[MK3] Wymiana krzyżaka kolumny kierowniczej

Tutaj znajdziesz tematy dotyczące podstawowych kwestii eksploatacyjnych.
Przenoszenie i zakładanie nowych tematów, tylko przez moderatorów działu.

Moderator: Moderatorzy

picio_18
Posty: 173
Rejestracja: sob 28 sie 2004, 22:43

[MK3] Wymiana krzyżaka kolumny kierowniczej

Post #1 autor: picio_18 » ndz 17 cze 2007, 18:39

Ostatnio zmieniony ndz 17 kwie 2011, 19:05 przez picio_18, łącznie zmieniany 8 razy.
MONDEO 2.0 TDCI 115KM GHIA CZARNY

MOJE HOBBY

Piter
Ninja TEAM
Posty: 3937
Rejestracja: śr 07 gru 2005, 22:52

Post #2 autor: Piter » pn 18 cze 2007, 09:56

Podepnijcie to pod FAQ
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...

Awatar użytkownika
sowa
Posty: 3016
Rejestracja: wt 09 sie 2005, 23:09

Post #3 autor: sowa » pn 18 cze 2007, 10:12

:brawo: :-)

genov

Post #4 autor: genov » wt 19 cze 2007, 09:01

a ja za kilka dni bede krzyzak wymienial :D Extra Zdjecia :)

picio_18
Posty: 173
Rejestracja: sob 28 sie 2004, 22:43

Post #5 autor: picio_18 » wt 19 cze 2007, 21:40

pomagam jak tylko moge :)
MONDEO 2.0 TDCI 115KM GHIA CZARNY



MOJE HOBBY

Awatar użytkownika
stafcio
Posty: 1102
Rejestracja: ndz 04 lut 2007, 17:16

Post #6 autor: stafcio » śr 20 cze 2007, 14:15

ja sie troszke namordowalem po pierwsze ze zdjeciem krzyzaka, bo dosyc mocno byl zapieczony ale udalo sie. musialem podwazyc go i troche postukac no i sporo nalac wódy40.

krzyzak byl luzacki, ruszal sie jak chcial w odróżnieniu od nowego który był bardzo sztywny.

radzę nałożyć trochę smaru na ten mały wielowypust i na drążek kierowniczy żeby łatwo weszło.


u mnie była taka sytuacja, że po przejechaniu ok 50km strasznie zaczęło pukać, już myślałem, że krzyżak był zgięty czy coś, ale okazało się że po prostu dopasował się do kolumny kier. i musiałem go dokręćić. dwa klucze 13 i po robocie.



generalnie wymiana jest w miare prosta, trzeba się troche pogimnastykować i wykręcić kolumnę i wyciągnąć troche, ale później jaka jest przyjemność z jazdy jak nie ma luzów :) polecam wszystkim zwłaszcza że nowy krzyżak na alegro jest po ok 48pln.



moze przydaloby się stwożyc dział : PORADY czy PRZEWODNIKI i fotorelacje, bo tak porozrzucane to jest.

Piter
Ninja TEAM
Posty: 3937
Rejestracja: śr 07 gru 2005, 22:52

Post #7 autor: Piter » śr 20 cze 2007, 14:32

Jest na stronie głównej Garaż a w nim m/innymi Obsługa i Naprawa ale jest praktycznie pusty :-/
nie wiem do kogo nalezy kompletowanie tam tych tematów.
Dodatkowo po kliknięciu na Dane eksploatacyjne Fiesty MK3, 89-95 mamy :
Taki post lub temat nie istnieje, być może został przed chwilą usunięty, wróć i spróbuj ponownie :he:
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:

MK4 1.25 ZETEC Ghia

MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...

Awatar użytkownika
trzeci
Prezes
Posty: 7009
Rejestracja: pn 24 maja 2004, 08:11

Post #8 autor: trzeci » śr 20 cze 2007, 14:56

Tak jak jest podane w informacjach na stronie glównej, z materiałami które powinny się na niej znależć, proszę się zgłaszać do mnie.
Jeśli ktoś stworzy podobny poradnik niech oprócz umieszczenia go na Forum, podrzuci go do mnie.
Miejsce na stronie jest, ale to od modów działów technicznych i od Was samych zależy jak bardzo i czym się zapełni.
Link działa Piotr, nawet dla niezalogowanych :)
Pozdro ...
P.S. Poradnik picio_18 jest już w zakładce garaż na stronie gł.
Podziękowania dla autora :yes:
Verba volant, scripta manent
Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
jackrzec
Posty: 2600
Rejestracja: czw 30 cze 2005, 21:54

Post #9 autor: jackrzec » czw 21 cze 2007, 00:12

stafcio pisze:i wykręcić kolumnę i wyciągnąć troche,
Nie trzeba, tylko trzeba odpowiednio pokręcić kierą i krzyżak można zdjąć bez odkręcania kolumny. Pierwszy raz się sposro nakombinowałem zanim wpadłem na to co i jak, ale drugi raz, to mi zajęło 10 minut.
Obrazek

Była Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM, jest --> Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM

Awatar użytkownika
LUTEK
Posty: 27
Rejestracja: pt 17 lis 2006, 22:45

Post #10 autor: LUTEK » czw 21 cze 2007, 20:22

Ten stary krzyżak to jeszcze widzę :D był nawet dobry,miałem gorszy zanim wymieniłem go na MEYLE.

