|
Przesunięty przez: bidżej 20 Wrz 2010, 11:46 |
[MK5] Poradnik - elektryczne otwieranie bagażnika w mk5 |
Autor |
Wiadomość |
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 24 Mar 2011, 12:03
|
|
|
sic, Niektóre alarmy dają 6s impuls otwarcia/zamknięcia,,, musiałbyś naprawdę długo przytrzymać guzik aby uszkodzić siłownik,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 24 Mar 2011, 12:39
|
|
|
Joe podsumował sprawę a siłownik działa jak marzenie, mimo że impuls z alarmu trwa u mnie 3 sekundy |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 24 Mar 2011, 12:43
|
|
|
zaraz będzie 5 lat jak mój siłownik działa jedynie na przycisk |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
sic
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38 Dołączył: 14 Lut 2011 Posty: 28 Skąd: BTM
|
Wysłany: 25 Mar 2011, 19:14
|
|
|
JoeMix napisał/a: | sic, Niektóre alarmy dają 6s impuls otwarcia/zamknięcia,,, musiałbyś naprawdę długo przytrzymać guzik aby uszkodzić siłownik,,, |
Taaak ale to wcale nie znaczy ze przed siłownikiem nie masz "układu dopasowującego"
Przeciętny siłownik jest sterowany impulsem od 0,5s-1,5s...
Pufcio napisał/a: | Joe podsumował sprawę a siłownik działa jak marzenie, mimo że impuls z alarmu trwa u mnie 3 sekundy |
a sprawdzałeś długość impulsu przy samym siłowniku? oczywiście nie tym twoim tylko fabrycznie montowanym w centralnym zamku...
Marcin napisał/a: | zaraz będzie 5 lat jak mój siłownik działa jedynie na przycisk |
ja nie mowie ze od razu się musi uszkodzić, tylko zaznaczam jak się powinno prawidłowo robić... |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 25 Mar 2011, 19:40
|
|
|
sic napisał/a: | a sprawdzałeś długość impulsu przy samym siłowniku? oczywiście nie tym twoim tylko fabrycznie montowanym w centralnym zamku... | U mnie trwa około 1 sekundy. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 25 Mar 2011, 22:54
|
|
|
sic napisał/a: | Taaak ale to wcale nie znaczy ze przed siłownikiem nie masz "układu dopasowującego"
Przeciętny siłownik jest sterowany impulsem od 0,5s-1,5s... | Taaak, ale jak zamykam auto to cyngle idą mi w dół na 6 sekund i po tym czasie lekko odpuszczają idąc do góry,,, to samo jak otwieram, to cyngle idą w górę i tak stoją 6s po czym lekko opadają jak siłowniki się wyłączą,,, centralny montowałem jakieś 10 lat temu.
[ Dodano: Pią Mar 25, 2011 22:58 ]
Pozatym, sic, jak się boisz że nie wysterujesz manualnie siłownika na 1s bo nie masz wyczucia i trzymasz guziczek zawsze przez minutę, zawsze można podłączyć mastera przez uniwersalny sterownik centralnego,,, w komplecie z okablowaniem i siłownikami na 2 drzwi do wyrwania za jakieś 20 zeta już,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 26 Mar 2011, 15:07
|
|
|
sic napisał/a: | a sprawdzałeś długość impulsu przy samym siłowniku? oczywiście nie tym twoim tylko fabrycznie montowanym w centralnym zamku...
|
Nie wiem co ma piernik do wiatraka, prócz tej samej ilości liter.
A odczucia mam generalnie takie jak Joe. Coś takiego robisz dla siebie, a nie dla idioty, który będzie sprawdzał co się stanie, jak przez minutę przytrzyma przycisk.
No chyba, że planujesz stworzyć zestaw z instrukcją montażu i sprzedawać to na Allegro - ale wtedy nie masz prawa pisać w temacie stworzonym dla ludzi myślących, że "tak a tak powinno się to prawidłowo robić". |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
sic
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38 Dołączył: 14 Lut 2011 Posty: 28 Skąd: BTM
|
Wysłany: 26 Mar 2011, 17:13
|
|
|
Pufcio napisał/a: | Nie wiem co ma piernik do wiatraka, prócz tej samej ilości liter. |
Bo impuls wychodzacy 3sec. u ciebie nie musi się przekładać na taki sam impuls przy zamku
Dobra wiedziałem ze jak sie wypowiem to zaraz bedzie sama krytyka, jak napisałem wyżej wiadomo że to bedzie działać i poki sam ci się przycisk nie przyblokuje albo cos to sie nic nie stanie, chodzi mi o to że poprostu TAK SIE POWINNO TO STEROWAĆ a kwestia czy działa bez czy nie to inna bajka... najzwyczajniej w swiecie uważam że jak się pisze takie poradniki montarzu to powinno się to przynajmniej zaznaczyć jak prawidłowo się steruje takim siłownikiem...
