[MK4] 1.25 16V ZETEC - duże spalanie |
Autor |
Wiadomość |
stefan86
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 11 Cze 2006 Posty: 34 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 30 Paź 2006, 23:52 [MK4] 1.25 16V ZETEC - duże spalanie
|
|
|
Witam,
Na wstępie przepraszam iż pisze topic bez sprawdzenia w wyszukiwarce czy już taki temat nie był poruszany ale nie ma czasu szukać bowiem strzelił mi router i nie mam stałego internetu i czekam na reklamację i teraz "jadę" na modemie a zapewne wiecie iż nawet w tych czasach jest to drogi internet tak, więc mam nadzieję iż wybaczycie mi, że nie skorzystałem z wyszukiwarki tylko od razu zakładam topic oraz wybaczycie mi literówki - naprawdę się śpieszę.
A więc do rzeczy:
Mam fieste MK IV z '97 z silnikiem 1,25 16V zetec która od kiedy ją mam jest bardzo paliwożerna - potrafi na mieście (gdzie się czesto zapala i gasi) wciągnąc nawet 12L/100 a na trasie 7. Według nie są to zdecydowanieza za duże wartości (poprzeednio w tych samych okolicznościach jeździłem Oplem Vetra 1.8 i i jak na tak duży silnik i jak an tak dużą bie miałem o wiele mniejsze spalanie). Kto ma takiego zeteca to bardzo proszę o podanie swoich wyników spalania.
Kiedyś na jakims forum (może i na tym) czytałem iż w tym silniku jest pare jakiś części które trzeba przeczyścić i spalanie spada diamentralnie I tu pytanko - dobrze coś sobie przypominam? Jak tak to o jakich częsciach mowa?
A jak te cześci się wyjmie w celu ich przemycia to jak się je potem spowrotem włoży to trzeba przeprowadzać jakąś adapatecję tej części? Pytam się bowiem sąsiad ma Skodę Octavię i jak mu zasyfiła się przepustnica i mechanicy mu ją wyjęli i przeczyścili to po włożeniu jej spowrotem nadal silnik zachowywał sie jakby przepustnica była dalej zabrudzona a to z tego powodu iż trzeba było przeprowadzić adapatcję tej części - podłoczyć komputer pod samochód i odpowiednim programem przetestować przepustnice i dobierać odpowiednie ustawienia) Pytam się bo oba samochody z tego smamego roku (1997) tak więc zapewne technologia ta sama. Ale tak na marginesie to nigdzie nie znalazłem żadnego wejścia a kabel - w octavi jest to pod kierownicą |
_________________ www.MotoAlbum.pl - pokaż czym jeździsz! |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 14 Mar 2010, 12:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 31 Paź 2006, 10:41
|
|
|
Spalanie przeważnie zależy od tego jak jeździsz, ja nie weim ile mój pali po mieście, bo jeżdze więcej poza miastem, jakieś 70% trasa i 30% miasto i wychodzi mi średnio koło 6,5/100 aczkolwiek jescze tego dokładnie nie mierzyłem.
Z samoadaptacją cześci jest przeważnie tak, że trzeba zresetować kompa, czyli odpięcie go od aku. W mk3 jest procedura jak to trzeba póxniej robić, ale w mk4 sie nie słyszałem żeby cokolwiek trzeba było dodatkowego robić, przynajmniej ja nigdy nic nie robiłem kiedy musiałem aku odczepiać i różnicy zadnej nie odczuwałem.
Gniazdo do podłączenia się pod kompa jest na dole z lewej strony obok wyłącznika wstrząsowego po stronie kierowcy.
Wieksze spalanie może jest przyczyną trybu awaryjnego kompa, może jakiś czujnik padł (np. sonda lambda)
Niech się wypowiedzą jeszcze Ci co się bardziej znają ode mnie.
pozdrawiam! |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
maciek85ty

