Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:55 |
[MK3] 1.8D - czujnik/wskaźnik temperatury płynu chłodzącego |
Autor |
Wiadomość |
KrystianA [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Lip 2007, 01:40 [MK3] 1.8D - czujnik/wskaźnik temperatury płynu chłodzącego
|
|
|
Witam, zwracam się z zapytaniem do DIESLOWCÓW i innych wszechwiedzących , czy taka prezentacja jak na zdjęciu przez wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej jest prawidłowa dla nagrzanego silnika DIESEL w Mk3 ?
JEst to maksymalne wychylenie się wskazówki, jeśli silnik jest "zimny" to wskazówka jest w najniższym położeniu skali.
Coś tam niby pracuje, dodam że wskaźnik wymieniłem, więc jest sprawny.
Proszę o radę. Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 28 Sty 2011, 19:08, w całości zmieniany 8 razy |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 22 Lip 2007, 07:35
|
|
|
Wskaźnik zazwyczaj jest OK - czujnik który jest wkręcony w blok jest padnięty. Nie znam Diesla, to nie wiem gdzie on jest ani jaki, ale pewnie nie różni się zbytnio od tego w benzyniaku. Koszt pewnie jakieś 16 zł. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
Arkadius
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 34 Dołączył: 17 Lip 2006 Posty: 637 Skąd: Sępólno Kraj.
|
Wysłany: 22 Lip 2007, 09:08
|
|
|
Na bank czujnik rypnięty... jeszcze możesz spróbować się poratować przeczyszczeniem styku kabelka przy czujniku u mnie dawało to jakiś chwilowy efekt... po wykręceniu czujnika był już w takiej kondycji że rozpadał się w rękach |
_________________ Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD |
|
|
|
|
KrystianA [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Lip 2007, 12:32
|
|
|
Ok, wymienię czujnik i posprawdzam ,dzieki |
|
|
|
|
Kubaes [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Lip 2007, 17:49
|
|
|
KrystianA, miałem dokładnie tak samo u siebie-przyczyną jak już koledzy powyżej napisali był czujnik- wkręcony jest on w obudowe termostatu, wymiana trwa jakieś 5 minut, ja płaciłem za czujnik bodajże 22 złote, aha dla ułatwienia powiem Ci że wtyczka na ten czujnik jest nakręcana- u mnie przy próbie sciągnięcia (na chama) wyrwałem tą śrubkę (w sumie to i tak czujnik był zepsuty, więc żadna szkoda) |
|
|
|
|
KrystianA [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Lip 2007, 01:36
|
|
|
Kubaes napisał/a: | KrystianA, miałem dokładnie tak samo u siebie-przyczyną jak już koledzy powyżej napisali był czujnik- wkręcony jest on w obudowe termostatu, wymiana trwa jakieś 5 minut, ja płaciłem za czujnik bodajże 22 złote, aha dla ułatwienia powiem Ci że wtyczka na ten czujnik jest nakręcana- u mnie przy próbie sciągnięcia (na chama) wyrwałem tą śrubkę (w sumie to i tak czujnik był zepsuty, więc żadna szkoda) |
cóż, jak wyremontuje silnik po "wymianie rozrządu", to sprawdzę, heheh
Także nie miałem wstecznego i chyba będzie, bo kolega przerwany kabelek przy czujniku znalazł...
i do poduchy sie dostane przy silniku, czego mi sie wcześniej nie udało..
ściągnięta głowica i tyle problemów będzie z głowy.... |
|
|
|
|
81wilku [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Lip 2007, 12:51
|
|
|
Mi wczoraj nagle zaczoł sie podnosić wskazówka temperatury, jak doszła do czerwonego do zaczeło sie dymić spod maski!! Jakie mogą być tego przyczyny?? |
|
|
|
|
Kubaes [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Lip 2007, 12:54
|
|
|
81wilku, obstawiam termostat. Co do diagnozy to poszukaj na forum, na pewno co nieco na ten temat znajdziesz. |
|
|
|
|
81wilku [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Lip 2007, 14:56
|
|
|
patrzyłem w aucie i mam sucho pod maską w misce po prawej stronie jak siedze w aucie, niewiem co tam ma być, płyn chłodzący czy woda?? nie znam sie.Podpowiedzcie cos!! |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 30 Lip 2007, 17:48
|
|
|
81wilku, ma tam byc płyn chłodniczy, jest to zbiornik wyrównawczy dla całego układu. jesli sie nie znasz, to odwiedz jakiegos mechanika - niech wymieni termostat, sprawdzi wentylator (czy działa), uzupełni/wymieni płyn i sprawdzi węże. mam nadzieje ze nie jezdziles na przegrzanym silniku bo wtedy moze byc wiecej problemów.
a prawidłowe wskazania temp. rozgrzanego silnika (jak juz było wiele razy pisane) to okolice R na skali. powyzej R moze skoczyc stojac np. dłużej w korku. |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
81wilku [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Lip 2007, 19:20
|
|
|
no ja tak miałe, wczoraj stałem około 30-50 minut w korku i zaczeło sie grzac i dymić. Dzisiaj odkreciłem korek i widze ze tam sucho. Moge tam wlać wode destylowaną zeby dojechac do mechanika??
Jaki jest koszt tak około wymiany termostatu i wentylatora?? |
|
|
|
|
dday
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 43 Dołączył: 29 Gru 2004 Posty: 390 Skąd: wawa-anin
|
Wysłany: 30 Lip 2007, 19:27
|
|
|
81wilku napisał/a: | Moge tam wlać wode destylowaną zeby dojechac do mechanika??
|
możesz |
_________________
|
|
|
|
|
81wilku [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Lip 2007, 19:29
|
|
|
no to wlałem, przejechałem jakies 2 km , ale wskazówka jest nadal powyżej czeronego pola i nie spada:( |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 30 Lip 2007, 19:32
|
|
|
poziom oleju sprawdz takze, wywal termostat i zobacz co wtedy. aaa i sprawdz jeszcze sam czujnik. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
81wilku [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Lip 2007, 19:33
|
|
|
olej tez to moze byc? jast na poziomie minimum, gdzie sie znajduje ten czujnik i termostat?? Macie jakies foto? |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 30 Lip 2007, 20:27
|
|
|
A nie ma zadnych innych objawów? Silnik nie osłabł ani nie kopci z rury na biało?
Termostat jest po lewej stronie, jak idzie górny wąż od chłodnicy do głowicy to pod tym metalowym kolankiem. Czujnik jest wkręcony troszke niżej od przodu. |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
81wilku [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Lip 2007, 20:36
|
|
|
waliło z rury na biało faktycznie, czyli co sie dzieje? |
|
|
|
|
Arkadius
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 34 Dołączył: 17 Lip 2006 Posty: 637 Skąd: Sępólno Kraj.
|
Wysłany: 30 Lip 2007, 20:49
|
|
|
uszczelka pod głowicą... ?? |
_________________ Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 30 Lip 2007, 20:54
|
|
|
Cytat: | uszczelka pod głowicą... ?? |
niestety, szykuje sie "grubsza" robota a raczej koszty
tylko jak juz cos to nie kupuj najtanszej uszczelki, bo za jakis czas bedzie to samo |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
81wilku [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Lip 2007, 20:56
|
|
|
z tego co pamietam to była wymieniana jakies miesiąc temu, czemu grubsza robota? z tym jest tyle roboty?jaki bedzie tego koszt? |
|
|
|
|
|