Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Niebieski dym z wydechu
Autor Wiadomość
MIKSU 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: miksu
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 36
Skąd: Finlandia
Wysłany: 19 Wrz 2008, 17:31   [MK3] Niebieski dym z wydechu

Witam...mam fiestke mk3 1.4 clx(gaznik z elektrodysza) z 90 roku.Z tego co sie orietuje,jak auto "dmucha" niebieskim dymem to pali olej z bezyna.Na zimnym silniku jest tylko "chmurka"niebieskiego dymu przy rozruchu,pozniej im cieplejszy silnik tym tego niebieskiego koloru jest wiecej.W koncowym momencie kiedy silnik jest goracy i czesto wlacza sie wentylator po dodaniu mocno gazu tego niebieskiego dymu jest naprawde sporo.Mam pytanie czy wystarczy wymienic uszczelniacze zaworow i to powinno pomoc,czy musze wymienic piercienie na tlokach????Nie mam pojecia ile km ma przejechane moje autko ,bo dopiero je kupilem,oraz jakie pierscienie(jak juz trzeba zmienic)musze kupic,nominalne czy ktorys szlif.Od poprzedniego wlasciciela nic nie moge sie dowiedziec tylko km ok 250 tys.
 
 
 
kandyk
[Usunięty]

Wysłany: 19 Wrz 2008, 17:58   

MIKSU, Na początek wymień uszczelniacze zaworów, zawsze to mniejszy koszt.
 
 
MIKSU 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: miksu
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 36
Skąd: Finlandia
Wysłany: 19 Wrz 2008, 18:09   

Dzieki za rade kandyk,ale czy to pomoze???Rozchodzi mi sie o to ze niedlugo mam badanie techniczne a przy dolegliwosci mojej fiesty analiza spalin niewydzie zadowalajaca dla diagnosty,a z drugiej strony uszczelniacze moge wymienic przy wymianie pierscieni(za jednym rozgrzebaniem silnika)zeby nie robic niczego dwa razy.Jeszcze raz dzieki za rade i pozdrawiam....Miksu
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 19 Wrz 2008, 18:35   

MIKSU napisał/a:
z drugiej strony uszczelniacze moge wymienic przy wymianie pierscieni(za jednym rozgrzebaniem silnika)zeby nie robic niczego dwa razy.

Mylisz się. Po takim przebiegu wymiana pierścieni to chwilowy patent. Tuleje są już pewnie mocno zowalizowane i nowe pierścienie dostaną po dupie. Wg mnie wymień usczelniacze zaworów, a jak będziesz ściągał głowice to zrób próbe szczelności naftą (chyba) i to ci pokaże w jkaim stanie masz pierścienie i tuleje cylindrowe. Moja rada, kup silnik w lepszym stanie. Za kilka stów pewnie coś trafisz. Może koledzy z forum ci pomoga?
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
MIKSU 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: miksu
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 36
Skąd: Finlandia
Wysłany: 19 Wrz 2008, 19:57   

Dzieki....bardzo chetnie bym wymienil motor na jakis z wtryskiem,bo 1.4 w zupelnosci dla mnie wystarczy(a gaznik to antyk),ale nie wiem czy zauwazyles ja mieszkam w finlandii i zakup silnika w polsce to nie problem tylko transport tego silnika do mnie to koszt przewyzszajacy cene zakupu.Szukalem tu(na miejscu) jakiegos podobnego motoru,ale bez skutku dlatego pytam co zrobic zeby niw wydac za duzo a naprawic.Co do tuleji to masz racje,moze tak byc ale nie musi.Mysle ze bez rozebrania motoru to sie chyba nie obedzie????(a tu zima jest szybciej jak w polsce)wiec mam malo czasu ;-( Kazda rada dla mnie jest cenna i dziekuje wszystkim za jakiekolwiek pomysly ktore moga mi pomoc...Pozdrawiam Miksu
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 19 Wrz 2008, 20:41   

uszczelniacze w cvh zmienisz bez sciaganie głowicy :yes: a przez nie przeważnie najbardziej ucieka olej...
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
xr2fun 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005
Posty: 625
Wysłany: 19 Wrz 2008, 21:18   

MIKSU napisał/a:
Dzieki....bardzo chetnie bym wymienil motor na jakis z wtryskiem,bo 1.4 w zupelnosci dla mnie wystarczy(a gaznik to antyk)

