Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: kierownica, krzyzak, przegub kolumny kierowniczej, uklad kierowniczy

[MK3] Grzechocząca kierownica - koła nie kręcą
Autor Wiadomość
Dawid_Krk
[Usunięty]

Wysłany: 28 Lis 2010, 10:18   [MK3] Grzechocząca kierownica - koła nie kręcą

Witam wszystkich!

Przyszła zima - pierwszy śnieg. Poszedłem wieczorem do autka, odpaliłem, odśnieżyłem i wyskrobałem szyby. Chcę ruszać, kręcę mocno kierownicą, a ona nagle zaczęła grzechotać i chodzić luźno. Sytuacja wygląda tak, że kierownica grzechocze, kręci się luźno, a koła stoją w miejscu. Dziwna sprawa. Pierwsze co mi przyszło do głowy to krzyżak (był wymieniany rok temu), ale było wczoraj ciemno i jeszcze tego nie sprawdziłem. Czy ktoś z was spotkał się z podobnym przypadkiem? Dodam, że kierownica zaczynała się trząść się na trasie tak od 90-100km/h.

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez bidżej 28 Lis 2010, 23:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 28 Lis 2010, 10:58   

czyli co? mamy telepatycznie stwierdzić, czy jednak ten krzyżak się nie poluzował albo nie padł?
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Kondziu 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Konrad
Wiek: 43
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 206
Skąd: Lubin
Wysłany: 28 Lis 2010, 11:01   

a ja obstawiam że ten kto montował krzyżak nie dokręcił śruby na wieloklinie maglownicy i delikatnie ujmując zjechały się... albo krzyżak się zjechał jedno z 2.... ciesz sie ze stało się co sie stało na postoju...
_________________

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Lis 2010, 11:05   

Krzyżak, albo nie krzyżak, czyli maglownica, to ze kierownicą trzęsie przy pewnych prędkościach to najczęściej od złego wyważenia kół (albo od niewyważenia) rzadziej od hamulców,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Dawid_Krk
[Usunięty]

Wysłany: 28 Lis 2010, 12:49   

Jednak maglownica ;-| . Sprawdziłem krzyżak i kręci się razem z kierownicą, natomiast grzechotanie (przeskakiwanie) słychać w przekładni maglownicy. Teraz pytanie, jak bardzo skomplikowana jest wymiana takiej maglownicy. Samochód stoi na parkingu (a raczej na krawężniku) i ma skręcone koła. Nie wiem teraz czy sam się za to brać, czy potrzebny będzie warsztat oraz pomoc drogowa (holowanie w takim stanie odpada).
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 28 Lis 2010, 19:52   

Dawid_Krk napisał/a:
Teraz pytanie, jak bardzo skomplikowana jest wymiana takiej maglownicy.
Zwykłą maglownicę (bez wspomagania) wymienisz w pół godziny na parkingu. Jest do odkręcenia raptem 5 śrub (wliczając tą od krzyżaka). Po jednej przy każdej zwrotnicy i dwie mocujące maglownice do budy. I tyle - montaż w kolejności odwrotnej...
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 28 Lis 2010, 23:25   

Dawid_Krk, to że krzyżak kręci się razem z kierownicą, to nie znaczy że kręci się też trzpień od maglownicy - sprawdziłeś? jest na nim wielowypust, który mógł paść tak jak pisze Kondziu.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Lis 2010, 05:26   

bidżej, a co to zmienia, wyrobiło się po takim trrr pewnie, wiec i tak do wymiany,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
rusin 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 30
Skąd: zwoleń/wawa
Wysłany: 30 Lis 2010, 11:09   

tez tak mialem. okazalo sie ze sruba sie odkrecila ta co mocuje krzyzak do maglownicy.skrecilem ja mocno zalozylem kontre i tak juz jezdze ze dwa lata. co jakis czas sprawdzam i jest dobrze. tez w nocy mi sie to stalo i tez myslalem ze to maglownica. rozkrec zobacz czy na maglownicy wielowypust sie nie zjechal.jak nie to zrob tak jak ja.jak mocno skrecisz to bedzie dzialac bo ten wielowypust ma wieksza twardosc niz ten na krzyzaku.
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 30 Lis 2010, 11:29   

JoeMix, i właśnie o tym co napisał rusin myślałem :hihihi:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Dawid_Krk
[Usunięty]

Wysłany: 1 Gru 2010, 16:25   

Dzięki rusin za podpowiedź! Faktycznie okazało się, że krzyżak był poluzowany. Na razie dokręciłem na wyczucie, tak aby przejechać się trochę po osiedlu i rozgrzać traktorynkę :) . W najbliższym czasie planuję wizytę w garażu u znajomego, chcę sprawdzić stan wielowypustu maglownicy oraz krzyżaka. Chciałbym to również dokręcić tak, żeby nie martwić się na trasie, że zabraknie sterowania :) . Stąd pytanie, jak to najlepiej zrobić? rusin pisał o kontrze, ale nie wiem za bardzo jak to wygląda - chodzi o drugą nakrętkę z podkładką sprężynującą?

Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc :) .
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 1 Gru 2010, 16:31   

dajcie nową śrubę i nakrętke samokontrującą albo zwykła i kontrę do tego..
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
rusin 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 30
Skąd: zwoleń/wawa
Wysłany: 1 Gru 2010, 16:56   

piszac kontra chodzilo mi wlasnie o druga nkretke (jak to fachowo sie ladnie nazywa przeciwnakretka). skrec ta srube berdzo mocno ale z wyczuciem zeby nie zerwac.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 22 25 Mar 2017, 23:55
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.