Problem z odpalaniem |
Autor |
Wiadomość |
luuux [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Lip 2008, 17:38 Problem z odpalaniem
|
|
|
Witam. Jestem posiadaczem Fiesty od trzech dni i mam problem z odpaleniem jej rano. Odpala dopiero po 6-7 razie. Co to może być????? Czekam na odpowiedzi. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
bordo [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Lip 2008, 17:43
|
|
|
luuux, Wskazana regulacja luzów zaworów. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Lip 2008, 18:16
|
|
|
brak kompresji nie grzejące świece albo uszkodzenie pompy . |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 7 Lip 2008, 19:47
|
|
|
Chociazby cofajace sie paliwo do zbiornika ktore to pompa musi zassac zeby auto odpalilo, no i w miedzy czasie musi sie jeszcze odpowietrzyc biedaczka. |
_________________
 |
|
|
|
 |
KrystianA [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Lip 2008, 00:47
|
|
|
jak nic nie napisał dokładniej to może być wszystko i nic
raczej to coś z tego, co pisał "diodalodz", choć czasem inne psikusy się zdarzają...
napisz co się dzieje jak odpalisz i jak się zachowuje silnik przy samym momencie zapłonu, czy ciężko dławiąc sie zapala czy nagle szybko zapala, czy dużo dymu za autem, jaki kolor... i czy od zawsze tak odpala, kiedy ją masz te 3 dni...
dodatkowo napisz, jak go odpalasz, ze szczegółami jak dziecko, co robi babkę
wiele tego jest w starszych postach... |
|
|
|
 |
luuux [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Lip 2008, 06:10
|
|
|
muszę kilka razy przekręcić kluczyk nim odpali chwyci go dopiero za 6 razem jak przekręce kluczyk zaczyna go brać jak chwyci a nie równo chodzi tak jak by nie wszystkie świece wypalały. I strasznie kłopci taki siwy dym jest. Dopiero jak go chwyci to po 5-10s. chodzi normalnie. Czy to może być wina świec??? |
|
|
|
 |
ojciec [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Lip 2008, 08:26
|
|
|
Witam
Mam podobny problem. Mianowicie kiedy samochód jest zimny nie chce odpalić, spada z obrotów. Muszę odpalać go na ssaniu i pojeździć na ssaniu dopóki auto się nie rozgrzeje. Gdy jeżdżę bez ssania (zimny silnik) Fiesta dławi się ale po ok 5 min jest już normalnie.
Poza tym za każdym razem, nieważne czy silnik jest zimny czy rozgrzany, autko wypuszcza białą chmurę dymu przy odpalaniu. Co to może być?
Aha również pływak w baku zawiesił się. Wskazówka zawsze pokazuje pusty zbiornik, natomiast gdy bak jest pełen, pokazuje połowę zbiornika. Czy jest możliwość naprawienia pływaka? Rozebrać bak? Czy może jest tam jakiś dostęp pod tylnym siedzeniem? Miał ktoś podobny problem z którym sobie poradził? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Lip 2008, 09:40
|
|
|
ojciec napisał/a: | Mam podobny problem. Mianowicie kiedy samochód jest zimny nie chce odpalić, spada z obrotów. Muszę odpalać go na ssaniu i pojeździć na ssaniu dopóki auto się nie rozgrzeje. Gdy jeżdżę bez ssania (zimny silnik) Fiesta dławi się ale po ok 5 min jest już normalnie. | Nie no,,, a po co jest ssanie? Normalne ze na zimnym silniku wysuwasz, odpalasz i w miarę jak się silnik nagrzewa wsuwasz,,, nie wiem w czym problem. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
ojciec [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Lip 2008, 09:45
|
|
|
JoeMix napisał/a: | ojciec napisał/a: | Mam podobny problem. Mianowicie kiedy samochód jest zimny nie chce odpalić, spada z obrotów. Muszę odpalać go na ssaniu i pojeździć na ssaniu dopóki auto się nie rozgrzeje. Gdy jeżdżę bez ssania (zimny silnik) Fiesta dławi się ale po ok 5 min jest już normalnie. | Nie no,,, a po co jest ssanie? Normalne ze na zimnym silniku wysuwasz, odpalasz i w miarę jak się silnik nagrzewa wsuwasz,,, nie wiem w czym problem. |
oto chodzi, ze bez ssania jak dodam gazu na chłodnym silniku to auto dławi się, traci obroty i gaśnie nawet jeżeli dam 3k obrotów a ze ssaniem tak nie ma. Oczywiście kiedy samochód się nagrzeje problem znika. Jednak gdy rano biorę auto z parkingu znów jest tak samo! |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Lip 2008, 11:36
|
|
|
I ci mówię, ze tak ma być, po to jest ssanie, żeby na zimnym silniku je wyciągnąć i problem ustępuje... silnik się nagrzewa, ssanie można wyłączyć (wsunąć) - norma. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
ojciec [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Lip 2008, 12:02
|
|
|
JoeMix napisał/a: | I ci mówię, ze tak ma być, po to jest ssanie, żeby na zimnym silniku je wyciągnąć i problem ustępuje... silnik się nagrzewa, ssanie można wyłączyć (wsunąć) - norma. |
Ok ale jak kupiłem to autko to nie było takich problemów.
A czy wiesz może w czym tkwi problem z dymieniem na biało przy odpalaniu? Tego tez nie było jak kupiłem Fiestę, dodam, ze samochód zaczął spalać dużo oleju! A no i ta akcja z pływakiem w baku, czy da się to naprawić? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Lip 2008, 13:06
|
|
|
Biały dym jest efektem spalania płynu chłodniczego, niebieski (błękitny) oleju silnikowego - praktycznie identyczne zdanie już tu pisałem niedawno temu... Mówisz ze ubywa oleju, na jaki kolor dymi, jak może jednak na niebiesko tylko po odpaleniu po dłuższym (noc) przestoju no to uszczelniacze prawdopodobnie do wymiany... jak dymi ciągle przy dodaniu gazu to pierścienie.
Co do ssania to widzisz - to bardzo indywidualna cecha każdego silnika - nie typu, tylko konkretnie egzemplarza, w jednej fiestce mam 1,1 który ssania w ogóle nie wymaga - nawet zimą odpala i kręci równo, w innej taki sam 1,1 na takim samym gaźniku to nie dość że nie odpalisz bez ssania, to nie odjedziesz, bo po odpaleniu jak mu za szybko wsuniesz to będzie chodził, ale nie ruszysz z miejsca.
Pływak jest w baku, trzeba się tam dokopać - naprawie chyba nie podlega tylko wymianie, ale niech inni co to rozbierali/naprawiali się wypowiedzą. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
ojciec [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Lip 2008, 13:21
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Mówisz ze ubywa oleju, na jaki kolor dymi, jak może jednak na niebiesko tylko po odpaleniu po dłuższym (noc) przestoju no to uszczelniacze prawdopodobnie do wymiany... jak dymi ciągle przy dodaniu gazu to pierścienie. |
Przy każdym odpalaniu puszcza białą chmurę, nieważne czy po dłuższym postoju czy nie. Efekt jest zawsze ten sam. Czy myślisz, że na początek można spróbować takiego specyfiku? http://www.nokaut.pl/ofer...nika-425ml.html |
|
|
|
 |
sulos

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 27 Dołączył: 07 Wrz 2007 Posty: 547 Skąd: Statek miłości
|
Wysłany: 8 Lip 2008, 13:43
|
|
|
ojciec, uzywaj, uzywaj. ale zdziwisz sie po wymianie oleju |
_________________ http://www.sulkov.pl
sulos - główny malkontent, maruda, czepialski przeciwnik chądóf i szmelcfagenóf klubu.
Belmondo barów mlecznych i stołówek przyzakładowych
Pod oknem:
Alfa Romeo Mito
Audi Coupe
W międzyczasie było:
Ducati Monster
Saab 900
Chąda syfik 4gen :> |
|
|
|
 |
mareno

Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marek
Wiek: 45 Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 456 Skąd: Wierzejewice
|
Wysłany: 8 Lip 2008, 13:55
|
|
|
u mnie przyczyna okazala sie luzna wtyczka i brudne styki od czujnika polozenia walu... wyjalem wtyczke, wyczyscilem, wpialem na nowo i jest ok. |
_________________ Kiedyś xr2i, obecnie Mondeło. |
Ostatnio zmieniony przez mareno 8 Lip 2008, 13:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
ojciec [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Lip 2008, 13:57
|
|
|
sulos napisał/a: | ojciec, uzywaj, uzywaj. ale zdziwisz sie po wymianie oleju |
tzn? co moze byc po wymianie? |
|
|
|
 |
Seb0l
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Sebastian
Wiek: 39 Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 83 Skąd: SMY ....
|
Wysłany: 8 Lip 2008, 19:49
|
|
|
luuux to raczej do wymiany masz świece żarowe, jak po odpaleniu nierówno chodzi i puszcza jasnego dymka. Polecam NGK i Beru jako zamienniki |
|
|
|
 |
KrystianA [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Lip 2008, 00:29
|
|
|
luuux napisał/a: | muszę kilka razy przekręcić kluczyk nim odpali chwyci go dopiero za 6 razem jak przekręce kluczyk zaczyna go brać jak chwyci a nie równo chodzi tak jak by nie wszystkie świece wypalały. I strasznie kłopci taki siwy dym jest. Dopiero jak go chwyci to po 5-10s. chodzi normalnie. Czy to może być wina świec??? |
ja raczej zakładam że nieumiejętne odpalanie z twojej strony + ew. może któraś świeca żarowa.
Kluczykami sienie przekręca 10 x tylko grzeje ładnie świece i dopiero kręcisz kilka sekund.
Kiedy robi się pełne grzanie, słyszysz charakterystyczne pynięcie ze sterownika (lewe nadkole przód) i kręcisz mając wciśniete sprzęgło i lekko gaz.
BIały dym to raczej niedogrzanie przez świece żarowe, nie uszczelka, nie płyn, żebyś sięnie sugerował problemem innego kolegi z postów wyżej, bo on ma benzynę.
Kiepsko ci chwile chodzi, bo pewnie gazu nie trzymasz, lekko musisz trzymać chwile gaz a jak trzymasz to możliwe że nie działa korektor zmiany kąta wtrysku zimnego silnika.
Prosiłem opis dokładnie, jak odpalasz, robisz pełne grzanie świec ??
Wychodzi raczej na to że coś ze świecami (stawiam że z jedną sztuką) , albo z twoim sposobem odpalania.
ojciec napisał/a: | Witam
Mam podobny problem. |
raczej masz inny i w dodatku kolega, który założył posta ma diesla...
np. może zwaloną uszczelkę pod głowicą może... |
|
|
|
 |
luuux [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Lip 2008, 18:59
|
|
|
jak jest zimny i próbuję odpalić to gdy kręcę rozrusznikiem z tłumika leci bez przerwy siwy dym czy to faktycznie wina świec?? |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Lip 2008, 19:54
|
|
|
tak albo sterownika świec .ale generalnie przy +10 powinien dopalić bez świec . |
|
|
|
 |
|