[MK3] Xr2i 1.6 8v - przerywa poniżej 3000 obr/min |
Autor |
Wiadomość |
Tommy
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomek
Wiek: 37 Dołączyła: 25 Sty 2007 Posty: 521 Skąd: Zielsko-Białe
|
Wysłany: 25 Lis 2008, 15:46 [MK3] Xr2i 1.6 8v - przerywa poniżej 3000 obr/min
|
|
|
Witam.
Mam taki problem. Od jakiegoś czasu czarna matowa nie jedzie tak jak powinna.. Tzn. przy jeździe na obrotach < 3k jeśli wciśnie się gaz do dechy to fura zaczyna skakać jak zając.. Po prostu się dusi i rytmicznie przerywa. Przy lekkim gazie problem tak nie występuje.. Wystarczy też wykręcić silnik na wyższe obroty i wtedy ciągnie jak należy. Komp nie wypluwa żadnych błędów... Również jeśli silnik wykręci się na wyższe obroty to czasem potrafi jakby zgubić jeden gar.. Przez moment idzie jak traktor. Jakieś 4-5 sekund i wszystko wraca do normy. Znalazłem taki temat:
http://www.fiestaklubpols...t=przerywa+xr2i
Ale niestety nie rozwinał sie zbytnio..
Pomożecie ? |
_________________
|
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 25 Lis 2008, 17:06
|
|
|
ja 2 dni ostatnio z escortem 1.4 cvh efi walczyłem bo falował na wolnych i gasł i dużo palił i chodził jak traktor czasem na 3 garach.... a pierdoła okazało się że walnięty był regulator cisnienia na listwie który przez wężyk od podciśnienia ładował paliwo do kol ssącego i auto miało za bogatą mieszankę...
a świece i kable sprawdziłeś? i zobacz tez cewkę |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
Tommy
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomek
Wiek: 37 Dołączyła: 25 Sty 2007 Posty: 521 Skąd: Zielsko-Białe
|
Wysłany: 25 Lis 2008, 17:49
|
|
|
Świece nowe, kable 500 km.. Jest jakiś sposób, żeby sprawdzić ten regulator ?
Z cewką mam ten problem, że upier** się wtyczka wchodząca do niej od kompa. Kabelki wlutowałem w cewkę na stałe, wszystko zostało porządnie zaizolowane..
Tutaj tylko mam wątpliwości czy kabelki są w odpowiedniej kolejności, ale w przeciwnym przypadku chyba by w ogóle nie chodził co ? |
_________________
|
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 25 Lis 2008, 21:15
|
|
|
Tommy napisał/a: | Tutaj tylko mam wątpliwości czy kabelki są w odpowiedniej kolejności, ale w przeciwnym przypadku chyba by w ogóle nie chodził co ? |
cienki w uszach jestem z elektryki
a co regulatora to wystarczy z niego ściągnąć ten wężyk od góry i jak nie sika paliwem to jest ok w sensie nie puszcza bokiem paliwa |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
wujek
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 53 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25 Lis 2008, 21:20
|
|
|
Cytat: | Tutaj tylko mam wątpliwości czy kabelki są w odpowiedniej kolejności, ale w przeciwnym przypadku chyba by w ogóle nie chodził co ? |
Zdecydowanie masz rację. |
|
|
|
|
Tommy
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomek
Wiek: 37 Dołączyła: 25 Sty 2007 Posty: 521 Skąd: Zielsko-Białe
|
Wysłany: 26 Lis 2008, 07:59
|
|
|
wujek napisał/a: | Zdecydowanie masz rację. |
A mógłbyś mi w wolnej chwili zerknąć jak to wygląda u Ciebie ? Tzn. chodzi mi o kolejność kolorów (patrząc np. od góry wtyczki kiedy jest wpięta w cewkę). Wiem, że to musi być ok ale jakoś nie mogę się pozbyć wrażenia, że znów coś zj***
Zobaczę jeszcze dziś na ten regulator - może to coś wyjaśni.. |
_________________
|
|
|
|
|
Tommur
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 26 Lis 2008, 20:42
|
|
|
Szukaj Tomi szukaj, bo może rozwiążesz problem czkawki w mojej. Tak zbiegiem okoliczności też jest między 2800-3200. |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
|
wujek
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 53 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26 Lis 2008, 21:14
|
|
|
Cytat: |
A mógłbyś mi w wolnej chwili zerknąć jak to wygląda u Ciebie ? |
Jasne, jutro rzucę gałką oczną na cewkę, bo dziś już nic nie zobaczę. |
|
|
|
|
ciastek1985 [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Lis 2008, 23:48 Re: Xr2i 1.6 8v - przerywa poniżej 3000 obr/min
|
|
|
Tommy napisał/a: | Witam.
