Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Po odpaleniu , dusi sie i gaśnie
Autor Wiadomość
remax
[Usunięty]

Wysłany: 23 Gru 2006, 16:16   [MK3] Po odpaleniu , dusi sie i gaśnie

Gdy kupiłem fieste (we wrześniu) wszystko było ok . Silnik odpalał bez problemu i chodził równo . Problem zaczął sie sie od poczatku grudnia , gdy temperatury troche spadaly do okolo 5 stopni . Silnik wówczs odpalał za pierwszym razem , ale na ssaniu czasami przygasał tak lekko , jak sie nagrzal wszysko bylo ok . Teraz jest o wiele gorzej . Jak rano odpalam to silnik zaskakuje poczym odrazu sie dusi i gaśnie , musze go naprawde mocno dusic na pelnym gazie przez jakies 2 min zeby wogole ruszyc jakos . Jak juz silnik troszku sie nagrzeje to chodzi równo gdy jade , ale jak puszcze go na luz to przygasa nawet czasami gaśnie . Wymieniłem świece , przwody WN , sprawdzilem krokowca i cpp , zrobielm reset kompa . Pomijam fakt ze pali mi 1l oleju na 1000 km , bardziej przeszkadza mi praca silnika . Brak kompresji na jakimś garze? zawory ?
Pomocy !
Ostatnio zmieniony przez trzeci 31 Mar 2010, 16:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 23 Gru 2006, 16:46   

filtr paliwa i powietrza sprawdzales/wymieniales?

dla mnie to i tak typowe objawy krokowca, jestes pewien ze jest sprawny?
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
ciaastus
[Usunięty]

Wysłany: 23 Gru 2006, 19:16   

Ja bym stawiał na czujnik temperatury cieczy chłodzącej. To on jest odpowiedzialny za prawidłową pracę silnika w niskiej temperaturze (przekazuje informacje do kompa o temp. i że ten ma wzbogacić mieszanke).
Może być też lewe powietrze, ale to by też po nagrzaniu na wolnych obrotach niezbyt pięknie chodził.
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 23 Gru 2006, 19:47   

ciaastus napisał/a:
ale to by też po nagrzaniu na wolnych obrotach niezbyt pięknie chodził.

a czy on napisal ze jak sie nagrzeje to jest ok?

jesli filtry sa ok, i jest pewnosc ze cpp/krokowy sa w pełni sprawne, to moze warto sie podpiac pod zlacze diagnostyczne. wtedy wyjdzie ew. awaria jakiegos czujnika.
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 24 Gru 2006, 09:46   

ciaastus napisał/a:
Ja bym stawiał na czujnik temperatury cieczy chłodzącej. To on jest odpowiedzialny za prawidłową pracę silnika w niskiej temperaturze (przekazuje informacje do kompa o temp. i że ten ma wzbogacić mieszanke).
Może być też lewe powietrze, ale to by też po nagrzaniu na wolnych obrotach niezbyt pięknie chodził.
Razcej chodzi ci o czujnik temperatury silnika - czyli ten z tyłu silnika, bo czujnik temp cieczy jest z przodu i jedynie uczestniczy we wskazaniach wskaźnika na desce..
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
ciaastus
[Usunięty]

Wysłany: 25 Gru 2006, 12:05   

madek napisał/a:
a czy on napisal ze jak sie nagrzeje to jest ok?

Nie! :D Sorry.
jackrzec napisał/a:
Razcej chodzi ci o czujnik temperatury silnika

Jak zwał, tak zwał. Chodzi mi o ten w kolektorze, co podaje sygnał na ECU. Zresztą i ten i ten mierzy temperaturę cieczy (a nie bezpośrednio silnika). Ale to odpada jeżeli po nagrzaniu też mu się trzęsie.
 
 
Esox Hunter
[Usunięty]

Wysłany: 8 Sty 2007, 16:00   

remax, wykryłeś źródło tego zamulania?

Ja mam dokładnie to samo w mojej MK4. nie wiem od czego to zależy bo czasem mimo mrozu pali i jedzie bez problemu a czasem jest padaka.

Ostatnio odpaliłem furę, wrzucam jej jedyneczkę kulam się lekko, wrzucam 2 a tu muł !! Wrzucam luz, gaz w deche a tu silnik się dusi tak jakby miał za kilka seqnd paść. Pomogło na to wyłączenie zapłonu i włączenie fury na nowo.

Takie zamulanie mam tylko przez pierwsze kilkadziesiąt seqnd, po przejechaniu kulkuset metrów zamulanie mija.

WTF to może być ??
 
 
aureliusz
[Usunięty]

Wysłany: 31 Mar 2010, 15:56   

Witam...napisze tutaj z prosba o pomoc bo juz mi chyba nikt nie pomoze jak Wy mi nie pomozecie.

