[MK3] Trzęsie strasznie kierownicą |
Autor |
Wiadomość |
DomiOl [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Lut 2007, 10:31 [MK3] Trzęsie strasznie kierownicą
|
|
|
Witam
Mam fieste od miesiaca i sa z nia same problemy :evil: cigle cos wydalem na nia juz cala kase jaka mialem-wymienilem, kable swiece olej filtry itp to norma po kazdym zakupie, wymienilem tuleje zawieszenia drazki itp bo przy hamowaniu strasznie trzeslo kiera majster powiedzial ze to od tuleji ktorych juz prawie nie bylo :-/ Po wymianie przy hamowaniu wali na boki jeszcze bardziej kierownica- przy chamowaniu kolo 100 to malo nadgarstkow nie polamie :? powiedzial mi jeszcze ze sa tloczki z tylu do wyamiany i jutro na to jade bo sa 2 rozne . Czemu ta kiera sie tka trzesie to nie jest lekkie pukanie na boki tylko napier****** ze az cala deska rozdzielcza sie trzesie. powiedziano mi ze moga byc pokrzywione piasty- ale od czego ?? co jeszcze to moze byc?? Mam juz dosc tego samochodu!!! banghead |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 10 Lip 2010, 15:04, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
Krzycholas [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Lut 2007, 10:50
|
|
|
Z tymi naprawami to tak bywa. Ale jak te drastyczne będą za tobą to zostanie najpiękniejsza rzecz...dopichcanie autka. Wtedy zabawa w szczególiki żeby autko ideałem się stało. Jaka satysfakcja z tego, zwłaszcza jak samemu sie robi. Mechanicy święci nie są i jak się nie znasz to wszysko wcisną. Mam znajomego mechanika i opowiadał co mu majster kazał robić jak przyszło co do czego. Włos się mi zjeżył. Nie jest to domeną 100% warsztatów ale faktycznie dużo jest nieuczciwych ludzi po prostu.
Jak to się dzieje przy hamowaniu to zwichrowane tarcze hamulca. Jak trzęsie podaczas jazdy z dużym speedem to :
- koła są jajowate
- niewyważone
- jakaś klucha na oponie
- poduszki pod wachaczami
Jak hamujesz sprawdz najpierw delikatnie naciskając czy jest wyczuwalna wibracja.
Jak naciskając mocniej wali mocniej to bez dwóch zdań tarcze....
A co do wymian świecy i przewodów to silnik chodzi równo to po co wymieniać.
Ważne jest zeby kierownica luzów nie miała, i sworzeń wahacza.
O hamulce też trzeba zadbać. Na koniec przewody i reszta. |
Ostatnio zmieniony przez Krzycholas 21 Lut 2007, 10:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
DomiOl [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Lut 2007, 10:58
|
|
|
Tarcze sa nowe, klocki tez!! swiece i kable wymienilem bo mi kolo powiedzial ze zrobil 40 tys i nic nie wymienial w nim-bylo zimno i nie chcial odpalac wiec wymienilem! ale teraz juz wiem ze to nie od tego nie odpalal :-/ czujnik ten co sie wkreca w kolektor dolotowy jest zwalony wogole wypiolem kostke z niego bo sie jezdzic nie dalo!! teraz tylko jak jest zimny to sa z nim problemy a nie moge nigdzie dostac tego walonego czujnika!! co do walenia kera to ja juz nie mam sil do tego, wogole do tego samochodu-juz mi rece opadaja- slyszlem ze w fofi sa hamulce krzyzowe prawda?? i jak z tylu jest cos nie tak to kiera wali. POMOCY !! jeszcze troche mnie ten samochod wkurzy i i bedzie do sprzedania choc naprawde z zalem bo kopa to ma ale reszta to tragedia a kasy juz nie licze ile wlozylem, co do opon i felg to opony nowe zimowe- kupione przezmnie bo sprzedawca powiedzial ze kiera wali bo opony stare.
[ Dodano: Sro Lut 21, 2007 11:18 ]
a i od 140 tez trzesie leciutenko kiera |
|
|
|
 |
lehu8

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Inna
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Leszek
Wiek: 48 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 329 Skąd: Wałbrzych
|
|
|
|
 |
DomiOl [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Lut 2007, 09:50
|
|
|
Witam
No dzis od rana zaprowadzilem moja niegrzeczna fofi do mechanika, poraz 5 chyba :bad: teraz maja to sprawdzic i zmienic tłoczki z tylu, juz mnie ten samochodzik przyprawia o nerwice i budzenie sie w nocy mam nadzieje ze dojda do tego co sie sieje, ale i tak bede musial zaprowadzic znow bo od raki nie robia bo czesci na zamowienie.
Dzieki za pomoc mam nadzieje ze mi dzi wieczorem powiedza co sie dzieje z tym sztrucelkiem.
jak macie jeszcze jakies pomysly to piszcie
ps. jak sie nazywa ten czujnik co sie wkreca w kolektor dolotowy?? |
|
|
|
 |
Krzycholas [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Lut 2007, 19:30
|
|
|
Nawet tarcze mogą być proste, ale gdy nie wyczyszczono z rdzy ich styku z piastą to też może bić jak nie przylega idealne. Pytanie czy mechanik tego nie olał. Bo olewają takie rzeczy. Nie czyszczą i nie smarują prowadzenia klocków, nie odtłuszczają dokładnie powierzchni po skończonym montażu itp. Jak siedziałem trochę przy hamulcach i wiem że nie jest to pięć minut. Trzeba to zrobić dokładnie i wiedzieć co trzeba zrobić. Na forum sporo jest postów jak krok po kroku zrobić hamulce i przyznam że nie miałem pojęcia jak to dobrze zrobić zanim nie poczytałem........... |
|
|
|
 |
Tommur


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 52 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22 Lut 2007, 19:51
|
|
|
W kolektor ssący masz wkręcony czujnik temperatury zasysanego powietrza. z tego co na forum wyczytałem to ma on wpływ na pracę dopiero po nagrzaniu silnika. Sprawdza się go mierząc jego oporność.
To ten pod numerem 3.
zdjecie |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
 |
DomiOl [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Lut 2007, 21:25
|
|
|
Witam
Bylem u mechanika mierzyl mi bicie tarcz i jedna bije ale ponoc bardzo ale to bardzo delikatnie, mowil tez ze takie bicie napewno nie jest od tego... wiec ja juz kompletnie nie wiem od czego to moze byc!! :(
Ten czujnik kupilem nowy kosztuje 150zl i wymiana tego gowienka nic nie pomogla, samochodzik ciezko pali jak jest zimny, nie trzymam obrotow, gasnie po wrzuceniu na luz, myslelm ze to od tego, czym to moze byc spowodowane??? a reszta czujnikow zaznaczonych na zdeciu to co to?? |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 22 Lut 2007, 21:42
|
|
|
DomiOl napisał/a: | samochodzik ciezko pali jak jest zimny, nie trzymam obrotow, gasnie po wrzuceniu na luz, | co sie martwisz.. nie jesteś sam... ;-) jak tych mechaników odwidzasz to niech ci sprawdza ciśnienie na pompie paliwa oraz same wtryski.. mi to wisi, dlatego sie w to pobawie jak mi sie zechce. jakis regulator ciśnienia paliwa też jest do sprawdzenia |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
Tommur


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 52 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
 |
DomiOl [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Lut 2007, 11:24
|
|
|
Dzieki chlopaki za pomoc
A teraz o samochodziku nic mu kurna nie pomaga , a dzis jeszcze przyjecjalem autobusem do rpacy bo nie chcial odpalic:( nie mam gdzie pogrzebac w nim bo garazu sie nie dorobilem a na dworku narazie zimnoooo:( ale jak bede mial chwile i jakis udostepniony garaz to zajme sie nim, zrobie jeszcze foto i mi powiecie cos, bo mam jakies rurki pozatykane, tzn przeciete i zaslepione.
Moze tak po opisie skojazycie;
rurka gumowa po prawej stronie(stojac przodem do samochodu) wychodzi z aluminiowego kolektora.-jest zaslepiona
rurka tez gumowa wychodzaca z gdzies kolo wtryskiwaczy tez zaslepiona od czego to??
[ Dodano: Pią Lut 23, 2007 11:24 ]
Mam jeszcze pytanie jest ktos z okolic lodzi- kto moglby mi pomuc na zywo:> |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 23 Lut 2007, 11:30
|
|
|
po prawej? kojarzy mi sie rurka od podcisnienia lub od mapsensora.. tonie dziwne że auto fiksuje
koło wtryskiwaczy? to od zaworu bocznikowego pewnie...
pokaz na tym  |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
DomiOl [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Lut 2007, 11:42
|
|
|
No wlasnie mi ciezko na tym foto to pokazac bo mam wogole jakos inaczej, jakis czarodziej chyba robil ten silnik wczesniej :[ wieczorem postaram sie dodac foto, czyba ze znajde necie jakies zdjecie to wsadze, zagadajcie na gadu to odrazu pogadamy wiecej moze sie czegos szybciej dowiem 6191513
[ Dodano: Pią Lut 23, 2007 11:57 ]
Opisze jak moge;
1-to jest ten niby krokowiec?? to ja go tam nie mam ma przykrecony tam gdzie pkazuje strzalka i ten kolektor jest troszke inny niz u mnie
2-to mam napewno zaslepione korkiem od taniego wina
3-tu wychodzi przwod ktory jest zaslepiony ale nie wiem czy napewno to ten czy moze jest tma jeszcze jakis;/ musze jeszcze zobaczyc wieczorem
4- u mnie tam wychodzi jeszcze gumowy wezyk ktory jest zaslepiony;/
[ Dodano: Sob Lut 24, 2007 10:44 ]
cd. 3-tak mam zaslepiony waz(wychodza 2 z miedzy wtryskiwaczy łacza sie w jeden i jest on zaslepiony) |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 24 Lut 2007, 11:05
|
|
|
1. masz go w puszce filtra.. działa tak samo.. jeśłi jest p[adnięty to jedyny egzemplarz w polsce chyba był na forum do kupienia. wolałem zmienić kolektor na taki jak na zdjęciu i przykręcić ten krokowy (tu jest http://www.fiestaklubpols...ic.php?t=22277)
2. tak ma być jeśli masz krokowy z boku
3. przewietrzanie skrzyni... ma wleźć do czerwonej 1. widocznie odma (czerwone 1) jest uszkodzone a to źle.. probnlem pewnie jest z olejem
4. od krokowego .. skoro jest zaślepiony to kupuj !! link podałem wcześniej |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
DomiOl [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Lut 2007, 11:09
|
|
|
napisz do mnie na gg prosze 6191513 |
|
|
|
 |
opawelq
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 43 Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 74 Skąd: Libiąż
|
Wysłany: 24 Lut 2007, 23:51
|
|
|
z tym trzesieniem i stukaniem kierownicy to moze idz do mechanika i zapytaj czy wie o co chodzi i czy ci to zrobi na 100% bo jak nie wie i nei zrobi na 100% to ze tu auta nawet nie zostawisz no i ile to bedzie mniej wiecej kosztowac. a jak ci mechanik powie ze nie jest pewny co to moze byc ale pogrzebie. to lepiej poszukaj innego mechanika. moze zle ci doradzam ale tez wiem jacy sa mechanicy. najlepeij to miec swoj garaz i samemu pogrzebac i popytac tu na forum bo troche osob tu sami naprawiaja i wiedza sporo. ale jak juz nie masz czasu i wolisz mechanikow to trzeba by wymyslic na nich jakas teorie hehe ciekawe czy mozna nie zaplacic mechanikowi ani grosza jesli mu zostwisz auto zeby naprawil/usunal stukanie kierownicy a ona tylko cos pogrzebie a nawet cos wymieni a stukania nie usunie??????? ktos wie czy mozna nie zaplacic ani grosza skoro ja przychodze tylko i wylacznie po to jedno a on mechanik tego nie zrobi!!!! ????? czy ktos wie jak to jest? |
_________________ hello |
|
|
|
 |
Tommur


