[Inny] Ford Escort mk3 RS1800 |
Autor |
Wiadomość |
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12 Lis 2008, 15:43 [Inny] Ford Escort mk3 RS1800
|
|
|
1. NICK: Squadak
2. IMIĘ: Mateusz
3. MODEL: Ford Escort
4. WERSJA: 1.3 L czyli kompletny golas
5. ROCZNIK: 1984
6. SILNIK: 1.3 CVH
7. OPIS AUTA:
Jest to stary poczciwy kanciak, kupiony przeze mnie jako pierwsze auto. Było to w 2003 roku kiedy jeszcze moje fundusze na dużo nie pozwalały więc był to totalny trup, na którym miałem się "nauczyc" jezdzić
Praktyka pokazała że takim autem nie dało się jeździć (zarżnięty silnik, wypadający dołem fotel kierowcy i tym podobne bajery).
Widoków na lepsze (droższe) auto wtedy nie było więc zapadła decyzja o stopniowym remoncie, który potem po rozebraniu auta do gołej blachy okazał sie kapitalnym remontem wszystkiego.
Obecnie (od konca 2005 roku) auto jeździ i ma się całkiem dobrze. Użytkuje go jedynie jak nie ma na drogach śniegu czyli przy okazji także soli - szkoda by było żeby go zeżarło
8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne:
- remont blacharki
- zmiana koloru z czerwonego na czarny metalik
- biale kierunki przednie
- kierownica z Escorta RS Turbo S1
b. mechaniczne:
- kapitalny remont silnika
- skrzynia biegów 5 z Escorta mk4 1.4, przy okazji zmiana mocowań skrzyni na nowsze z Escorta mk4
- remont zawieszenia(komplet nowych elementow) i zmiana przedniego na wersje z Escorta mk4 (drazek staba, jego mocowania, wahacze)
- przednie hamulce 260mm z Escorta mk4 RS Turbo, tylne złożone na nowych elementach (bębny, szczęki, cylinderki, przewody)
c. audio:
brak
d. inne:
powyciagane wytlumienia z podlogi i przegrody czolowej
9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne:
- alusy Ford RS 14 cali
- odnowienie wnętrza
- fotele Recaro
- kierownica skórzana 3 ramienna Ford RS
b. mechaniczne:
- wmontowanie Ziutka 1.8 130KM z Fiesty RS1800
- zamontowanie tylnego stabilizatora
- wymiana tylnych hamulcow na tarcze lite 253mm z Sierry
- montaż pompy hamulcowej o większej średnicy z Escorta mk4 RST
c. audio:
moze kiedys sie zdecyduje na jakieś
10. FOTKI AUTA
tak wyglada obecnie:
i fotki z remontu:
Demontaz
Widok ogólny
Podszybie i slupek drzwi
Podloga
Tylne podluznice
Wizyta u blacharza
Podłoga
Przód auta
Tył auta
Po wizycie u lakiernika
Zabezpieczenia podwozia
Montaż
Gotowe autko
|
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
Ostatnio zmieniony przez Parzych 13 Maj 2012, 00:40, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
cbt57 [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Lis 2008, 16:09
|
|
|
Ogólnie git tylko dać mu jakiś ładny wydech, wstawić fele i bedzie zupa gut. Ale fele jakieś orginalne, oldschoolowe |
|
|
|
|
pawel2062
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Paweł
Wiek: 34 Dołączył: 01 Kwi 2008 Posty: 65 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 12 Lis 2008, 16:17
|
|
|
Wydechu bym nie dawał...
Ale felgę na pewno.
Ogólnie jest super |
_________________ Moje allegro
Grupa Wrocław! |
|
|
|
|
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12 Lis 2008, 19:05
|
|
|
fele beda takie:
a wydech tez bedzie inny po wsadzeniu Ziutka pod maske - teraz w okresie jesienno-zimowym trwaja prace nad silnikiem, a na wiosne przekladka |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
|
Skfarek
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 44 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 836 Skąd: Gród Kraka
|
Wysłany: 13 Lis 2008, 11:05
|
|
|
Wypas Relacja też rewelacyjna, na pierwszych zdjęciach w tle widać twoją byłą xrkę chyba |
_________________ Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2 |
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
|
|
|
|
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13 Lis 2008, 11:26
|
|
|
Skfarek napisał/a: | Wypas Relacja też rewelacyjna, na pierwszych zdjęciach w tle widać twoją byłą xrkę chyba |
dokladnie, i po drodze jeszcze fieste brata
stafcio napisał/a: | zawsze mi sie podobaly mk3 i mk4. fajne autko |
ano tez mi sie podobaja, ale niestety taki escort zawsze pozostanie zwyklym escortem i specjalnej wartosci nie osiagnie
ps. wlasnie przechodze podobna sciezke z silnikiem jak Ty - mam nadzieje ze pojdzie lepiej i na koncu bedzie chodzil bez problemow |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 13 Lis 2008, 15:17
|
|
|
Fajne auto choć juz dawno temu oglądałem projekt na twojej stronie. Naprawde kawał dobrej roboty
Ale jeszcze bardziej mnie cieszy fakt że teraz opisujesz auto bo znaczy sie że bez względu czy kiedyś bedziesz miał jeszcze fieste to nadal zostaniesz z FKP |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
tajmus
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 35 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 621 Skąd: KGR
|
Wysłany: 13 Lis 2008, 15:40
|
|
|
zachwycily mnie naprawy blacharskie ... pewnie przez to ze dosc fajna praca jak dla mnie pare pytan:
- elementy podlogi robione czy ze sklepu??
- nowe podluznice?? na zdjeciach te z tylu wygladaja jakby razem z kawakami podlogi stare byly wycinane... jak to jest??
- jaki w sumie koszt samej naprawy blacharkiej bez malowania?? interesuje mnie to bo byc moze kiedys takie prace doglebne beda mnie czekac
- cdn. |
_________________ Ballada
and
XR2i 90r 1.6 104 KM <...w krainie wieczności> |
|
|
|
|
essien [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Lis 2008, 20:14
|
|
|
perełka! chciałbym mieć takie cudeńko w garazu obok wozidla na codzien. |
|
|
|
|
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13 Lis 2008, 20:38
|
|
|
tajmus napisał/a: | zachwycily mnie naprawy blacharskie ... pewnie przez to ze dosc fajna praca jak dla mnie pare pytan:
- elementy podlogi robione czy ze sklepu??
- nowe podluznice?? na zdjeciach te z tylu wygladaja jakby razem z kawakami podlogi stare byly wycinane... jak to jest??
- jaki w sumie koszt samej naprawy blacharkiej bez malowania?? interesuje mnie to bo byc moze kiedys takie prace doglebne beda mnie czekac
- cdn. |
Elementy podlogi ze sklepu - o dziwo byla to ocynkowana i pomalowana blacha
pozostale elementy albo ze sklepu nowe albo jak byly niedostepne to wycinalem z drugiego nadwozia ktore kupilem - np prog wewnetrzny - jeden udalo sie dostac orginal z forda, drugi wycinalem
od razu mowie ze przebicie numerow nie wchodzilo w gre bo to drugie nadwozie tez nie bylo idealne, po prostu mialo dobre te elementy ktore potrzebowalem do swojego
Co do podluznic tylnych to byly odciete od podlogi, podloga nad nimi polatana tam gdzie tego wymagala, a potem wspawanie nowych podluznic.
Co do kosztu to jest on juz mocno nieaktualny(sam blacharz mi mowil w dniu oddania auta ze drugi raz za taka kase by sie nie podjal za nic w swiecie ), ale prosze bardzo:
- koszty samego spawania wyniosly mnie 3,5tys
- do tego czesci nowe kolo 2,5tys
- druga buda 500zl + transport 150zl
mam nadzieje ze wystarczy Ci to
PumaRST napisał/a: | Fajne auto choć juz dawno temu oglądałem projekt na twojej stronie. Naprawde kawał dobrej roboty
Ale jeszcze bardziej mnie cieszy fakt że teraz opisujesz auto bo znaczy sie że bez względu czy kiedyś bedziesz miał jeszcze fieste to nadal zostaniesz z FKP |
jakby co to ten Escort bedzie po czesci Fiesta po swapie |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 14 Lis 2008, 17:55
|
|
|
Chcialem sie pytac o czesci skad brales je ale widze ze ubiegli mnie
Ogolnie ja sam osobiscie to raczej oddal bym takie auto na zlom widzac taki stan auta, bo wiem ile kasy oraz czasu wymaga takie auto, nic nie wspominajac o nerwach...
