[MK1] Zawias poraz enty... |
Autor |
Wiadomość |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 8 Paź 2008, 17:09 [MK1] Zawias poraz enty...
|
|
|
Hej. Wiem ze o zawieszeniu do mkI bylo juz troche pisane, jednak pokusze sie o kolejny temat. A w zasadzie prosba o pomoc. Ze wzgledu na to ze praktycznie niema mnie w domu mam stosunkowo malo czasu zeby siedziec w garazu i dumac wiec musze sie decydowac na sprawdzone rozwiazania. A potrzebuje zawieszenie do mk I z silnikiem 1,8. Najlepiej gwint lub cos mocno obnizajacego. Jednak nie chcialbym tutaj rozpoczynac kolejnej dyskusji na ten temat. Prosze tylko o konkretne rozwiazania, idace za tym problemy lub koniecznosci przerobki i ewentualnie koszta.
Wiem ze mozna skorzystac z zawiasu od mk II. Ale od razu tutaj rodza sie pytanka: czy nei bedzie on z przodu za miekki dla silnika RS1800? Czy mozna wogole dostac gwint do mk II? Jakie koszta?
Dzieki z gory za pomoc. |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Paź 2008, 17:22
|
|
|
W Mk2 był już ciężki diesel,,, może tędy droga. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 8 Paź 2008, 17:32
|
|
|
Ok - teraz tylko kwestia czy jest dostepne do diesla zawieszenie gwintowane no i jaka cena... |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 8 Paź 2008, 17:58
|
|
|
Qzyn napisał/a: | Ok - teraz tylko kwestia czy jest dostepne do diesla zawieszenie gwintowane no i jaka cena... |
złe pytanie, powinno brzmieć:
Czy da sie wogóle kupić Gwint do mk1/2??
ODP: Owszem ale w UK lub Niemczech z czego zdecydowanie łatwiej kupić w UK. Koszt, hmmmm pewnei koło 400-600Funtów za nowe, czy urzywke trafisz?? hmmm moze ale zajmie to troche czasu.
Firmy, GAZ, AVO, SPAX i inne rdzenne brytyjskie napewno robią. czy ktos z niemieckich producentów, raczej wątpie zeby miał gwint, jak juz cos to dedykowany zestaw jakiś. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 8 Paź 2008, 19:27
|
|
|
nie ten dział biszkopcie
Qzyn napisał/a: | Hej. Wiem ze o zawieszeniu do mkI bylo juz troche pisane, jednak pokusze sie o kolejny temat. A w zasadzie prosba o pomoc. |
już wiele razy ten temat ruszałem i albo zestaw gwintu albo polskie realia, u mnie teraz zestaw jamexa daje rade + amory z mk2 xr2
wczesniej mialem mur beton skracane amory i utwardzane dopasowane do sprezyn + sprezyny z eska mk4 cabrio (ale one tez byly juz jakies obnizajace) ktore musialem obciac |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 8 Paź 2008, 19:29
|
|
|
Qzyn - naprawde nie ma sensu . Ceny o których mówi Puma są realne , a z dostępnością nie jest wcale tak prosto ( mówięo używkach ) . Poza tym używany gwint mający 15 - 20 lat - sam wiesz .
Życzę Ci abyś znalazł to czego szukasz , ale myśle że wyważasz otwarte drzwi . Wiesz że moje mk1 stoi na gwincie , a była to operacja p&p .
Jeżlei coś mi się rzuci w oko to Ci podeślę , ale naprawde pomyśl nad pójściem drogą Żółwia Buraka |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 8 Paź 2008, 19:42
|
|
|
Pomysle - a jak laskosz mi jeszcze w ktoryms temacie napisze ze nie ten dzial to kurna wjade mu ta emkajedynka do kuchni i powiesze go na kablach zaplonowych - wymiana zawieszenia zwyklego na gwintowane to jest to dla mnie TUNING MECHANICZNY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zolt wlasnie przebralem cale ebay.co.uk i jest jeden jedyny gwint za 450 funtow. A ze sobie powiedzialem ze przy tej emkajedynce nie bedzie polsrodkow to ostro nad nim mysle. Jesli masz jakies inne rozwiazanie na gwint tak zeby emkajedynke ostro zglebic to pisz smialo Ale tak jak pisze zadnych polsrodkow |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 8 Paź 2008, 19:46
|
|
|
to jest ten dział
co prawda Laskosz jest zazdrosny że nie piszerz w dziale MK1/2 i o to mu chodziło.
Qzyn napisał/a: | Ale tak jak pisze zadnych polsrodkow |
to bedzie bardzo doinwestowana mk1. Jesli moge wtrącić zdanie. wiem że szykujesz CRX-a do Górskich, nie szkoda ci kasy którą mógłbyś włożyć w CRXa a osiągnąć ten sam efekt za 1/4 ceny w mk1 ???
Mnie by było ale to twoja decyzja.
Ja bym kupił nowe amorki + ściągnoł za jakieś 100-150 Funtów sprężynmy - 30 lub - 40 jak już chcesz żeby było wmiare profi, do tego neich ci Żółw przerobi mocowanei przedniego amorka żeby inny kąt był oraz sprzeda kilka patentów i bedzie naprawde OK i wmiare tanio.
Ale ty zrobisz jak uważasz i najlepszym przypadku bedzie pierwsza mk1 na gwińcie w PL |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 8 Paź 2008, 19:51
|
|
|
Qzyn - mój sposób na mk1 na gwincie kosztował 100 zł gwint ( na cztery koła ) + nowe amory na przód + nowe amory na tył ( koszt w okolicach 150 zł przód jak dobrze poszukasz i 200 zł tył ) czyli w sumie 450 zł . Przy czym przód zakładasz P&P a z tyłu dorabiasz na stronę po jarzmie do tulei gwintu ( znajomy tokarz - koszt ?? - zależy jak dużo pije ) .
