| Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014,  20:55
 | [MK3] 1.8D - czujnik/wskaźnik temperatury płynu chłodzącego | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | KrystianA [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lip 2007,  00:40   [MK3] 1.8D - czujnik/wskaźnik temperatury płynu chłodzącego |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam,  zwracam się z zapytaniem do DIESLOWCÓW i innych wszechwiedzących , czy taka prezentacja jak na zdjęciu przez wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej jest prawidłowa dla nagrzanego silnika  DIESEL  w Mk3 ? 
 
   
 JEst to maksymalne wychylenie się wskazówki, jeśli silnik jest "zimny" to wskazówka jest w najniższym położeniu skali.
 Coś tam niby pracuje, dodam że wskaźnik wymieniłem, więc jest sprawny.
 
 Proszę o radę. Pozdrawiam
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 28 Sty 2011,  19:08, w całości zmieniany 8 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lip 2007,  06:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wskaźnik zazwyczaj jest OK - czujnik który jest wkręcony w blok jest padnięty. Nie znam  Diesla, to nie wiem gdzie on jest ani jaki, ale pewnie nie różni się zbytnio od tego w benzyniaku. Koszt pewnie jakieś 16 zł. |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Arkadius   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Arek
 Wiek: 35
 Dołączył: 17 Lip 2006
 Posty: 637
 Skąd: Sępólno Kraj.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lip 2007,  08:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | Na bank czujnik rypnięty... jeszcze możesz spróbować się poratować przeczyszczeniem styku kabelka przy czujniku u mnie dawało to jakiś chwilowy efekt... po wykręceniu czujnika był już w takiej kondycji że rozpadał się w rękach |  
				| _________________ Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
 Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
 Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
 Blue Fiesta xr1800 - SOLD
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | KrystianA [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lip 2007,  11:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ok, wymienię czujnik i posprawdzam ,dzieki |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kubaes [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lip 2007,  16:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | KrystianA, miałem dokładnie tak samo u siebie-przyczyną jak już koledzy powyżej napisali był czujnik- wkręcony jest on w obudowe termostatu, wymiana trwa jakieś 5 minut, ja płaciłem za czujnik bodajże 22 złote, aha dla ułatwienia powiem Ci że wtyczka na ten czujnik jest nakręcana- u mnie przy próbie sciągnięcia (na chama) wyrwałem tą śrubkę (w sumie to i tak czujnik był zepsuty, więc żadna szkoda) |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | KrystianA [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Lip 2007,  00:36 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Kubaes napisał/a: |  	  | KrystianA, miałem dokładnie tak samo u siebie-przyczyną jak już koledzy powyżej napisali był czujnik- wkręcony jest on w obudowe termostatu, wymiana trwa jakieś 5 minut, ja płaciłem za czujnik bodajże 22 złote, aha dla ułatwienia powiem Ci że wtyczka na ten czujnik jest nakręcana- u mnie przy próbie sciągnięcia (na chama) wyrwałem tą śrubkę (w sumie to i tak czujnik był zepsuty, więc żadna szkoda) | 
 
 cóż, jak wyremontuje silnik po "wymianie rozrządu", to sprawdzę, heheh
 
 Także nie miałem wstecznego i chyba będzie, bo kolega przerwany kabelek przy czujniku znalazł...
 
 i do poduchy sie dostane przy silniku, czego mi sie wcześniej nie udało..
 
 ściągnięta głowica i tyle problemów będzie z głowy....
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 81wilku [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Lip 2007,  11:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mi wczoraj nagle zaczoł sie podnosić wskazówka temperatury, jak doszła do czerwonego do zaczeło sie dymić spod maski!! Jakie mogą być tego przyczyny?? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kubaes [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Lip 2007,  11:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | 81wilku, obstawiam termostat. Co do diagnozy to poszukaj na forum, na pewno co nieco na ten temat znajdziesz. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 81wilku [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Lip 2007,  13:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | patrzyłem w aucie i mam sucho pod maską w misce po prawej stronie jak siedze w aucie, niewiem co tam ma być, płyn chłodzący czy woda?? nie znam sie.Podpowiedzcie cos!! |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | madek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Kuba
 Dołączył: 23 Kwi 2006
 Posty: 1755
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Lip 2007,  16:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | 81wilku, ma tam byc płyn chłodniczy, jest to zbiornik wyrównawczy dla całego układu. jesli sie nie znasz, to odwiedz jakiegos mechanika - niech wymieni termostat, sprawdzi wentylator (czy działa), uzupełni/wymieni płyn i sprawdzi węże. mam nadzieje ze nie jezdziles na przegrzanym silniku bo wtedy moze byc wiecej problemów. 
 a prawidłowe wskazania temp. rozgrzanego silnika (jak juz było wiele razy pisane) to okolice R na skali. powyzej R moze skoczyc stojac np. dłużej w korku.
 |  
				| _________________ była sobie RS`ka...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 81wilku [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Lip 2007,  18:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | no ja tak miałe, wczoraj stałem około 30-50 minut w korku i zaczeło sie grzac i dymić. Dzisiaj odkreciłem korek i widze ze tam sucho. Moge tam wlać wode destylowaną zeby dojechac do mechanika?? Jaki jest koszt tak około wymiany termostatu i wentylatora??
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dday   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`96
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 44
 Dołączył: 29 Gru 2004
 Posty: 390
 Skąd: wawa-anin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Lip 2007,  18:27 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | 81wilku napisał/a: |  	  | Moge tam wlać wode destylowaną zeby dojechac do mechanika?? 
 | 
 możesz
   |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 81wilku [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Lip 2007,  18:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | no to wlałem, przejechałem jakies 2 km , ale wskazówka jest nadal powyżej czeronego pola i nie spada:( |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | odyniec   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Ghia
 Silnik: Inny
 Imię: B.
 Wiek: 39
 Dołączył: 07 Sie 2005
 Posty: 1610
 Skąd: Merzdorf
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Lip 2007,  18:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | poziom oleju sprawdz takze, wywal termostat i zobacz co wtedy. aaa i sprawdz jeszcze sam czujnik. |  
				| _________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
 Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 81wilku [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Lip 2007,  18:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | olej tez to moze byc? jast na poziomie minimum, gdzie sie znajduje ten czujnik i termostat?? Macie jakies foto? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | madek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Kuba
 Dołączył: 23 Kwi 2006
 Posty: 1755
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Lip 2007,  19:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | A nie ma zadnych innych objawów? Silnik nie osłabł ani nie kopci z rury na biało? 
 Termostat jest po lewej stronie, jak idzie górny wąż od chłodnicy do głowicy to pod tym metalowym kolankiem. Czujnik jest wkręcony troszke niżej od przodu.
 |  
				| _________________ była sobie RS`ka...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 81wilku [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Lip 2007,  19:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | waliło z rury na biało faktycznie, czyli co sie dzieje? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Arkadius   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Arek
 Wiek: 35
 Dołączył: 17 Lip 2006
 Posty: 637
 Skąd: Sępólno Kraj.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Lip 2007,  19:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | uszczelka pod głowicą... ?? |  
				| _________________ Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
 Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
 Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
 Blue Fiesta xr1800 - SOLD
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | madek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Kuba
 Dołączył: 23 Kwi 2006
 Posty: 1755
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Lip 2007,  19:54 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Cytat: |  	  | uszczelka pod głowicą... ?? | 
 niestety, szykuje sie "grubsza" robota a raczej koszty
 tylko jak juz cos to nie kupuj najtanszej uszczelki, bo za jakis czas bedzie to samo
 |  
				| _________________ była sobie RS`ka...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 81wilku [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Lip 2007,  19:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | z tego co pamietam to była wymieniana jakies miesiąc temu, czemu grubsza robota? z tym jest tyle roboty?jaki bedzie tego koszt? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |