Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Freeman
25 Wrz 2013, 16:53
[MK3] Kolejna "RS1300" ;) Czyli czarny golas [by m
Autor Wiadomość
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 29 Kwi 2008, 21:21   [MK3] Kolejna "RS1300" ;) Czyli czarny golas [by m

...po 2 latach spamowania na forum zachciało mi sie w koncu założyć temat o moim skromnym fiestolocie :)

OPIS:

Fiestka z fabryki wyjechała w grudniu 1992 roku jako 1.1i w wersji C czyli golas :) Przewinęła sie przez kilka niemieckich rąk i zaliczyła jakąś raczej niegroźną kolizję w lewy przód. Poza tym jeździła bezwypadkowo. Do Polski została sprowadzona w maju 2005 roku. Rok później trafiła w moje ręce.
Ogólnie, jeśli chodzi o wnętrze i karoserie to była bardzo zadbana. Minusem był silnik, który okazał sie już dość zużyty i zbliżał sie do remontu. Jako ze nie dysponuje zbyt dużymi funduszami (aktualnie student :-P ) zmiany posuwały i posuwają sie powoli, ale najważniejsze ze do przodu :-P

Poza poniższymi zmianami wymieniałem oczywiście na bieżąco wszystko co trzeba w kwestii mechanicznej żeby bezpiecznie woziła tyłek. To jest priorytet, zwłaszcza ze zawieszenie prowokuje do dynamicznej jazdy w zakrętach (na krętej drodze mimo raczej słabego silnika naprawdę można sobie poszaleć... i zostawić mniej doświadczonych kierowców w grubych furach daleko z tyłu :) ).

Początkowo wyglądała tak, czyli total seria z naklejkami klubowymi:




ZMIANY:

1. Silnik i wydech

- w lipcu 2007 został wywalony na złom silnik 1.1 i wstawiony 1.3i z 1996 roku który kupiłem w całkiem dobrym stanie (dostał nowe świece, kable, kilka czujników, termostat, płyny, filtry i wszystko inne tego typu; przy okazji kupiłem nowe sprzęgło LUK)
- lekko zmodyfikowany dolot (zaślepiony dolot ciepłego powietrza, wywalony badziewny termostat powietrza)
- tłumik przelotowy AWG w miejsce katalizatora
- tłumik końcowy Ulter Sport

Wydech przy spokojnej jeździe jest raczej cichy, a na wyższych obrotach potrafi dać o sobie znać (jak na ten silnik brzmi nieźle).

2. Nadwozie

- okrągłe lusterka z Mk3.5
- usunięte listwy boczne
- białe kierunkowskazy boczne
- zderzaki lakierowane z wersji S

3. Zawieszenie i koła

- amortyzatory przód: GT Cupline, skrócony skok
- amortyzatory tył: Koni Sport, regulacja twardości
- sprężyny: Weitec -35mm
- stabilizator przedni 16mm z XR2i
- rozpórka dolna wahaczy z XR2i

- alufelgi 5,5 x 14" ET30,5 z RS1800
- opony 175/60R14 Michelin Energy XT2



4. Wnętrze

- kierownica skórzana z RS1800
- zegary z obrotomierzem
- plastiki na słupki środkowe i tylne, regulacja wys. pasów
- wygłuszenia nadkoli bagażnika z Futury, i takie tam inne pierdoły...


MATERIAŁ BONUSOWY:

czyli kilka fotorelacji z niedawnych prac :)

plac boju :)


- malowanie bębnów


- malowanie zacisków



- malowanie rozpórki


GALERIA:

Tak auto wygląda w tej chwili:




Wszelkie komentarze mile widziane :)
_________________
była sobie RS`ka...
Ostatnio zmieniony przez madek 10 Gru 2010, 17:23, w całości zmieniany 11 razy  
 
 
tajmus 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 621
Skąd: KGR
Wysłany: 29 Kwi 2008, 21:48   

no no bardzo ladna fiesta... chociaz wiele zmian nie ma ale masz :ok: grajki grajki...
gratuluje amorkow, sprezyn i alu (te podobaja mi sie chyba najbardziej ze wszystkich fabrycznych fiesty)...
Przy okazji jakie odczucia w jezdzie przy zalozonej rozporce wachaczy?? czekam na odpowiedz
ogolnie bardzo dobrze i te zmiany co beda tez na +
idziesz w dobrym kierunku... oby tak dalej