Jak sobie chcesz ale to nie półśrodek a przód przejeździł jedno YTP i jedzie dalej więc działa i to dobrze .
Ten co znalzałęś to na okrągło 500 funów z przesyłką - po ile dziś mamy funta ? czy to nie wyjdzie między 2 a 2.5 kpln ?? - hmm za pozostałą kasę wolałbym zainwestować w stabilizator na przód + stabilizator na tył do Twojej mk1 i jeszcze by zostało na coś do hebli.
Wiem że moje rozwiązania są deko kontrowersyjne a na forum mam opinię buraka i gównolepa , ale to działa !! i to całkiem nieźle .
ps: Mój gwin ma jedną wadę - jest w brzytkich kolorach - więc jak Cię to odstasza to ....
[ Dodano: Sro Paź 08, 2008 19:53 ]
PumaRST napisał/a: |
Ale ty zrobisz jak uważasz i najlepszym przypadku bedzie pierwsza mk1 na gwińcie w PL |
glab a moja to co ? |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 8 Paź 2008, 19:56
|
|
|
PumaRST napisał/a: | co prawda Laskosz jest zazdrosny że nie piszerz w dziale MK1/2 i o to mu chodziło.
|
dokuadnie
Qzyn napisał/a: | a jak laskosz mi jeszcze w ktoryms temacie napisze ze nie ten dzial to kurna wjade mu ta emkajedynka do kuchni i powiesze go na kablach zaplonowych - wymiana zawieszenia zwyklego na gwintowane to jest to dla mnie TUNING MECHANICZNY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
kazda mk1 u mnie w domu jest mile widziana
[ Dodano: Sro Paź 08, 2008 19:57 ]
Żółwik Tuptuś napisał/a: |
glab a moja to co ? |
twoja jest pierwsza na "gownianym" gwincie wiec nie masz o co byc zazdrosnym |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 8 Paź 2008, 20:30
|
|
|
Zolwik wiem ze to wyjdzie 2 tyski z nadwyzka i to mnie ciutke odstrasza, dlatego przyjrze sie roznym patentom i podejme decyzje.
A co do Pumy - to po prostu od lat marze aby miec super zrobione autko do jazdy na codzien - takie na prawde odpicowane. A do tego dochodzi to ze przez najblizsze kilka miesiecy bede praktycznie poza domem na projekcie wiec odloze pare zlotych i zrobie najpierw fieste. A jajk juz mam ja zrobic to raz z porzadnie i potem jak bede mial czym jezdzic to sie wezme za crxa - taki jest plan
Na razie dzieki za wszelkie typy - dzialamy dalej |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 8 Paź 2008, 20:37
|
|
|
żółw twoja jest na pseudo gwińcie :1xf: |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Paź 2008, 21:26
|
|
|
Laskosz napisał/a: | PumaRST napisał/a: | co prawda Laskosz jest zazdrosny że nie piszerz w dziale MK1/2 i o to mu chodziło.
|
dokuadnie | popieram |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 8 Paź 2008, 21:31
|
|
|
Qzyn napisał/a: | A jajk juz mam ja zrobic to raz z porzadnie |
zawsze będziesz robił porządnie ale nie tylko raz |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
xr2fun
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005 Posty: 625
|
Wysłany: 8 Paź 2008, 21:33
|
|
|
Szukanie dobrych części do MKI i MKII wygląda niezwykle blado.
W niemczech nie ma a jak są to ceny porażają. W UK są ceny w miarę przyzwoite ale tu proponuję ostrożność w zakupach przez EBAY ( wielu gości jest niepoważnych ) i ja się już parę razy naciąłem.
Chcesz mieć dobrze na lata to kupuj tylko w sklepach, które te rzeczy mają (UK). |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 8 Paź 2008, 21:45
|
|
|
Odstosunkujcie się od mojego zawiasu .
Ma regulowaną wysokość, jest odpowiedniej twardości , a przy tym mam do niego dobrze współpracujące amortyzatory , których zakres pracy pokrywa się z zakresem pracy zawieszenia w każdej pozycji ( nawet tych max i min ) .
Spełnia wszystkie zadania postawione przed zawieszeniem zarówno zwykłym jak i niskim , a do tego ma regulowaną wysokośćjak to gwintowane . Możecie je nazywać nawet kukuryku , ale dla mnie skoro spełnia zadania gwintu to sorry ale wiem gdzie lepiej dwa klocki wsadzić .
ps: Swoją drogą gdyby nie moja pornograficzna skłonność do obnażania wszelkich przedsięwzięć oraz ich niedociągnięć to czukiereczek tu wszyscy wiedzieli o tym co w Wannie siedzi i by się zachwycali jaka wspaniała bo napewno zabawek z anglii naciągnąłem za 30 kpln i wtedy miałbym na forumie respekt . . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
Tommur


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 52 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 8 Paź 2008, 22:47
|
|
|
Żaaartujesz ? - ja ich po prostu wszystkich nie lubię bo są brzytcy i tyle |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
a1topgear

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 41 Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 432 Skąd: Chelsea
|
Wysłany: 9 Paź 2008, 20:25
|
|
|
Hyhy przystojniaczku Ty nasz, Zolwiku Kochany jak mozesz nas nie lubic...?:> |
_________________ HyHy:)
 |
|
|
|
 |
|