Fiesta Klub Polska

 Ogłoszenie 
Do czasu zlotu składki klubowe nie będą przyjmowane / uznawane.
Ewentualne wpłaty składek klubowych prosimy dokonywać po 04.05.2014
Wyjątkiem są przedłużane składki od obecnych Klubowiczów

Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: mk3, ogrzewanie szyby, przekazniki

[MK3] Podgrzewanie przedniej szyby - instalacja elektryczna
Autor Wiadomość
amokk
[Usunięty]

Wysłany: Pon Maj 14, 2007 00:40   [MK3] Podgrzewanie przedniej szyby - instalacja elektryczna

Pękła mi przednia szyba (rozwarstwiona w dolnych rogach) przy wyciąganiu (przeciekała woda i chciałem uszczelnić) i kupiłem podgrzewaną w okazyjnej cenie (myślę, że grzałki będą sprawne) :)

Mam pytania dotyczące instalacji elektrycznej.



1. Jak wykonam instalację jak na powyższym schemacie to czy ogrzewanie będzie działać dopiero po włączeniu zapłonu (tak jak przy podgrzewaniu tylnej szyby) :?:

2. Dlaczego przewód od styku przekaźnika nr 61 prowadzi do styku alternatora nr 61 (jak rozpoznać przewód - czyżby niebieski) :?:

3. Czyżby do ogrzewania przedniej szyby trzeba było dwóch "plusów" (dlaczego) :?:

4. Jaki przekrój powinny mieć przewody (taki jak do podgrzewnia tylnej szyby) :?:

Dodam, że oryginalny przekaźnik i włącznik zaopatrzyłem się jak zwykle u Mafios'a :)

Myślę, że kolega jackrzec pomoże i odpowie na poszczególne pytania :)
Ostatnio zmieniony przez bidżej Nie Gru 05, 2010 10:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
jackrzec 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Jacek
Wiek: 40
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2637
Skąd: Stargard Szcz.
Wysłany: Pon Maj 14, 2007 12:56   

Ad1. Dopiero po uruchomieniu silnika - nie po włączeniu zapłonu - szyba grzeje jak silnik pracuje
Ad2. Kabel jest po to, żeby przekaźnik wiedzial kiedy silnik pracuje (Ad1)
Ad3.Do szyby idą dwa plusy, bo masa jest brana z budy - dwa plusy dlatego, że są dwa obwody - tak jakby dwie grzalki
Ad4 - min 2,5 mm2
_________________


Była Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM, jest --> Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
Profil Facebook
 
 
amokk
[Usunięty]

Wysłany: Pon Maj 14, 2007 15:48   

Wielkie dzięki jackrzec :)

A jak ten schemat odnosi się do tylniej szyby :?:
Rozumiem, że po przekręceniu stacyjki idzie prąd na bezpiecznik nr 17, a potem do włącznika ogrzewania szyby tylnej, gdzie dalej idzie do przekaźnika ogrzewnia szyby tylnej nr 85 i dalej od przekaźnika nr 86 do "masy" - tak robi obwód :?:

Czy dobrze rozumiem, że tylna szyba jesy ogrzewana po przekręceniu stacyjki :?:
 
 
dday 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 33
Dołączył: 29 Gru 2004
Posty: 399
Skąd: wawa-anin
Wysłany: Pon Maj 14, 2007 18:03   

amokk napisał/a:
Czy dobrze rozumiem, że tylna szyba jesy ogrzewana po przekręceniu stacyjki :?:

chiba tak :yes: :ra: przynajmniej ja tak mam :fox:
_________________
 
 
 
jackrzec 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Jacek
Wiek: 40
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2637
Skąd: Stargard Szcz.
Wysłany: Pon Maj 14, 2007 20:21   

amokk napisał/a:
Czy dobrze rozumiem, że tylna szyba jesy ogrzewana po przekręceniu stacyjki :?:
Tylna tak, a przednia dopiero po odpaleniu silnika.

Schemat jest dobry - tylna szyba to "4"
_________________


Była Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM, jest --> Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
Profil Facebook
 
 
amokk
[Usunięty]

Wysłany: Czw Maj 17, 2007 16:51   

Mam oryginalny przekaźnik do podgrzewanej przedniej szyby :ra:



Czy numery się zgadzają według Microcata :?:



Mam jednak mały problem z identyfikacją styków przekaźnika, bo na schemacie są styki 87, 30, S, 61 i 31 :he:
Czy ktoś przypisze mi te numery do styków tego przekaźnika, które mają inne oznaczenia :?:

 
 
jackrzec 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Jacek
Wiek: 40
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2637
Skąd: Stargard Szcz.
Wysłany: Czw Maj 17, 2007 21:04   

Ja też miałem takie oznaczenia i niestety musiałem rozebrać przekaźnik żeby dojść co i jak. Jak się wstrzymasz do soboty, to zobaczę u siebie i ci napiszę. W microcacie nie ma - jeest tylko przekaźnik ogólny narysowany i cała lista.
_________________


Była Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM, jest --> Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
Profil Facebook
 
 
amokk
[Usunięty]

Wysłany: Pią Maj 18, 2007 06:07   

Szyba dojdzie w piątek, więc poczekam do soboty :)

[ Dodano: Nie Maj 20, 2007 14:40 ]
Więc jak z tymi oznaczeniami :?:

[ Dodano: Pią Maj 25, 2007 23:28 ]
Wreszcie szyba doszła, jednak spotkała mnie niemiła niespodzianka, ponieważ oba styki "masowe" były urwane.
Ja jednak postanowiłem zabrać się za tę szybę i naprawić uszkodzenie.
I udało mi się :P

Gruby drut miedziany "spłaszczyłem" młotkiem tak, że wyglądał jak blaszka, rozprowadziłem na nim cynę i podgrzewając go włożyłem go ile się dało tak, aby stykał się z metalowym paskiem.




Dowiedziałem się od mafios'a, że w miejscu styków "masowych" powinny być kołeczka, które przykręca sie do fabrycznych otworów w słupku.
Więc uciąłem z dodatkowej instalacji elekrycznej od Fiesty dwa czarne przewody (2,5 mm2) z kółeczkiem, zdarłem częściowo izolację i pokryłem na całej długości cyną (tak wykonane są dolne styki "plusowe").
Póżniej ułożyłem te przewody wzdłuż rantu szyby (w miejsce urwanych przewodów) i zagiąłem te blaszki, aby przytrzymywał przewód i przylutowałem przewód do tych blaszek.




Na koniec przewód przykleiłem do rantu szyby POXIPOL-em.

A tak to wygląda na gotowo :ra:




Dolne styki na szczęście były nienaruszone :ra:




A tutaj w całość :ra:



Oczywiście sprawdziłem jeszcze, czy moja robota nie poszła na marne, wykorzystując żarówkę z przylutowanymi przewodami :)
Do styku "plusowego" podłączyłem "plus" z akumulatora, do styku "masowego" jeden przewód od żarówki, a drugi koniec na krótką chwilę do "masy" akumulatora.
No i w obu sekcjach (szyba dzielona jest na dwie sekcje - prawa i lewa strona, więc dlatego są dwa bezpieczniki) żarówka się zaświeciła.
Zobaczymy jak to będzie działać w praktyce :)

Na razie czekam, aż jackrzec zapoda mi oznaczenia styków oryginalnego przekaźnika.

[ Dodano: Sob Maj 26, 2007 10:56 ]
Przewody do styków "plusowych" szyby dałem 2,5 mm2 (wykorzystałem przewód od podgrzewania tylnej szyby z dodatkowej instalacji Fiesty).
Przewody od włącznika dałem 0,75 mm2.
A jaki przewód mam zastosować który idzie od styku przekaźnika nr 61 do styku alternatora nr 61 :?:
Czy tym przewodem idzie niski prąd (jak w przypadku włącznika) czy wysoki :?:

[ Dodano: Czw Cze 07, 2007 00:30 ]
A więc jackrzec zapodał mi oznaczenia styków oryginalnego przekaźnika i wygląda to tak :ra:




31- ("masa" - na schemacie 31)
31B-15 ("masa" z przycisku - na schemacie S)
54-18 (wyjście "plus" do szyb i na kontrolkę w przycisku - na schemacie 87)
30-8 (wejście "plus" z szyny w skrzynce bezpieczników - na schemacie 30)
15- (do alternatora; wpinamy się do niebieskiego przewodu co idzie na kontrolkę ładowania; można się wpiąć przy skrzynce bezpieczników - na schemacie 61)

Cytat:
A jaki przewód mam zastosować który idzie od styku przekaźnika nr 61 do styku alternatora nr 61 :?:

Tutaj wystarczy przewód o grubości 0.75mm2.

Gdy wykonam instalację to opiszę jak to wszystko ma się w praktyce :)

[ Dodano: Sro Lip 04, 2007 18:43 ]
Nareszcie mogę powiedzieć, że wszystko gra i buczy :)

Nie mogłem dokończyć wcześniej posta, ponieważ przekaźnik był niesprawny i postanowiłem kupić drugi.
Wada przekaźnika była taka, że po naciśnięciu na przycisk szyba grzała, ale już ponowne naciśnięcie przycisku nie wyłączało grzania (przekaźnik na pewno nie był "czasowy", bo nawet po 15 minutach się nie wyłączył).

W każdym bądź razie kupiłem drugi (oznaczenia styków już były inne) :ra:





31- ("masa" - na schemacie 31)
31B-20 ("masa" z przycisku - na schemacie S)
54-48 (wyjście "plus" do szyb i na kontrolkę w przycisku - na schemacie 87)
30-2 (wejście "plus" z szyny w skrzynce bezpieczników - na schemacie 30)
61- (do alternatora; wpinamy się do niebieskiego przewodu co idzie na kontrolkę ładowania; można się wpiąć przy skrzynce bezpieczników - na schemacie 61)

A tutaj oryginalny przycisk :ra:



Wszystko zostało fachowo zamontowane w skrzynce bezpiecznikowej.
Przekaźnik umieściłem w gniazdku nr IX, natomiast oba bezpieczniki w kostce po prawej stronie w nr 27 i nr 28 (wszystko tak, jak ma być fabrycznie) :ra:



Po podłączeniu wszystkiego według schematu całość ma działać tak, że ogrzewanie można włączyć dopiero po odpaleniu silnika, wyłączyć można w dowolnej chwili, natomiast po zgaszeniu silnika przekaźnik sam wyłącza grzanie tzn. po ponownym włączeniu silnika przekaźnik już nie włączy grzania szyby (w przypadku tylnej szyby po ponownym uruchomieniu silnika szyba tylna jest nadal grzana dopóki nie naciśniemy ponownie na przycisk).

Na koniec dodam, że raczej należy się przy tym zaopatrzyć w oryginalny przycisk, bo jest on inaczej skonstruowany niż pozostałe.
Od tylnej szyby czy tylnego światła przeciwmgłowego w środku przycisku blaszki są cały czas zwarte dopóki nie naciśniemy ponownie na przycisk, natomiast przy przycisku od grzania przedniej szyby podczas naciśniecia na guzik blaszki tylko chwilowo się zwierają dając sygnał przekaźnikowi (podobnie jest przy oryginalnych siłownikach zamka centralnego, gdzie do otwarcia czy zamknięcia potrzebna jest tylko chwilowa masa).
Koniecznie też musiscie mieć sprawną kontrolkę grzania, bo inaczej spalicie sobie tylko grzałki nie wiedząc, że grzanie jest niepotrzebnie włączone (w sumie są bezpieczniki, ale czy spełnią swe zadanie :?: ).

Całość przetestowałem na początku żarówką z przewodami podłączając ją zamiast szyby (chyba wiadomo o co chodzi).
W praktyce testowałem podczas ulewnego deszczu :)
Po kilku minutach siedzenia w Fieście, gdy wszystkie szyby były już zaparowane, nadeszła wielka chwila i nacisnąłem na przycisk.
Po około pięciu minutach nie było śladu pary i można było spokojnie jechać :)
Oczywiście podczas testu nie używałem w ogóle nawiewu ciepłego powietrza.

Jak będę miał okazję to umieszczę fotki jak wygląda przednia szyba podczas akcji :-P

[ Dodano: Pon Lip 09, 2007 02:44 ]
Pod tym linkiem bardzo przydatne porady dotyczące tego tematu :ra:
http://www.fiestaguides.c...ted_window.html

[ Dodano: Pią Paź 19, 2007 22:21 ]
Tak, jak obiecałem, umieszczam fotki szyby w akcji :ra:




Postaram się jeszcze o fotki za dnia, bo średnio to w nocy widać :i:

[ Dodano: Czw Lis 01, 2007 13:42 ]
Kupiłem tanio (niestety uszkodzony) jeszcze jeden przekaźnik (również tutaj oznaczenia styków też były inne) :ra:



 
 
Jose 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Chianti
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 49
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon Lis 24, 2008 13:29   

A więc kolej na mój update do tego tematu :)
Zrobiłem małe rozeznanie, i przekaźniki ze środkową częścią numeru 18C641, które kolega amokk sprawdził i stwierdził, że są niesprawne, są przekaźnikami od tylnej szyby, z innych modeli forda (więc raczej są sprawne, ale nie nadają się do przedniej szyby). Sprawdziłem również, że w większości modeli forda (fiesta, escort, mondeo) przekaźnik od przedniej szyby ma numer którego środkowa część to 14512, tak jak w działającym przekaźniku u amokk'a. Robiąc u siebie instalację od przedniej szyby, miałem problem ze znalezieniem przekaźnika konkretnie od fiesty, więc zacząłem szukać od innych modeli.
Zdobyłem przekaźnik od mondeo (93BG 14512 AA):


Jak widać poniżej piny mają zupełnie inne oznaczenia, oraz nie są wszystkie jednakowej szerokości (podłączenie opracowałem na podstawie schematu z mondeo a konektorki bez problemu kupiłem w elektronicznym) :)


1 - ("+" z alternatora wpinamy się do niebieskiego przewodu co idzie na kontrolkę ładowania - na schemacie 61) - konektor 6mm
2 - (masa - na schemacie 31) - konektor 6mm
3 - (wejście "+" z szyny w skrzynce bezpieczników - na schemacie 30) - konektor 9mm
5 - (wyjście "+" do szyb i na kontrolkę w przycisku - na schemacie 87) - konektor 9mm
6 - ("masa" z przycisku - na schemacie S) - konektor 3mm

Szyba włącza się na ok 4 minuty. Wszystko działa tak jak oryginał.

PS. Ktoś mi mówił, że w przekaźnikach od fiesty często się styki przepalają. Te od mondeo po rozmontowaniu wyglądają jak nowe, zresztą widać, że "+" piny są znacznie grubsze od pozostałych, więc wydaje się, że są przystosowane do pracy pod dużym obciążeniem prądowym.

Pozdr
_________________
..____...
..|'''''@|..
c|-O,,ob
..|\__/|..
...\..../...

FIESTA CHIANTI 1.3i 94'
 
 
 
dr_dave
[Usunięty]

Wysłany: Pią Mar 27, 2009 10:19   

Fajny post przyda mi się napewno. własnie też mam zamiar założyć takie cudo Szyba grzana.

Powiedzcie czy warto w to inwestować, Nie małem nigdy auta z taka szybą. Koszt jest spory nowa kosztuje 640zł a szrot za 200 ale mocno porysowana. :(
 
 
TomQ 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 51
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 250
Skąd: RZ
Wysłany: Nie Gru 05, 2010 11:55   

Tak przy okazji zapytam.
Szyba z jakich modeli i roczników Fiest będzie pasować do mk3 z 92 roku?
_________________
Pozdrawiam,
TomQ
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 35
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1976
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Gru 05, 2010 13:29   

TomQ napisał/a:
Szyba z jakich modeli i roczników Fiest będzie pasować do mk3 z 92 roku?

Prawdopodobnie z fiest 89-96 :hihihi:
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
TomQ 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 51
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 250
Skąd: RZ
Wysłany: Nie Gru 05, 2010 22:45   

MARIUSZ.B,
Czyli buda została później przekonstruowana tak, że szyby są inne.
OK. Dzięki za odpowiedź.
_________________
Pozdrawiam,
TomQ
 
 
sebal7
[Usunięty]

Wysłany: Pon Gru 06, 2010 11:34   

Witam .Czy ktoś jest w stanie mi rozszyfrować przekaźnik 95 BG 14512 AA dokładnie pin nr.7
PROSZĘ O POMOC !!!!!!!
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 756
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon Gru 06, 2010 12:12   

sebal7 napisał/a:
Witam .Czy ktoś jest w stanie mi rozszyfrować przekaźnik 95 BG 14512 AA dokładnie pin nr.7
PROSZĘ O POMOC !!!!!!!


Kod:
przekaźnik podgrzewania przedniej szyby w Mondeo to 95BG 14512 AA


To mi wujek google powiedział ...
 
 
 
rafantek 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 174
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon Gru 06, 2010 23:45   

Wychodzi ze pusty :P
1 - ładowanie
2 - wyjscie na włacznik
3 - zasilanie szyby z aku
4 - pusty
5 - wyjscie na szybe na grzanie
6 - masa
7 - pusty
_________________
Mechanika - Elektryka!!! Warsztat - adres: Niezapominajki 1
Ford - porady, naprawy (mechanika - elektryka) WDS-programowanie, diagnostyka, czesci
Mail: serwis@fordscorpio.pl tel: 791 054 854 Gadu-Gadu: 765214
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 Wto Lip 12, 2011 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 200 Sob Mar 16, 2013 23:51
Parzych
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 Wto Cze 25, 2013 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 Pon Maj 20, 2013 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 Sob Sie 01, 2009 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group







Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
Strona wygenerowana w 1,39 sekundy. Zapytań do SQL: 17