[MK4] Nierówne obroty |
Autor |
Wiadomość |
Zhang
Wersja: Gold
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39 Dołączył: 27 Wrz 2005 Posty: 20 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 3 Paź 2006, 23:19 [MK4] Nierówne obroty
|
|
|
Hej,
Mam dosc irytujacy problem z moja fiestka - pojawil on sie pare dni temu.
Podczas jazdy, jak wcisne sprzeglo, zeby zmienic bieg, obroty ida w gore na jakies 4000 obr(lub troche wiecej - nie mam obrotka). To samo dzieje sie, gdy daje luz i hamuje. Jezeli przed swiatlami hamuje silnikiem prawie do zatrzymania sie (tj silnik zaczyna sie lekko trzasc), to problem nie wystepuje, ewentualnie na 1-2 sekundy obroty delikatnie podskakuja. Jezeli jednak samochad stoi, a silnik wkreci sie na obroty, trzymajac hamulec, i na zalaczonym biegu lekko odpuszczam sprzeglo (tek, jak bym chcial ruszyc, ale bez gazu) - silnik schodzi z obrotami do normalnych jak dla biegu jalowego i na takich juz pozostaje po wcisnieciu sprzegla.
Jednakze, co ktoras zmiana biegu wszystko jest ok, zwlaszcza przez kilka pierwszych zmian jezeli samochod troche stal.
Kolejna rzecza jest, ze przez to samoczynne wchodzenie na obroty fiestka na pierwszym i drugim biegu sama przyspiesza, co w korkach przeszkadza a na parkingach juz wrecz wnerwia.
Co moze byc przyczyna? Ciagle zwalnianie silnika sprzeglem spowoduje jego zajechanie w krotkim okresie czasu
Rok temu mialem cos podobnego (przy zmianie biegu obroty lekko rosly, ale nie szlal na postoju i sam nie przyspieszal), ale sprawa sama znikla po dwoch dniach.
Moja FoFi to mk4, 1.3, 60km, 92 000 km
z gory dzieki za pomoc,
pozdrawiam,
Zhang |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 14 Mar 2010, 13:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
TicTac

Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomasz
Wiek: 38 Dołączył: 03 Wrz 2006 Posty: 71 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 4 Paź 2006, 00:14
|
|
|
Pewnie silniczek krokowy |
|
|
|
 |
Jaro [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Paź 2006, 07:17
|
|
|
Krokowiec i CPP do sprawdzenia.
Pozdro |
|
|
|
 |
Zhang
Wersja: Gold
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39 Dołączył: 27 Wrz 2005 Posty: 20 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 4 Paź 2006, 07:31
|
|
|
Ok, dzieki za pomoc. Zaraz biore sie do roboty |
|
|
|
 |
Bonus
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 11 Lip 2005 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 4 Paź 2006, 12:36
|
|
|
Cytat: | Pewnie silniczek krokowy | 4000obr to właśnie chyba już nie silniczek, do takich wartości obroty rosną jak się w ogóle wyciągnie CPP centralka przechodzi w stan awaryjny
sprawdz czy czujnik połorzenia przepusticy (CPP) da sie przekręcić względem przepustnicy jeżeli się da to przekęć go tak żeby przy tym samym połorzeniu przepustnicy było bardziej wychylony (jeżeli się tego nie da zrobić to możesz go również całkiem wyciągnąć i zamontować pod kątem ale tak że nie mocujesz śrobek w dziurkach na srubki tylko na brzegach obudowy potencjometra) i zresetuj centralke, po resecie zaadaptuj (pewnie 3minuty na obrotach jałowych i 3min na 1200obr/min) centralka sama dostosuje się do wartości nowego połorzenia zerowego tego potencjometru, jeżeli coś się zmieni to znaczy że ścieżka się wytarła w CPP jezeli nic się nie zmieni to posprawdzaj czy CPP jest dobrze podłączony czy kable są w porządku |
_________________ nr gadu 5593077 |
|
|
|
 |
Zhang
Wersja: Gold
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39 Dołączył: 27 Wrz 2005 Posty: 20 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 4 Paź 2006, 14:43
|
|
|
A teraz glupie pytanie - czy cpp to jest to, co zaznaczylem zoltym kolkiem?? (nie chce kombinowac z nie tym, co trzeba )
I przy okazji, gdzie tu jest silniczek krokowy? |
|
|
|
 |
ciaastus [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Paź 2006, 16:30
|
|
|
Dobrze! A krokowy to tak niedaleko, też przy kolektorze i srebrne jak przepustnica.
Jak już sprawdzisz cpp i okaże się O.K. to sprawdź jeszcze VSS (czujnik prędkości pojazdu). Najlepiej odłącz go i zobacz co się bedzie działo (pojeżdzij z odłączonym). On wychodzi ze skrzyni z linką predkościomierza. Złączka jest za silnikiem (za kolektorem dolotowym) patrząc jak podniesiesz maskę. |
|
|
|
 |
Zhang
Wersja: Gold
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39 Dołączył: 27 Wrz 2005 Posty: 20 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 4 Paź 2006, 20:25
|
|
|
Dzieki za pomoc!
(Odpukac) Wyglada na to, ze sie udalo . Po podlaczeniu miernika do CPP opor zmienial sie w miare plynnie. Krokowiec wygladal na nie rozbieralny, wiec nic przy nim nie grzebalem. Moze pomogl sam reset kompa?? NIe wiem, grunt, ze dziala (i oby dzialalo jak najdluzej) |
|
|
|
 |
Marchewa [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Paź 2006, 21:08
|
|
|
Mam troche głupie pytanie. Czy w mojej fiestce 1.1 z gaźnikiem jest silnik krokowy i komputer??bo mam podobny problem :-/ |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 12 Paź 2006, 23:35
|
|
|
Marchewa napisał/a: | Mam troche głupie pytanie. Czy w mojej fiestce 1.1 z gaźnikiem jest silnik krokowy i komputer??bo mam podobny problem :-/ | Nie. Aproblem możesz mieć np z dyszą wolnych obrotów, lub np. przepustnicą. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
Marchewa [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Paź 2006, 08:21
|
|
|
Czy mozliwe ze to efekt ssania, on chce po prostu nagrzac silnik i gdy staje wchodzi na wyższe obroty..chociaz czasem za wysokie. :-/
[ Dodano: Pią Paź 13, 2006 13:19 ]
ale jajca....rano mi gasła i nie pojechałem nią a teraz działa bez problemu |
|
|
|
 |
marcinos [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Lis 2006, 18:15
|
|
|
Moim zdaniem to trzeba zaadaptować komputer, bo pamięć w nim się prawdopodobnie skasowała - miałem identyczne objawy po odłączeniu i powtórnym podłączeniu akumulatora. Należy rozgrzać silnik do jego normalnej temperatury a później przytrzymać na biegu jałowym pedał gazu przez okres 2 minut, przy obrotach silnika ok. 2000 obr/min |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 13 Lis 2006, 00:59
|
|
|
marcinos napisał/a: | Moim zdaniem to trzeba zaadaptować komputer, bo pamięć w nim się prawdopodobnie skasowała - miałem identyczne objawy po odłączeniu i powtórnym podłączeniu akumulatora. Należy rozgrzać silnik do jego normalnej temperatury a później przytrzymać na biegu jałowym pedał gazu przez okres 2 minut, przy obrotach silnika ok. 2000 obr/min | Jaki komputer??? Przecież on ma fieste z gaźnikiem, to nie ma kompa. Czytaj najpierw a potem pisz |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
|