Podoba mi sie efekt przed i po, do tego dbalosc o szczegoly techniczne, glownie mechanike...
Ziutek z 1 czy z 2 na przodzie ??
Przy wadze tego auta zapewne bedzie to dosc ciekawie latac
Kurcze zaluje ze sprzedalem zawias Bilsteina z dedykacja WOLF-a B6 (chyba) na grubej rurze z regulacja twardosci do MK3-MK4 essa
BTW. mam gdzies jeszcze zderzak od MK4 XR3i jak bys szukal kiedys |
_________________
|
|
|
|
|
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14 Lis 2008, 19:21
|
|
|
Ja rowniez drugi raz bym sie nie zabral za takie auto tylko oddal na zlom
Ziutek bedzie z 1 z przodu, ale 130KM, a moze kiedys w przyszlosci z 2 - pozyjemy zobaczymy
W kestii zawiasu to faktycznie szkoda - cos fajnego by sie przydalo bo w porownaniu z Fiesta to strasznie plywa po drodze mimo 99% nowych elementow,
a za zderzak dziekuje bo auto ma wygladac jak zwykle mk3 z zewnatrz, pozatym moim zdaniem naciaganie zderzaka z mk4 do mk3 nie wyglada dobrze |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 14 Lis 2008, 19:34
|
|
|
czyli jednym slowem RQB
W sumie fajnie ale pytanie czy nie prosciej bylo by osadzic tam 2.0 ktore nie dosc ze bedzie mlodsze a za razem bardziej obfite w Nm oraz KM ktore to zapewne nie beda pasly sie na lace, jak w przypadku RQB ktore to napewno nie bylo traktowane delikatnie
Wiesz kwestia dobrego przemyslenia zanim zainwestuje sie kase
Odnosnie zderzaka tyl to w sumie nie wiem jak to wyglada itd. ale tez fajne podejscie ze auto ma zostac w "serii"... za prace nad tym autem |
_________________
|
|
|
|
|
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15 Lis 2008, 00:20
|
|
|
Montaz 1.8 to przemyslana sprawa - silnik ze skrzynia i osprzetem mam juz kupiony od 1,5 roku, tylko czasu na swapa nie bylo, glupio by bylo teraz go zostawic i kupic 2.0 w nieznanym stanie
ale nie mowie nie 2 litrowce - jak 1.8 sie sprawdzi i dopracuje wszystkie uklady(elektryczny, chlodzenia, paliwowy, wydechowy) to swap na 2.0 bedzie formalnoscia
a przy okazji pare prac ktore ostatnio wykonalem:
dopasowanie mocowania poduszki silnika - bazą bylo mocowanie silnika CVH, trzeba było troche przyciac bo kolidowalo z pompa i filtrem oleju, wywiercic otwor na trzecia srube mocujaca w innym miejscu i dospawac tulejke pod ta trzecia srube.
Ponadto rozkrecilem silnik w celu weryfikacji jego stanu - oprocz paru krzakow typu za mocno przykrecone lub pogiete srubki jakiegos osprzetu jest o dziwo praktycznie nie zuzyty i super czysty w srodku.
Jedyna powazniejsza rzecza w silniku jest wytarty pierscien oporowy walu z jednej strony.
Spowodowala to za mocno dokrecona sruba obudowy simeringu od strony skrzyni biegow. Urwal sie w niej gwint i sruba latala luzno w otworze uderzjac glowka o kolo zamachowe.
Wal byl przez to ciagniety w strone skrzyni biegow i wytarl sie pierscien oporowy - luz walu to 0,32mm przy dopuszczalnym 0,026.
Kupilem juz komplet nowych panewek glownych (pierscienie oporowe sa zintegrowane ze srodkowa panewka glowna) i po zmienirzeniu pierscienie maja w sumie o 0,3mm wiecej, wiec po wymianie luz bedzie w normie. Wal cale szczescie w miejscu wspolpracujacym z pierscieniem jest gladziudki wiec nawet go nie ruszam.
Zdjeta stara panewka byla w rozmiarze STD, a wal ma idelanie gladki czop.
Przy okazji pomalowalem blok na czarno
|
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
|
wujek
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 53 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16 Lis 2008, 02:12
|
|
|
Remoncik zacny, szczególnie blacharski... a nie jakaś tam kosmetyczna wymiana progu czy błotnika.
