Jak obliczyć pojemnośc układu dolotowego? |
Autor |
Wiadomość |
pawloplus

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 40 Dołączył: 24 Kwi 2006 Posty: 297 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 13 Cze 2008, 00:38 Jak obliczyć pojemnośc układu dolotowego?
|
|
|
Witam. Zamierzam założyc stożek i w związku z tym zakupiłem inna obudowe filtra a mianowice od Opla bodajrze bo niema żadnych opisów. i pytanie brzmi. Jak dobra odpowiednią średnice rury dolotowej. Dodam że silnik to 1,4 gaźnik. Obudowa jest przekrecona w strone rozrządu i bedzie szła wzdłuz prawego błotnika i zamierzam zastosowac 2 kolanka po 90 stopni lub 1 90stopni a drugie troszke pod mniejszym katem.... Szukałem ale niema nic o odbraniu odpowiedniej pojemności dolotu. Ewentualnie prosze o podanie wzoru i podaniu orginalnej pojemności orginalnego dolotu do tego silnika |
_________________ Kochaj i nie słuchaj innych..
Umieraj szybko by inni nie cierpieli....
THE END |
|
|
|
 |
Piesek

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 13 Cze 2008, 09:20
|
|
|
to akurat niema znaczenia.... ważne żebyś zrobił nawiew zimnego powietrza na stożek... np. przez spiro budowlane... ogółem takie doloty żadko kiedy dodają jakokolwiek moc, czytałem kiedyś porównania różnych stożków i customowych układów dolotowych i najlepsze stożki z tego co wyszło to firmy blitz i green i dodawały jakieś niecałe 2km, k&n i piper cross dodały tylko moment obrotowy i chyba niecały 1km i było jeszcze masa innych ale niepamiętam dokładnie ale wiem że część nawet odbierały moc... jak chcesz więcej mocy przez dolot, to tylko customowy ssący |
_________________ Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!! |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 13 Cze 2008, 13:27
|
|
|
Piesek, oj jeszcze dużo i długo musisz sie uczyć - żeby sie nie rozpisywać to w skrócie średnica i długośc dolotu przy stożku ma znaczenie i to duże - generalnie krótki dolot = mocny dół słaba góra- długi dolot = słaby dół mocna góra. |
_________________
 |
|
|
|
 |
LOY
Członek Honorowy FKP

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 47 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 13 Cze 2008, 15:46
|
|
|
ogólnie dobre pytanie ..za dobre ..i sorry piesek ale twoja odpowiedz udowadnia własnie ze pawloplus nie dostanie odpowiedzi na naszym forum . Po krótce obliczyc dolot to zajecie dla konstruktora -inzyniera ..mocnego w torii ,praktyce i matematyce ...my tutaj mozemy sobie gdybac na poziomie kibel rur z hipermarketu i podniety zwiekszonymi szumami ssania . wybacz nie sadze zebys zdołał w warunkach garazowych obliczyc pojemnosc układu dolotowego ..a jesli nawet wyliczysz ..pamietaj ze dobry dolot ma takze dobra aerodynamike przepływu ... nie bez powodu madrzy konstruktorzy ..wprowadzaja zwezki venturiego ,dysze czy tłumiki szmerów ...działaj na oslep albo ..odpusc temat .
a pytanie zadaj na jakim forum konstruktorów maszyn ..tam najpredzej dostaniesz odpowiedz poparta jakakolwiek merytoryka a nie bzdurami czy przypuszczeniami |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
Ostatnio zmieniony przez LOY 14 Cze 2008, 17:37, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Cze 2008, 23:08
|
|
|
Lokmen napisał/a: | generalnie krótki dolot = mocny dół słaba góra- długi dolot = słaby dół mocna góra. |
no nie byłbym taki pewny tego co napisałeś!!
[ Dodano: Pią Cze 13, 2008 23:09 ]
Piesek napisał/a: | to akurat niema znaczenia.... |
a to to już jest totalna bzdura!! |
|
|
|
 |
wujek

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 53 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15 Cze 2008, 20:34
|
|
|
Cytat: | generalnie krótki dolot = mocny dół słaba góra- długi dolot = słaby dół mocna góra. |
Jesli generalizowac to tak, ze krotki dolot = nizsza moc max, wyzszy moment max, natomiast dlugi dolot = wyzsza moc max, nizszy moment max. W praktyce dobor dolotu sprowadza sie bardziej do pomiarow efektow eksperymentow, niz skrupulatnego liczenia harmonicznych i rezonansow. |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 15 Cze 2008, 22:06
|
|
|
wujek napisał/a: | W praktyce dobor dolotu sprowadza sie bardziej do pomiarow efektow eksperymentow, niz skrupulatnego liczenia harmonicznych i rezonansow. | w praktyce są na to odpowiednie wzory - ale tak skomplikowane ze przęciętny użytkownik tego forum nie da rady aby to sobie policzyć - a co do eksperymentowania to pedzej w chemii niż w mechanice.... |
_________________
 |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 15 Cze 2008, 22:28
|
|
|
nalezę do kołka naukowego pracowaliśmy w zeszłym roku nad silnikiem 4 suwowym a w zasadzie nad konstrukcja, długością, budową układu dolotowego i wydechowego i ich wpływu na zużycie paliwa, moc, moment itp. Cała jednostka była zamontowana na hamowni.
I powiem tak: wstępnie da sie to policzyć, ale aby wykorzystać w pełni możliwości układu np dolotowego musiała by sie zmieniać jego długość czy średnice w zależności od prędkości obrotowej. Dlatego ciężko jest wykonać dolot czy wydech tak aby w pełnym zakresie obrotów korzystać z całkowitych możliwości silnika |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
wujek

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 53 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15 Cze 2008, 22:33
|
|
|
Lokmen, dlatego wlasnie, ze obliczenia sa skomplikowane, czesto lepszy (w sensie, ze szybszy i pewniejszy) efekt da wrzucenie auta na hamownie i doswiadczalne dobranie optymalnej dlugosci dolotu. No, chyba, ze mowimy o M-Sport albo tego pokroju firmach, ale w Polsce... mysle, ze trudno znalesc firme ktora w analityczny sposob dobiera dolot.
Ponadto ze wzgledu na to co Luki86 napisal dobiera sie optymalny a nie idealny dolot. |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 15 Cze 2008, 22:41
|
|
|
wujek napisał/a: | dlatego wlasnie, ze obliczenia sa skomplikowane |
dlatego po to sie studiuje na mechanicznym aby wykonywać takie obliczenia
polecam lekturę pana Grabowskiego http://www.grabowski.com.pl/ |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
wujek

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 53 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15 Cze 2008, 22:47
|
|
|
Cytat: | dlatego po to sie studiuje na mechanicznym aby wykonywać takie obliczenia |
Luki, nie schlebiaj sobie! |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 15 Cze 2008, 23:04
|
|
|
oj żarty takie :1xf: |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
LOY
Członek Honorowy FKP

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 47 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 15 Cze 2008, 23:15
|
|
|
...ale rosna nam silni konstruktorzy ...moze uzdrowicie chłopaki nasz przemysł motoryzacyjny ...uczcie sie ...i obliczajcie |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
 |
|