SpiderMAN
Posty: 700
Rejestracja: pn 28 maja 2007, 10:05

Post #11 autor: SpiderMAN » pt 22 cze 2007, 14:15

LUTEK pisze:Ten stary krzyżak to jeszcze widzę :D był nawet dobry,miałem gorszy zanim wymieniłem go na MEYLE.
Moj sie nie chcial zgiac golymi rekami... Taki byl syfacz... A nowy MEYLE to poezja...

gagor

Post #12 autor: gagor » pt 06 lip 2007, 23:02

ludzie ratujcie gdzie ja moge dostac krzyżak do mojej fiestuni 1.3 1994 rok ze wspomaganiem notw

Awatar użytkownika
jackrzec
Posty: 2600
Rejestracja: czw 30 cze 2005, 21:54

Post #13 autor: jackrzec » sob 07 lip 2007, 01:31

gagor pisze:ludzie ratujcie gdzie ja moge dostac krzyżak do mojej fiestuni 1.3 1994 rok ze wspomaganiem notw
W ASO. Sorry za tak brutalne słowa, ale to wielka rzadkość i naprawdę ciężko dostać.
Obrazek



Była Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM, jest --> Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM

Awatar użytkownika
szynszyl
EKSTERMINATOR
Posty: 3702
Rejestracja: sob 17 lip 2004, 20:04

Post #14 autor: szynszyl » sob 07 lip 2007, 13:06

gagor pisze:ludzie ratujcie gdzie ja moge dostac krzyżak do mojej fiestuni 1.3 1994 rok ze wspomaganiem notw

jackrzec.. a tyle sie na forum pisze rzeczy.. ciekawych rzeczy

gdzie kupić TEN krzyżak

Awatar użytkownika
jackrzec
Posty: 2600
Rejestracja: czw 30 cze 2005, 21:54

Post #15 autor: jackrzec » ndz 08 lip 2007, 09:47

szynszyl pisze:jackrzec.. a tyle sie na forum pisze rzeczy.. ciekawych rzeczy

gdzie kupić TEN krzyżak
No fakt - kiedyś to widziałem, ale dawno temu i zapomniałem.
Obrazek



Była Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM, jest --> Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM

gagor

Post #16 autor: gagor » pn 09 lip 2007, 22:22

dałem rade przelorzyć krzyzaka ze zwyklego do tego ze wspomaganiem hula i ni ma luza w aso wolaja za niego 385 zlociszy a mnie wynioslo 70

Awatar użytkownika
Bit1
Posty: 528
Rejestracja: sob 27 sie 2005, 22:18

Post #17 autor: Bit1 » pt 03 sie 2007, 18:31

Czemu to jest jeszcze nie podwieszone co?
Ja jutro się zabieram za wymianę też kupiłem tego krzyżaka z allegro :-)
Picio_18 świetna robota z tymi twoimi fotoporadnikami czekam teraz kiedy będziesz wymieniał końcówki drążków :-) :-) :-)
Obrazek
Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012

FiFa
Posty: 937
Rejestracja: czw 22 lut 2007, 22:08

Post #18 autor: FiFa » pt 07 wrz 2007, 17:11

picio_18 pisze:W moim przypadku kierownica uciekła mi o ok 1-2 ząbki także jak jadę prosto to kierownica jest lekko skręcona w prawo


Jestem własnie po wymianie krzyzaka i powiem tyle ze to jest raczej niemozliwe aby to uciekło w ktoras strone przynajmniej w moim przypadku, bo na wieloklinie jest takie miejsce w ktorym nie ma tego klinu i przypada to własnie na to miejsce gdzie sie schodzi krzyzak przy skrecaniu i poprostu inaczej nie da sie zamocowac tego krzyzaka chyba zeby ktos wbił na sile tak jak ja juz powoli miałem zamiar to robic ale to zauwazyłem na całe szczescie. Krzyzak pasował idealnie i jest tak jak to było, jakbym chcaił to inaczej przykrecic to by nie było rady tego zrobic.
Ale dziekuje za poradnik nie powiem skorzystałem ;-) A i nareszcie nei mam tego luzu na kierownicy :rotfl: Pozdro
Fiesta Futura RS 2.0 16v 150 KM, no i co dalej???

Awatar użytkownika
madek
Posty: 1970
Rejestracja: ndz 23 kwie 2006, 12:58

Post #19 autor: madek » pt 28 wrz 2007, 18:57

Ehh wymienilem ten cholerny krzyzak i wszystko by bylo git tylko tez przesunela mi sie kiera troche w lewo jak jade prosto. Kombinowalem z tym ale jak przestawiam o jeden ząbek to znowu jest krzywo w druga strone :yyy: O co kurna chodzi ? Staralem sie to zlozyc tak jak bylo i chyba cos nie wyszlo :D

Edit: No dobra, udało sie... cos przekombinowalem przy montazu ;-)

gilles
Posty: 2
Rejestracja: śr 05 gru 2007, 02:57

Post #20 autor: gilles » pt 14 gru 2007, 23:25

Czesc wszystkim :),
wczoraj wymienilem mój krzyżak i stało się to co dzieje się chyba każdemu za pierwszym razem, a mianowicie kierownica po wszytskim skrecona jest troche w lewo (okolo 30 stopni).
Czy można to poprawić poprzez samo przekręcenie koła kierownicy czy muszę jednak zdejmowac i zakladac znowu ten krzyzak?


Wróć do „Porady eksploatacyjne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika