[MK3] Duże spalanie one again ;/ |
Autor |
Wiadomość |
fiesta209

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Patryk
Wiek: 35 Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 69 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 12 Sty 2009, 17:05 [MK3] Duże spalanie one again ;/
|
|
|
poruszam ten temat booo... bylem u mechankia i niby jest wszytko ok...
a mianowice : palil mi 13l/100km bylem u mechanika byl popsuty termostat bylo to odczuwalne po szybkosci nagrzewania sie auta.... iniby prze to tyle palilo auto...
tego samego dnia wymienilem olej i filt oleju z mineralnego na syntetyk( wiem ze niezbyt madrze)
mechanik zapewnial mnie ze tyklko termosta byl popsuty i dlatego mogl palic 13 l / 100
no dobra termostat wymieniony kabina wolniej sie nagrzewa ...a auto pali nadal tyle samo...
a co najlepsze osiagi jakby spadly a powinno byc raczej odwrotnie... niewiem jak przyspieszenie ale przed wymiana auto jechalo 140 spokojnie a po wymianie 120 ledwo co...
czy mechanik mogl cos spieprzyc...??np zle zalozyc termostat??
mial ktos problem tego typu...??? mechanik mowi ze ok a on bierze dwa razy za duzo;/
1,3 cat -czytalem z opini ze wzie powinnien palic ok 8/100l - przy normalnej jezdzie
Prosze pomozcie nie ten koszmaar juz sie zakonczy;/ |
|
|
|
 |
awilk
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 40 Dołączył: 10 Wrz 2007 Posty: 245 Skąd: Gać
|
Wysłany: 12 Sty 2009, 18:46
|
|
|
Jakby ci tego termostatu nie zalozyl nie ma szans zeby zmiana osiagow byla zauwazalna. No chyba ze na zablokowanym by byl i sie przegrzewal solidnie silnik ale bys zauwazyl po wskazowce temp. Jezeli chodzi o osiagi to mogles silnik rozszczelnic zalewajac syntetykiem i stad problemy. Po wymianie termostatu na sprawny powinno sie raczej szybciej w kabinie cieplej robic. |
|
|
|
 |
fiesta209

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Patryk
Wiek: 35 Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 69 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 12 Sty 2009, 19:05
|
|
|
aha.. nom teraz to wolniej sie nagrzewa...mechanik tlumaczyl mi ze termostat byl popsuty i najpierw nagrzewala sie chlodnica a pozniej silnik i prez to tak dobrze grzalo...... prawda to??
a wlansie czy przy zmianie termostatu trzeba wylewac plyn od wspomagania??czy cos z nim trzeba robic??
aa i czy jest cos w tych fiestach cos siada zazwyczaj i moze byc przyczyna takiego spalania?? |
_________________
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 12 Sty 2009, 19:16
|
|
|
awilk napisał/a: | No chyba ze na zablokowanym by byl i sie przegrzewal solidnie silnik ale bys zauwazyl po wskazowce temp. | Teraz w te mrozy - nie sądze
[ Dodano: Pon Sty 12, 2009 19:22 ]
fiesta209 napisał/a: | mechanik tlumaczyl mi ze termostat byl popsuty i najpierw nagrzewala sie chlodnica a pozniej silnik i prez to tak dobrze grzalo...... prawda to?? | Nie nie prawda, to tak jakbyć trzymał w ręce gwoźdź i z jednej strony go podgrzewał zapalniczką i stwierdził że ten koniec za który trzymasz się robi szybciej ciepły niż ten w ogniu. Jeśli stary termostat był popsuty w pozycj zamkniętej lub przymkniętej to szybciej się nagrzewało wnętrze, choć sprawny termostat też powinien się otwierać koło 90 stopni więc w środku już powinno dobrze grzać. Sprawdź jak się nagrzewają węże przy chłodnicy w stosunku do ciepłego powietrza w kabinie,,,
Termostat ma się nijak do układu wspomagania chyba że układ ten koliduje z dobraniem się do termostau (np zasłania go) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
fiesta209

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Patryk
Wiek: 35 Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 69 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 12 Sty 2009, 19:26
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Termostat ma się nijak do układu wspomagania chyba że układ ten koliduje z dobraniem się do termostau (np zasłania go) |
chodzi mi konkretnie oto ze przychodze po odior auta a on wylal moj plyn do wspomagania do miski.... i przymnie go wlal spowrotem,,,,, i jak mnie zobaczyl to lekko sie zmieszal... i przez to chailem sie dowiedziec czy trzeba plyn wylewac bo ja nie widze tam rorki zeby przechodzial nad termostatem... |
_________________
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 12 Sty 2009, 19:30
|
|
|
to jak układ wspomagania nie blokuje dojścia do termostatu to w/g mnie nie trzeba. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 12 Sty 2009, 19:53
|
|
|
fiesta209, ten Twój mechanik to jakiś dobry magik musi być. Albo nie ma pojęcia co robi, albo wali Ci ściemę w żywe oczy.
A co do spalania - czytałeś błędy ze sterownika? |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12 Sty 2009, 20:03
|
|
|
Moja rada zmień tego "mechanika"bo coś niezbyt chyba rozgarnięty fiesta209 napisał/a: | aha.. nom teraz to wolniej sie nagrzewa...mechanik tlumaczyl mi ze termostat byl popsuty i najpierw nagrzewala sie chlodnica a pozniej silnik i prez to tak dobrze grzalo. | Tu jakieś głupoty Ci nawciskał
A układ wspomagania nic nie ma do termostatu-nie utrudnia dostępu.
Nie daj się robić w konia
A co do spalania sprawdź sonde lambda-mogła siąść i teraz za dużo |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
fiesta209

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Patryk
Wiek: 35 Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 69 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 12 Sty 2009, 21:01
|
|
|
no i zkim ja wspolpracuje.......;/;/
to co on mog tam szukac i poco to wylewal???
skurczybyk....
nie niedawal go na komputer.... a wlasnie ile cos takiego moze kosztowac??? i czy bez kompa mozna jakos stwierdzic popsuta sonde lambde??? |
_________________
 |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 12 Sty 2009, 21:02
|
|
|
fiesta209, czytanie błędów kosztuje od 5-100pln, zależy jak to rozwiążesz
TUTAJ masz sposób za 5pln. Ten za 100 znajdziesz w ASO, a efekt ten sam |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
awilk
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 40 Dołączył: 10 Wrz 2007 Posty: 245 Skąd: Gać
|
Wysłany: 12 Sty 2009, 21:25
|
|
|
JoeMix napisał/a: | awilk napisał/a:
No chyba ze na zablokowanym by byl i sie przegrzewal solidnie silnik ale bys zauwazyl po wskazowce temp.
Teraz w te mrozy - nie sądze |
Zapytaj kolezanki "kuleczka" czy jakos tak się nazywa podobnie, ostatnio miała tak w swoim, i chyba to nawet mk3 było. Na zablokowanym termostacie wskazowka temp silnika na max, z tym ze efektów braku mocy faktycznie nie było, ale jakby ktos konkretnie chciał silnik kręcić... A 140 km/h to chyba nie jest prędkość optymalna dla tego silnika |
|
|
|
 |
|