*************************
_________________
Ballada

and
XR2i 90r 1.6 104 KM <...w krainie wieczności>
 
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 29 Kwi 2008, 21:58   

tajmus napisał/a:
Przy okazji jakie odczucia w jezdzie przy zalozonej rozporce wachaczy?? czekam na odpowiedz

zakladalem ja rownoczesnie ze stabilizatorem wiec ciezko powiedziec ile dala sama rozporka, ale po zalozeniu tych 2 rzeczy roznica w jezdzie jest naprawde ogromna. warto :yes:
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 29 Kwi 2008, 23:38   

jaka ładna kierownica ;)
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
Ad@mus 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 34
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1832
Skąd: Orzesze SMI
Wysłany: 29 Kwi 2008, 23:41   

pierwsze pare slow do autora:
-swietna robota
-malo zmian ale zmiany dobrze przemyslane i konkretne
-czyste autko na fotkach:D
-ladne kola i dobry zawias

teraz pytania:
-ile dales za kiere??
-ktos ma taka kiere na sprzedarz badz zamine?? bo strasznie mi sie spodobala
-kiedy swapik na cos mocnego?? killerek byl by sliczny:D

odp na pyt tajmus, :
-rozpurka az tak duzo nie daje co sam stabilizator
przerabialismy to u kolegi w 5d, po zalozeniu staba bylo lekko lepiej, ale stab dal duzo wieksze efekty,


brawo madek!!
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem
 
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 29 Kwi 2008, 23:50   

Daras84 napisał/a:
jaka ładna kierownica ;)

fakt, ładna :twisted: swoja droga jest tu wiecej twoich fantów :)

Ad@mus napisał/a:
-ile dales za kiere??
-ktos ma taka kiere na sprzedarz badz zamine?? bo strasznie mi sie spodobala

z 80 chyba, daras takie rozsprzedaje - spytaj go :rotfl:

Cytat:
-kiedy swapik na cos mocnego?? killerek byl by sliczny:D

fajnie by bylo, jak bedzie przyplyw gotowki kiedys to sie pomysli ;)

dzieki za komentarze
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 30 Kwi 2008, 00:03   

i ja ksie sprawdzaja te cup line??
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 30 Kwi 2008, 00:14   

Cytat:
i ja ksie sprawdzaja te cup line??

sa ok, jestem zadowolony. nie sa za twarde a wystarczajaco sztywne. w przeciwienstwie do tylnych koni, te potrafia niezle wytrzepac autem - a ustawione fabrycznie na srodek :-P ale to glownie za sprawa lekkiego tyłu fiesty...
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
Tommy 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomek
Wiek: 34
Dołączyła: 25 Sty 2007
Posty: 521
Skąd: Zielsko-Białe
Wysłany: 30 Kwi 2008, 08:04   

Normalnie murzyńska bliźniaczka mojej :D Pięknie wygląda, madek dołączyłeś do niezwykle elitarnej (i nielicznej) grupy osób, która porządnie wypucowała furę do sesji :)
Pomyśl jeszcze nad polerką tych alusków - genialnie by to wyglądało przy czarnym lakierze ;)
Pozdro
_________________
Profil Facebook
 
 
SpiderMAN 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 43
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 687
Skąd: Kraków
Wysłany: 30 Kwi 2008, 15:41   

Super... Killerek z wygladu... Ladna... zadbana...
Polecam swap hampli przednich z XRki...
U mnie staje jak wryta po swapie...
 
 
 
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 43
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 2 Maj 2008, 01:05   

madek ....dostaniesz na zlocie usmiech moda odcisniety w betonie ;/ ..wzorowy topic ...piekna i wyrazna prezenatcja ..kontrastowe tło ..nie mysl sobie ze nie widze i nie doceniam ....az sie wzruszyłem . festka zrobiona schematycznie ..ale my tak lubimy nie :-P ...skromnie i w dobrym guscie ...swietna droga i czysta robota .
zadbane i dopracowane auto u mnie wyzej stoi niz 150 Km pod maska :fox:
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 40
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 3 Cze 2008, 23:15   

pieknie zrobiona mktrójka, brawo madek. to jest wlasnie ladne zrobiona fiesta.
zastanow sie jednak nad tą lotką, ja wsadzilem do swojej poprzedniej czerwonej i pozniej mi nie pasowalo za bardzo...
masz kapselki do felg? dobry rozmiar opon bo 185 potrafi uszkodzic szybko krzyzak jak nie masz wspomagania :)

generalnie elegancko i ze smakiem jak to powiedzial mój przedmowca.
_________________

stafciogarage@gmail.com
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 48
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8081
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 3 Cze 2008, 23:28   

