Otwarty przez: szynszyl 4 Cze 2007, 13:33 |
czemu kiedy akumulator jest bliski wyczerpania...? |
Autor |
Wiadomość |
ursua [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Cze 2007, 15:15 czemu kiedy akumulator jest bliski wyczerpania...?
|
|
|
dlaczego tylna wycieraczka i kontrolka ladowania aku dzialaja wtedy i tylko wtedy gdy akumulator jest juz prawie calkiem rozladowany? mieliscie taki przypadek? |
|
|
|
 |
ursua [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Cze 2007, 19:35
|
|
|
kiedy wlacze tylna wycieraczke normalnie nie dziala, a kiedy wlacze gdy akumulator jest juz prawie martwy dziala normalnie. tak samo z kontrolka aku. normalnie nie dziala a kiedy akumulatro jest prawie rozladowany dziala normalnie czyli po przekreceniu kluczyka w pozycje I zapala sie a po odpaleniu silnika gasnie. |
|
|
|
 |
ursua [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Cze 2007, 20:06
|
|
|
Cytat: | a skąd wiesz że aku już jest martwy?? |
nie martwy, a prawie martwy. ledwo kreci, kontroki przygasaja, a pozniej pada. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Cze 2007, 21:26
|
|
|
co do lapmpki ładowania to problem musi być w alternatorze (uszkodzony mostek któraś plusowa dioda) co do wycieraczki to nie mam pojęcia . |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 3 Cze 2007, 20:00
|
|
|
jak nie masz o tym pojęcia to możesz zrobić tylko gorzej . Przeczytaj w encyklopedii co to jest dioda potem kup miernik cyfrowy , załatw akumulator i żarówkę . I jeśli dobrniemy do tego momentu i nie bedziesz sie bał rozebrać aktka na części i rozlutować uzwojenia to ci powiem co dalej zrobić . |
|
|
|
 |
ursua [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Cze 2007, 20:37
|
|
|
no niestety nie mam czasu (musze miec samochod na jutro rano), miejsca ani odpowiedniego sprzetu zeby dokonywac takich operacji. teraz wiem juz na 100% ze nie ma ladowania. kabel aku-rozrusznik niedawno zrobilem wiec powinien byc w porzadku. to chyba rozwalony altek. czy moze jest jeszcze inna opcja?
[ Dodano: Pon Cze 04, 2007 17:25 ]
wczoraj w nocy skonczylem walke z alternatorem. wymienilem go, kontrolka sie swieci, ladowanie jest. mam jeszcze jedno pytanie: jak zdjalem kleme zeby sprawdzic czy jest ladowanie obroty silnika mocno wzrosly. czy to normalne? |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 7 Cze 2007, 00:42
|
|
|
ladnie ladnie... jak ty w czasie pracy silnika klemy sobie odpinasz... |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Cze 2007, 02:33
|
|
|
zdejmowanie klem z silnika pracującego jest niedozwolone bo napięcie na istalacji może skoczyć do 36 V. |
|
|
|
 |
Arkadius

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 35 Dołączył: 17 Lip 2006 Posty: 637 Skąd: Sępólno Kraj.
|
Wysłany: 7 Cze 2007, 07:59
|
|
|
ECU mówi papa... przy takich akcjach... radio Ci sie nie skopciło albo coś? |
_________________ Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 7 Cze 2007, 10:04
|
|
|
juz jeden na forum tak robil, a potem sie okazalo ze Edis padl... a co przebojow bylo ze spalaniem to masakra. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 7 Cze 2007, 11:36
|
|
|
odyniec napisał/a: | juz jeden na forum tak robil, a potem sie okazalo ze Edis padl... a co przebojow bylo ze spalaniem to masakra. |
Sprostuje Twoja wypowiedz ja odłaczałem edis4 na działającym silniku dlatego padł a klemy z akumulatora na dzialajacym silniku zdjłąłem raz w zyciu i przez przypadek bo mialem nie dokreconą i pociągnałem za kabel i wyrwałem a silnik chodził dalej ale nigdy swiadomie tego nie zrobilem |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
 |
ursua [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Cze 2007, 18:04
|
|
|
no coz. taki sposob sprawdzenia czy jest ladowanie polecil mi mechanik. nie wiedzialem, ze grozi to czyms powaznym. nic sie (chyba) nie spalilo. |
|
|
|
 |
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 8 Cze 2007, 00:22
|
|
|
ładowanie sie sprawdza podpinajac miernik pod klemy i sprawdza sie wzrost napiecia na klemach ok 13,8 V roznie to w roznych samochodach wyglada a sa do tego tez inne specjalistyczne urzadzenia ale w warunkach amatorskich wystarczy miernik. |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 8 Cze 2007, 00:44
|
|
|
ogólnie wystarczy miernik . Ważne żeby zobaczyć na regulatorze napięcia jakie jest napięcie wybite (dot lucas i boscha) i żeby napiecie na akkusie wynosiło +/- 0,3V napięcia wybitego na regulatorze . |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 8 Cze 2007, 08:39
|
|
|
kazi napisał/a: | ładowanie sie sprawdza podpinajac miernik pod klemy i sprawdza sie wzrost napiecia na klemach ok 13,8 V roznie to w roznych samochodach wyglada a sa do tego tez inne specjalistyczne urzadzenia ale w warunkach amatorskich wystarczy miernik. |
13,8-14,4V takie byc powinno. jak jest mniejsze to albo instalacja juz ma swoije lata albo cos inneog posluszenstwa odmawia |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
|