silnik 1.1 - pytanie |
Autor |
Wiadomość |
mareno

Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marek
Wiek: 45 Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 456 Skąd: Wierzejewice
|
Wysłany: 11 Cze 2008, 10:59 silnik 1.1 - pytanie
|
|
|
pyatnie do kumatych w imieniu mojej znajomej.
ma ona Fofi 93 rok z silnikiem 1.1. wg papierow wychodzi, ze to wtrysk, ale w kolumnie kierownicy ma wajche do ssania, co mnie zaskoczylo. i teraz pytanie - czy mozliwe, aby 1.1i nie mialy automatycznego ssania, czy to blad w papierach i dziewucha ma 1.1 na gazniku?
z gory dziekowka za pomoc. |
_________________ Kiedyś xr2i, obecnie Mondeło. |
|
|
|
 |
Tommy

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomek
Wiek: 38 Dołączyła: 25 Sty 2007 Posty: 521 Skąd: Zielsko-Białe
|
Wysłany: 11 Cze 2008, 11:34
|
|
|
A to ssanie to działa, czy to tylko pozostałośc po poprzednim silniku?
na wtrysku nie ma opcji zeby miala ssanie ręczne. Najlepiej nich psztryknie foto silnika to sie temat wyjasni. |
_________________
 |
|
|
|
 |
mareno

Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marek
Wiek: 45 Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 456 Skąd: Wierzejewice
|
Wysłany: 11 Cze 2008, 11:37
|
|
|
ssanie dziala, wiec moze ma poprostu blad w papiurach. wychodzi wiec, ze to gaznik.
a teraz druga kwestia. jesli ten sam samochod tuz po odpaleniu przez kilka minut potrafi nierowno chodzic, czasem szarpie, czym to moze byc spowodowane? po kilku minutach klopot znika. |
_________________ Kiedyś xr2i, obecnie Mondeło. |
|
|
|
 |
Tommy

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomek
Wiek: 38 Dołączyła: 25 Sty 2007 Posty: 521 Skąd: Zielsko-Białe
|
Wysłany: 11 Cze 2008, 12:13
|
|
|
Przyczyn takiego "rwania" może być wiele.. Od braku paliwa, po jego nadmiar.. brak iskry? gubienie się zapłonu na ktorymś cylindrze? Padnięta kompresja?
Zacznij od świec, przewodów, i zmierzenia kompresji na cylindrach. Potem można dalej myśleć |
_________________
 |
|
|
|
 |
mareno

Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marek
Wiek: 45 Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 456 Skąd: Wierzejewice
|
Wysłany: 11 Cze 2008, 12:22
|
|
|
no to juz kwestia dla znajomej, aby sie tym zajela. mnie dziwi tylko fakt, ze (wg niej) takie szarpanie jest tylko na zimnym silniku po odpaleniu, pozniej smiga jak ta lla. |
_________________ Kiedyś xr2i, obecnie Mondeło. |
|
|
|
 |
Tommy

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomek
Wiek: 38 Dołączyła: 25 Sty 2007 Posty: 521 Skąd: Zielsko-Białe
|
Wysłany: 11 Cze 2008, 12:29
|
|
|
Pytanie - czy szarpie jej na ssaniu (domyślnie kiedy silnik jest zimny)..
Ja bym zaczął od swiec i kompresji skoro po nagrzaniu zaczyna pracowac dobrze.. |
_________________
 |
|
|
|
 |
mareno

Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marek
Wiek: 45 Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 456 Skąd: Wierzejewice
|
Wysłany: 11 Cze 2008, 12:38
|
|
|
dobra przekaze sugestie, dzieki. |
_________________ Kiedyś xr2i, obecnie Mondeło. |
|
|
|
 |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 11 Cze 2008, 15:16
|
|
|
Najlepiej wymień świece, bo mogą średnio działać. Czy pry starcie używane jest ssanie?. |
|
|
|
 |
mareno

Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marek
Wiek: 45 Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 456 Skąd: Wierzejewice
|
Wysłany: 11 Cze 2008, 15:27
|
|
|
tak jest wlaczone ssanie. i z tego co mi powiedziala auto szarpie, dlawi sie, a po wlaczeniu ssania te objawy robia sie duzo mniejsze, by po kilku minutach zupelnie ustapic. auto jezdzi tylko na benzynie. |
_________________ Kiedyś xr2i, obecnie Mondeło. |
|
|
|
 |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 11 Cze 2008, 15:47
|
|
|
Miałem podobne obiawy przez świece ale na ciepłym silniku, szarpanie, dławienie.Spróbuj ruszyć na zimnym silniku bes ssania czy bedzie szarpał. No i nowe świece. |
|
|
|
 |
pawloplus

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 40 Dołączył: 24 Kwi 2006 Posty: 297 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 12 Cze 2008, 00:09
|
|
|
Te silniki tak mają. Miałem 1,1 gaxnik rećzne ssanie i jak silnik był zimny to sie lekko dusił. Tzn wkrecał sie oki do 3,5 tys potem sie dusił. Jesli sa takie same objawy to poprostu niech przejedzie ten kilometr nie depczac tylko delikatnie do 3 tys i zmiana biegu i bedzie dobrze myśle |
_________________ Kochaj i nie słuchaj innych..
Umieraj szybko by inni nie cierpieli....
THE END |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Cze 2008, 09:00
|
|
|
hm problem zimnego gaźnika jest najbardziej widoczny na niskich obrotach. Nawet przy ruszaniu ze świateł na start trzeba dociągnąć silnik do 3 tyś obr i dopiero puszczać sprzęgło bo inaczej się może zadusić silnik . Tak już niestety jest . Wtrysk ma poprawną moc przy dużo niższych obrotach . |
|
|
|
 |
mareno

Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marek
Wiek: 45 Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 456 Skąd: Wierzejewice
|
Wysłany: 12 Cze 2008, 11:51
|
|
|
OK przekaze zainteresowanej wasze sugestie - ten typ tak ma. ale i tak zmiana swiec nie zaszkodzi. |
_________________ Kiedyś xr2i, obecnie Mondeło. |
|
|
|
 |
|