Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK1] Zawias poraz enty...
Autor Wiadomość
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 8 Paź 2008, 17:09   [MK1] Zawias poraz enty...

Hej. Wiem ze o zawieszeniu do mkI bylo juz troche pisane, jednak pokusze sie o kolejny temat. A w zasadzie prosba o pomoc. Ze wzgledu na to ze praktycznie niema mnie w domu mam stosunkowo malo czasu zeby siedziec w garazu i dumac wiec musze sie decydowac na sprawdzone rozwiazania. A potrzebuje zawieszenie do mk I z silnikiem 1,8. Najlepiej gwint lub cos mocno obnizajacego. Jednak nie chcialbym tutaj rozpoczynac kolejnej dyskusji na ten temat. Prosze tylko o konkretne rozwiazania, idace za tym problemy lub koniecznosci przerobki i ewentualnie koszta.
Wiem ze mozna skorzystac z zawiasu od mk II. Ale od razu tutaj rodza sie pytanka: czy nei bedzie on z przodu za miekki dla silnika RS1800? Czy mozna wogole dostac gwint do mk II? Jakie koszta?
Dzieki z gory za pomoc.
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Paź 2008, 17:22   

W Mk2 był już ciężki diesel,,, może tędy droga.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 8 Paź 2008, 17:32   

Ok - teraz tylko kwestia czy jest dostepne do diesla zawieszenie gwintowane no i jaka cena...
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 8 Paź 2008, 17:58   

Qzyn napisał/a:
Ok - teraz tylko kwestia czy jest dostepne do diesla zawieszenie gwintowane no i jaka cena...


złe pytanie, powinno brzmieć:

Czy da sie wogóle kupić Gwint do mk1/2??

ODP: Owszem ale w UK lub Niemczech z czego zdecydowanie łatwiej kupić w UK. Koszt, hmmmm pewnei koło 400-600Funtów za nowe, czy urzywke trafisz?? hmmm moze ale zajmie to troche czasu.

Firmy, GAZ, AVO, SPAX i inne rdzenne brytyjskie napewno robią. czy ktos z niemieckich producentów, raczej wątpie zeby miał gwint, jak juz cos to dedykowany zestaw jakiś.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 8 Paź 2008, 19:27   

nie ten dział biszkopcie
Qzyn napisał/a:
Hej. Wiem ze o zawieszeniu do mkI bylo juz troche pisane, jednak pokusze sie o kolejny temat. A w zasadzie prosba o pomoc.


już wiele razy ten temat ruszałem i albo zestaw gwintu albo polskie realia, u mnie teraz zestaw jamexa daje rade + amory z mk2 xr2

wczesniej mialem mur beton skracane amory i utwardzane dopasowane do sprezyn + sprezyny z eska mk4 cabrio (ale one tez byly juz jakies obnizajace) ktore musialem obciac
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 8 Paź 2008, 19:29   

Qzyn - naprawde nie ma sensu . Ceny o których mówi Puma są realne , a z dostępnością nie jest wcale tak prosto ( mówięo używkach ) . Poza tym używany gwint mający 15 - 20 lat :| - sam wiesz .

Życzę Ci abyś znalazł to czego szukasz , ale myśle że wyważasz otwarte drzwi . Wiesz że moje mk1 stoi na gwincie , a była to operacja p&p .

Jeżlei coś mi się rzuci w oko to Ci podeślę , ale naprawde pomyśl nad pójściem drogą Żółwia Buraka :)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 8 Paź 2008, 19:42   

Pomysle - a jak laskosz mi jeszcze w ktoryms temacie napisze ze nie ten dzial to kurna wjade mu ta emkajedynka do kuchni i powiesze go na kablach zaplonowych - wymiana zawieszenia zwyklego na gwintowane to jest to dla mnie TUNING MECHANICZNY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zolt wlasnie przebralem cale ebay.co.uk i jest jeden jedyny gwint za 450 funtow. A ze sobie powiedzialem ze przy tej emkajedynce nie bedzie polsrodkow to ostro nad nim mysle. Jesli masz jakies inne rozwiazanie na gwint tak zeby emkajedynke ostro zglebic to pisz smialo :) Ale tak jak pisze zadnych polsrodkow ;)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 8 Paź 2008, 19:46   

to jest ten dział :yes: :yes:

co prawda Laskosz jest zazdrosny że nie piszerz w dziale MK1/2 i o to mu chodziło.