a jeśli mogę dodać jeszcze jedną uwagę to przekaźnik wcale nie jest konieczny, jak mierzyłem to siłownik o sile 7kg bierze okolo 2A i spokojnie można dobrać przełącznik mały jak główka zapałki... |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 26 Mar 2011, 17:29
|
|
|
Wykonanie tego z przekaźnikiem czy bez przekaźnika to tak samo jak wykonanie tego ze sterownikiem i bez sterownika,,, idealnie było by ze sterownikiem i przekaźnikiem,,, ale bez tych rzeczy też będzie chodził,,, ja nie pamiętam kiedy mi się jakiś przełącznik zablokował,,, zwłaszcza chwilowy,,,
[ Dodano: Pon Kwi 25, 2011 23:17 ]
W związku z edycją pierwszego postu i propozycją użycia 2 przekaźników,,,
Najpopularniejszy przekaźnik do kupienia w każdym motoryzacyjnym za 5-10 zeta:
(może być bez wyjścia 87a, wtedy podwójne jest wyjście 87)
Podstawa sterowania siłownika zawsze taka sama: Przewód siłownika łączymy do końcówki 87, natomiast zasilanie do 30 - jeśli siłownik ma na stałe podłączoną masę to przez zasilanie rozumiemy +12V, jeśli natomiast na stałe ma podłączone napięcie (np. z lampki) to przez zasilanie rozumiemy masę.
Sterowanie przekaźnika plusem czy masa to kwestia gustu,,, jednakże nie ma sensu robić sterowania plusem jeśli np. chcemy mieć sterowanie z pilota i centralka daje nam ujemny impuls,,, trzeba wtedy 2 przekaźniki, niemniej jednak lepiej chyba cały obwód przerobić w chwilę by był tylko jeden przekaźnik.
Obwód sterowania plusem + centralka alarmu dająca impuls dodatni: Koniówkę 86 przekaźnika łączymy do masy, natomiast końcówkę 85 do pinu przycisku chwilowego, którego drugi pin podłączamy do +12V. Jeśli mamy dodatkowy kanał w alarmie który daje impuls dodatni to przewód ten łączymy do końcówki 85 poprzez diodą prostownica (taka zwykła 1A wystarczy, dioda zablokuje impuls z przycisku by nie szedł na alarm) - jeśli sterowanie z alarmu nie działa - odwracamy diodę by nie blokowała sygnału z alarmu.
Obwód sterowania masą + centralka alarmu dająca impuls ujemy: Koniówkę 86 przekaźnika łączymy do +12V, natomiast końcówkę 85 do pinu przycisku chwilowego, którego drugi pin podłączamy do masy. Jeśli mamy dodatkowy kanał w alarmie który daje impuls ujemny to przewód ten łączymy do końcówki 85 poprzez diodą prostownica (taka zwykła 1A wystarczy, dioda zablokuje impuls z przycisku by nie szedł na alarm) - jeśli sterowanie z alarmu nie działa - odwracamy diodę by nie blokowała sygnału z alarmu.
Czy układ sterowany plusem czy minusem w instalacji auta można znaleźć wejścia które pozwolą otworzyć bagażnik zawsze, tylko na pracującym silniku lub tylko na niepracującym. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
sic
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38 Dołączył: 14 Lut 2011 Posty: 28 Skąd: BTM
|
Wysłany: 1 Maj 2011, 16:52
|
|
|
Dobra upłynęło już trochę czasu więc zwracam przyslowiowy honor, instalacje wykonałem bez sterowania impulsowego i bez przekaźnika rownierz, specjalnie nawet się bawiłem i trzymalem dluuuuuugo wcisniety i faktycznie trudno jest "zarżnąć" zarówno sam siłownik jak i knefel
wiec faktycznie wsadzanie układu impulsowego to jest strata czasu i pieniedzy
przyznaje sie do błedu bez bicia hahaha |
|
|
|
|
ReDoX
Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 26 Dołączyła: 16 Kwi 2011 Posty: 1 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 13 Sie 2011, 19:40
|
|
|
Witam wszystkich, jestem zainteresowany montażem i mam pytanie czy taki siłownik może być |
Ostatnio zmieniony przez ReDoX 13 Sie 2011, 19:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 13 Sie 2011, 19:45
|
|
|
Wyedytuj post i wklej choć zdjęcie, bo jak za miesiąc ktoś tu wejdzie, by się zorientować, to zobaczy jedynie martwy link i odpowiedź do niego.
A owa odpowiedź brzmi: nie. testowałem takowy i ma za krótki skok, a jego siła jest zbyt mała, by otworzyć bagażnik. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Raffaello
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Rafał
Wiek: 45 Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 130 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 28 Kwi 2012, 23:18
|
|
|
Pufcio mam zapytanie odnośnie przekaźnika.
Ja u siebie przekaźnik zamontowałem praktycznie w tym samym miejscu co Ty i gdy sie załącza to dość głośno go słychać jak pracuje - taki lekko metaliczny dźwięk.
