Przesunięty przez: PumaRST 9 Cze 2008, 00:28 |
[MK3] rajdówka |
Autor |
Wiadomość |
pvzon
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 43 Dołączył: 06 Sie 2004 Posty: 311 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 27 Kwi 2009, 22:41
|
|
|
za nami magnolia.. ogólnie lipa bo na pierwszym oesie rozwalił się dolot i zaczęło auto masakrycznie zalewać. ale jakoś się dokulaliśmy do mety hamulce spiały się na medal zero problemów z przegrzewaniem. jedyny problem mam z tyłem bo za mocno łapie, z powodu obniżenia budy korektor daje za dużą siłę hamowania i czasem stawia auto bokiem. coś muszę z tym pomyśleć.
dolot mam już złożony nowy i tym tygodniu będzie złożony nowy układ wydechowy plus rozpórki
najfajniejsza fota z magnolii:
|
_________________ 1.1 clx rally
www.flmg.pl |
|
|
|
|
sowa
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: joanna
Wiek: 40 Dołączyła: 09 Sie 2005 Posty: 2844 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 27 Kwi 2009, 22:45
|
|
|
jedyna załoga która prócz met lotnych miała tez lotne starty
ale i tak mimo perypetii gratki niezłej pozycji w generalce |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
siekierap
s'klarnia
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 27 Kwi 2009, 23:03
|
|
|
pvzon, - od czego masz korektor siły hamowania ?? |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 27 Kwi 2009, 23:44
|
|
|
były seryjnie w niektorych fiestach |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
pvzon
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 43 Dołączył: 06 Sie 2004 Posty: 311 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 27 Kwi 2009, 23:46
|
|
|
korektor to seria z fiesty, ten nad tylną belką. po obniżeniu nadwozia wydaje mu się że tył jest ciężki i daje za dużą siłę hamowania. mam plan żeby go jakoś ustawić po swojemu |
_________________ 1.1 clx rally
www.flmg.pl |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 28 Kwi 2009, 21:52
|
|
|
Nie wiem jak to było sterowane , ale jak tak jak w normalnych samochodach to na chama można podgjąć pręt sterujący , lub zastosować śrubę regulującą ( ja tak zrobiłem ) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
pvzon
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 43 Dołączył: 06 Sie 2004 Posty: 311 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 28 Kwi 2009, 22:45
|
|
|
i taki mam plan żeby wyrzuci te pręty i dać wszystko na śruby , tylko tak się zastanawiam jaki dać procent siły hamowania przedniej osi? |
_________________ 1.1 clx rally
www.flmg.pl |
|
|
|
|
Parch
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 234 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 28 Kwi 2009, 23:19
|
|
|
Ale przecież korektor siły hamowania na tylnej belce chyba można wyregulować. O ile mnie pamięć nie myli to na każdej "połówce" jest śruba do regulacji wysokości cięgła łączącego korektor z belką.
Na zdjęciu poniżej oznaczona literką "B".
Sorry za jakość, ale po powiększeniu chyba widać o co chodzi. |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 28 Kwi 2009, 23:40
|
|
|
dokładnie je sie reguluje, cos ala np galki z ukl keirowniczego. |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 30 Kwi 2009, 21:03
|
|
|
Kurde - jak w normalnym samochodzie
A ta regulacja jest rozdzielna ( lewe prawe koło ) ? czy wspólna ? |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Parch
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 234 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2 Maj 2009, 10:38
|
|
|
Regulacja niestety rozdzielna, bo de facto są to dwa oddzielne korektory (jeden na lewe, drugi na prawe koło) przykręcone równolegle obok siebie na blaszce, którą jednocześnie przykręca się do "budy". |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 2 Maj 2009, 10:58
|
|
|
Parch, - w takim przypadku , moje doświadczenie podpowiada żeby tych śrub regulacyjnych nie ruszać . Służy to bardziej do ustawienia takiej samej siły hamowania na obu kołach ( wyrównaniu różnic ) niż do ustawiania takie jakie tu ma mieć miejsce .
Ruszenie tego może mieć opłakane skutki , a samo wysterowanie żeby było tak samo na obu kołach bardzo trudne .
Moja rada - kombinuj z podgjęciem pręta co tym steruje , albo daj tam śrubę ( dużo trudniejsze ) a wyjściem chyba najlepszym ( choć najbardziej pracochłonnym ) będzie danie korektora nastawnego własnej konstrukcji . Jakby co - pytaj |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
pvzon
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 43 Dołączył: 06 Sie 2004 Posty: 311 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 2 Maj 2009, 13:41
|
|
|
najpierw spróbuję jakoś to ustawić po swojemu na sztywno , jak nie da rady to wywalę to w diabły i pomyślę nad innym patentem
a może uda mi się ustawić te regulacje fordowskie bo mam rolki w pracy więc może da radę to zrobić po równo |
_________________ 1.1 clx rally
www.flmg.pl |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 2 Maj 2009, 13:44
|
|
|
bardziej mi chodzi o stan śrubek , ich odkręcalność i uszczelnienia . Ale powodzenia |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
pvzon
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 43 Dołączył: 06 Sie 2004 Posty: 311 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 14 Maj 2009, 20:57
|
|
|
może kto miał podobny problem to mi coś podpowie.. auto na maxa zalewa się paliwem jak jest podpięty czujnik położenia przeputnicy, jak go odepnę to jest ok ale falują obroty
przepływomierz jest ok. nie ma znaczenia czy silnik zimny czy ciepły |
_________________ 1.1 clx rally
www.flmg.pl |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 14 Maj 2009, 21:13
|
|
|
Jak wyglada przepustnica i jak czuje sie sonda?? zrob pomiary najprosciej sprawdzisz to miernikiem napiecie na TPS od 0,7V do 6V, Lambda od 0,1 do 0,9V. |
_________________
|
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 14 Maj 2009, 22:15
|
|
|
stawiam na sondę lambda kure czemu wasze się zalewają paliwem a moja nie chce? |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
Tommur
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14 Maj 2009, 22:17
|
|
|
Laskosz. to wymieńcie sie lambdami
[ Dodano: Czw Maj 14, 2009 22:17 ]
Pvzon, jak co pisz. coś tam pomierzymy miernikiem i podłubiem w elektryce |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
|
pvzon
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 43 Dołączył: 06 Sie 2004 Posty: 311 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 16 Maj 2009, 22:42
|
|
|
o dziwo korektor ustawia się bezproblemowo, po kilku próbach udało się ustawić tył idealnie. dałem 50 % siły przodu, zobaczymy co z tego wyniknie.
silnika nie ruszałem bo jutro startujemy w kjsie w stargardzie szcz. i się bałem coś ruszać .
w każdym razie silnik cały czas się zalewa i chodzi bez czujnika położenia przepustnicy |
_________________ 1.1 clx rally
www.flmg.pl |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 16 Maj 2009, 22:46
|
|
|
pvzon napisał/a: | i chodzi bez czujnika położenia przepustnicy |
to nie ma znaczenia, u mnie też mogę wypiąć cpp i auto będzie chodzić, wymień albo odepnij sondę lambda |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
|