[MK3] Problem z grzaniem w środku - za wysoka temperatura |
Autor |
Wiadomość |
AeRJot [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Sie 2006, 10:34 [MK3] Problem z grzaniem w środku - za wysoka temperatura
|
|
|
pojawił mi sie mały problemik .... a mianowicie silnik ma temp w połowie skali, przez kratki leci chłodne powietrze (przy przełączeniu na zimne) .... a przy kopytach mam upał taki ze nagrzewa mi cały samochód ..... nagrzewnica tak wali ze to sie w pale nie mieści, ma ktoś jakiś pomysł?? nie jest to mile jeździć na ogrzewaniu nóg w takie temp ....
PS. dystrybutor powierza jest wymieniony i całkiem zamyka wszystkie wloty, samochód nie przegrzewa sie wiec .... brak pomysłów |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 23 Lut 2010, 08:35, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 10 Sie 2006, 10:45
|
|
|
a może nie masz osłony aluminowej na katalizatoremi układem wydechowym - do wydechu podłoga też sie potrafi całkiem niezle nagrzać |
_________________
 |
|
|
|
 |
AeRJot [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Sie 2006, 10:54
|
|
|
problem pojawił sie wczoraj (wyjazd na badanie cisnienia) i niczego nie urwałem, i osłony wszystkie mam, a dlaczego mysle ze to kwestia nagrzewnicy ... bo cały kokpit mi sie grzeje ...., a radio strach było dotkąć |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 10 Sie 2006, 14:22
|
|
|
zmien termostat i jak reka odjal... |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
AeRJot [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Sie 2006, 14:25
|
|
|
hmmm, oki, wiec rozwiazanie mam, a czy ew. przyczyne? bo w poprzedniku tez maialem wywalony termostat i nie mialem takiego dziwnego zachowania |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 10 Sie 2006, 14:39
|
|
|
kurcze ja nie wiem jak to u ciebie jest dokładnie. u mnie było podwójne dno. chłodnica i termostat. temp. w połowie skali.. wentylator na okrągło.. w środku jak w sunie... u cienie może być zapchana nagrzewnica i zrypany termostat. tylko może jeszcze troche puszcza na duży obieg i dlatego z ta temp jest jak jst. zreszta ja nie wierze we wskazówke temp. mi sie włączal went. w polowie wskazań a tu każy pisze że jemu przed czerwonym polem...
[ Dodano: Czw Sie 10, 2006 14:39 ]
a kedykolwiek zmieniany byl płyn w chłodnicy? |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
AeRJot [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Sie 2006, 15:03
|
|
|
płyn był zmieniany przy wymianie przewodu chłodniczego (pękł) jakis miesiąc temu, a wentylator od początku zawsze włączał sie mniej więcej na 2/3 skali, choć w poprzedniku NIGDY nie właczył sie wiatrak (temp nigdy nie podeszła powyzej 1/2 skali)
wiec ... mam wymianiac wszystko po kolei??? (nagrzewnica i termostat) |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 10 Sie 2006, 15:08
|
|
|
termostat to z przyzwoitości skoro sie często włącza wiatrak. teraz mi sie rzadko włącza po wymianie termostatu. zaś z nagrezwnica sie wstrzymaj.. |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
AeRJot [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Sie 2006, 15:11
|
|
|
obatimy ... jade kupic termostat .... wymiana w weekend, ralacja w poniedziałek
thx za pomoc i info |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 10 Sie 2006, 15:12
|
|
|
a jaki to ból zdjąć delikatnie (delikatnie powtarzam, bo mi strzeliły zatrzaski) osłone nagrzewnicy i pooglądac to z bliska. z tego co pamiętam jest na takich wężykach i ostatecznie zawsze ją można sobie wyjąc i pooglądąc na jakimś warsztacie. no wieadomo z płynem trzeba zrobić najpierw porządek żeby nie zleciał... |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
AeRJot [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Sie 2006, 15:52
|
|
|
termostat wymieniony ... (choc w starej 1,3 łatwiej sie to robiło) ale udało sie, efekty ... wentylator włacza sie w tej samej pozycji co poprzednio choc ... zadziej a co do sauny w nogach .... nic sie nei zmienilo, nagrzewnica nie cieknie, grzeje ewidentnie od nagrzewnicy nie od kata, a skoro jest goraca (przewód wychodzący tez) wiec znaczy sie ze jest drozna ..... wiecej pomysłów brak (ostatni to kawałek miedzianej rurki zamiast nagrzewnicy) ale to nie jest rozwizanie .... POMOCY |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 16 Sie 2006, 15:58
|
|
|
nie wiem o co w tym wszystkim chodzi.. jak jeździłem z urwanymi zatrzaskami od osłopny naghrzewnicy to zima lato grzało nieźle od nagrzewnicy. jak podparłem to kołkiem (ja auta używam nie myję!!) to w nogi jest chłodno.. kurcze a czy ten węzyk przed i za nagrzewnica jest tak samo gorący?
[ Dodano: Sro Sie 16, 2006 16:01 ]
cholera.. a czy chłodnica nie jest przytkna? |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
AeRJot [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Sie 2006, 16:21
|
|
|
oba maja podobną temp, a co do chłodnicy ... choreria nie wiem i nie bardzo wiem jak ją sprawdzic, choc nie mam problemów z temp silnika .... wiec ... nie wiem
a czy przy nagrzewnicy nie ma jakiegos zaworku, któy sie otwiera przy ogrzewaniu czy tylko jest ta klapka przy dystrybutorze ??
a moze ktoś miałby jakiś rysuneczek z całym układem chłodzenia ... połączeni przewodów temp |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 16 Sie 2006, 16:41
|
|
|
AeRJot napisał/a: | co do chłodnicy ... choreria nie wiem i nie bardzo wiem jak ją sprawdzic | normalnie.. badasz temp na węzu wlot. i na wylot. sporawdzasz czy węże sa twarde czy nie. jak miękki to od razu widać jak w wyrównawczym chlupie płyn. |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
AeRJot [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Sie 2006, 16:46
|
|
|
oba gorące ... ale miekkie, jak przycisne to wyrównawczy sie odzywa ..... |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 16 Sie 2006, 16:48
|
|
|
a niech cię diabli, cos ty kupił ?
[ Dodano: Sro Sie 16, 2006 16:50 ]
pytałes o jakiś rys. układu chłodzenia. nie mam go tej książce o mk3 co był w downloadzie kiedyś. |
_________________ 1% dla mojego syna |
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 16 Sie 2006, 16:53, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
AeRJot [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Sie 2006, 16:52
|
|
|
mam go roczek ... a problem od kilku dni .... :(
czyli jak sa miekkie ... to gdzie moze być problem? |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
|
|
|
 |
AeRJot [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Sie 2006, 16:56
|
|
|
tu tez nei ma odcinka któy mnie najbardziej interesuje a mianowicie nagrzewnicy .... a wracajac do tematu miekkich przewodów ... chłodnica do wymiany, a moze pompa ... czy gdzieś indziej jest problem? |
Ostatnio zmieniony przez AeRJot 16 Sie 2006, 16:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 16 Sie 2006, 16:56
|
|
|
pisze ci jeszcze raz.. saune miałem jak ty.
wymieniłem termostat i chłodnice, bo mnie szlag na miejscu chciał trafic. nagrzewnica grzała jak popieprniczona. zmiana termostatu otworzyła wreszcie duży obieg i węze zaczęly byc miękkie. druga sprawa chodnica dalej trzymała i grzało. chłodnica od Qzyna załatwiła resztę. |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
|