xr2i 8v a 2,0 16v zetec |
Autor |
Wiadomość |
mobil1
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 23 Skąd: Radom
|
Wysłany: 26 Paź 2008, 18:04 xr2i 8v a 2,0 16v zetec
|
|
|
witam nie chcialem zakladać nowego tematu dlatego pisze tu mam fieste xr2i i chcialem tam wsadzić 2.0 z mondeo czytalem na ten temat troche na forum ale nic ciegawekgo sie nie dowiedzialem. Co ze skrzynią czy od xr2i podejdzie pod zetec'a co z połosiami i czy mocowanie silnika pasuje od 1.6. 8v co z elektryką co dokładnie potrzebne a co odzyskam z 1.6 8v. proszę o konkretne odpowiedzi. w tym temacie było cos o skrzyni ale nic nie zrozumialem ze do 2.0 lepsza od 1.8 i czy podejdzie od 1.6 8v do 2.0 ?
a moze sobie nie zawracać glowy 2.0 tylko do 1.6 8v dac turbo |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 26 Paź 2008, 18:13
|
|
|
witam,
popierwsze to jednak nadaje sie na osobny temat
co do twojego pytania, trzeba przerobic/zmienic wiekszosć rzeczy.
przystosowanie samego 2,0 16v wymaga urzycia sporej cześci gratów z 1,8. skrzynia to od 16v (czy 1,6 czy też 1,8 - różnice w dyfrach) oczywiście da sie to spiac z ta skrzynia którą masz ale nie bedzie to najlepsze rozwiązanie.
różnia sie też całą elektroniką silnika, układem chłodzenai, zawieszeniem silnika itd.
generalnie zdecydowanei taniej wyjdzie wsadzic 1,8 16v 130KM które są co jakis czas dostępne w dziale sprzedam w tak zwanym "komplecie na swapa". A jak bedzie mało później zacząć myśleć nad 2,0.
o 1,6 Turbo chyba juzwszystko zostało na Forum napisane wiec poczytaj
Do czego bedzie ci służyc to auto i czego od niego oczekujesz?? |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
stafcio

Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 44 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
|
|
|
 |
mobil1
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 23 Skąd: Radom
|
Wysłany: 13 Lis 2008, 18:59
|
|
|
widze ze za co by sie nie wziasc ze swapu to same problemy sa nawet jak sie ma druga fiestke na swapa |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 13 Lis 2008, 19:13
|
|
|
mobil1 napisał/a: | widze ze za co by sie nie wziasc ze swapu to same problemy sa nawet jak sie ma druga fiestke na swapa |
bo to ford
ale słuszna uwaga nie ma swapów bez problemowych. zawsze cos wychodzi |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
stafcio

Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 44 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 13 Lis 2008, 23:06
|
|
|
zrob temat o swoim swapie a my bedziemy w miare mozliwosci pomagac
[ Dodano: Pią Lis 14, 2008 09:16 ]
aha, zastanow sie sto razy zanim zmienisz cvh 110hp na zeteca. ja jestem juz po tej operacji i chyba żaluje teraz. przeczytaj moj wątek |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
 |
Przemekbalagan
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: RST
Silnik: Inny
Dołączył: 02 Paź 2008 Posty: 62 Skąd: OPALENICA
|
Wysłany: 19 Gru 2008, 12:07
|
|
|
Witam
Jeśli można dodam coś od siebie. Kolega Puma jet bardzo doświadczony, ma na swym koncie spore sukcesy i myślę ,że jego rady w temacie są badzo cenne i należy brać je pod uwagę.Co do swapu to myślę że 1.6 8V na 2.0 16V to trochę dużo dłubania ponieważ sporo rzeczy zmienia się i najlepiej mieć 1.8 16V na klamoty i jeszcze do tego silnik 2.0 no i jeszcze w czasie procesu należy doprowadzić silnik do należytego stanu, bo zawsze coś będzie do zrobienia oczywiście z uszczelkami i sprzęgłem to oczywiste wszystko nowe.
Jeszcze do tego jak ktoś to robi pierwszy raz to będzie to robił wolno i popełni kilka poważnych błędów, które też będą kosztować. W takim przypadku na dzień dzisiejszy ja wolałbym gdybym to ja miał to robić, zrobić kapitalkę tego silnika 8V no jeśli to nie 110 KM to bym je zrobił (ale na dobrych częścach )i myślę że jeśli ktoś nie ma zbytnio wygórowanych wymagań to wystarczy i nie potrzeba w tym przypadku 100 metrów kwadratowych na niepotrzebne pozostałe graty.
W instalacji przy swapie 8V na 16V do wiązki auta nie pasuje wtyk w którym jest przesyłana informacja do wskaźnika temperatury z czujnika i albo trzeba wymienić wtyk albo przełożyć pin (spotkałem się z dwoma wykonaniami instalacji w tym miejscu)(tj różne wtyki), ten kto zna temat poradzi sobie w pięć minut a kto nie to chyba tydzień będzie walczył.Ale jeśli ktoś kocha wyzwania to niech robi swapa ale będzie potrzebny czas i kasa.
Wyboru dokona autor tematu i oby wybór był sluszny .
Pozdrawiam |
_________________ Przemekbalagan |
|
|
|
 |
Bennyhwdp [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Sty 2009, 16:24
|
|
|
Kolego a stary silnik za jaka cene bys sprzedal? |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.