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39 Dołączył: 16 Sty 2006 Posty: 57 Skąd: !!!WAWA!!!
|
Wysłany: 31 Paź 2006, 11:50
|
|
|
Jeżeli się mocno "depnie" to spala faktycznie sporo. Mi przy w miarę spokojnej jeździe spala w granicach 9.4-9.6L/100km. Ale jak się depnie to czasami można aż usłyszeć wysysanie paliwa (żart) ale spala faktycznie dosyć sporo jak na taki mały silnik. |
_________________ http://i5.photobucket.com...mini_podpis.jpg |
|
|
|
 |
zefir


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 39 Dołączyła: 30 Wrz 2004 Posty: 1562 Skąd: Łódź/Ozorków
|
Wysłany: 31 Paź 2006, 12:54
|
|
|
co wy mowicie ludzie
mi spala normalnie jezdzac dynamicznie do 4500 obr po miescie 7,5
na torze spala mi 8,5-9 gdzie ciagle jest ogien |
_________________ Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team.... |
|
|
|
 |
maciek85ty

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39 Dołączył: 16 Sty 2006 Posty: 57 Skąd: !!!WAWA!!!
|
|
|
|
 |
Kolin

Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 37 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 31 Paź 2006, 13:47
|
|
|
maciek85ty, jak na taki mały silnik.
bo ma 2 wałki rozrządu tak mi powiedzieli jak bylem z Oplem Tigrą na komputerze... bo sioraa kupila a tam jest tylko 1.4 16V i pali od od 10-14 litrow zalerzy jak sie jedzie ale bbbbb duzooo na 10 litrach zrobilem 80KM jazda do 3 tys 3,5 tys obr
a Fiescinka 1,25 16v zetec ma 2 wałki
Mowie tylko co mi powiedzieli...hehehe |
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
|
|
|
 |
zefir


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 39 Dołączyła: 30 Wrz 2004 Posty: 1562 Skąd: Łódź/Ozorków
|
Wysłany: 31 Paź 2006, 14:30
|
|
|
ech ale to nie 2L mniej |
_________________ Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team.... |
|
|
|
 |
stefan86
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 11 Cze 2006 Posty: 34 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 31 Paź 2006, 18:41
|
|
|
Minęł a 18 więc ja znowu w necie (ach te modemy :/)
Dzięki za wszelkie odpowiedzi.
To jednak nie na Waszym forum było opisane co trzeba wymienić/przeczyścić aby spadło spalanie w takowym zetecu?
A czy ten temat: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=19562
nie ma czasem powiązania z tym? |
_________________ www.MotoAlbum.pl - pokaż czym jeździsz! |
|
|
|
 |
zefir


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 39 Dołączyła: 30 Wrz 2004 Posty: 1562 Skąd: Łódź/Ozorków
|
Wysłany: 31 Paź 2006, 18:43
|
|
|
u mnie np. swiece spowodowaly chwilowe spalanie na poziomie okolo 9L.
wymiana swiec i przewodow i bylo ok
zlukaj filtry
moze komp cos nie tak chodzi.
pozdrawiam |
_________________ Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team.... |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 31 Paź 2006, 19:17
|
|
|
Stefan nie wiem czy te wariacje obrotów aż tyle by podniosły spalanie, wtedy to i mi by palił więcej. Można by sprawdzić kompa czy nie ma jakiś blędów zapamiętanych, ale nie wiadomo czy coś wyjdzie, a z tego co wiem to koszt podłączenia się u nas to 50zł.
Tak jak zefir napisał sprawdz filtry może są pozatykane. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
stefan86
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 11 Cze 2006 Posty: 34 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 31 Paź 2006, 21:36
|
|
|
Marcin,
A gdzie u nas podłączają pod kompa? |
_________________ www.MotoAlbum.pl - pokaż czym jeździsz! |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 1 Lis 2006, 17:50
|
|
|
Na Wiejskiej u Libnera i gość z Cybinki ma jeszcze sprzęt, ale z mojego doświadczenia lepiej do niego nie jedź, przynajmniej nie z Fordem ;-) |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
|