Mam Fieste 1996,silnik 1.25 zetec,instalacja gazowa stag 300.

Jakies pol roku temu stalo sie cos takiego: gdy silnik jest zimny zapalam auto i przez jakies 4-5 sekund chodzi dobrze(mowa o benzynie,na gaz przelacza sie automatycznie pozniej).A pozniej zaczyna go dusic,dopoki silnik sie nie rozgrzeje(4-5 minut). Gasnie i muli go przy jakiejkolwiek probie ruszania z postoju,ze zwolnienia na skrzyzowaniu itp.Jedyne co moge wtedy zrobic zeby nie stanac na srodku skrzyzowania w porannym ruchu to zgasic go i zapalic,zeby przez te 4-5 sekund po zapaleniu ruszyc i rozpedzic go.Oczywiscie jak juz sie rozkulam to kaszle i jedzie,ale to oczywiste.

Bylem z tym juz u kilku mechanikow,elektromechanikow(4 albo 5) i zaden nie wie o co chodzi. Podpiecie do komputera wykazuje blad w sondzie lambda,ale inny mechanik powiedzial ze przy instalacji gazowej sonda lambda zawsze bedzie wskazywala blad,wiec to niekoniecznie to.Pomimo wszystko kupilem uzywke i zmienilem sonde(tym bardziej ze swego czasu spiekly mi sie kable,wiec penie byla uszkodzona).Objawy nie ustapily,dalej jest to samo(no chyba ze ta sonda tez jest trzasnieta,ale nie bylem,bo kazde podpiecie do komputera to 60,nie stac mnie:/).Jezdze z tym problemem caly czas..teraz wzialem sie za fora i czytam ze sonda lambda za spalanie odpowiada,ze raczej nie ma wplywu na poczatkowe dawki paliwa,bo dzizla dobrze po rozgrzaniu sie dopiero.Zupelnie nie mam pomyslu,nie wiem o co sie zaczepic,co zasugerowac naszym mechanikom.
Kupowac sonde nowke?Znajomy mowil tez o jakichs uszczelkach oring pod wtryskiem..mozecie jakos pomoc??

Z powazaniem Marcin
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12076
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 31 Mar 2010, 17:33   

No i problem występuje na benzynie czy na gazie? Czy tu i Tu? i tylko na zimnym?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
aureliusz
[Usunięty]

Wysłany: 2 Kwi 2010, 09:07   

Problem wystepuje tylko na benzynie i tylko na zimnym silniku. Po pieciu minutach objawy mijaja,samochod musi postac i wystygnac zeby ponownie tak sie dzialo.
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 34
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2 Kwi 2010, 09:17   

silnik się normalnie nagrzewa? w sensie ta wskazówka na liczniku sięga norm? i jeszcze pytanie czy jak naciskasz gaz to czy przydusza go na chwilę?
_________________
 
 
 
aureliusz
[Usunięty]

Wysłany: 2 Kwi 2010, 09:47   

Tak,silnik sie normalnie nagrzewa,wskazowka jest na srodku tak jak powinna byc. Nie ma zadnych problemow,kaszlniec jak sie juz nagrzeje.W koncu od wakacji z tym jezdze. JAk naciskam gaz wlasnie to go dusi, jak przytrzymam to postrzela troche i lapie wysokie obroty.To wszystko na zimnym silniku,do 5 minut po odpaleniu.Potem objawy ustepuja.Z wlasnego punktu widzenia to tak jakby ssanie nie dzialalo,ale moje sugestie zbywali milczeniem,a ja sie kompletnie nie znam...juz pisalem ale przypomne.Jak go zgasze na zimnym silniku i zapale to pare sekund wszystko chodzi dobrze.To mnie ratuje na skrzyzowaniach..
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 34
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2 Kwi 2010, 12:19   

może mapsensor sprawdź?
_________________
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12076
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Kwi 2010, 13:12   

aureliusz napisał/a:
Problem wystepuje tylko na benzynie i tylko na zimnym silniku. Po pieciu minutach objawy mijaja,samochod musi postac i wystygnac zeby ponownie tak sie dzialo
Jak tam czujnik temperatury silnika?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
aureliusz
[Usunięty]

Wysłany: 2 Kwi 2010, 13:56   

Po podpieciu do komputera nie wykazal on zeby wyzej wymienione elementy byly uszkodzone. Moze byc tak ze komputer tego nie wychwycil? Wykrywa tylko ze sonda lambda jest uszkodzona. Moze to byc wina tej sondy?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12076
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Kwi 2010, 14:51   

Jeśli czujnik temperatury silnika będzie wskazywał cały czas zimny silnik to po pewnym czasie sygnał z sondy odbiegnie od normalności i komp wykaże jej błąd - o tak to (może) działać
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Gry i inne bajery dla nudzacych sie w pracy
Mafios Linkownia 138 3 Sie 2015, 00:14
driver90
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.