Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Otwarty przez: Żółwik Tuptuś
10 Cze 2010, 21:24
[MK1] MK1 1978
Autor Wiadomość
tadzias 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1321
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 25 Sie 2008, 23:19   [MK1] MK1 1978

1. NICK: tadzias
2. IMIĘ: Tadeusz
3. MODEL: Fiesta
4. WERSJA: L
5. ROCZNIK: MK1 78'
6. SILNIK: 1.1
7. OPIS AUTA: samochód odkupiony od osoby bedacej pierwszym właścicielem tegoż auta.
Z początku było ono bardzo ale to BARDZO awaryjne. Nie mogłem sobie z nim poradzić, "siadało" po prostu wszystko - od układu chłodzenia począwszy poprzez elektryke na niepaleniu silnika skończywszy. Pierwszy rok był rokiem wytężonych zmagań z przeciwnościami i pechem jakie mnie nękały...niemal na każdej trasie wychodziła jakas nowa usterka... jedno naprawiłem, a drugie znowu padło. Wreszcie po 7-miu miesiącach udało sie doprowadzić wozik do stanu używalności, niestety nie na oryginalnych częściach, bo były i są trudno dostępne ale poprzez "kombinowanie" oraz spasowywanie z innych marek jakiś rezultat osiągnąłem :)
Aktualnie samochód "na chodzie", a nawet powiem, że bardzo dobrze się spisuje - dowodem jest objechanie trasy 1800-kilometrowej i powrót bez ani jednej usterki przy spalaniu 6.8 litra gazu/100km oraz poborze połowy litra oleju :)

Ostatnio malutka awaria rozrusznika ale już została usunięta :V:





8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: chromowane światła dalekosiężne, światła dzienne, wymiana starych pordzewiałych reflektorów na nowe, pozycje w kierunkach
b. mechaniczne: gruntowna przeróbka układu chłodzenia (wymiana chłodnicy na nową z Fiata Cinquecento 700, osadzenie jej na płaskownikach i dopasowanie do niej oryginalnego wentylatora z Fiesty MK1, przeniesienie czujnika temperatury do chłodnicy, wymiana termostatu, włożenie nowego zbiornika wyrównawczego od FSO POLONEZ, przeprowadzenie nowych przewodów oraz uszczelnienie układu chłodzenia, wymiana akumulatora na nowy CENTRA, wymiana przewodów wysokiego napięcia oraz świec, wymiana kopułki razem z paluchem, wymiana filtrów, oleju, paska klinowego, kompletne nowe zawieszenie NK + sprężyny KAGER, nowe tarcze BREMBO + klocki BREMBO MVT, naprawa niedziałającego ręcznego hamulca oraz wymiana szczęk hamulcowych, wymiana sprzegła na nowe kompletne SACHS, nowa maglownica, drążki, przeguby, osłony, poduszki silnika...
Tyle zrobione od czasu kupna (dokładnie 7 miesięcy).



c. audio: radio BLAUPUNKT (oryginalne z Opla Vectry 93r) + jakieś trzeszczące głośniki no name :ok:
d. inne: brak

9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne: nowy lakier
b. mechaniczne: swap silnika
c. audio: jakiś zestaw grający
d. inne: modyfikacja wnętrza samochodu


Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 17 Maj 2012, 18:34, w całości zmieniany 7 razy  
 
 
PitusK 

Model: Inne auto
Wersja: Fun
Silnik: Inny
Wiek: 39
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 187
Skąd: krakow
Wysłany: 25 Sie 2008, 23:58   

no no jaka zadbana fajnie ze wkoncu pokazales auto teraz czekam az zobacze je na spocie :D
_________________
FRAKCJA MAŁOPOLSKA

Moja Fiesta
 
 
 
tadzias 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1321
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 26 Sie 2008, 00:03   

zobaczysz, zobaczysz i to jeszcze nie jeden raz :yes:
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 26 Sie 2008, 03:02   

Nono :brawo: :brawo: :brawo: kawał dobrej roboty :ok:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
SpiderMAN 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 45
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 687
Skąd: Kraków
Wysłany: 26 Sie 2008, 07:07   

Piękna MK1... Gratki!!!
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 26 Sie 2008, 07:22   

