Odpalanie: na benzynie czy na gazie ? |
Autor |
Wiadomość |
boroos [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Maj 2007, 22:48 Odpalanie: na benzynie czy na gazie ?
|
|
|
bylo piekne, sloneczne popoludnie i ... zalozylem sobie gaz... i pytanie jak w temacie:) |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 3 Paź 2012, 18:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Maj 2007, 23:18
|
|
|
lepiej z paliwa ale jeśli masz przełączyć na gaz po 15 sekundach to lepiej z gazu odrazu bo szkoda paliwa . |
|
|
|
 |
boroos [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Maj 2007, 09:06
|
|
|
no ja mam tak ze jak silnik osiagnie jakas tam temperature (po przejechaniu kolo 300m) przelacza sie sam na gaz, czyli lepiej na benzynie tak? |
|
|
|
 |
smigloblo

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Marek
Wiek: 43 Dołączył: 08 Maj 2007 Posty: 6 Skąd: Police
|
Wysłany: 16 Maj 2007, 19:57
|
|
|
Ja ma tez fiestke na gaz wiec lepiej odpalac na benzynie bo na gazie odpalasz na sucho- silnik dostaje po dupie!10 sekund to wystarczajaco by przelaczyc na gaz!Pozdro!!! |
_________________ Smiglo&blondi |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16 Maj 2007, 21:52
|
|
|
smigloblo napisał/a: | Ja ma tez fiestke na gaz wiec lepiej odpalac na benzynie bo na gazie odpalasz na sucho- silnik dostaje po dupie!10 sekund to wystarczajaco by przelaczyc na gaz!Pozdro!!! | większej głupoty nie słyszałem |
|
|
|
 |
_Piotr_
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Piotr
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2006 Posty: 48 Skąd: BYDGOSZCZ
|
Wysłany: 16 Maj 2007, 22:57
|
|
|
ja odpalam na benzynie, czekam az temperatura podskoczy do literki M( w srodku M), i wtedy na LPG... |
_________________
--------------------------------------------------
-------------------------------------------------- |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17 Maj 2007, 01:51
|
|
|
hehe cały pic polega na tym ze po odpaleniu gaz słabo paruje parujący gaz ma ok -20 stopni celcujsza silnik po odpaleniu grzeje sie wolno prócz nielicznych części - ZAWORÓW . Już po którymś zapłonie zawory osiągaja 100-200 i wiecej stopni i teraz spada na nie zimny parujący gaz i zawory sie uszkadzaja . Cała reszta silnika to znosi dobrze . I nie ma to wpływu na gładzie a i na głowicy i odpalaniu na lpg zrobi sie 100 tyś km zanim zawory padna . Z reszta sa po 14 zł od sztuki plus robota mechanika . wiec jeśli przełączać na gaz to wtedy kiedy jest ciepły parownik a nie po 10 sekundach od odpalenia bo to poprostu nie ma sensu . |
|
|
|
 |
abla [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Maj 2007, 23:56
|
|
|
boroos napisał/a: | no ja mam tak ze jak silnik osiagnie jakas tam temperature (po przejechaniu kolo 300m) przelacza sie sam na gaz, czyli lepiej na benzynie tak? |
A masz w ogóle możliwość odpalania na gazie Bo z tego co piszesz wnioskuję, że masz instalację w której zawsze odpala na benzynie i nie ma możliwości odpalenia na gazie (chyba, że włączysz specjalny tryb awaryjny uruchamiania na gazie). |
|
|
|
 |
boroos [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Maj 2007, 10:40
|
|
|
mam mozliwosc...przekrecasz stacyjke az sie lampki zapala, przelaczasz na benzyne i znowu na gaz i juz sie lampka przy gazie swieci i bedzie teraz odpalal na samym gazie:) |
|
|
|
 |
abla [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Maj 2007, 00:50
|
|
|
boroos napisał/a: | mam mozliwosc...przekrecasz stacyjke az sie lampki zapala, przelaczasz na benzyne i znowu na gaz i juz sie lampka przy gazie swieci i bedzie teraz odpalal na samym gazie:) |
A to nie jest ten tryb awaryjny właśnie? W każdym razie ja polecam Ci odpalanie na benzynie tym bardziej, że późniejsze przełączenie na gaz nie jest takim problemem jak w instalkach I generacji (gdzie przed przełączeniem na gaz musisz najpierw odłączyć benzynę i wypalić to co zostało w układzie).
Ja robię nawet tak, że zawsze gaszę też na benzynie, szczególnie kiedy wiem, że autko będzie już stało np. do rana to ostatnie kilkadziesiąt metrów przejeżdżam już na benzynie. Kiedyś gaziarz mi tak polecił, stwierdził, że to zapobiegawczo nawet trochę na wyrost, nie pamiętam już dokładnie ale chyba chodziło o "przesmarowanie" wtrysku (gaz jest paliwem suchym) czy jakoś tak, no i o łatwiejszy rozruch następnego dnia.
Wychodzę z założenia, że jeśli już auto ma zaaplikowane alternatywne zasilanie w postaci gazu, na które silnik nie był przecież projektowany, to należy przestrzegać pewnych zaleceń które wprawdzie podniosą o parę groszy koszty ekspolatacji samochodu ale jednocześnie wpłyną na dłuższą żywotność silnika.
Pozdro |
|
|
|
 |
kmb

