[MK3] XR2i - głośna praca na rozgrzanym silniku |
Autor |
Wiadomość |
jez733

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Sebastian
Wiek: 36 Dołączył: 23 Cze 2007 Posty: 201 Skąd: Pogorzela
|
Wysłany: 3 Sie 2007, 16:17 [MK3] XR2i - głośna praca na rozgrzanym silniku
|
|
|
No to pierwsza usterka ... :-( :cry:
Otóż jadę sobie dzisiaj z pracy, już nie będę mówił że jechałem 50km/h, tak ok 120 i po jakiś 8km silnik zaczynał głośniej pracować i tracić na mocy, po ok 12km samochód chodził jak traktor albo motor z wolnoobrotowym silnikiem i mocy praktycznie zero, zjechałem na pobocze zgasiłem go, poczekałem jakieś 5min i samochód chodził w miarę normalnie chociaż troszkę klekotał, ale do domu dojechałem, jak wstałem z łóżka, poszedłem i odpaliłem auto, silnik już pracował normalnie, więc żeby pokazać mechanikowi co sie dzieje, przejechałem się ale tak ostro 2 razy dookoła miasta i naturalnie zaczynało już się robić to samo nie tak mocno jak w drodze z pracy ale już zaczynał głośno chodzić, mechanik stwierdził że nie pali na jeden gar, tak sobie myślę że jak jechałem z pracy to może max na 2 palił, sprężanie podobno jest dobre na wszystkich garach więc co to może być, w poniedziałek jadę do mechanika ale wolałbym już wiedzieć.
Sorki że się tak rozpisałem ale chciałem dokładnie wyjaśnić sprawę.
A więc co to może być? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 25 Sie 2010, 22:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
|
|
|
 |
jez733

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Sebastian
Wiek: 36 Dołączył: 23 Cze 2007 Posty: 201 Skąd: Pogorzela
|
Wysłany: 3 Sie 2007, 16:22
|
|
|
madek napisał/a: | swiece sprawdzales? |
no mechanik je wykręcał jak sprawdzał ciśnienie i nic na nie nie mówił... |
|
|
|
 |
Arkadius

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 35 Dołączył: 17 Lip 2006 Posty: 637 Skąd: Sępólno Kraj.
|
Wysłany: 3 Sie 2007, 16:32
|
|
|
może cewka dostaje przebicie jak się rozgrzeje??
ale w sumie... z bardzo podobnymi objawiami był gosciu u mnie robocie z Matizem... odłaczył mu się czujnik spalania stukowego... i komputer sobie zapobiegawczo o ileś stopni przesuwal zapłon... (wiecej jak 70 się nie dało jechać) |
_________________ Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD |
|
|
|
 |
jez733

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Sebastian
Wiek: 36 Dołączył: 23 Cze 2007 Posty: 201 Skąd: Pogorzela
|
Wysłany: 3 Sie 2007, 16:45
|
|
|
no ale brak mocy to nie jedyny objaw, bo jaki jest powód mega głośnej pracy, na początku warczał jak WRC a potem jak traktor, nie pali na wszystkie gary jak się rozgrzeje, ale dlaczego?? |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 4 Sie 2007, 08:29
|
|
|
We fieście nie ma czujnika spalania stukowego. Sprawdź po kolei świece , kable i cewkę, bo innej opcji nie ma. Chyba że czujnik położenia wału lata na boki. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 4 Sie 2007, 17:38
|
|
|
wałeczek rozrządu sie kłania do wymiany |
_________________
 |
|
|
|
 |
jez733

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Sebastian
Wiek: 36 Dołączył: 23 Cze 2007 Posty: 201 Skąd: Pogorzela
|
Wysłany: 4 Sie 2007, 18:55
|
|
|
czyli koszty chyba aż tak straszne naprawy nie będą, co nie |
|
|
|
 |
student
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Dołączył: 02 Sie 2007 Posty: 14 Skąd: netu
|
Wysłany: 7 Sie 2007, 21:42
|
|
|
hej i co rozwiazales problem? bo u mnie podobne objawy. silnik terkocze tym silniej im bardziej rozgrzany. Na mocy az tak nie traci chociaz troche czuc |
|
|
|
 |
Arkadius

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 35 Dołączył: 17 Lip 2006 Posty: 637 Skąd: Sępólno Kraj.
|
Wysłany: 7 Sie 2007, 22:44
|
|
|
jackrzec napisał/a: | We fieście nie ma czujnika spalania stukowego. Sprawdź po kolei świece , kable i cewkę, bo innej opcji nie ma. Chyba że czujnik położenia wału lata na boki. |
xr'ka nie ma ? ze 1.1, 1.3 to wiem ale tam myślałem ze juz wyższa technologia doszła |
_________________ Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD |
|
|
|
 |
jez733