Widze że jest to wersja "L" :fox:
Ładny klasyk, tak przy okazji, radziłbym ci, jak już, nie robic poteznych swapów, tylko np. włożyc mocnieszy nieco silnik z mk3, np 1,3i :-)
 
 
 
SpiderMAN 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 45
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 687
Skąd: Kraków
Wysłany: 26 Sie 2008, 08:16   

A niby dlaczego ma nie robić swapa na coś mocnego, skoro o tym myśli to pewnie finansowo wyrobi... A radość z jazdy bezcenna :P
 
 
 
Tommy 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomek
Wiek: 37
Dołączyła: 25 Sty 2007
Posty: 521
Skąd: Zielsko-Białe
Wysłany: 26 Sie 2008, 08:22   

Oj chlopie.. Dbaj o swą kobietę dbaj, bo pięknie jej z oczu patrzy. I nie próbuj ręki na nią podnosić :yes: Pięknie zachowany egzemplarz - mam nadzieję, że jeszcze długo będzie miała u Ciebie ciepłe miejsce w garażu. Gratuluję ślicznej kochanki
Aha - i jeszcze jedno, we wnętrzu nie zmieniaj nic poza kierownicą i fotelami :) Łatwo jest stracić klasyczny styl, a trzeba przyznać, że dziś już takich ładnych wnętrz nie uraczysz :)
_________________
Profil Facebook
 
 
mareno 


Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marek
Wiek: 44
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 456
Skąd: Wierzejewice
Wysłany: 26 Sie 2008, 09:42   

trzeba przyznac, ze musiales miec cierpliwosc w pierwszy okresie uzytkowania. mysle, ze wiekszosc z nas opuscilaby sobie i sprzedala auto w ciumek. w kazdym razie decyzja i walka z babolami oplacila sie, fiesta wyglada zacnie. gratki.
_________________
Kiedyś xr2i, obecnie Mondeło.
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 26 Sie 2008, 09:54   

SpiderMAN napisał/a:
A niby dlaczego ma nie robić swapa na coś mocnego, skoro o tym myśli to pewnie finansowo wyrobi... A radość z jazdy bezcenna :P


Jednak klasyk to klasyk :pop:
 
 
 
mikolaj_r 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Mikołaj
Wiek: 36
Dołączył: 25 Paź 2005
Posty: 397
Skąd: Tychy
Wysłany: 26 Sie 2008, 10:43   

Piekne, bardzo zadbane i niezwieśniaczone mk1. Gratulacje :) Jedyne co mi nie pasuje to tylna lampa przeciwmgielna nie z epoki :) Brakuje tylko jakiś fajnych kół i będzie wspaniały youngtimer. Pomyśl nad ATS Classic albo tymi trójramiennymi z capri.
 
 
 
tadzias 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1321
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 26 Sie 2008, 15:28   

Na początku pragnę podziękować Wszystkim za słowa uznania za cały wkład włożony przeze mnie w moją MK1 :)
To dopiero początek odnawiania Fiestki, plany są poważne tylko ich koszt pozostaje wiele do życzenia, a z zarobkami studenta na stanowisku stażysty nie nawojuje wiele ;/
Mam nadzieję, że przyszłośc przyniesie więcej korzyści ale jak na obecną chwilę skupiam się tylko i wyłącznie na doprowadzeniu MK1 do stanu jak najmniejszej awaryjności. Myśle, że częściowo się to udało :)


Cytat:
Widze że jest to wersja "L" :fox:
Ładny klasyk, tak przy okazji, radziłbym ci, jak już, nie robic poteznych swapów, tylko np. włożyc mocnieszy nieco silnik z mk3, np 1,3i :-)



Jako, ze obecny silnik ma przejechane 826000km szukam jakiejś alternatywy bo nie wiadomo jak długo jeszcze pociągnie...jednak przebieg bliski milionowi daje się we znaki pobieraniem oleju, stukami i innymi odgłosami dochodzącymi spod maski ;/


Tommy napisał/a:
Oj chlopie.. Dbaj o swą kobietę dbaj, bo pięknie jej z oczu patrzy. I nie próbuj ręki na nią podnosić :yes: Pięknie zachowany egzemplarz - mam nadzieję, że jeszcze długo będzie miała u Ciebie ciepłe miejsce w garażu. Gratuluję ślicznej kochanki
Aha - i jeszcze jedno, we wnętrzu nie zmieniaj nic poza kierownicą i fotelami :) Łatwo jest stracić klasyczny styl, a trzeba przyznać, że dziś już takich ładnych wnętrz nie uraczysz :)


garaż ma ogrzewany centralnym :ok:
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 26 Sie 2008, 17:06   

no to ma nabite prawie jak merce jeżdżące po polskich ulicach :rotfl: Ja również gratuluje ładnej niuni. Codziennie na taką patrzę, tyle że w fioletowym kolorze :yes:
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
tadzias 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1321
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 26 Sie 2008, 21:58   

tak, przebieg naprawdę imponujący - poprzedni właściciel użytkował ją 28 lat i zrobił na niej 790000km! Fiesta była użytkowana jako samochód na dalekie wyprawy po Europie, była we Francji, Hiszpanii, Portugalii, Szkocji, Danii, Szwecji, a nawet w Norwegii :)
Silnik naprawdę udany bo przy tylu przejechanych kilometrach powinien już dawno leżeć na złomie, a tu psikus bo dalej jest na chodzie :V:
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Sie 2008, 22:13   

Ja jak nie zrobisz żadnej głupoty i będziesz o niego dbał jeszcze długo Ci pochodzi,,, wiem coś o tym.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 26 Sie 2008, 22:43   

Gratuluję ładnej mk1 :) . Dobrze że pokazałeś ją światu ;)

PAmiętaj jednak że leży na Tobie nei lada odpowiedzialność - aut tych jest coraz mniej , a co za tym idzie już dziś musisz sobie jasno odpowiedzieć , którą drogą pójdziesz . Czy będzie to oryginał , czy farbowana na oryginał mk1xr2 czy może rajdóka lub zupełnie nowoczesna zabaweczka ubrana w starą budę . Wyjść jest wielee , ale tylko pare naprawde sensownych i długoterminowych .
Pamiętaj mk1 nie lubi kompromisów więc nei będzie trochę rajdówką i trochę oryginałem - wyjdzie z tego kupa . Nei lubi także kompromisów w jakości i ( niestety ) w finansach :)

Ta miłość jest wymagająca więc życzę powodzenia ( i mam projekt na oku )
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
pP 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 832
Skąd: Frampol
Wysłany: 26 Sie 2008, 22:47   

zakochałem się :)
_________________
Ex
BlackRS
BlackST
 
 
 
tadzias 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1321
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 27 Sie 2008, 17:06   

JoeMix napisał/a:
Ja jak nie zrobisz żadnej głupoty i będziesz o niego dbał jeszcze długo Ci pochodzi,,, wiem coś o tym.



dlatego właśnie ratuję jak mogę zeby jak najdłużej można było śmigać tylko prawda taka, że silniki z tamtej epoki były o wiele wytrzymalsze niż aktualne :)
 
 
SpiderMAN 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 45
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 687
Skąd: Kraków
Wysłany: 28 Sie 2008, 06:36   

Marcinowaty napisał/a:
SpiderMAN napisał/a:
A niby dlaczego ma nie robić swapa na coś mocnego, skoro o tym myśli to pewnie finansowo wyrobi... A radość z jazdy bezcenna :P


Jednak klasyk to klasyk :pop:
Jedno drugiemu nie przeszkadza... Może być z zewnątrz klasyk, a mechanicznie bestyja... :D
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 28 Sie 2008, 13:13   

tadzias87 napisał/a:

Jako, ze obecny silnik ma przejechane 826000km


wow! niesamowite, taki przebieg i jak sie trzyma auto. bardzo fajne są takie klasyki, ładnie utrzymany jest. doprowadz do stanu bezawaryjnosci jak pisales i ciesz sie z jazdy a o ewentualnych modach mysl za jakis czas jak bedziesz mial wiecej kapusty.
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK1] Fiesta MK1
Fordy Fiesta I generacji (1976-1983)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:38
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK1] Fordopedia
encyklopedia elementów z jakich składa się MK1
van Mechanika ogólna 1 25 Cze 2013, 12:00
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Wszystko o mk1/2
dane, opisy, porady
Laskosz Mechanika ogólna 2 7 Kwi 2010, 20:54
markos2101
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.