Aż miło się oglądało i czytało :yes:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 4 Cze 2008, 00:05   

dzieki za dobre słowa :)

stafcio napisał/a:
masz kapselki do felg?

mam, ale bez nich te felgi wydaja mi sie bardziej "charakterne" :)


ogolnie od momentu zalozenia tematu niewiele sie nie zmienilo, leje paliwo i jezdze :) wczesniej fiestka zaliczyla bezproblemowo zlot w poznaniu i sprawdzila sie na torze. zawieszenie spisalo sie całkiem dobrze i pozwala na wiele w zakretach. wiem tylko na pewno ze te oponki do sportowej jazdy sie nie nadaja bo strasznie uciekały i gięły sie na boki. no ale one z zalozenia nie byly do tego stworzone... wazne ze na codzien fajnie sie na nich jezdzi.

z rzeczy ktore zrobilem niedawno to wyciecie puszki po katalizatorze (wkurzał mnie ten metaliczny pogłos) i wstawienie tłumika przelotowego AWG. teraz jest duzo ciszej w srodku i w koncu slychac jak trzeba tego ulterka. poza tym poddalem reanimacji klawiature zaworow w ktorej byly juz mocno powycierane dzwigienki... teraz wyglada tak:

i w koncu mozna porzadnie ustawic zawory :-P

na wakacje planuje lakierowanie proszkowe felg na biało (raczej bez dekielków) i troche blacharki + lakierowania.
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 40
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 4 Cze 2008, 11:26   

a sprawdziłeś popychacze i grzybki? bo one też się wycierają i sprawiają ze klawiaruta stuka.
_________________

stafciogarage@gmail.com
 
 
Tommy 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomek
Wiek: 34
Dołączyła: 25 Sty 2007
Posty: 521
Skąd: Zielsko-Białe
Wysłany: 4 Cze 2008, 11:55   

W 1.1 i 1.3 luz zaworowy regulowany jest ręcznie, więc nawet w przypadku gdy sa już lekko wytarte to można to zniwelować śrubą regulacyjną.. Dopiero przy dużym "ubytku" materiału konieczna jest ich wymiana (ale to już się rzadko zdarza w tych silnikach)
_________________
Profil Facebook
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 4 Cze 2008, 17:42   

stafcio napisał/a:
a sprawdziłeś popychacze i grzybki?

te nie wygladaja zle... a niewiadomo tez w jakim stanie jest wałek rozrzadu, ale do niego to mi sie nie chce zagladac :-P najwieksze wzery mialy wlasnie dzwigienki, teraz jest juz duzo lepiej. ogolnie nie chce mi sie jakos spechalnie pastwic nad tym silnikiem, bo cudem techniki nie jest. zjada mi ok. 100-150ml oleju na kazdy 1000 km, wiec doleje czasami i jezdze :-P
na zlocie stałem na kresce z Hyugą ktory ma 1.3 w pieknym stanie (nic nie klepie) i wygrał klase max60, szedłem z nim w miare równo tyle że jakos długośc auta za nim bo spóźniłem start... wiec nie jest zle :)

z czasem jak wpadnie troche kasy to pomysle o jakims swapie, narazie musze sie cieszyc tym co mam no i naprawiac/wymieniac wszystko na biezaco :)
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 40
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 4 Cze 2008, 19:07   

a jaka kompresje masz i jaki oleum lejesz?
_________________

stafciogarage@gmail.com
 
 
Ad@mus 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 34
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1832
Skąd: Orzesze SMI
Wysłany: 3 Sie 2008, 23:25   

Madek co tam w temacie??
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem
 
 
 
pawel2062 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Paweł
Wiek: 31
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 65
Skąd: Lubań
Wysłany: 17 Wrz 2008, 19:26   

Śliczna.
Tak blisko mnie taka ładna... :-P
Pozdro
Bez awaryjnego użytkowania.
_________________
Moje allegro
Grupa Wrocław!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - REPERATURKA WLEWU/NADKOLA czyli spawanie
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 54 28 Lut 2014, 18:11
deejay
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Jak rozebrać fotele "Uszatki"
luk-90 Tuning stylistyczny 9 6 Wrz 2013, 02:02
fiestaRS
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - konserwacja filtra sportowego typu "mokrego"
dla niewiedzących :P
arecki Tuning mechaniczny 12 12 Wrz 2016, 23:23
olo_r
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: "Fiesta Miesiąca" - Regulamin
Czyli kalendarz na 2014 rok w 12 aktach ;)
Puff Kalendarz 2014 0 2 Gru 2012, 19:13
Puff


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.