Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008, 20:17 |
Znowu ta temperaturka - prosze o wyjasnienie |
Autor |
Wiadomość |
Cosworth [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Sie 2006, 00:33 Znowu ta temperaturka - prosze o wyjasnienie
|
|
|
Wiem czytałem archiwum i tematy w elektryce i mechanice. Proszę jednak o małe podsumowanie bo trudno mi sie w tym wszystkim polapac. Piszecie o różnych czujnikach, termostacie, przepustnicy i spalaniu. Chciałbym to wszystko poskładać do kupy. Po pierwsze w moim aucie (MK4 1.3 60 KM 99r) kiedy powinien zalaczac sie wentylator? Wtedy kiedy wskazowka na desce jest pomiedzy R-M w skali NORMAL czy dopiero jak wchodzi na czerwone pole? (bo wlasnie na czerwonym zalacza sie u mnie). Po drugie czy wskażnik od temperatury na desce powinien opadac po zgaszeniu auta i zapłonu czy powinien stać w ostatnim polozeniu cieplego silnika? ( bo tak jest u mnie) Po trzecie co ma to tego ten termostat i przepustnica?, czujnik temp ( ten czerwony pod kolektorem)wymienilem na nowy orginalny i pojawily sie wlasnie te objawy. (wczesniej wskazówka na desce wogole sie nie podnosila ale mialem wrazenie ze wentylator zalaczal sie wczesniej ). Jeśli chodzi o spalanie to w miescie za 50 zl robie 130-150 km - czy to dobrze?. Niewiem czy wszystko jest ok, nie chce przegrzac silnika... |
|
|
|
 |
dtm [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Sie 2006, 01:12
|
|
|
Cosworth napisał/a: | Po drugie czy wskażnik od temperatury na desce powinien opadac po zgaszeniu auta i zapłonu czy powinien stać w ostatnim polozeniu cieplego silnika? ( bo tak jest u mnie) |
Też tak mam
Co do wskaźnika na desce to uważam, że jego wskazania nie mają żadnego wpływu na moment kiedy włącza się wentylator, ponieważ do wentylatora jest osobny czujnik. Więc wydaje mi się, że jeśli włącza Ci się wiatrak to wszystko OK. A to co pokazuję wskaźnik należy olać i uznać "ten typ tak ma"
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Rafal1504 [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Sie 2006, 09:35
|
|
|
U mnie po wyłączeniu zapłonu temperatura opada, jedynie wskaźnik paliwa pozostaje na swoim miejscu. Od listopada mam auto i jeszcze nie słyszałem aby wlączył się wentylator, temperatura na wskaźniku najwyżej podeszła między A a L, może to dlatego że jeżdże w cyklu mieszanym no i te 7 litrów płynu chłodzącego i chłodnica jak od stara robi swoje. Jedynie wymieniałem termostat przed zima, bo wskazanie nie wychodziło za białe pole.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
hors_e [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Sie 2006, 10:58
|
|
|
a u mnie bez różnicy ile km zrobie(czy to po mieście czy na trasie) wskazówka nie chce przejść dalej jak miedzy N a O. czy to jest dobrze czy może w ten sposób silnik jest niedogrzany? |
|
|
|
 |
Cosworth [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Sie 2006, 13:04
|
|
|
cholera wie, wychodzi na to ze ile fiest tyle wersji i opini związanych z tą temperaturą . Mi jak smigam po miescie dochodzi do czerwonego pola i dopiero włącza sie wentylator i mam wrazenie ze jakby za póżno, wymienie termostat i zobacze czy to co |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 26 Sie 2006, 19:40
|
|
|
wykręć ten czujnik. podaj kolor.. numery czy coś.. skąd udiabła mam wiedzieć , czy ktokolwiek na jaką temperature jest ten włącznik. moze 82, 96 lub 102 st.. !! jak wskaźnik na desce pokazuje jakiekolwiek odczyty to też super. wskaźnik a czujnik to dwie oddzielne sprawy.. ale o tym juz tu pisano.
a fakt .. co ma do tego przepustnica, to też nie wiem..
problem z opadaniem wskazówki tez jest do rozwiązania.. wystrczy pogadać z kolegą z okolicy (wszystko jest w p[rofilu), wpaść na spota i porównać.. |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.