Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Trzęsie strasznie kierownicą
Autor Wiadomość
DomiOl
[Usunięty]

Wysłany: 21 Lut 2007, 10:31   [MK3] Trzęsie strasznie kierownicą

Witam

Mam fieste od miesiaca i sa z nia same problemy :evil: cigle cos wydalem na nia juz cala kase jaka mialem-wymienilem, kable swiece olej filtry itp to norma po kazdym zakupie, wymienilem tuleje zawieszenia drazki itp bo przy hamowaniu strasznie trzeslo kiera majster powiedzial ze to od tuleji ktorych juz prawie nie bylo :-/ Po wymianie przy hamowaniu wali na boki jeszcze bardziej kierownica- przy chamowaniu kolo 100 to malo nadgarstkow nie polamie :? powiedzial mi jeszcze ze sa tloczki z tylu do wyamiany i jutro na to jade bo sa 2 rozne . Czemu ta kiera sie tka trzesie to nie jest lekkie pukanie na boki tylko napier****** ze az cala deska rozdzielcza sie trzesie. powiedziano mi ze moga byc pokrzywione piasty- ale od czego ?? co jeszcze to moze byc?? Mam juz dosc tego samochodu!!! banghead
Ostatnio zmieniony przez trzeci 10 Lip 2010, 15:04, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Krzycholas
[Usunięty]

Wysłany: 21 Lut 2007, 10:50   

Z tymi naprawami to tak bywa. Ale jak te drastyczne będą za tobą to zostanie najpiękniejsza rzecz...dopichcanie autka. Wtedy zabawa w szczególiki żeby autko ideałem się stało. Jaka satysfakcja z tego, zwłaszcza jak samemu sie robi. Mechanicy święci nie są i jak się nie znasz to wszysko wcisną. Mam znajomego mechanika i opowiadał co mu majster kazał robić jak przyszło co do czego. Włos się mi zjeżył. Nie jest to domeną 100% warsztatów ale faktycznie dużo jest nieuczciwych ludzi po prostu.


Jak to się dzieje przy hamowaniu to zwichrowane tarcze hamulca. Jak trzęsie podaczas jazdy z dużym speedem to :
- koła są jajowate
- niewyważone
- jakaś klucha na oponie
- poduszki pod wachaczami
Jak hamujesz sprawdz najpierw delikatnie naciskając czy jest wyczuwalna wibracja.
Jak naciskając mocniej wali mocniej to bez dwóch zdań tarcze....
A co do wymian świecy i przewodów to silnik chodzi równo to po co wymieniać.
Ważne jest zeby kierownica luzów nie miała, i sworzeń wahacza.
O hamulce też trzeba zadbać. Na koniec przewody i reszta.
Ostatnio zmieniony przez Krzycholas 21 Lut 2007, 10:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
DomiOl
[Usunięty]

Wysłany: 21 Lut 2007, 10:58   

Tarcze sa nowe, klocki tez!! swiece i kable wymienilem bo mi kolo powiedzial ze zrobil 40 tys i nic nie wymienial w nim-bylo zimno i nie chcial odpalac wiec wymienilem! ale teraz juz wiem ze to nie od tego nie odpalal :-/ czujnik ten co sie wkreca w kolektor dolotowy jest zwalony wogole wypiolem kostke z niego bo sie jezdzic nie dalo!! teraz tylko jak jest zimny to sa z nim problemy a nie moge nigdzie dostac tego walonego czujnika!! co do walenia kera to ja juz nie mam sil do tego, wogole do tego samochodu-juz mi rece opadaja- slyszlem ze w fofi sa hamulce krzyzowe prawda?? i jak z tylu jest cos nie tak to kiera wali. POMOCY !! jeszcze troche mnie ten samochod wkurzy i nunu i bedzie do sprzedania choc naprawde z zalem bo kopa to ma ale reszta to tragedia a kasy juz nie licze ile wlozylem, co do opon i felg to opony nowe zimowe- kupione przezmnie bo sprzedawca powiedzial ze kiera wali bo opony stare.

[ Dodano: Sro Lut 21, 2007 11:18 ]
a i od 140 tez trzesie leciutenko kiera
 
 
lehu8 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Inna
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Leszek
Wiek: 48
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 329
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 21 Lut 2007, 20:48   

Przerabiałem ten temat kiedyś w escorcie. Dokładnie taka sama sytuacja.
Winna była piasta w jednym kole bądź łożysko, poprostu po rozebraniu okazało sie że łożysko na piascie było luźne, przypuszczam że źle dobrane przy wymianie i żeby temu zapobiec ktos napunktował piaste żeby sie trzymało :yyy:
Po wymianie wszystko doszło do normy 8)
Poprostu najlepiej by było jakbyś to rozebrał i obejrzał ;-)
_________________
-L E H U- ID#49
Fiesta Mk2 1.1-była

http://smg.photobucket.co...ent=Nowy-45.jpg -lehofiesta mk1
http://photobucket.com/albums/v418/lehu8/fiesta2/ -lehofiesta mk2
http://smg.photobucket.co.../lehu8/fiesta3/ -lehofiesta mk3
 
 
 
DomiOl
[Usunięty]

Wysłany: 22 Lut 2007, 09:50   

Witam

No dzis od rana zaprowadzilem moja niegrzeczna fofi do mechanika, poraz 5 chyba :bad: teraz maja to sprawdzic i zmienic tłoczki z tylu, juz mnie ten samochodzik przyprawia o nerwice i budzenie sie w nocy :cojest: mam nadzieje ze dojda do tego co sie sieje, ale i tak bede musial zaprowadzic znow bo od raki nie robia bo czesci na zamowienie.

Dzieki za pomoc mam nadzieje ze mi dzi wieczorem powiedza co sie dzieje z tym sztrucelkiem.

jak macie jeszcze jakies pomysly to piszcie

ps. jak sie nazywa ten czujnik co sie wkreca w kolektor dolotowy??
 
 
Krzycholas
[Usunięty]

Wysłany: 22 Lut 2007, 19:30   

Nawet tarcze mogą być proste, ale gdy nie wyczyszczono z rdzy ich styku z piastą to też może bić jak nie przylega idealne. Pytanie czy mechanik tego nie olał. Bo olewają takie rzeczy. Nie czyszczą i nie smarują prowadzenia klocków, nie odtłuszczają dokładnie powierzchni po skończonym montażu itp. Jak siedziałem trochę przy hamulcach i wiem że nie jest to pięć minut. Trzeba to zrobić dokładnie i wiedzieć co trzeba zrobić. Na forum sporo jest postów jak krok po kroku zrobić hamulce i przyznam że nie miałem pojęcia jak to dobrze zrobić zanim nie poczytałem...........
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 52
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22 Lut 2007, 19:51   

W kolektor ssący masz wkręcony czujnik temperatury zasysanego powietrza. z tego co na forum wyczytałem to ma on wpływ na pracę dopiero po nagrzaniu silnika. Sprawdza się go mierząc jego oporność.

To ten pod numerem 3.

zdjecie
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
DomiOl
[Usunięty]

Wysłany: 22 Lut 2007, 21:25   

Witam

Bylem u mechanika mierzyl mi bicie tarcz i jedna bije ale ponoc bardzo ale to bardzo delikatnie, mowil tez ze takie bicie napewno nie jest od tego... wiec ja juz kompletnie nie wiem od czego to moze byc!! :(

Ten czujnik kupilem nowy kosztuje 150zl i wymiana tego gowienka nic nie pomogla, samochodzik ciezko pali jak jest zimny, nie trzymam obrotow, gasnie po wrzuceniu na luz, myslelm ze to od tego, czym to moze byc spowodowane??? a reszta czujnikow zaznaczonych na zdeciu to co to??
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 22 Lut 2007, 21:42   

DomiOl napisał/a:
samochodzik ciezko pali jak jest zimny, nie trzymam obrotow, gasnie po wrzuceniu na luz,
co sie martwisz.. nie jesteś sam... ;-) jak tych mechaników odwidzasz to niech ci sprawdza ciśnienie na pompie paliwa oraz same wtryski.. mi to wisi, dlatego sie w to pobawie jak mi sie zechce. jakis regulator ciśnienia paliwa też jest do sprawdzenia
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 52
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22 Lut 2007, 23:17   

Może najpierw kody migowe z kompa zczytaj, a potem za wymianę elektroniki się bierz.
Budowę i jak podłączyć tester znajdziesz w poście "abla" i na jego stronie lub na stronie "jackrzec". Potem dopiero zgłębiaj się dalej.

Następnie pooglądaj poprzecierane kabelki i zarób. sprawdź masę aku, jak kable wyglądają.

A opis elementów masz w tym poście
elementy elektryczne

i tu rozebrany czuknik przepustnicy
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=18814
i tu
http://www.fiestaklubpols...er=asc&start=20
i tu zawór bocznikowy powietrza
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=19093

Pozdrawiam Tomek
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
DomiOl
[Usunięty]

Wysłany: 23 Lut 2007, 11:24   

Dzieki chlopaki za pomoc


A teraz o samochodziku nic mu kurna nie pomaga , a dzis jeszcze przyjecjalem autobusem do rpacy bo nie chcial odpalic:( nie mam gdzie pogrzebac w nim bo garazu sie nie dorobilem a na dworku narazie zimnoooo:( ale jak bede mial chwile i jakis udostepniony garaz to zajme sie nim, zrobie jeszcze foto i mi powiecie cos, bo mam jakies rurki pozatykane, tzn przeciete i zaslepione.

Moze tak po opisie skojazycie;
rurka gumowa po prawej stronie(stojac przodem do samochodu) wychodzi z aluminiowego kolektora.-jest zaslepiona
rurka tez gumowa wychodzaca z gdzies kolo wtryskiwaczy tez zaslepiona od czego to??

[ Dodano: Pią Lut 23, 2007 11:24 ]
Mam jeszcze pytanie jest ktos z okolic lodzi- kto moglby mi pomuc na zywo:>
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 23 Lut 2007, 11:30   

po prawej? kojarzy mi sie rurka od podcisnienia lub od mapsensora.. tonie dziwne że auto fiksuje

koło wtryskiwaczy? to od zaworu bocznikowego pewnie...

pokaz na tym
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
DomiOl
[Usunięty]

Wysłany: 23 Lut 2007, 11:42   

No wlasnie mi ciezko na tym foto to pokazac bo mam wogole jakos inaczej, jakis czarodziej chyba robil ten silnik wczesniej :[ wieczorem postaram sie dodac foto, czyba ze znajde necie jakies zdjecie to wsadze, zagadajcie na gadu to odrazu pogadamy wiecej moze sie czegos szybciej dowiem 6191513

[ Dodano: Pią Lut 23, 2007 11:57 ]
Opisze jak moge;

1-to jest ten niby krokowiec?? to ja go tam nie mam ma przykrecony tam gdzie pkazuje strzalka i ten kolektor jest troszke inny niz u mnie ;/

2-to mam napewno zaslepione korkiem od taniego wina

3-tu wychodzi przwod ktory jest zaslepiony ale nie wiem czy napewno to ten czy moze jest tma jeszcze jakis;/ musze jeszcze zobaczyc wieczorem

4- u mnie tam wychodzi jeszcze gumowy wezyk ktory jest zaslepiony;/



[ Dodano: Sob Lut 24, 2007 10:44 ]
cd. 3-tak mam zaslepiony waz(wychodza 2 z miedzy wtryskiwaczy łacza sie w jeden i jest on zaslepiony)
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 24 Lut 2007, 11:05   

1. masz go w puszce filtra.. działa tak samo.. jeśłi jest p[adnięty to jedyny egzemplarz w polsce chyba był na forum do kupienia. wolałem zmienić kolektor na taki jak na zdjęciu i przykręcić ten krokowy (tu jest http://www.fiestaklubpols...ic.php?t=22277)
2. tak ma być jeśli masz krokowy z boku
3. przewietrzanie skrzyni... ma wleźć do czerwonej 1. widocznie odma (czerwone 1) jest uszkodzone a to źle.. probnlem pewnie jest z olejem
4. od krokowego .. skoro jest zaślepiony to kupuj !! link podałem wcześniej
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
DomiOl
[Usunięty]

