ciśnienie wywala mi płyn chłodniczy |
Autor |
Wiadomość |
maniutek111 [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Kwi 2008, 14:54 ciśnienie wywala mi płyn chłodniczy
|
|
|
witam mam pytanko. od jakieś 2 tyg mam problem z autkiem a konkretniej z chłodzeniem. było mało płynu chłodniczego wiec dolałem do maximum w wyrównawczym, za jakiś czas już go nie było, zbiorniczek był pusty, więc znów dolałem i i przejechaniu paru km po zatrzymaniu sie i wyłączeniu silnika wystrzelił mi korek ze zbiorniczka wyrównawczego!jak już zeszło ciśnienie znów było pusto.. i jeszcze to: jak obserwowałem co się dzieje z płynem zauważyłem że węże są spłaszczone tak jakby zrobiła się próżnia po chwili było słychać bulgotanie i węże były takie jak powinny! wskaźnik temp. idzie czasem ostro do góry. zastanawiam się czy to nie termostat ogrzewanie mam dobre bo dmucha gorącym powietrzem! a może jest zje.... ten drugi obieg w termostacie? podpowiedzcie coś bo ja nie wiem co za czary się tam dzieją :yyy: |
|
|
|
 |
pawloplus

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 40 Dołączył: 24 Kwi 2006 Posty: 297 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 3 Kwi 2008, 17:36
|
|
|
sprawdz czy chlodnica Ci sie robi ciepła... jak nie termostat. jesli silnik jest zimny w zbiorniczku powinno byc płynu minimum. Jesli płyn jest ciepły po jeździe nie odkrecac korka odrazu cały tylko stopniowo. Wiadomo że rozgrzana ciecz paruje i wytwarza sie cisnienie i roznica cisnien wywali płyn do góry. Jesli ubyło Ci płynu znaczy sie że albo układ jest nieszczelny albo uszczelka pod głowicą. Sprawdz jeszcze korek od zbiorniczka wyrónawczego. Moze jest zaszczelny? Wentylator Ci sie włącza? Jak nie sprawdz bezpiecznik pierwszy od lewej albo drugi na górze. Jesli jest cały wyjmij wtyczke z włącznika wentylatora i zrób zwore we wtyczce? Jak wentylator sie włączy to prawdopodobnie masz zwalony włącznik wentylatora |
_________________ Kochaj i nie słuchaj innych..
Umieraj szybko by inni nie cierpieli....
THE END |
|
|
|
 |
stasiek49
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 02 Paź 2006 Posty: 105 Skąd: zawiercie
|
Wysłany: 3 Kwi 2008, 18:16
|
|
|
uszczelka pod głowica padła |
_________________ stasiek49 |
|
|
|
 |
maniutek111 [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Kwi 2008, 18:19 .
|
|
|
wentylator się włącza i działa tak jak powinien. korek od zbiorniczka też jest w porządku bo jest obok dziurka i jest drożna! zauważyłem, że na łączeniu chłodnicy jest troszkę mokro czy to od tego też tak może się dziać? a co do uszczelki pod głowicą to nie jestem pewien ale miejmy nadzieje, że jest cała! dzięki wielkie za podpowiedź pozdrawiam! |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 3 Kwi 2008, 21:04
|
|
|
uszczelka pod głowicą |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
bzamiara [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Kwi 2008, 08:03
|
|
|
Mój stary (co prawda w innym aucie, zagazowanym) miał podobnie jak padła uszczelka pod głowicą. Wcinało płyn, robił się brudny, ogrzewanie szwankowało, wskaźnik temp. szedł szybko w górę by spod czerwonego pola wrócić równie szybko do prawie min., a na gazie potrafił zgasnąć w wyniku braku ogrzewania reduktora - gaz się już nie chciał rozprężać. |
|
|
|
 |
stafcio

Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 44 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 4 Kwi 2008, 08:50
|
|
|
jak masz nieszczelnosc w przewodach, to najlepiej spusc plyn zdejmij ten waz i sprawdz, moze masz pekniety albo co. zeby sprawdzic czy uszczelka pod glowica poszla mozesz powąchac spaliny, jak jest slodkawy zapach to uszczelka. obejrzyj dokladnie silnik, moze gdzies zobaczysz ze jest mokro itd. |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
 |
królik [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Kwi 2008, 11:15
|
|
|
Jeśli samochód kopci na biało i to intensywnie to uszczelka do wymiany. Wariująca temperatura także wskazuje na uszczelkę. To że Ci płynu ubywa tak jak to że ciśnienie Ci wyrwało korek to także objawy wydmuchanej uszczelki pod głowicą. Więc jeśli wszystkie te syndromy sa widoczne w Twoim aucie to zdejmuj głowicę zanim narobisz sobie dodatkowych kosztów bo samochód napewno się nie przekona do jazdy na wodzie... |
|
|
|
 |
maniutek111 [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Kwi 2008, 11:21 .
|
|
|
wszystko wskazuje na uszczelkę tak jak mówicie. ponieważ zaczął mi głośno chodzić i z jednej strony jest mokry silnik właśnie chyba przy uszczelce :( no i troszeczkę kopci na biało ale minimalnie, więc chyba moje obawy się potwierdzają, że to uszczelka. dziś podskoczę do mechanika zobaczę co mi powie... |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.