Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Ruchy kół przy zmianie biegów - maglownica ?
Autor Wiadomość
trigger 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 14
Wysłany: 14 Mar 2007, 10:35   [MK3] Ruchy kół przy zmianie biegów - maglownica ?

Samochód to fiesta mk III 95 1.3 ze wspomaganiem kierownicy.
Problem jest mianowicie taki: kierownica ma luz około 1cm "obwodu" kierownicy, jest to luz "przy kręceniu", w pozostałych płaszczyznach jest ok. Przy zmianie biegów z 3 na 4 i trochę mniej widoczne przy zmianie z 2 na 3 następuje delikatne majtnięcie samochodem w prawo i potem w lewo (przy zmianie z "wiekszym" gazem), po takim majtnięciu np. przy zmianie z 2 na 3 kierownica przy jeździe na wprost kierownica zmienia położenie delikatnie w prawo (tzn. jest delikatnie skręcona), potem po zmianie z 3 na 4 następne majtnięcie i ustawienie kierownicy na wprost jest już ok (tzn. bez wychyleń).
Luzów na krzyżakach nie ma, jeśli może być na łączeniu krzyżaka w komorze silnika z "dzyndzelem od maglownicy" - choć wydaje mi się, że raczej nie ma. Czy to możliwe że np. ślimak w maglownicy jest ukruszony albo coś? Wiem że mogę (chyba) zregenerować maglownicę, problem taki, że ma wspomaganie i to będzie z 500zł, to czy może lepiej kupić nową, albo jakąś szrotową (ale tu nie wiadomo w jakim stanie to będzie)?

PS: ostatnio przeczytałem na jakimś forum jak komuś padł ślimak w maglownicy i po zablokowaniu kół było małe bum 8|
Ostatnio zmieniony przez trzeci 18 Lip 2010, 12:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 15 Mar 2007, 20:55   

jeśli nie ma luzów na krzyżakach to masz wyeksploatowana maglownicę na zębach
a jak nawet nie same zęby są zjechane, to zębnik jeżdżący po tych zębach (nie znajduje innego określenia) jest padnięty. część raczej niewymienialna. raczej jej nie zregenerujesz i jako zwrot przy zakupie nowej nie pójdzie. koszt nowej maglownicy to nawet 1200 zł
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 15 Mar 2007, 21:42   

Cytat:
koszt nowej maglownicy to nawet 1200 zł

tu sa nowki za 175 zł
http://www.allegro.pl/ite...esta_nowa_.html
:D
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 15 Mar 2007, 21:50   

madek napisał/a:
Cytat:
koszt nowej maglownicy to nawet 1200 zł

tu sa nowki za 175 zł
http://www.allegro.pl/ite...esta_nowa_.html
:D

a on ma ze wspomaganiem .. ceny są od 800 zł.. była wyprzedaż w focie i regenerowane po 500 zł były.. ale to było dawno...
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 15 Mar 2007, 21:58   

no fakt, niedoczytalem ;-|

jest tylko cos takiego
http://www.allegro.pl/ite...omaganiem_.html
http://www.allegro.pl/ite...wspomagani.html
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
anjko 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 44
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 421
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 15 Mar 2007, 22:56   

Wymien tuleje wachaczy i problem zniknie.
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? :)
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 16 Mar 2007, 07:25   

taaa.... a co ma luz na kierownicy do tulei.. dwa razy wymieniałem cały komplet tulei i nie miałem takiego efektu
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
anjko 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 44
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 421
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 16 Mar 2007, 08:41   

szynszyl napisał/a:
taaa.... a co ma luz na kierownicy do tulei.. dwa razy wymieniałem cały komplet tulei i nie miałem takiego efektu
Ma bo w momencie rozpedzania jak masz wywalone tuleje zmienia sie lekko zbierznosc i jak wciscniesz sprzegło żeby zmienić bieg to koła wracoają na wsoje miejsce i z tąd to majtniecie kierą a co za tym idzie całym autem. Najlepiej jest to odczuwalne w dieslu bo jest cieżki. A ty prawdopodobnie nie miałeś az tak wywalonych tulei zeby tak sie działo. Ja w kazdym razie od tego bym zaczął zanim wywalił bym pare stówek na przekładnie. Albo chociaż odwiedzieł bym szrpak i sprawdził zbierzność
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 16 Mar 2007, 08:54   

miałem tak wywalone tuleje (całkiem sie odwarstwiły) że auto jechało gdzie chciało.. ja zrozumiałem ze ma luz na kierownicy..znaczy na przekładni
wywalone tuleje to problem był dla mnie taki ze powyżej 50km/h auto traciło zbiezność,ale hamowło normalnie. przyśpieszenie zaś powodoło szukanie drogi..
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
anjko 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 44
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 421
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 16 Mar 2007, 11:36   

Powiedzmy ze ślimak na przekladnie jest wywalony albo nawet krzyzak to i taki auto nie powinno zmieniac toru jazdy w momencie zmieniania biegów. Auto powinno jechac prosto nawet jak nie trzymasz kierownicy i wtym czasie zmieniasz biegi tak wiec luz slimaka nie ma w tym przpadku znaczenia nawet jesli jest. Wazne zeby nie było luzów na koncówkach albo samych drazkach lub elementach które sa odpowiedzialne za zbierznosc. Sam piszesz zepowyzej 50 auto "szukało " ci drogi i to jest własnie ten efekt a jak wciskasz sprzeglo to wtedy koła krecą sie bez obciążenia wracaja na swoje miejsce i wtedy jest to majtniecie.
 
 
 
Kamil 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kami
Wiek: 40
Dołączył: 02 Cze 2006
Posty: 182
Skąd: Grójec
Wysłany: 16 Mar 2007, 15:28   

pewnie masz rozwalone na max silenblocki w wahaczach,przy okazji swożeń i końcówka drążka kierowniczego mogą mieć luzy i Cie majta.
_________________
..::Zawsze warto spróbować aby nie żałować::..
..::Rzeczy trudne można zrobić od razu , dopiero niemożliwe wymagają trochę czasu::..

WAWA Team
 
 
 
trigger 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 14
Wysłany: 18 Mar 2007, 21:30   

no jednak muszę wymienić tuleje w wahaczach - mam tylko może głupie pytanie: wahacz kosztuje praktycznie tyle co komplet naprawczy wahacza, to czy lepiej kupić wahacz czy wymieniać tuleje?
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 18 Mar 2007, 21:34   

nie masz prasy - zapłącisz za montaż. kup pan wahacz.. odezwij sie na gg..
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 52
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19 Mar 2007, 22:09   

Dobrze chłopaki mówią. ja miałem tak w Matizie. Wymieniałem tuleje i gość potem się przyznał że dali mu od TICO tuleje. Efekt był taki że jak dawałem gazu to musiałem kontrować kirą w prawo (auto uciekawło w lewo). Jak zmieniałem bieg to auto uciekało w prawo i rzucało nim.
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Rejestracja pojazdu nowego, używanego po zmianie właściciela
BLADE Ubezpieczenia i rejestracja aut 32 1 Paź 2014, 18:56
vito2m
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - skrzynie biegów, przełożenia
Marcin Tuning mechaniczny 74 22 Lis 2018, 09:32
lukaszceglarski
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.