Czy u Ciebie też tak jest, że gdy się załącza to dość głośno go słychać?
Poza tym wszystko u mnie dobrze działa - tak jak trzeba |
_________________ Była Fiesta MK5 1.6 16V Zetec-S sport 103KM r. 2000
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Jest Mondeo MK1 1.6 16v 88KM r. 1996 - zagazowany - urządzenie dowożące do pracy
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 28 Kwi 2012, 23:32
|
|
|
Zależy na jaki prąd jest. Im wyższy, tym głośniej będzie, bo płytki stykowe mają większą powierzchnię, a cewka większą moc. Zasadniczo zbyt głośny to on nie jest... a już przy pracującym silniku nie ma prawa go być słychać. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Raffaello
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Rafał
Wiek: 45 Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 130 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 29 Kwi 2012, 22:12
|
|
|
U mnie przy włączonym silniku też go lekko słychać ale myślę że dlatego że jest przyklejony bezpośrednio do tego środkowego plastikowego tunelu który działa nieco jak rezonans.
Ale to nie problem bo przecież przycisku nie używa się co pięć minut tylko sporadycznie
Nie sprawdziłem sobie wcześniej jak głośno działa ten przekaźnik bo może bym wymyślił jakieś tłumienie dla niego |
_________________ Była Fiesta MK5 1.6 16V Zetec-S sport 103KM r. 2000
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Jest Mondeo MK1 1.6 16v 88KM r. 1996 - zagazowany - urządzenie dowożące do pracy
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 29 Kwi 2012, 22:20
|
|
|
Raffaello napisał/a: | Nie sprawdziłem sobie wcześniej jak głośno działa ten przekaźnik bo może bym wymyślił jakieś tłumienie dla niego |
Naprawdę nie masz większych zmartwień niż wytłumianie głośności cyknięcia przekaźnika? Nie chciałbym zabrzmieć niegrzecznie, ale po prostu dla mnie jest to śmieszne |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Raffaello
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Rafał
Wiek: 45 Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 130 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 30 Kwi 2012, 16:49
|
|
|
oj tam, oj tam - tak po prostu chciałem porównać jak głośno u Ciebie w tym miejscu działa przekaźnik i tyle
mnie to nie przeszkadza bo już się do tego przyzwyczaiłem
przynajmniej mam ładniejszy przycisk
ale wspierałem się na twojej fotorelacji więc dzięki że mogłem z niej skorzystać |
_________________ Była Fiesta MK5 1.6 16V Zetec-S sport 103KM r. 2000
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Jest Mondeo MK1 1.6 16v 88KM r. 1996 - zagazowany - urządzenie dowożące do pracy
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 30 Kwi 2012, 20:09
|
|
|
Raffaello napisał/a: | przynajmniej mam ładniejszy przycisk |
Oj tam, oj tam
Raffaello napisał/a: | ale wspierałem się na twojej fotorelacji więc dzięki że mogłem z niej skorzystać |
Good. Mam nadzieję, że od razu pociągnąłeś wszystkie kable, a nie tylko ten do siłownika - styki w bagażniku potrafią być bardzo irytujące... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Raffaello
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Rafał
Wiek: 45 Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 130 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 30 Kwi 2012, 21:51
|
|
|
kabel ciągnąłem bezpośrednio z przekaźnika przez cale auto do siłownika w klapie, ponieważ u mnie w klapie nie ma styków. Ciągnąlem tylko przewód zasilający a masę wziąlem z klapy ze śruby od wycieraczki. Teraz jeszcze myślę nad przeróbką tego systemu pod otwieranie z pilota alarmu. Ale z tym mi sie nie śpieszy więc zrobię to przy sprzyjającej okazji, natomiast rowiązanie z dodatkowym przekaźnikiem do sterowania minusem czy bez dodatkowego przekaźnika - to się okaże jak w trakcie pracy.
A mój przycisk wygląda tak:
Dla wnikliwych przycisk pochodzi z BMW E39 i mi się podoba
Przy okazji widać zamontowane dodatkowe gniazdo zapalniczki |
_________________ Była Fiesta MK5 1.6 16V Zetec-S sport 103KM r. 2000
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Jest Mondeo MK1 1.6 16v 88KM r. 1996 - zagazowany - urządzenie dowożące do pracy
|
|
|
|
|
lvzz
Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Basic
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Rafał
Dołączył: 14 Cze 2012 Posty: 2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14 Cze 2012, 14:27 sterownik
|
|
|
Witam! To moj debiut na forum. Odgrzewam temat. Ciemna masa ze mnie w temacie elektryki samochodowej. Moja fieste mam od 2 lat i padla mi juz drugi raz wkladka w bagazniku, wiec zamierzam zalozyc sobie "magiczny guziczek". Poniewaz w moim aucie nie mam ani alarmu ani centralnego, pytam czy jest on wymagany? Czy zasilanie do silownika ciagnie sie ze skrzynki bezpiecznikow przez przycisk do silownika? Czy musi byc ze sterownika od centrala? |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|