Gaźnik tak samo jak MK3 powoli staje się antykiem bez wartości :bigok: :bigok: :bigok:
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 19 Wrz 2008, 21:35   

MIKSU napisał/a:
Witam...mam fiestke mk3 1.4 clx(gaznik z elektrodysza) z 90 roku.
Tego jeszcze szczerze mówiąc nie słyszałem,,

MIKSU napisał/a:
Dzieki....bardzo chetnie bym wymienil motor na jakis z wtryskiem,bo 1.4 w zupelnosci dla mnie wystarczy(a gaznik to antyk),
Tak, tak, gaźnik to bardzo dobry system zasilania , niestety kolega ma monowtrysk i nic na to nie poradzi.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
MIKSU 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: miksu
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 36
Skąd: Finlandia
Wysłany: 19 Wrz 2008, 22:34   

Hej JoeMix...czy uwazasz ze wtrysk (jednopunktowy) jest gorszy od gaznika??Niewiem dlatego pytam,moze gaznik to dobry ukl.zasilania i niepowinienem nic zmieniac?? A moze przekladka z Xr2i z EFI tylko czy gra jest warta swieczki?????Czy trzeba duzo przerabiac przy takiej przekladce?????Czy wszystko pasuje tylko "wyjac i wlozyc"?? A co do elektrodyszy to wiem co pisze bo grzebalem sie troche w silnikach w latach 90-tych kiedy wchodzily pierwsze monowtryski firmy bosch do poloneza(fajny bubel)pozniej wielowtrysk no i motor firmy ROVER i zaczeli elektroniczny zaplon do 126p elx(elegant) Jezeli nie slyszales o takim rozwiazaniu to napisz gdzie powinna byc dysza do regulacji skladu mieszanki(ktora maja normalne gazniki??)bo ogladalem moj gaznik ze wszystkich stron i ja jej nie mam???A moze przeoczylem(nikt nie jest nieomylny) pozdrawiam Miksu....
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Wrz 2008, 09:28   

Nie no nie cudujmy, monowtrysk to monowtrysk,,, a gaźnik to gaźnik... gaźnik z elektrodyszą to monowtrysk (może kiedyś dawno używano takiego określenia w latach 80 jak to konstruowano)... czy gaźnik jest lepszy od mono - dla mnie tak, nie ma w nim tyle elektroniki co w mono która niestety we fieście się sypie strasznie.

Co do regulacji składu mieszanki (śrubek) to właśnie są one elementami gaźnika, skoro takich u siebie nie masz, to nie pisz że masz gaźnik :) o przekładce silnika było na forum miliony razy.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
MIKSU 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: miksu
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 36
Skąd: Finlandia
Wysłany: 20 Wrz 2008, 16:35   

Ja chyba mam gaznik :sad: ,ale rozchodzi mi sie o to ze wiem jak "powinien"wygladac gaznik i wiem jak"powinien" wygladac monowtrysk. ;/ mam srubke do regulacji obrotow biegu jalowego ale w momencie checi "opuszczenia" obrotow ponizej 900-1000 jest to nie mozliwe gdyz srubka jest luzna linka tez ma luz a obroty nie spadaja ponizej 900/min szukalem dosc szczegolowo regulacji skladu mieszaniki ale bez skutku.Gdzie powinna byc ta regulacja ;-( moze naprawde przeoczylem jakas malutka dziurke???? Pozdro dla Wszystkich...

[ Dodano: Sob Wrz 20, 2008 17:12 ]
Ale sprawe gaznika pozniej,widze ze zgubilismy moj glowny temat czyli spalanie oleju.Wszyscy zgodnie twierdza ze lepiej bedzie w pierwszej kolejnosci wymienic uszczelniacze zaworow wyregulowac wszystko i pojezdzic obcerwujac zuzycie oleju????W dzien zakupu fiestki poziom oleju byl na minimum dolalem do 1/2 stanu,przejechalem ok.350-400 km od tamtej pory i poziom jest juz troszke ponizej minimum.Szybko mozna zauwazyc ze bieze nie duza a sporo oleju.Czy to wina uszczelniaczy czy to juz remont????...
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Wrz 2008, 17:44   

Jak przy gaźniku masz: przewody do wtryskiwacza, czujnik położenia przepustnicy, silniczek krokowy to masz mono wtrysk, jak masz przepustnice ssania od góry to masz gaźnik... chyba ze masz jakąś faktycznie super hybrydę... daj foto będzie wiadomo :)

