Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Silnik cierpi na chorobę morską... Pomocy
Autor Wiadomość
PAWELwrx 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 15
Skąd: Mazury
Wysłany: 26 Sty 2009, 23:13   [MK3] Silnik cierpi na chorobę morską... Pomocy

Witam wszystkich jestem nowy ale czytelnikiem już od dawna, nie jeden problem dzięki wam już rozwiązałem ze swoja fifi <oki> . Problem mam taki jak w temacie i nie mogę znaleźć przyczyny. A zaczął się już bardzo dawno, pogłębiał się aż na stałe straciłem iskre na jednym cylindrze i zmuszony byłem wymienić cewkę na nową. Po wymianie radość nie trwała długo bo pierwszy deszcz i usterka wróciła, a ostatnio samochód postał 3 dni i nie trzeba było kałuży (za oknem ciągle mgły i wilgotno). Przeszukałem forum ale odpowiedzi nie znalazłem. Prosiłbym o pomoc. Jestem laikiem.
Póki co z problemem radzę sobie w ten sposób,że jak silnik ciepły to gaszę go na około 30min i problem znika lub jak zimny zostawiam na wolnych obrotach na 3 cylindrach aż się zagrzeje i dopiero wyłączam zapłon na te pół godziny ale to nie rozwiązanie...
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5674
Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Sty 2009, 00:41   

a świece zmieniłeś ?? chociaż tą jedną podmień. Jeśli nie pomoże a przewody są ok to sprawdź kompresję na tym cylindrze . Może po prostu usiadła kompresja . A jeśli coś to weź miarkę (np suwmiarkę ) i zobacz ile się unosi laska popychacza względem reszty takich samych tzn porównujesz ssące z ssącymi czyli dwa pomiary gdy jest zawór zamknięty i gdy jest max otwarty i odejmujesz otwarty- zamknięty i masz wznios krzywki . czasami jest tak że zjada np jedna krzywkę na wałku .
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12086
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Sty 2009, 08:08   

Z tego co kolega pisze to ma przebicie,,, problem narasta od wilgoci,,, skoro cewkę masz wymieniona to zamień jeszcze przewody WN i świece.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
PAWELwrx 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 15
Skąd: Mazury
Wysłany: 27 Sty 2009, 10:08   

świece oczywiście i kable wymieniane, na starych używanych kablach czy nowych nie ma różnicy. Po podmianie świecy też. Problem oczywiście nie występuje latem no chyba że popada... Ciekawi mnie jakie jeszcze rzeczy odpowiadają za iskre oprócz cewki.
 
 
Freeman 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 27 Sty 2009, 10:19   

A cewka "nowa" tzn. ze sklepu?
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
PAWELwrx 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 15
Skąd: Mazury
Wysłany: 27 Sty 2009, 11:11   

tak nowa, dwie stowki mnie kosztowała... Luz zaworowy ustawiany. A kompresja nie ma nic do tego moim zdaniem, bo samochód póki nic mu nie jest to ładnie się zbiera i swoje książkowe max osiąga <8>
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5674
Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Sty 2009, 12:01   

PAWELwrx napisał/a:
kompresja nie ma nic do tego

jeśli tak twierdzisz to spoko.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12086
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Sty 2009, 12:07   

PAWELwrx napisał/a:
Ciekawi mnie jakie jeszcze rzeczy odpowiadają za iskre oprócz cewki.
Skoro obwód wysokiego napięcia masz OK, to zostaje obwód niskiego napięcia czyli 3 kabelki idące do cewki, i skrzyneczka w którą są wpięte w drugą stronę... najlepiej teraz około 18 (jest już ciemno), stan w ciemnościach, odpal auto, podnieś maskę, od mamy z kuchni pożycz jakiś spryskiwacz (czy to po płynie do szyb, czy to od kwiatów) zalej wodą z kranu i zacznij robić wilgoć pod maską, zacznij jednak od obwodu W/N,,, jak problem naglę pojawi się to znaczy że zamoczyłeś to co trzeba,,,

Na pracującym silniku popsikaj też w dolot i na kolektor wydechowy (żeby powstała para) żeby silnik zaciągnął wilgoci, bo to podstawa że w mokre dni silnik pracuje na wilgotnym powietrzu i tu pojawia się sprawa o której pisał Dioda (bo jak wjedziesz w kałuże i chlapniesz na rurę wydechową, silnik itp to już pracuje na parze wodnej)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
PAWELwrx 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 15
Skąd: Mazury
Wysłany: 27 Sty 2009, 18:15   

A więc zrobiłem tak jak JoeMix mi sugerował. Zacząłem od kolektora wydechowego póżniej kable wysokiego napięcia, dolot cewka i nic... żadnyej burzy piorónów nie widziałem więc powtórzyłem aż psikłem na czujnik temperatury silnika i się zaczeło.
Chciałbym zaznaczyć że mój czujnik ostatnio odmówił posłuszeństwa i na desce roździelczej ciągle (po włączeniu zapłonu) pokazuje tak wysoka temperature że prawie dotyka wskaźnika od poziomu paliwa... Czy to może mnieć z tym związek?

Ponowie później jeszcze i popsikam na sam czujnik aby wykluczyć przypadek...
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5674
Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Sty 2009, 18:18   

czujnik od deski i czujnik od komputera to dwa inne czujniki . Po prawej stronie nad paskami masz czujnik włączania wentylatora poniżej czujnik deski . A w kolektor ssący o ile dobrze pamiętam jest wkręcony czujnik temp silnika dla kompa .
 
 
 
PAWELwrx 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 15
Skąd: Mazury
Wysłany: 27 Sty 2009, 18:29   

Chodzi mi o ten co jest pod czujnikiem włączania wentylatora chłodnicy. Czyli czujnik od deski.

Przyczyne znalazłem - jednak cewka, nowa ale działa jak stara popękana...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.