Zdradzę tylko jedną tajemnicę. Ten Escort w zimie stoi w garażu, a w lecie jeździ... na oponach zimowych. |
|
|
|
|
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17 Lis 2008, 08:33
|
|
|
wujek napisał/a: | Zdradzę tylko jedną tajemnicę. Ten Escort w zimie stoi w garażu, a w lecie jeździ... na oponach zimowych. |
hehehehe, czepiasz sie to po to zeby bezpiecznie stal w garazu w zimie
[ Dodano: Pon Sty 05, 2009 19:30 ]
prace ida powolutku do przodu - skontrolowalem pozostale czopy walu korbowego - sa idealne, zalozylem nowe panewki i dokrecilem wal.
Wyczyscilem miske olejowa, pompe oleju i obudowe simeringu od strony skrzyni biegow.
Przykrecilem ww. elementy z nowymi uszczelkami i nowymi simeringami
walu.
Tym samym dol silnika uwazam za gotowy i zabieram sie za glowice.
Fotki dodam jak zrobie bo ostatnio nie wzialem aparatu do prac |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
|
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22 Maj 2009, 17:45
|
|
|
Wiosna przyszla... auto wyjechalo o wlasnych silach z zimowego garazu... jest dobrze
Co prawda nie pojedzilo dlugo bo wyjalem juz stary silnik ale zawsze cos
Generalnie na dzien dzisiejszy prawie wszystkie powazne tematy zostaly ogarniete i buda czeka grzecznie az znajde chwile na przymiarke nowego zespolu napedowego pod maske
a co sie dzialo po koleji... na poczatek po przywiezieniu auta wylecial stary zespol napedowy, bak i pare innych pitol
potem wazna sprawa... przymiarki nowego baku z Escorta mk4 1.6 EFi - po co kombinowac z zewnetrzna pompa skoro mozna zrobic od razu sprawdzone fabryczne rozwiazanie
... i tak... bak ma inne polaczenie z rura wlewu paliwa wiec rura tez musiala wejsc od nowszego Escorta - to wiedzialem juz wczesniej, ale nie wiedzialem ze mocowanie rury do blotnika ma o 5mm wieksza srednice ... rozpilowalem i zabezpieczylem.
Dodatkowo wycialem dziure pod tylna kanapa zeby miec dostep do pompy bez wyciagania baku.
cd nastapi niebawem... |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
|
hubi_2006
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 1479 Skąd: Kruszwica
|
Wysłany: 22 Maj 2009, 22:26
|
|
|
więc czekamy na kontynuacje |
_________________ Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz (R) |
|
|
|
|
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28 Maj 2009, 17:18
|
|
|
Dol silnika zlozony z nowym sprzeglem i skrzynia biegow wsadzilem na poklad w miniona sobote. Spasowal prawie bez problemow na przerobionej poduszce od strony rozrzadu - pisze prawie poniewaz poduszke trzeba bylo jeszcze lekko dociac bo w swojim fabrycznym ksztalcie nie miala ona mozliwosci regulacji polozenia silnika i po zlozeniu z poduszka byl on za daleko od podluznicy przez co z drugiej strony skrzynia biegow mijala sie na mm z podluznica
W kazdym razie problem zostal szybko rozwiazany i silnik pasuje jakby byl stamtad
Oprocz tego wykonalem troche niezbednej drobnej dlubaniny - dopasowalem przewody paliwowe metalowe pod podwoziem, dogialem przewody hamulcowe aby mijaly sie z filtrem oleju, wsadzilem poprawna zebatke napedzajaca predkosciomierz do skrzyni biegow, itp
Fotki z prac:
Kolyska pod silnik z Escorta mk4 - prawie taka sama jak w Fiescie mk3, konwersje na taka kolyske zrobilem juz wcześniej.
hm.. co by tu z tym zrobic
nowe sprzeglo LUKa
nowa pompa wody, pasek, rolki i stare kolo pasowe
i hop do gory
tyle miejsca zostalo po poprawnym ustawieniu zespolu napedowego, do wymiany rozrzadu to chyba silnik bedzie trzeba wyciagac
na koniec rozpilowany pare dni wczesniej otwor na rure wlewu z Escorta mk4
|
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
|
|