Wysłany: 24 Lut 2007, 11:09   

napisz do mnie na gg prosze :) 6191513
 
 
opawelq 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 43
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 74
Skąd: Libiąż
Wysłany: 24 Lut 2007, 23:51   

z tym trzesieniem i stukaniem kierownicy to moze idz do mechanika i zapytaj czy wie o co chodzi i czy ci to zrobi na 100% bo jak nie wie i nei zrobi na 100% to ze tu auta nawet nie zostawisz no i ile to bedzie mniej wiecej kosztowac. a jak ci mechanik powie ze nie jest pewny co to moze byc ale pogrzebie. to lepiej poszukaj innego mechanika. moze zle ci doradzam ale tez wiem jacy sa mechanicy. najlepeij to miec swoj garaz i samemu pogrzebac i popytac tu na forum bo troche osob tu sami naprawiaja i wiedza sporo. ale jak juz nie masz czasu i wolisz mechanikow to trzeba by wymyslic na nich jakas teorie :D hehe ciekawe czy mozna nie zaplacic mechanikowi ani grosza jesli mu zostwisz auto zeby naprawil/usunal stukanie kierownicy a ona tylko cos pogrzebie a nawet cos wymieni a stukania nie usunie??????? ktos wie czy mozna nie zaplacic ani grosza skoro ja przychodze tylko i wylacznie po to jedno a on mechanik tego nie zrobi!!!! ????? czy ktos wie jak to jest?
_________________
hello
 
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 52
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25 Lut 2007, 11:11   

Jesli masz z zapchaną odmę to na bank falują ci obroty. Tym bardziej przy zaślepionym dolocie z pokrywy zaworów. A krokowy to masz penie taki jak szynszyl . Najlepiej by było jakbyś foto silnika umieściłi wtedy więcej będzie wiadomo.
Drugą sprawą jest to że praktycznie masz odcięty silnik krokowy (zwany zaworem bocznikowym powietrza). a niestety on odpowiada tylko i wyłącznie za pracę silnika na wolnych obrotach (kiedy nie dajesz gazu).

P.S. Foto i podziałamy coś
Pozdrawiam
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 25 Lut 2007, 11:31   

Tommur napisał/a:
A krokowy to masz pewnie taki jak szynszyl
on może od mafiosa kupić dolot... podobno ma.. :-)
co do odmy, to już pisałem - Tommur popieram
co do krokowego... można go sprawdzić. tylko żeDomiOl, suszył wczoraj wtryski (chyba się nie obrazi że to napisałem)
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
DomiOl
[Usunięty]

Wysłany: 25 Lut 2007, 11:54   

siema:)


No wlasnie nie mam krokowca takiego jak szybszyl bo on zmienil kolektor i krokowca:] jak bede mial jak to zrobie foto i pokaze wem o co lotto:)

Pozdro

[ Dodano: Nie Lut 25, 2007 12:02 ]
no prawda suszyloem tryski- a raczej mialo to na celu podgrzanie :) i pomoglo fofi odpalila dolalem do bezynki tak jak szynszyl poradzil plynu do czyszczeniu wtryskiwaczy i samochodzik zaczol troszke ale odrbinke lepiej pracowac obroty mu nawet trosze zjechaly w dol :) ale nie tak jak powinny- nadal gasnie na wolnych.

opisze jeszcz ejak gasnie:P jak go odpale i jest juz nagrzany to sie trzyma na obrotach ale jak mu przygazuje i schodzi z obrotow to zdycha:( na swiatlach zdycha:( ale jak schodza obroty na 2-1,5tys i mu leciutko pukne gaz to nie gasnie:P juz to opracowalem:]

a wczoraj mialem fajnego bonusa jade sobie jade a tu w pewnym momencie zamki bzy bzy bzy zaczely sie otwierac i zamykac az sie przestraszylem- mam centralny to tak fajnie zaczely klamki latac:D zatrzymalem sie i przestalo.

Pozdro
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 52
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25 Lut 2007, 22:50   

Jezu stary ty to masz efekty w aucie. Posprawdzaj minusy. U mnie po kupnie pykała centrala centralnego (nie wiem zi,mne luty?). elektryk wsio z centralki przelutował za 10 zeta i znikło.

P.S. Jak znajdziesz gdzie jest ten central to porusz wiązką i jak pyka to znalazłeś ból... oczywiście na obroty to raczej nie pomoże .

A diagnozę kodów migowych robiłeś w aucie.
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.