Przesunięty przez: bidżej 20 Wrz 2010, 11:49 |
Czy to alternator? |
Autor |
Wiadomość |
tomwal [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Sty 2008, 23:02
|
|
|
I takie dość istotne pytanie czy napięcie zmienia sie wraz z obrotami. Bo jak nie to obstawiałbym uszkodzenie diody w układzie wzbudzenia. |
|
|
|
|
Tommur
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 18 Sty 2008, 15:45
|
|
|
Tommur napisał/a: | A jeśli diody to lepiej kup inną używkę | ja mialem diody i znajomy elktromonter mi to naprawil. Jak narazie chodzi i nic sie mu nie dzieje a czasem dostaje po dupie..pozatym dal mi na to roczna gwarnacje |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
Boss
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Imię: Tomasz
Wiek: 34 Dołączył: 01 Wrz 2007 Posty: 30 Skąd: EPJ
|
Wysłany: 18 Sty 2008, 17:57
|
|
|
tomwal napisał/a: | I takie dość istotne pytanie czy napięcie zmienia sie wraz z obrotami. Bo jak nie to obstawiałbym uszkodzenie diody w układzie wzbudzenia. |
Nie dam mu po garach to wskoczy na wysokie i ma lądowanie a jak lekko gazuj to nie zwiększa sie prad |
_________________ Była Fiesta 1,1C
Fiat Marea Weekend 1,6 16v
Jest Vw Passat B5 FL 1.8T & Fiesta MK7 1.2 |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 18 Sty 2008, 19:38
|
|
|
Pozwole sie dopisac do tematu zeby nie zakladac nowego. Ostatnio przy okazju sprawdzania aku w serwisie gosc sprawdzil mi takze ladowanie.
Na luzie przy wylaczonych swiatlach bylo ok, ponad 14V.
Natomiast przy wlaczonych swiatlach, nadmuchu na 3 biegu, ogrzew. tylnej szyby i przygazowaniu na 2-3 tyś obrotów ładowanie wyszlo niewiele ponad 13V (jakos 13,10). Wiec pytanko jakie ladowanie powinno byc przy takim obciazeniu? Bo złe jest na pewno, i bedzie trzeba cos z tym zrobic (chyba podjade do elektryka bo nie wiem za co sie złapac zeby to sprawdzic). Dodam ze kontrolka ładowania nie zapala sie. |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
genov [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Sty 2008, 20:22
|
|
|
nie wiem ile powinno byc ale u mnie przy wlączonych wszystkich odbiornikach jest 13,7 |
|
|
|
|
tomwal [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Sty 2008, 09:16
|
|
|
Boss- mi chodziło ze jak już zaskoczy ładowanie to czy w tym wypadku zmiana obrotów wpływa na napięcie.
Madek - Jak go tak obciążasz na wolnych obrotach to tylko świadczy że alternator nie ma już więcej mocy. Zwiększ trochę obroty i wtedy sprawdź jakie masz napięcie. Jeśli z powrotem będzie to 14V to znaczy że generalnie wszystko jest ok, tylko jedynie alternator nie wyrabia się na wolnych obrotach i wtedy jedynie unikaj długotrwałego dużego obciążenia na wolnych obrotach bo może Ci sie rozładować akumulator. Jeśli natomiast nadal jest niskie to coś faktycznie z ładowaniem masz nie tak. Mimo wszystko radziłbym sprawdzić w jakim stanie masz szczotki. |
|
|
|
|
jasiu226
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Jasiu
Wiek: 32 Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 2 Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: 2 Kwi 2010, 21:17
|
|
|
Dołączę się, żeby nie spamować... Mam Couriera 1.8D. Wymieniony aku na jakąś Centrę, naładowałem, wszystko ładnie, kręci, odpala itd. Dzisiaj zadowolony, że zmiana aku coś dała, bo wcześniej miałem problemy a tu lipa. Zrobiłem kilka km, auto chodziło może łącznie 15-20 min, światła, radio, dmuchawa. Dojeżdżam do domu, gaszę. Z ciekawości patrzę czy zapali, okazuje się, że nawet nie ma siły zapalić kontrolek. Czy to będzie wina alternatora? Jak to sprawdzić "domowym sposobem"? Proszę o pomoc. Pozdrawiam jasiu226 |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Kwi 2010, 21:53
|
|
|
Było na forum nie raz, zacznij od pomiaru napięcia na alternatorze na wyłączonym silniku oraz na pracującym na biegu jałowym, potem włącz co się da w aucie, a na koniec podnieś obroty do takich jak się jedzie czyli 2,5 do 3tys,,, czyli 4 pomiary łącznie, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|