Przesunięty przez: szynszyl 17 Kwi 2011, 19:05 |
[MK3] Wymiana krzyżaka kolumny kierowniczej |
Autor |
Wiadomość |
Maki
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 26 Mar 2009, 14:10
|
|
|
Dobra źle zrozumiałem. O czym innym myślałem a o czym innym napisałem. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 27 Mar 2009, 15:31
|
|
|
zielu, przestawileś przekladnię kierowniczą a teraz jak przestawisz kierę o 180 stopni to tak jak napisal Maki, będziesz miał nierówne promienei skrętu. jak jest inaczej to sprawdz to na parkingu najlepiej jak stoisz. przekrec w lewo i w prawo i powiedz ile masz obrotów.
ja kiedys tez tak mialem jak wymienialem krzyzak, wina byla moja bo zle nalozylem krzyzak. |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
|
zielu
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 10 Skąd: germany
|
Wysłany: 27 Mar 2009, 22:39
|
|
|
Wierzyć mi się nie chcę - ale aż sprawdze.
Chociaż nie jest to możliwe. Koła były wyprostowane, więc to w jaki sposób ustawię kierownice to taki sam promień skrętu będe miał w lewo, co w prawo. No tak na chłopski rozum.
Nie możliwe - ale sprawdzę - w imię NAUKI
[ Dodano: Wto Mar 31, 2009 01:18 ]
No i tak jak mówiłem
BEZEDURA
Panowie nie grzebałem przecież przy przekładni tylko na krzyżaku przy prostych kołach.
Jak byś nie zakręcił krzyżaka ro promień skrętu zależy od przekładni. Racja?? |
_________________ Zielfix___ |
|
|
|
|
jasmina
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41 Dołączyła: 23 Sty 2009 Posty: 151 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 1 Kwi 2009, 08:38
|
|
|
Ja ostatnio zauważyłam, że jadąc prosto kierownica nie jest idealnie prosto tylko leciutko przekrzywiona w lewo. Czyżby też mi krzyżak wysiadał? |
_________________ "Gdyby diabeł nie istniał i miałby go stworzyć człowiek,
to stworzyłby go na swój obraz i podobieństwo"
F. Dostojewski |
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 1 Kwi 2009, 09:47
|
|
|
jasmina napisał/a: | Ja ostatnio zauważyłam, że jadąc prosto kierownica nie jest idealnie prosto tylko leciutko przekrzywiona w lewo. Czyżby też mi krzyżak wysiadał? |
to raczej wina geometrii, moze przydzwoniłas w jakis krawęznik albo co i po prostu trochę się zmieniło. pojedz na ustawienie zbieżności.
[ Dodano: Sro Kwi 01, 2009 09:50 ]
zielu napisał/a: | Wierzyć mi się nie chcę - ale aż sprawdze.
Chociaż nie jest to możliwe. Koła były wyprostowane, więc to w jaki sposób ustawię kierownice to taki sam promień skrętu będe miał w lewo, co w prawo. No tak na chłopski rozum.
Nie możliwe - ale sprawdzę - w imię NAUKI
[ Dodano: Wto Mar 31, 2009 01:18 ]
No i tak jak mówiłem
BEZEDURA
Panowie nie grzebałem przecież przy przekładni tylko na krzyżaku przy prostych kołach.
Jak byś nie zakręcił krzyżaka ro promień skrętu zależy od przekładni. Racja?? |
tak, ale musisz mieć 100% pewność, że podczas demontażu kierownica nie drgnęłą, bo wystarczy że przesunęła się o stopień czy dwa i już na inne ząbki na krzyżaku się zmontuje i będzie krzywo. przerabiałem to więc wiem ocb. |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
|
zielu
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 10 Skąd: germany
|
Wysłany: 4 Kwi 2009, 00:04
|
|
|
stafcio napisał/a: | jasmina napisał/a: | Ja ostatnio zauważyłam, że jadąc prosto kierownica nie jest idealnie prosto tylko leciutko przekrzywiona w lewo. Czyżby też mi krzyżak wysiadał? |
to raczej wina geometrii, moze przydzwoniłas w jakis krawęznik albo co i po prostu trochę się zmieniło. pojedz na ustawienie zbieżności.
[ Dodano: Sro Kwi 01, 2009 09:50 ]
zielu napisał/a: | Wierzyć mi się nie chcę - ale aż sprawdze.
Chociaż nie jest to możliwe. Koła były wyprostowane, więc to w jaki sposób ustawię kierownice to taki sam promień skrętu będe miał w lewo, co w prawo. No tak na chłopski rozum.
Nie możliwe - ale sprawdzę - w imię NAUKI
[ Dodano: Wto Mar 31, 2009 01:18 ]
No i tak jak mówiłem
BEZEDURA
Panowie nie grzebałem przecież przy przekładni tylko na krzyżaku przy prostych kołach.
Jak byś nie zakręcił krzyżaka ro promień skrętu zależy od przekładni. Racja?? |
tak, ale musisz mieć 100% pewność, że podczas demontażu kierownica nie drgnęłą, bo wystarczy że przesunęła się o stopień czy dwa i już na inne ząbki na krzyżaku się zmontuje i będzie krzywo. przerabiałem to więc wiem ocb. |
No dobra - tak czy inaczej u mnie jest idealnie i to mnie cieszy. Sprawdze jeszcze drążki i jak wszystko bedzie grało i nie bedzie trzeba nic dokładać to kupuje jakies aluminium.
Szukam czegoś ciekawego (5 ramion) |
_________________ Zielfix___ |
|
|
|
|
jasmina
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41 Dołączyła: 23 Sty 2009 Posty: 151 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 4 Kwi 2009, 20:37
|
|
|
stafcio napisał/a: | jasmina napisał/a: | Ja ostatnio zauważyłam, że jadąc prosto kierownica nie jest idealnie prosto tylko leciutko przekrzywiona w lewo. Czyżby też mi krzyżak wysiadał? |
to raczej wina geometrii, moze przydzwoniłas w jakis krawęznik albo co i po prostu trochę się zmieniło. pojedz na ustawienie zbieżności.
|
Odmówiła mi dziś posłuszeństwa, kierownica oczywiście.
Ciężko się kręci. Czasem nie reaguje... I coś trzeszczy....
Tak jakby przeskakiwała a koła nie reagują. |
|
|
|
|
Maki
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 8 Kwi 2009, 20:08
|
|
|
Ja mam pytanie. Jutro wymieniam cardanka w swoim fordzie, a że mam tylko 1,5h na wymianę chce już teraz opracować plan wymiany. A pytanie takie: skąd jest najlepszy dostęp od góry przez maskę, czy od dołu. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
|
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 8 Kwi 2009, 20:13
|
|
|
od dołu nie dojdziesz do krzyżaka... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
|
Bit1
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 37 Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 506 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 8 Kwi 2009, 20:29
|
|
|
Miły napisał/a: | od dołu nie dojdziesz do krzyżaka... |
Ja tam swojego wybijałem od dołu, ale za drugim razem jak już było wszystko rozruszane to operowałem od góry bo jest łatwiej |
_________________
Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012 |
|
|
|
|
Nesor
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 36 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 306 Skąd: KRAKÓW
|
|
|
|
|
Maciek MK3 [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Lip 2009, 09:39
|
|
|
Już Ktos o tym pisał ale czy można załozyc krzyzak "zwykły" (taki gdzie ewidentnie piszą, że jest to fiest bez wspomagania) do fiesty 1,3 94 ze wspomaganiem ?! Czy ktoś już tego próbował ?
[ Dodano: Pią Lip 31, 2009 12:09 ]
gagor,
Gregor mam ten sam problem fiesta blues z 94 1,3 ze wspomaganiem i d...a zbitaz tymi krzyżakami napisz czy przełozyłeś sam krzyżak czy czału układ ! |
|
|
|
|
kubi-87 [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Sie 2009, 22:24
|
|
|
hej, słuchajcie chciałbym sie upewnic czy zakończył mi napewno żywot krzyzak...
mam takie objawy: puka przy ruszaniu, skręcie kierownicą, każdej nierówności na drodze...
nie znam sie na tym za bardzo wiec, prosze i Waszą pomoc!
pozdrawiam |
|
|
|
|
szogoon
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Sie 2009, 22:25
|
|
|
kubi-87, możesz w banalny sposób przecież zdiagnozować krzyżak...
otwórz maskę, jedna osoba niech robi krótkie ruchy kierownicą, a druga niech spogląda na krzyżak - jest dobrze widoczny |
|
|
|
|
jnmlody [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Lis 2009, 12:50
|
|
|
Witam jestem nowy i mam pytanko mam luz na kierownicy ok 5cm czy to może być wina krzyżaka i drugie pytanie czy nie lepiej dojść do niego z kabiny?? ostatnio pomagałem szwagrowi zamontować maglownice do escorta i tam było dojście od kabiny do krzyżaka
pozdrawiam |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 4 Lis 2009, 12:58
|
|
|
luz na krzyżaku można sprawdzić bardzo łatwo, potrzeba tylko długich rąk albo drugiej osoby. przy delikatnym kręceniu kierownicą zaglądasz pod maskę jak zachowuje się krzyżak.
w przypadku HCSa masz do krzyżaka banalny dostęp spod maski. ewentualnie można próbować z kanału (podobno dobra metoda w przypadku diesla), ale próba dojścia tam z kabiny to jakby chcieć składać silnik przez rurę wydechową. mowa tu przecież o krzyżaku tuż przy maglownicy, który znajduje się w przedziale silnikowym |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Tommur
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 4 Lis 2009, 13:18
|
|
|
Bidżej. Jeszcze jedno pytanie. Czy luz 5cm na kierownicy jest w czasie jazdy? Czy gdy kręcisz kierą jak stoisz. Raczej mówisz o jeździe, a wtedy dochodzą też luzy zawieszenia (wyrypane końcówki, drążki kierownicze) |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
Tommur
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 4 Lis 2009, 13:27
|
|
|
Ok. Na poczatku winno być. "Nie zapytałeś czy......" Tak se dywaguję |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
|
Don4tello
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37 Dołączył: 30 Wrz 2009 Posty: 47 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 11 Gru 2009, 12:51
|
|
|
Właśnie wróciłem od mechanika i między innymi do wymiana był krzyżak. Kupiłem nowy ---> http://allegro.pl/item845..._fiesta_ka.html i powiedział, że tej gumy się nie da założyć czy to prawda? Tak się zastanawiam, że skoro się nie da, to po co jest ta guma, przecież kupiłem niby idealnie pasujacy do tego modelu ( 3D 1.3 KAT 1994r. bez wspomagania). Miał ktoś z Was styczność z takim fantem?
Ps. A za wymianę krzyżaka, lewego drażka kierowniczego i całego prawego wahacza z przodu zapłacę 100zł, to chyba dobra cena prawda ? W innym, znacznie większym serwisie gość mi powiedział 300zł za tę wymianę ! Aż się przestraszyłem normalnie |
|
|
|
|
|