Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Poważne niedomaganie (jesienna deprecha auta?)
Autor Wiadomość
elvis25
[Usunięty]

Wysłany: 26 Paź 2008, 13:29   [MK3] Poważne niedomaganie (jesienna deprecha auta?)

Na wstępi proszę moderatora o wyrozumiałość :)

Funkji Szukaj używam regularnie a ostatnio nawet za często...

Problemy z autem zaczęły się kilka dni po czyszczeniu układu wtryskowego i następnego dnia po wymianie kabli WN (nie wiem czy to przyczyniło się do problemu czy tylko przypadek).

Otóż auto odpala i chodzi ładnie na wolnych obrotach. Po wciśnięciu i puszczeniu gazu obrotu spadają do 500 i po chwili wracają do 1000. Autu brak mocy na 3 i 4 biegu. Na tych biegach obroty wejdą na max 2500-3000 i koniec. Potem zaczyna się już szarpać i lekko trząść i zachowuje się jakby nie dostawał paliwa lub nie było iskry. Ostatnio dzieję się tak, że nawet na 2 wejdzie na 1000 obrotów i koniec. Po zdjęciu nogi z gazu obroty szybko spadają do 500 lub niżej i auto gaśnie. Kolejne próby odpalenia są daremne. Świece po sprawdzeniu są czarne od nagaru i często mokre (wszystkie cztery są ciepłe).

Do tej pory sprawdziłem i wyeliminowałem następujące elementy:
- filt paliwa (wymieniony miesiąc temu)
- filtr powietrza
- świece (na drugim komplecie to samo)
- kable (na starych te same objawy)
- cpp (pół roku temu kupiony nowy, ostatnio sprawdzony miernikiem)
- silnik krokowy (wyczyszczony ale pewności brak, że też nie broi)
- mapsensor (założony drugi i objawy te same)
- gumowe przewody idące od kolektora do map sensora wymienione)
- katalizator (wywalony z puszki, w 50% zapchany)
- wszelkie złączki i punkty masy wyczyszczone
- korek od oleju i przewód do odmy drożny

Błędów brak na wyłączonym i włączonym silniku. Przed wymianą mapsensora pokazywał kody 27 i 28. Teraz brak błędów.

Sprawdzałem sondę lambda i zmieniała napięcie. Tłumik środkowy i końcowy wymieniany rok temu, nie sprawdzałem drożności. Nie wiem jak zawory, miały być sprawdzane i wyregulowane a przy okazjji wymienione uszczelniacze zworowe ale chwilowo garaż zajęty.

Co jeszcze może powodować takie objawy? Cewka, EDIS ... proszę o wszelkie sugestie.
Przed wymianą kabli WN autko szło jak burza i nie było spadania obrotów.

Z góry dzięki za wszelką pomoc.
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 26 Paź 2008, 18:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 26 Paź 2008, 18:14   

załóż kable we włąściwej kolejności
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
elvis25
[Usunięty]

Wysłany: 26 Paź 2008, 21:44   

Czy kolejność taka jak w tym temcie jest prawidłowa?

http://www.fiestaklubpols...jno%B6%E6+kabli
 
 
macsuper 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 56
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 12
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 26 Paź 2008, 22:01   

Możesz pomylić 1 z 4-tym i 2 z 3-cim . Tam i tak jest iskra równocześnie . Inne pomyłki niedozwolone :-P
 
 
elvis25
[Usunięty]

Wysłany: 26 Paź 2008, 22:49   

To już wiem :fox: szyszyl, niestety poszedłem po raz n-ty sprawdzić kolejność kabli i nadal jest prawidłowo ;/

Sam już nie wiem co jest grane. Teoretycznie cewka powinna dawać iskrę na chociaż na 2 gary w przypadku uszkodzenia. Ale czy możliwe jest uszkodzenie jednego z gniazd cewki?
Czy wyjścia cewki można sprawdzić podłączając do wyjść kolejno żarówkę 5W i kręcić rozrusznikiem?
 
 
macsuper 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 56
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 12
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 26 Paź 2008, 23:53   

Lepiej zapodać kabel ze świecą i przyłożyć do masy- będzie widać iskrę
 
 
kazi 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 14 Lip 2005
Posty: 474
Skąd: Łódź/GW
Wysłany: 27 Paź 2008, 10:30   

elvis25 a zresetowałeś silnik jak mówiłem po wymianie map sensora? jesli szarpie to moze masz cewke peknieta i jak jest mokro to dostaje sie tam wilgoc i iskry nie daje i szarpie. Jeśli cewka jest cała to podmień na chwilę Edisa i sprawdz po resecie czy działa poprawnie.

Ty chcesz testować cewkę żarówką? przeciez tak nie można bo ją przepalisz!
_________________
PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Paź 2008, 10:40   

elvis25 napisał/a:
Teoretycznie cewka powinna dawać iskrę na chociaż na 2 gary w przypadku uszkodzenia. Ale czy możliwe jest uszkodzenie jednego z gniazd cewki?
Możliwe, wtedy nie będzie działa tylko jeden cylinder,

Cytat:
Czy wyjścia cewki można sprawdzić podłączając do wyjść kolejno żarówkę 5W i kręcić rozrusznikiem?
Nie, wykręć wszystkie świece z silnika, pozakładaj na przewody i połóż tak by dotykało do masy, i wtedy zakręć, albo niech ktoś zakręci a Ty patrz na świece, jak iskrzą, najlepiej w nocy (po ciemku)

[ Dodano: Pon Paź 27, 2008 10:44 ]
W Twoim aucie się tak robic nie powinno, ale jam masz problemy to sądze że mu nie zaszkodzisz: Test równowagi, odpal silnik i po kolei na chwilę 3-5 sekund zdejmuj na pracującym silniku przewody zapłonowe, w chwili kiedy zdejmiesz ze sprawnego układu, zauważysz różnice w pracy silnika, jak znajdziesz przewód gdzie przy zdjęciu nie będzie zauważalnej różnicy to znaczy że coś tam jest nie tak...
Czyli powinno być tak - pracuje dobrze - zdejmujesz jeden przewód - zaczyn się trząść, zakładasz ponownie, chodzi normalnie - następny.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
elvis25
[Usunięty]

Wysłany: 27 Paź 2008, 18:52   

Kompa resetowałem, wyczyściłem świece i nadal to samo.

Ale rozmawiałem dziś z zaprzyjaźnionym gościem ze stacji diagnostycznej, spec starej daty. Powiedział że skoro to się stało po zmianie kabli to wina jest w ich złym podłączeniu.
Szynszyl może i ma rację. Według diagnosty numery przy cewce nie oznaczają numerów cylindrów ale kolejność ich pracy. Według niego przewód podpięty do 3 gniazda w cewce powinien być na 4 świecy a z 4 gniazda na 3 świece.

Czy kolejność pracy cylindrów w silniczku 1.1i to 1-2-4-3 ?
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 27 Paź 2008, 19:08   

Tak. Kolejność pracy się zgadza. Ale co do tej teorii to spróbuj. Najwyżej nie odpali.

Doczytałem już. Niestety Twoja teoria jest błędna. Poczytaj TO
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Paź 2008, 19:18   

Jak patrzysz na cewkę od góry to układ cylindrów powinien być taki: 1-2-3-4 w kierunku odwrotnym do zegara gdzie 1 cylinder jest na 1 godzinie, złącze cewki u góry.

----Z----
--2---1--
----------
--3---4--
----------
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
elvis25
[Usunięty]

Wysłany: 27 Paź 2008, 20:50   

Niestety macie rację. Podłączyłem inaczej i nie odpalił. Numer na cewce odpowiada numerowi cylindra i koniec ;/

W czasie pracy silnika ściągałem po kolei fajki ze świec. Za każdym razem silnik zmniejszał obroty a po ponownym podączeniu fajki silnik pracował równiej. Iskra, o czym przekonałem się na własnej skórze, jest dobra. Mimo rękawicy i kombinerek iskra potrafiła przeskoczyć na rękę.

Mimo to nadal z wydechu wywala trochę nagaru i niespalonego paliwa.

Jutro biorę pod lupę edisa (może już będę miał drugi na podmianę), czujnik położenia wału korbowego i wepnę sie miernikiem znowu w sondę lambda. Czy niesprawny filterek od mapsensora może mieć jakis wpływ na pracę silnika?

Już szukam każdej rzeczy, która może mieć wpływ na to co się dzieje. Nawet myślałem o łańcuszku rozrządu ale to chyba już szukanie dziury w całym.
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 27 Paź 2008, 21:01   

Niestety filterek nie. To jest tylko mały dławik, aby wyrównać skoki podciśnienia.
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
kazi 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 14 Lip 2005
Posty: 474
Skąd: Łódź/GW
Wysłany: 28 Paź 2008, 00:35   

tak jak mówisz sprawdz Edis-a i wszystko będzie jasne tzn zamień go na inny.
_________________
PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Paź 2008, 15:15   