Qzyn napisał/a:
Ale tak jak pisze zadnych polsrodkow ;)


to bedzie bardzo doinwestowana mk1. Jesli moge wtrącić zdanie. wiem że szykujesz CRX-a do Górskich, nie szkoda ci kasy którą mógłbyś włożyć w CRXa a osiągnąć ten sam efekt za 1/4 ceny w mk1 ???


Mnie by było ale to twoja decyzja.

Ja bym kupił nowe amorki + ściągnoł za jakieś 100-150 Funtów sprężynmy - 30 lub - 40 jak już chcesz żeby było wmiare profi, do tego neich ci Żółw przerobi mocowanei przedniego amorka żeby inny kąt był oraz sprzeda kilka patentów i bedzie naprawde OK i wmiare tanio.

Ale ty zrobisz jak uważasz i najlepszym przypadku bedzie pierwsza mk1 na gwińcie w PL :yes:
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 8 Paź 2008, 19:51   

Qzyn - mój sposób na mk1 na gwincie kosztował 100 zł gwint ( na cztery koła ) + nowe amory na przód + nowe amory na tył ( koszt w okolicach 150 zł przód jak dobrze poszukasz i 200 zł tył ) czyli w sumie 450 zł . Przy czym przód zakładasz P&P a z tyłu dorabiasz na stronę po jarzmie do tulei gwintu ( znajomy tokarz - koszt ?? - zależy jak dużo pije ) .

Jak sobie chcesz ale to nie półśrodek a przód przejeździł jedno YTP i jedzie dalej więc działa i to dobrze .

Ten co znalzałęś to na okrągło 500 funów z przesyłką - po ile dziś mamy funta ? czy to nie wyjdzie między 2 a 2.5 kpln ?? - hmm za pozostałą kasę wolałbym zainwestować w stabilizator na przód + stabilizator na tył do Twojej mk1 i jeszcze by zostało na coś do hebli.

Wiem że moje rozwiązania są deko kontrowersyjne a na forum mam opinię buraka i gównolepa , ale to działa !! i to całkiem nieźle .

ps: Mój gwin ma jedną wadę - jest w brzytkich kolorach - więc jak Cię to odstasza to .... :|

[ Dodano: Sro Paź 08, 2008 19:53 ]
PumaRST napisał/a:


Ale ty zrobisz jak uważasz i najlepszym przypadku bedzie pierwsza mk1 na gwińcie w PL :yes:


glab a moja to co ?
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 8 Paź 2008, 19:56   

PumaRST napisał/a:
co prawda Laskosz jest zazdrosny że nie piszerz w dziale MK1/2 i o to mu chodziło.


dokuadnie :P

Qzyn napisał/a:
a jak laskosz mi jeszcze w ktoryms temacie napisze ze nie ten dzial to kurna wjade mu ta emkajedynka do kuchni i powiesze go na kablach zaplonowych - wymiana zawieszenia zwyklego na gwintowane to jest to dla mnie TUNING MECHANICZNY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


kazda mk1 u mnie w domu jest mile widziana :yes:

[ Dodano: Sro Paź 08, 2008 19:57 ]
Żółwik Tuptuś napisał/a:


glab a moja to co ?

twoja jest pierwsza na "gownianym" gwincie wiec nie masz o co byc zazdrosnym :devil:
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 8 Paź 2008, 20:30   