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Sebastian
Wiek: 36 Dołączył: 23 Cze 2007 Posty: 201 Skąd: Pogorzela
|
Wysłany: 8 Sie 2007, 12:44
|
|
|
student napisał/a: | hej i co rozwiazales problem? bo u mnie podobne objawy. silnik terkocze tym silniej im bardziej rozgrzany. Na mocy az tak nie traci chociaz troche czuc |
Jedyne co zrobiłem to wymiana oleju, bo jeździłem na rezerwie, teraz kiedy jeżdżę na fullu oleju to widać poprawę, płynniej chodzi i jak na razie mi nie zrobił takiej niespodzianki z tym brakiem mocy i dziwnym dźwiękiem
trochę mnie mechanik zmartwił bo zaczął wymyślać jakiego to trupa kupiłem, ja mówię co trzeba wymienić to dowalił się do tego wspomagania hamowania na śliskiej nawierzchni, według niego moja fiesta ma ABS
pompka paliwa według niego to koszt ponad 400zł
i powiedział mi że moje autko nie pali na jeden gar a jak zapytałem co trzeba zrobić to mi powiedział wyciągnąć silnik i remont ( normalnie konkretna odpowiedź )
już olał te 2 pierwsze wady ale co to według was za wada że na ten jeden gar nie pali tak jak ma, rzeczywiście jak ściągnął na chodzącym silniku młócek z drugiej świecy to nie ma różnicy czy jest na świecy czy nie, ale dlaczego nie pali, rzeczywiście będzie to wymagało dużego remontu, jeśli tak to co ma być zrobione kaput |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 8 Sie 2007, 13:17
|
|
|
nie pali ci na 3 albo 4 gar ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
student
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Dołączył: 02 Sie 2007 Posty: 14 Skąd: netu
|
Wysłany: 8 Sie 2007, 23:21
|
|
|
a ja dzis jechalem nad morze i mi terkotal terkotal coraz bardziej w korku i w koncu buuum bialy dym spod maski. chlodnica wybuchla. pomoc drogowa do warsztatu nowa chlodnica na jutro, wrocilem autobusem. jutro odbieram z warsztatu i sprzedaje tego zloma. |
|
|
|
 |
KrystianA [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Sie 2007, 15:23
|
|
|
po pierwsze jak mechanik ci mówi że masz złom, to zabieraj auto i uciekaj od mechanika...
jeśli nie potrafi znaleźć istoty problemu , to nie ma sensu czekać...
może się to skończyć raczej tym, że coś ci dodatkowo popsują i naprawią....
sam to przerabiałem....
ale wracając
mi jak terkotało w silniku jak w traktorze to sie okazało że mam pogięte zawory :p
całowały się z tłokami....
o dziwo mój wałek mimo tego wytrzymał ale zerwało mocowania na flanszy wałka...
ale moja Fiestka, to DIESELEK.... troszke inaczej sie zachowuje....
dodatkowo , to że silnik ma kompresję, to istotne jaką dla danego silnika...
bo jak w reklamie - prawie robi wielką różnicę....
student napisał/a: | a ja dzis jechalem nad morze i mi terkotal terkotal coraz bardziej w korku i w koncu buuum bialy dym spod maski. chlodnica wybuchla. pomoc drogowa do warsztatu nowa chlodnica na jutro, wrocilem autobusem. jutro odbieram z warsztatu i sprzedaje tego zloma. |
może też termostat sprawdzą , bo mógł się od tego "gotować" |
|
|
|
 |
student
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Dołączył: 02 Sie 2007 Posty: 14 Skąd: netu
|
Wysłany: 9 Sie 2007, 15:45
|
|
|
gotowal sie od tego zapewne ze korek i bezpiecznik spalony na wentylatorze. zaraz jade po moja fiestke do Jamna |
|
|
|
 |
jez733

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Sebastian
Wiek: 36 Dołączył: 23 Cze 2007 Posty: 201 Skąd: Pogorzela
|
Wysłany: 10 Sie 2007, 00:45
|
|
|
KrystianA napisał/a: | po pierwsze jak mechanik ci mówi że masz złom, to zabieraj auto i uciekaj od mechanika...
jeśli nie potrafi znaleźć istoty problemu , to nie ma sensu czekać...
może się to skończyć raczej tym, że coś ci dodatkowo popsują i naprawią....
sam to przerabiałem....
|
no w sumie racja, ale wiecie jak to jest z kieszenią ucznia technikum, nie zawsze kaski styknie a rodzice też nie zawsze mogą pomóc a na tej mechanice akurat dobrze mnie znają i poczekają troszku za kasą jak od razu nie mam a potrzebna mi pomoc mechanika
co do pytania Łokmena nie pali mi dokładnie na drugi od prawej, dzisiaj jednak zauważyłem że jednak ma to spory wpływ na jazdę, bo fiestka 1.6 która poniekąd kiedyś miała 104km i waży nie calą tonę 140km/h no to troszkę maławo :-(
[ Dodano: Pią Sie 10, 2007 00:54 ]
student napisał/a: | gotowal sie od tego zapewne ze korek i bezpiecznik spalony na wentylatorze. zaraz jade po moja fiestke do Jamna |
to dobie terkotał bo się grzał bo wentylator nie chodził a mi terkotał ponieważ miał mało oleju i się grzał, przynajmniej ja tak to rozumiem..
jednak dzięki temu odkryłem mój problem z tym nieszczęsnym jednym garem |
|
|
|
 |
Piter
Ninja TEAM

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10 Sie 2007, 15:22
|
|
|
Podmień najpierw tą świece i kabel, a później szukaj dalej. |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 10 Sie 2007, 16:12
|
|
|
niech sprawdzi kompresje na tym cylindrze |
_________________
 |
|
|
|
 |
KrystianA [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Sie 2007, 18:55
|
|
|
Łokmen napisał/a: | niech sprawdzi kompresje na tym cylindrze |
a są gdzieś nominalne wartości kompresji dla benzyny i diesla ?? Bo coś znaleźć nie mogę...
co jak co - silnik przy słabej kompresji też raczej zaskakuje do jakiejś granicznej wartości...
w Dieslu chyba jakoś juz nawet przy 15... |
|
|
|
 |
Arkadius

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 35 Dołączył: 17 Lip 2006 Posty: 637 Skąd: Sępólno Kraj.
|
Wysłany: 10 Sie 2007, 19:11
|
|
|
Ciśnienie sprężania Stan normalny 28 - 34(bar) dla 1.8D |
_________________ Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD |
|
|
|
 |
|