka nie świeci, odpinasz 1 i pobór prądu spada?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
irekff 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 12
Skąd: WPI
Wysłany: 3 Mar 2009, 19:36   

Dzięki awilk i JoeMix za zainteresowanie moim problemem.

Cytat:
Czyli zapłon wyłączony, jest pobór prądu, kontrolka nie świeci, odpinasz 1 i pobór prądu spada?

Tak dokładnie się dzieje.Dzisiaj pomierzyłem prądy w tych dwóch czarnych kabelkach(z tym że tak jak napisałem wczoraj nastąpiło samonaprawienie!!!):
-przy wyłączonym zapłonie w obydwu jest masa i napięcie 10,5V
-przy włączonym zapłonie D- +11V; D+ +10v.
Mam ogrzewanie przedniej szyby.Na razie radzę sobie w ten sposób że nie znając dnia ani godziny nawrotu tej awarii na nocne postoje wypinam kostkę z alternatora, a w ciągu dnia po zgaszeniu silnika włączam kilka razy zapłon i sprawdzam czy kontrolka ładowania się zapala.
Jeszcze raz dzięki notw
 
 
awilk 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 40
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 245
Skąd: Gać
Wysłany: 3 Mar 2009, 19:56   

irekff napisał/a:
przy wyłączonym zapłonie w obydwu jest masa i napięcie 10,5V

Jedno drugie wyklucza, no chyba że mierzyłeś w porównaniu do klemy dodatniej...
Poprzeglądaj sobie dokładnie ten kabel nr 1 od alternatora w kierunku wskaźników i może znajdziesz gdzieś jakieś obtarcie czy coś... I jak znowu ci wystąpi ten problem określ kierunek prądu, to w razie czego pozwoli zlokalizować do czego się robi zwarcie i czy mostek cały jest. Chociaż przy takim napięciu ładowania to powinien być cały...
Dziwna sytuacja i sam nie jestem pewny swojej teorii. Przydałby się jeszcze schemat regulatora jaki tam jest ale tego już w książce nie mam.

[ Dodano: Wto Mar 03, 2009 20:04 ]
Hyy, zasadniczo to przy wyłączonym zapłonie nawet do klemy dodatniej nie powinieneś mieć napięcia na kabelku nr 1. No chyba że przez inne odbiorniki, wtedy możliwe. Tak to jest z tymi schematami że one bardziej poglądowe niż elektryczne ;-|
 
 
 
irekff 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 12
Skąd: WPI
Wysłany: 3 Mar 2009, 20:37   

Zgadza się,mierzyłem w porównaniu do klemy "+" przy wyłączonym zapłonie natomiast przy włączonym w porównaniu do klemy "-".Jeśli robiłem pomiar odwrotnie to wskazywało 0 V.
Ciężko jest przejrzeć ten kabel nr 1 - wraz z nr 2 idzie pod rozrusznik a potem chyba z innymi czarnymi( około 10 szt) wchodzą do okrągłej kostki a z niej już wychodzą w kolorach tęczy.Rozmawiałem dzisiaj z gościem od elektroniki samochodowej i miał podobną teorię do twojej- jakieś zwarcie lub zgrzany styk, ale na koniec dał mi radę"jak masz internet to znajdź rozwiązanie na forum klubowym fiesty" <oki>
Pzdr.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Mar 2009, 22:56   

irekff napisał/a:
Zgadza się,mierzyłem w porównaniu do klemy "+" przy wyłączonym zapłonie natomiast przy włączonym w porównaniu do klemy "-"
Pomiary napięcia dokonujemy ZAWSZE względem masy pojazdu (ujemnej klemy akumulatora)

To co zrobiłeś to przy wyłączonym zapłonie względem +, brak napięcia na przewodzi i + z akumulatora wyszło Ci że jest napięcie, po włączeniu stacyjki na przewodzi pojawiło się zasilanie, ale zmierzyłeś je względem masy i znowu wyszło Ci napięcie.

Czarny przewód miernika dotknij do MASY pojazdu, czerwony wpakuj w przewód numer 1, patrz na miernik (odczyt) i włącz zapłon (odczyt), zapal silnik (odczyt), zgaś silnik (odczyt) - w czasie tej operacji nie ruszaj ani jednego przewodu miernika (nie podpinaj nigdzie indziej bo fałszujesz wyniki)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 4 Mar 2009, 09:55   

już po schemacie widać że świruje przekaźnik ogrzewania szyby. sam brak kontrolki plus pobór 2,7 A daje moc ok 30 W a tyle mają wirniki więc odrazu wiadomo że poprostu masz cały czas zasilany regulator napięcia . ten kabel do modułu sterującego silnika jest poto by komp mógł wywalić błąd zbyt niskiego/wysokiego napięcia zasilania i tyle . zazwyczaj i tak są to te same przewody co D+ na kontrolkę .
rezystor jest poto by po przepaleniu kontrolki nadal było ładowanie dość częsty patent w obecnych autach . Dodatkowo jest dioda która odpowiada za odcięcie wszystkich przekaźników po wyjęciu kluczyka . Poprzedni alternator był dobry .
 
 
 
irekff 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 12
Skąd: WPI
Wysłany: 4 Mar 2009, 19:14   

diodalodz(odpowiedzi innych również mile widziane) a może orientujesz się gdzie dokładnie znajduje się ten przekaźnik od ogrzewania szyby ?
JoeMix dokonałem dzisiaj pomiarów napięcia na przewodzie nr 1 według twoich wskazówek i wyszło następująco przy wypiętej kostce(w nawiasie przy wpiętej kostce w alternator):
-przy wyłączonym zapłonie 1,14 V (0,22V)
-przy włączonym zapłonie 10,8 V (1,85V)
-po uruchomieniu silnika 10,8V (14,36V)
-po zgaszeniu silnika 1,14V (0,23V).
diodalodz napisał:
Cytat:
Poprzedni alternator był dobry .

To znaczy,że w zakładzie elektromechanicznym nie wrzucili go na stół probierczy tylko od razu zaproponowali zakup nowego(540zł),gdyż części do alternatora mitsubishi są drogie i trudno dostępne.Wynika z tego jednoznacznie ,że właściciel tego zakładu Artur C. z Piaseczna to zwykły nierób i naciągacz, i należałoby się klutnia .
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Mar 2009, 19:24   

Niech mnie ktoś poprawi, zasilanie alternatora po wyłączeniu zapłonu powinno być 0v a nie 1,14v?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 4 Mar 2009, 20:37   

ale masz różne prądy upływu chociaż by przez diody przekaźnik i przez to że przewody idą obok siebie w wiązkach. te czasy 9 przewodowych instalacji auta mamy już za sobą .
A co do alternatorów mithsubishi to mam dostęp od ręki do wszystkich cześci w ciągu godziny. także tego komentować nie będę . jak by się wysilił i zmierzył mostek to by nie było tematu ALE diagnozowanie aut wewnątrz podzespołów niestety jest już rzadko spotykane . hajs hajs kasa kasa . Sam przekaźnik powinien być w skrzynce bezpieczników .
z tym że w mk4 było kilka typów skrzynek i nie wiem którą masz . potrzebuje fotki .
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Brak nowych postów Przyklejony: Chciałem/chciałam się przywitać....
Gość Hyde-Park 2071 17 Gru 2024, 10:00
SCHWARZ 1.4S
Brak nowych postów Przyklejony: CZYM SIĘ WOZI TEAM ZACHÓD
:) czyli nasza galeria i przywitalnia ;)
sowa Team Zachód 38 1 Maj 2013, 18:37
Howser
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.