Zolwik wiem ze to wyjdzie 2 tyski z nadwyzka i to mnie ciutke odstrasza, dlatego przyjrze sie roznym patentom i podejme decyzje.
A co do Pumy - to po prostu od lat marze aby miec super zrobione autko do jazdy na codzien - takie na prawde odpicowane. A do tego dochodzi to ze przez najblizsze kilka miesiecy bede praktycznie poza domem na projekcie wiec odloze pare zlotych i zrobie najpierw fieste. A jajk juz mam ja zrobic to raz z porzadnie i potem jak bede mial czym jezdzic to sie wezme za crxa - taki jest plan :)

Na razie dzieki za wszelkie typy - dzialamy dalej :)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 8 Paź 2008, 20:37   

żółw twoja jest na pseudo gwińcie :1xf:
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Paź 2008, 21:26   

Laskosz napisał/a:
PumaRST napisał/a:
co prawda Laskosz jest zazdrosny że nie piszerz w dziale MK1/2 i o to mu chodziło.


dokuadnie :P
:yes: :yes: :yes: popieram
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 8 Paź 2008, 21:31   

Qzyn napisał/a:
A jajk juz mam ja zrobic to raz z porzadnie

zawsze będziesz robił porządnie :P ale nie tylko raz :yes: <8>
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
xr2fun 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005
Posty: 625
Wysłany: 8 Paź 2008, 21:33   

Szukanie dobrych części do MKI i MKII wygląda niezwykle blado.
W niemczech nie ma a jak są to ceny porażają. W UK są ceny w miarę przyzwoite ale tu proponuję ostrożność w zakupach przez EBAY ( wielu gości jest niepoważnych ) i ja się już parę razy naciąłem.
Chcesz mieć dobrze na lata to kupuj tylko w sklepach, które te rzeczy mają (UK). :)
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 8 Paź 2008, 21:45   

Odstosunkujcie się od mojego zawiasu :yes: .

Ma regulowaną wysokość, jest odpowiedniej twardości , a przy tym mam do niego dobrze współpracujące amortyzatory , których zakres pracy pokrywa się z zakresem pracy zawieszenia w każdej pozycji ( nawet tych max i min ) .
Spełnia wszystkie zadania postawione przed zawieszeniem zarówno zwykłym jak i niskim , a do tego ma regulowaną wysokośćjak to gwintowane . Możecie je nazywać nawet kukuryku , ale dla mnie skoro spełnia zadania gwintu to sorry ale wiem gdzie lepiej dwa klocki wsadzić .

ps: Swoją drogą gdyby nie moja pornograficzna skłonność do obnażania wszelkich przedsięwzięć oraz ich niedociągnięć to czukiereczek tu wszyscy wiedzieli o tym co w Wannie siedzi i by się zachwycali jaka wspaniała bo napewno zabawek z anglii naciągnąłem za 30 kpln i wtedy miałbym na forumie respekt . :tyłek: :yes: :2xf: .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 52
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 8 Paź 2008, 22:26   

No i pozamiatane. Żółw wlazł do skorupy :hammer:
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 8 Paź 2008, 22:47   

Żaaartujesz ? - ja ich po prostu wszystkich nie lubię bo są brzytcy i tyle :yes:
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
a1topgear 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 41
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 432
Skąd: Chelsea
Wysłany: 9 Paź 2008, 20:25   

Hyhy przystojniaczku Ty nasz, Zolwiku Kochany jak mozesz nas nie lubic...?:>
_________________
HyHy:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK1] Fiesta MK1
Fordy Fiesta I generacji (1976-1983)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:38
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Wszystko o mk1/2
dane, opisy, porady
Laskosz Mechanika ogólna 2 7 Kwi 2010, 20:54
markos2101
Brak nowych postów Przyklejony: [MK1] Fordopedia
encyklopedia elementów z jakich składa się MK1
van Mechanika ogólna 1 25 Cze 2013, 12:00
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: [MK1] Tabliczka znamionowa z opisem modelu i wyposażenia
Microcat w wersji old po angielsku
van Mechanika ogólna 1 16 Lut 2013, 22:41
DziDzia


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.