Mam taki problem. Od jakiegoś czasu czarna matowa nie jedzie tak jak powinna.. Tzn. przy jeździe na obrotach < 3k jeśli wciśnie się gaz do dechy to fura zaczyna skakać jak zając.. Po prostu się dusi i rytmicznie przerywa. Przy lekkim gazie problem tak nie występuje.. Wystarczy też wykręcić silnik na wyższe obroty i wtedy ciągnie jak należy. Komp nie wypluwa żadnych błędów... Również jeśli silnik wykręci się na wyższe obroty to czasem potrafi jakby zgubić jeden gar.. Przez moment idzie jak traktor. Jakieś 4-5 sekund i wszystko wraca do normy. Znalazłem taki temat:
http://www.fiestaklubpols...t=przerywa+xr2i
Ale niestety nie rozwinał sie zbytnio..
Pomożecie ? |
Odłącz akumulator, na około 20 minut, odłacz przewody od sondy lambda, podłącz akumulator, włacz silnik bez obciązenia typu światła wentylaotr itp. niech pochodzi sobie na wolnych obrotach bez dodawania gazu aż wskazówka temperatury wyjdzie z białego pola, wtedy wyjedź samochodem i sprawdź czy nadal sa takie objawy. Jeśli bedzie wszystko w porządku tzn że problem tkwi w uszkodzonej sondzie, lub w podgrzewaniu sondy lub tez w najgorszym przypadku uszkodzonym sterowniku silnika. |
|
|
|
|
LOY
Członek Honorowy FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 27 Lis 2008, 13:48
|
|
|
miałem to samo ostatnio w puencie ... po długich poszukiwaniach znikneło po ...wymianie map sensora i kabli wn ... kiedys omyłkowo zmieniłem kolejnosc zapłonu niewłasciwie podłaczjac kable przy aparacie zapłonowym ...objawy tez były takie same ...a długo nie wpadłem na to ze pomyliłem kolejnosc ..zerknij na oznaczenia kolejnosci kabli \..czasem przez nieuwage mozna łatwo pomylic jeden kabel i auto chodzi na 3 garach ..natomiast lambda to pikus ..nawet z odkrecona sonda xr zapierdziela ..co najwyzej wecej spali |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
|
Tommy
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomek
Wiek: 37 Dołączyła: 25 Sty 2007 Posty: 521 Skąd: Zielsko-Białe
|
Wysłany: 27 Lis 2008, 14:22
|
|
|
Sprawdziłem ten regulator ciśnienia na listwie i jest ok. Komp nie wypluwa żadnych błędów, również pomiar sondy nie wykazał nieprawidłowości.
Loy - te kable sprawdzałem już ze 3 razy, ale zrobię to jeszcze raz, tym razem odepnę wszystko i założę od zera Znając moją spostrzegawczość to coś tu namieszałem
Jakie właściwie funkcje pełni map-sensor ? I jak sprawdzić czy jest uszkodzony, skoro na teście go nie wypipkało ? |
_________________
|
|
|
|
|
|