Skoro test Ci wyszedł pozytywnie i odczułeś to na paluchach to iskra jest na każdej świecy,,, to cewkę bym zostawił w spokoju... ewentualnie sam sterownik ale też nie sądzę,,, dławik na czujniku ciśnienia po coś jest i cholera wie czy jego brak lub awaria może robić takie cuda,,, Odłącz wężyk, zaślep go (by nie ciągało powietrza) i zobacz, bo jeśli auto dobrze kręci na postoju a nie wkręca się pod obciążeniem to podciśnienie w gardzieli jest akurat inne.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kazi 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 14 Lip 2005
Posty: 474
Skąd: Łódź/GW
Wysłany: 28 Paź 2008, 16:26   

JoeMix niech sprawdzi On ten Edis ja tak miałem kiedys padł wczesniej map i pod górke był problem i sie jakos nie chciał wkrecic a pozniej zgasł na amen i nie wiedziałem co mu jest. Wymieniłem edisa i było ok zapalil bez problemu i nie szarpal. Edisy żadko sie psują ale nie wolno jak działa silnik wyciagac mu na zywca tej wtyczki bo wtedy sie najczesciej psuje choc jak kazda elektronika moze i ze starosci sie popsuć.

Tommur napisał/a:
Niestety filterek nie. To jest tylko mały dławik, aby wyrównać skoki podciśnienia.


Tommur nie jest tylko mały dławik, lecz jest on do tego by opary paliwa sie nie dostawały bezpośrednio na membramę Map sensora. Producent samochodu tworząc układ zapłonowy nie wsadził go tam bez sensu dla ozdoby. Brak tego filtra powoduje pojawienie się błędu 27 i 28. Rurki przy mapie muszą być koniecznie szczelne!
_________________
PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Paź 2008, 17:07   

kazi, no w sumie w 1,1 to jest w jednym kawałku sterownik z czujnikiem ciśnienia...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
elvis25
[Usunięty]

Wysłany: 28 Paź 2008, 21:43   

Dzisiaj udało mi się ściągnąć ojca mechanika do garażu. Co prawda jego działka to silniki aut ciężarowych i maszyn rolniczych ale zawsze ma większą wiedzę i doświadczenie.

Sprawdził, że to co wypluwa z rury to nagar i woda, a nie jak wcześniej myślałem paliwo. Po 2 minutach pracy silnika uzbierała się tego mniej więcej nakrętka od flaszki.

Nie jest to płyn z układu chłodniczego (nie ubywa go) ani olej. Podejrzewa wodę w zbiorniku paliwa.

Podpiąłem się pod sondę lambda i od momentu włączenia silnika napięcie na sondzie szybko doszło do 1,16V. Przy wciśnięciu gazu wskazywało od 1,20V do 1,27V. Po puszczeniu gazu spadało do 0,9V (około 500 obrotów) i znów wzrastało do około 1,20V (1000 obrotów). Test silnika wykazuje kod 28 (sonda lambda).

Wtrysk podaje paliwo ale ta mgiełka nie jest wcale taka drobna przy 1000 obrotów na rozgrzanym silniku. Przy dodaniu gazu wtrysk podaje więcej paliwa ale mgiełka jest taka sama. Paliwo z wtrysku rozpryskuje na boki ale ścieka ono trochę po ściankach. Gdybym widział pracę w trysku na innym silniku to miałbym porownanie.

Na edisa czekam, nie mam od kogo pożyczyć na chwilę i załatwiam przez kumpla.
Na razie to tyle co udalo mi sie ustalić.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Paź 2008, 22:31   

Weź ty się przejedz z 10km, aż się wydech rozgrzeje, i zobacz czy wtedy też woda pluje... bo to może być woda skroplona na zimnych rurach i tyle - żadna usterka.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kazi 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 14 Lip 2005
Posty: 474
Skąd: Łódź/GW
Wysłany: 28 Paź 2008, 23:22   

ja widziałem kiedys VW któremu sie podczas dodawania gazu wylewała woda sikało, to może być powodem kondensacji pary w rurach wydechowych. Tak jak JoeMix mówi rozgrzej go pojezdzij troche i zobaczymy czy mu przejdzie.
_________________
PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Inny] Inne auta
Pojazdy inne niż Fiesta
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:25
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Ile płacimy za ubezpieczenie auta
Miejsce na podawanie swoich składek za ubezpieczenia auta
trzeci Ubezpieczenia i rejestracja aut 330 4 Mar 2023, 13:12
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Nasze Auta na klubowym kanale YouTube
Freeman Nasze auta 0 23 Lis 2010, 18:33
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Kompleksowy opis wygłuszenia całego auta
poradnik i fotoralacja z wygłuszenia Fiesty mk6
slawomirro Car Audio i CB 0 3 Wrz 2017, 22:23
slawomirro
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.