Jak Ci dymi podczas jazdy to raczej pierścienie niż uszczelniacze,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 20 Wrz 2008, 18:21   

JoeMix napisał/a:
to raczej pierścienie niż uszczelniacze,,,

ale uszczelniacze to kilka pln i wymiana to godzinka roboty :)
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
megabajt 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 128
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23 Wrz 2008, 19:26   

Nalej Moto Doctora i badanie techniczne przejdziesz bez problemowo:D Mój zympol dymił jak rakieta kosmiczna, więcej niż 60km/h nie dało się jechać, wlałem doctora z marketu i ustało, żarcie oleju zmniejszyło się 4 krotnie(wcześniej 5 litrów oleju na 500km później 5 litrów oleju na 2000km)
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Wrz 2008, 20:03   

:9: :yyy: ;-| ;-(
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 23 Wrz 2008, 20:06   

megabajt napisał/a:
Nalej Moto Doctora i badanie techniczne przejdziesz bez problemowo:D Mój zympol dymił jak rakieta kosmiczna, więcej niż 60km/h nie dało się jechać, wlałem doctora z marketu i ustało, żarcie oleju zmniejszyło się 4 krotnie(wcześniej 5 litrów oleju na 500km później 5 litrów oleju na 2000km)


a po 100000 km silnik do wymiany bo naprawiać już się nie opłaca... :yes:
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 23 Wrz 2008, 23:39   

megabajt napisał/a:
Nalej Moto Doctora i badanie techniczne przejdziesz bez problemowo:D Mój zympol dymił jak rakieta kosmiczna, więcej niż 60km/h nie dało się jechać, wlałem doctora z marketu i ustało, żarcie oleju zmniejszyło się 4 krotnie(wcześniej 5 litrów oleju na 500km później 5 litrów oleju na 2000km)


Cudowne ozdrowienie :hahaha:
Trzeba było wiecej tego motodoktora z marketu wlac, to wogóle by oleju nie palił i remont z głowy :łoś:
 
 
 
SpiderMAN 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 45
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 687
Skąd: Kraków
Wysłany: 24 Wrz 2008, 15:32   

megabajt napisał/a:
Nalej Moto Doctora i badanie techniczne przejdziesz bez problemowo:D Mój zympol dymił jak rakieta kosmiczna, więcej niż 60km/h nie dało się jechać, wlałem doctora z marketu i ustało, żarcie oleju zmniejszyło się 4 krotnie(wcześniej 5 litrów oleju na 500km później 5 litrów oleju na 2000km)
Ty sobie zalej moto doctora do głowy... takie rady to sobie w buty wsadź... :tyłek:
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 24 Wrz 2008, 15:49   

megabajt napisał/a:
Nalej Moto Doctora i badanie techniczne przejdziesz bez problemowo:D Mój zympol dymił jak rakieta kosmiczna, więcej niż 60km/h nie dało się jechać, wlałem doctora z marketu i ustało, żarcie oleju zmniejszyło się 4 krotnie(wcześniej 5 litrów oleju na 500km później 5 litrów oleju na 2000km)


5litrów na 2000km? czlowieku kto wyrobi z takim laniem oleju. chyba ze roslinny lejesz.

kolego MIKSU sprawdz kompresje po pierwsze! podjedz do pierwszego ale lepszego warsztatu i za pare groszy sprawdza ci kompresje. wyjdzie czy to pierscienie czy uszczelniacze. jak uszczelniacze to malo bedzie kosztowac. nie uzywaj motodoktorów bo to jest chwilowa poprawa jak w ogole jest a potem tylko gorzej bedzie.
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
MIKSU 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: miksu
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 36
Skąd: Finlandia
Wysłany: 25 Wrz 2008, 21:24   

Dziekuje wszystkim za rady...mysle ze daruje sobie tego motodoktora(szczeze mowiac nawet nie wiem co to jest i gdzie to kupic) bo chce moja fiestka troche pojezdzic a nie wyzucic na zlom motoru po kilku tys.km.i byc wdzieczny motodoktorowi.Uwazam ze ta rada ze sprawdzeniem kompresji to pierwsze co zrobie(dzieki stafcio za rade)to powinno pokazac kondycje mojego motoru ale nie jestem pewny czy "sprezanie" wskaze w 100% ze to pierscienie czy uszczelniacze,a moze jedno i drugie. Pozdrawiam wszystkich i DUZE DZIEKI za rady...Miksu
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.