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 52 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 25 Lut 2007, 11:11
|
|
|
Jesli masz z zapchaną odmę to na bank falują ci obroty. Tym bardziej przy zaślepionym dolocie z pokrywy zaworów. A krokowy to masz penie taki jak szynszyl . Najlepiej by było jakbyś foto silnika umieściłi wtedy więcej będzie wiadomo.
Drugą sprawą jest to że praktycznie masz odcięty silnik krokowy (zwany zaworem bocznikowym powietrza). a niestety on odpowiada tylko i wyłącznie za pracę silnika na wolnych obrotach (kiedy nie dajesz gazu).
P.S. Foto i podziałamy coś
Pozdrawiam |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 25 Lut 2007, 11:31
|
|
|
Tommur napisał/a: | A krokowy to masz pewnie taki jak szynszyl | on może od mafiosa kupić dolot... podobno ma..
co do odmy, to już pisałem - Tommur popieram
co do krokowego... można go sprawdzić. tylko żeDomiOl, suszył wczoraj wtryski (chyba się nie obrazi że to napisałem) |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
DomiOl [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Lut 2007, 11:54
|
|
|
siema:)
No wlasnie nie mam krokowca takiego jak szybszyl bo on zmienil kolektor i krokowca:] jak bede mial jak to zrobie foto i pokaze wem o co lotto:)
Pozdro
[ Dodano: Nie Lut 25, 2007 12:02 ]
no prawda suszyloem tryski- a raczej mialo to na celu podgrzanie i pomoglo fofi odpalila dolalem do bezynki tak jak szynszyl poradzil plynu do czyszczeniu wtryskiwaczy i samochodzik zaczol troszke ale odrbinke lepiej pracowac obroty mu nawet trosze zjechaly w dol ale nie tak jak powinny- nadal gasnie na wolnych.
opisze jeszcz ejak gasnie:P jak go odpale i jest juz nagrzany to sie trzyma na obrotach ale jak mu przygazuje i schodzi z obrotow to zdycha:( na swiatlach zdycha:( ale jak schodza obroty na 2-1,5tys i mu leciutko pukne gaz to nie gasnie:P juz to opracowalem:]
a wczoraj mialem fajnego bonusa jade sobie jade a tu w pewnym momencie zamki bzy bzy bzy zaczely sie otwierac i zamykac az sie przestraszylem- mam centralny to tak fajnie zaczely klamki latac:D zatrzymalem sie i przestalo.
Pozdro |
|
|
|
 |
Tommur


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 52 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 25 Lut 2007, 22:50
|
|
|
Jezu stary ty to masz efekty w aucie. Posprawdzaj minusy. U mnie po kupnie pykała centrala centralnego (nie wiem zi,mne luty?). elektryk wsio z centralki przelutował za 10 zeta i znikło.
P.S. Jak znajdziesz gdzie jest ten central to porusz wiązką i jak pyka to znalazłeś ból... oczywiście na obroty to raczej nie pomoże .
A diagnozę kodów migowych robiłeś w aucie. |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
 |
|