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 38 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 150 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Maj 2007, 22:37
|
|
|
Ja mam fieste na gaźniku i jak zostawiam na noc badź na dluzsze wychlodzenie silnika to przełączam na benzyne, ale jesli chwilowy przestuj to szkada m i wachy i odpalam z gazu |
|
|
|
 |
przemek_bundy
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 47 Dołączył: 22 Paź 2007 Posty: 42 Skąd: Kętrzyn
|
Wysłany: 23 Lis 2007, 11:22
|
|
|
Witam wszystkich!
DIODALODZ napisał żeby przełączać na gaz jak parownik będzie ciepły,
z kąd mam wiedzieć, że jest ciepły. chodzi mi o to żeby za długo nie jechać na
benzynie przy uruchamianiu no i za krótko też nie.
Pozdrowionka... |
|
|
|
 |
jez733

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Sebastian
Wiek: 36 Dołączył: 23 Cze 2007 Posty: 201 Skąd: Pogorzela
|
Wysłany: 23 Lis 2007, 11:43
|
|
|
ja kiedyś odpalałem na gazie tylko, teraz odpalam na benzynie a jak obroty przekroczą ok 3000 to samoczynnie przełącza się na gaz i szczerze nie widzę różnicy w odpalaniu na gazie czy na benzynie ale jak już tak jest to nich zostanie, nie przeszkadza mi to a ile tam tej benzyny idzie na to odpalenia, raz na miesiąc za 50zł wleje albo mniej... |
|
|
|
 |
mareno

Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marek
Wiek: 45 Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 456 Skąd: Wierzejewice
|
Wysłany: 23 Lis 2007, 12:06
|
|
|
jesli gaz spala sie w wyzszej temperaturze niz benzyna, to moim zdaniem lepiej odpalic na bezolowiowce, a kiedy silnik nieco sie rozgrzeje przelaczyc na gaz. z wlasnego doswiadczenia wiem, ze auto duzo lepiej sie sprawuje jesli po odpaleniu jakis czas pochodzi na beznynie.
obecnie wyglada to tak, ze rano odpalam fure, wlaczam nawiew, zdarze oskrobac szyby i ruszam w sina dal. gaz przelacza mi sie sam powyzej 1,5 tys obrotow i jedzie jak pownien. na zimnym silniku jadac na gazie wyglada to tak jakby brakowalo mu mocy i przez krotka chwile jakby sie dlawil. |
_________________ Kiedyś xr2i, obecnie Mondeło. |
|
|
|
 |
pvzon

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 44 Dołączył: 06 Sie 2004 Posty: 311 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 23 Lis 2007, 12:32
|
|
|
przemek_bundy napisał/a: | Witam wszystkich!
DIODALODZ napisał żeby przełączać na gaz jak parownik będzie ciepły,
z kąd mam wiedzieć, że jest ciepły. chodzi mi o to żeby za długo nie jechać na
benzynie przy uruchamianiu no i za krótko też nie.
Pozdrowionka... |
jak Ci się podniesie wskaźnik temperatury to parownik jest ciepły |
|
|
|
 |
kmb

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 38 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 150 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23 Lis 2007, 15:12
|
|
|
a ja odpalam na benzynie dlatego ze na gazie strasznie dlugo musialbym krecić i szkoda mi akumulatora bo by niebawem padł. Nie wiem czego to przyczyna bo np cinquecento mojej dziewczyny odpala mimo mrozu bez problemu. Czemu jedno auto na mrozie pali a inne nie?
A wracając do tematu to: odpalam robie jakies 100 metrów i przełączam. Tak jak napisał diodalodz, to chyba bało zdrowo ale i tak mi duzo wahy schodzi na te odpalania wiec robie to ze skąpstwa. Latem odpalem z gazu i nic nie przełączałem. |
|
|
|
 |
massur
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 24 Wrz 2007 Posty: 70 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 23 Lis 2007, 17:18
|
|
|
jez733 napisał/a: | a ile tam tej benzyny idzie na to odpalenia, raz na miesiąc za 50zł wleje albo mniej... | hmmm, chyba często musisz odpalać auto... |
|
|
|
 |
zoharek

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 527 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23 Lis 2007, 17:50
|
|
|
100 metrów? 300 metrów? Fajnie macie, mnie się przełącza na gaz automatem jak temperatura płynu osiągnie 25C, co latem następuje faktycznie po kilkuset metrach, ale zimą po 1-1,5km, a przy poważniejszych mrozach pewnie i ponad 2km Ale co wessa więcej benzyny to zwróci mniejszym spalaniem |
|
|
|
 |
jez733

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Sebastian
Wiek: 36 Dołączył: 23 Cze 2007 Posty: 201 Skąd: Pogorzela
|
Wysłany: 23 Lis 2007, 18:47
|
|
|
massur napisał/a: | hmmm, chyba często musisz odpalać auto... |
noo odpala sporo ale to raczej nie jest powód, powód pewnie tkwi w tym co opisałem w tym poście: http://www.fiestaklubpols...er=asc&start=20
chociaż nie jestem pewien |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Lis 2007, 02:34
|
|
|
hm jeśli macie komputery gazowe to trzeba zainwestować 25 zł w czujnik wkręcany w parownik i auto bedzie się samo przełączać na gaz kiedy parownik osiagnie 10 stopni C .
100 metrów na paliwie to szkoda wogóle walczyć . Lepiej z gazu odrazu odpalić .
A co do odpalania na gazie jednych aut a drugich nie to dużo zależy od parownika bo np lovato pięknie odpala nawet jak jest bardzo zimno a inne instalki maja gorzej . Fakt jest taki że Zetec takiego traktowania długo nie wytrzymuje a ohv daje rade do ok 100 tys. Jak znosi CVH nie wiem bo nie robiłem . |
|
|
|
 |
|