Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: akumulator, brak mocy, ladowanie, mk3

Przesunięty przez: bidżej
20 Wrz 2010, 11:49
Czy to alternator?
Autor Wiadomość
tomwal
[Usunięty]

Wysłany: 17 Sty 2008, 23:02   

I takie dość istotne pytanie czy napięcie zmienia sie wraz z obrotami. Bo jak nie to obstawiałbym uszkodzenie diody w układzie wzbudzenia.
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17 Sty 2008, 23:10   

A jeśli diody to lepiej kup inną używkę :-)
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 18 Sty 2008, 15:45   

Tommur napisał/a:
A jeśli diody to lepiej kup inną używkę :-)
ja mialem diody i znajomy elktromonter mi to naprawil. Jak narazie chodzi i nic sie mu nie dzieje a czasem dostaje po dupie..pozatym dal mi na to roczna gwarnacje :)
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
Boss 


Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Imię: Tomasz
Wiek: 34
Dołączył: 01 Wrz 2007
Posty: 30
Skąd: EPJ
Wysłany: 18 Sty 2008, 17:57   

tomwal napisał/a:
I takie dość istotne pytanie czy napięcie zmienia sie wraz z obrotami. Bo jak nie to obstawiałbym uszkodzenie diody w układzie wzbudzenia.


Nie dam mu po garach to wskoczy na wysokie i ma lądowanie a jak lekko gazuj to nie zwiększa sie prad
_________________
Była Fiesta 1,1C
Fiat Marea Weekend 1,6 16v
Jest Vw Passat B5 FL 1.8T & Fiesta MK7 1.2
 
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 18 Sty 2008, 19:38   

Pozwole sie dopisac do tematu zeby nie zakladac nowego. Ostatnio przy okazju sprawdzania aku w serwisie gosc sprawdzil mi takze ladowanie.

Na luzie przy wylaczonych swiatlach bylo ok, ponad 14V.
Natomiast przy wlaczonych swiatlach, nadmuchu na 3 biegu, ogrzew. tylnej szyby i przygazowaniu na 2-3 tyś obrotów ładowanie wyszlo niewiele ponad 13V (jakos 13,10). Wiec pytanko jakie ladowanie powinno byc przy takim obciazeniu? Bo złe jest na pewno, i bedzie trzeba cos z tym zrobic (chyba podjade do elektryka bo nie wiem za co sie złapac zeby to sprawdzic). Dodam ze kontrolka ładowania nie zapala sie.
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
genov
[Usunięty]

Wysłany: 18 Sty 2008, 20:22   

nie wiem ile powinno byc ale u mnie przy wlączonych wszystkich odbiornikach jest 13,7
 
 
tomwal
[Usunięty]

Wysłany: 19 Sty 2008, 09:16   

Boss- mi chodziło ze jak już zaskoczy ładowanie to czy w tym wypadku zmiana obrotów wpływa na napięcie.

Madek - Jak go tak obciążasz na wolnych obrotach to tylko świadczy że alternator nie ma już więcej mocy. Zwiększ trochę obroty i wtedy sprawdź jakie masz napięcie. Jeśli z powrotem będzie to 14V to znaczy że generalnie wszystko jest ok, tylko jedynie alternator nie wyrabia się na wolnych obrotach i wtedy jedynie unikaj długotrwałego dużego obciążenia na wolnych obrotach bo może Ci sie rozładować akumulator. Jeśli natomiast nadal jest niskie to coś faktycznie z ładowaniem masz nie tak. Mimo wszystko radziłbym sprawdzić w jakim stanie masz szczotki.
 
 
jasiu226 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Jasiu
Wiek: 32
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 2
Skąd: Szamotuły
Wysłany: 2 Kwi 2010, 21:17   

Dołączę się, żeby nie spamować... Mam Couriera 1.8D. Wymieniony aku na jakąś Centrę, naładowałem, wszystko ładnie, kręci, odpala itd. Dzisiaj zadowolony, że zmiana aku coś dała, bo wcześniej miałem problemy a tu lipa. Zrobiłem kilka km, auto chodziło może łącznie 15-20 min, światła, radio, dmuchawa. Dojeżdżam do domu, gaszę. Z ciekawości patrzę czy zapali, okazuje się, że nawet nie ma siły zapalić kontrolek. Czy to będzie wina alternatora? Jak to sprawdzić "domowym sposobem"? Proszę o pomoc. Pozdrawiam jasiu226 :-)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Kwi 2010, 21:53   

Było na forum nie raz, zacznij od pomiaru napięcia na alternatorze na wyłączonym silniku oraz na pracującym na biegu jałowym, potem włącz co się da w aucie, a na koniec podnieś obroty do takich jak się jedzie czyli 2,5 do 3tys,,, czyli 4 pomiary łącznie,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Brak nowych postów alternator czy coś innego
Maru38 Elektryka 11 25 Mar 2008, 10:56
odyniec
Brak nowych postów Alternator czy regulator napięcia ??
Dave Elektryka 2 30 Cze 2007, 22:52
Gość
Brak nowych postów [MK3] Alternator - czy mniejszy 1.3 / 1.8 ?
Qzyn Elektryka 1 1 Lut 2010, 13:58
JoeMix


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.