Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
1 Lis 2008, 20:17
RATUNKU !!! Chyba alternator
Autor Wiadomość
Sucharski
[Usunięty]

Wysłany: 31 Lip 2006, 16:58   RATUNKU !!! Chyba alternator

Stało się to wczoraj. Pojechałem na wycieczkę, zatrzymalem sie po drodze na stacji, zatankowalem i zaczelo sie. Nie chcial odpalic, nawet nie startowal rozrusznik. Odpalilem na popych i pojechalem. Po drodze raz zgasl i znow to samo. Jak wieczorem wracalem to wygladalo ok. Odpalil bez problemow i w ogole, ale w trasie znow zgasl i dopiero sie zaczelo. Odpalilem na popych i nawet dwoch kilosow nie przejechalem jak zaczal sie dusic, stracil moc i calkiem padl. Juz nawet 'na popych' nic nie dawalo. Padl mi akumulator, bo wszystko ledwo sie swiecilo. Wrocilem na holu u brata, a po drodze to juz nawet awaryjne wysiadly, bo aku padl calkowicie. To pewnie alternator, ale jak to sprawdzic, za co sie najpierw wziac i jak to naprawic? Prosze pomozcie!
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 31 Lip 2006, 17:42   

jeśli faktycznie alternator, to sam tego nie sprawdzisz. musisz pomierzyć mostek diodowy, a skoro nie masz pojęcia to oddaj do elektromechanika. to naprawde nie jest drogie. za rozebranie i złożenia nie zapłacisz więcej niż.. chyba, bo nie wiem jak u was .. jakieś 25-35 zł. a jeśli dioda padła, to kosztuje grosze i gość ci kolba wlutuje. na 100% ma taki spec kilka-kilkanaście rozebranych altków i przy okazji wymien i ci szczotkotrzymacz za jakieś 25 zł a nowy to ponad 100. łożyska też nie jest źle oglądnąć.
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 1 Sie 2006, 06:40   

Sucharski napisał/a:
a po drodze to juz nawet awaryjne wysiadly, bo aku padl calkowicie.
To nawet lepiej, bo nie wolno podczas holowania mieć włączonych awaryjnych (zapłacił byś 100 jakby Cię policja po drodze zatrzymała). Co do altka to napewno poszło to co Szynszyl pisze, a ceny u elektromechanika u mnie są takie jak u niego, także zapewne u Ciebie też nie będą się różnić.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Mafios 
Junior Admin




Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 42
Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 2813
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Sie 2006, 08:02   

a ja Ci caly alternator w 100% sprawny z 95 roku do mk3 sprzedam za 50pln :-)
_________________
RS TURBO
Profil Facebook
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 1 Sie 2006, 08:30   

tylko sie mafia pochwal jak głośnio lożyska wyją :twisted:
jak nie wyją to bym wziąął od ręki, ale ostatnio regenerowałem..
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Mafios 
Junior Admin




Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 42
Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 2813
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Sie 2006, 09:48   

szynszyl napisał/a:
tylko sie mafia pochwal jak głośnio lożyska wyją :twisted:
jak nie wyją to bym wziąął od ręki, ale ostatnio regenerowałem..

daje Ci swoja reke do uciecia ze wszystko z nim jest wporzadku i nic nie wyje jest mi zbedny bo jest z milki a jak wiesz w milce bylo 1.3 ktore zamienilem na swoje 1.8
jak cos zapraszam na priv ;-)
_________________
RS TURBO
Profil Facebook
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Sie 2006, 10:30   

ja stawiam na regulator napięcia albo skończone szczotki . Tak czy siak 35 zł kosztuje nowy i powinno byc dobrze .
 
 
 
silvercar 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 45
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 85
Skąd: Rybnik
Wysłany: 1 Sie 2006, 16:50   

Dziwne że brak oznak kontrolki ładowania. Podłącz wszystko tak jak ma być i sprawdź przed załączeniem silnika jakie ma napięcie i jakie po załączeniu silnika i załączeniu świateł? Zobacz czy jest różnica przy zmianie obrotów. Ja też bym stawiał na regulator.
_________________
~~~~~~~~~~~~~~~~
 
 
 
ernwolf
[Usunięty]

Wysłany: 1 Sie 2006, 20:30   

Dzisiaj też moja odmówiła posłuszeństwa dzieją się takie żeczy ze jak odpali to po załaczeniu świateł gaśnie wszystko radio robi reset, potem nieda się odpalic bo po przekreceniu gasną kontrolki.

A najlepsze jest to ze niezawsze sie kręci pasek klinowy i czuć spalenizną.

Może sie zacinać alternator?
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 1 Sie 2006, 20:53   

Cytat:
Może sie zacinać alternator?
moze.. mi sie wygiął wiatrak na altku i zacinal całośc.
ernwolf napisał/a:
ze jak odpali to po załaczeniu świateł gaśnie wszystko radio robi reset,
ja to maiałem ale w zimie.. jakieś zwarcie było lubco bardziej prawdopodobne,nie było masy i przez inne obwody tą mase gdzieś dostawal.
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Sie 2006, 00:49   

uwaliła ci sie masa miedzy akkusem a buda . Podłacz na szybko grubym przewodem - akumulatora i bude o coś gdzie nie ma lakieru . jak problem ustąpi to znasz juz przyczyne .
 
 
 
Sucharski
[Usunięty]

Wysłany: 3 Sie 2006, 01:52   

jackrzec napisał:

"nie wolno podczas holowania mieć włączonych awaryjnych (zapłacił byś 100 jakby Cię policja po drodze zatrzymała)"

Awaryjne włączyłem bo wracałem po ciemku a pozycyjne już w ogóle nie świeciły. Dopiero bym dostał za jazdę bez żadnych świateł. Nie wiem co byłoby droższe? :)

Okazało się, że kontrolka od ładowania aku się żarzyła, ale tak słabo, że nawet przy oświetleniu deski nie było widać. Radziłem się kilku osób i chyba pojadę do elektryka, bo mówili mi, iż sam z tym sobie nie poradzę - może być alter albo reg. napięcia.
Tak czy siak ciężko będzie mi znależć samemu usterkę a rozbierania sporo. :cry:
Ale dzięki wszystkim za rady i pomoc.

[ Dodano: Czw Sie 03, 2006 00:59 ]
Jeszcze jedno: silvercar pisał:
"Podłącz wszystko tak jak ma być i sprawdź przed załączeniem silnika jakie ma napięcie i jakie po załączeniu silnika i załączeniu świateł? Zobacz czy jest różnica przy zmianie obrotów. Ja też bym stawiał na regulator."

Mierzyłem przed załączeniem silnika aku i było coś powyżej 12V (ładowałem w domu). Sprawdziłem też po odpaleniu i nie było zmian. Podwyższone obroty też brak zmian. To mnie utwierdziło w przekonaniu że albo alter albo regulator. Nie wiem tylko, dlaczego kontrolka aku się zaledwie żarzy? W najbliższym czasie w wolnej chwili chyba podjadę do elektryka.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Sie 2006, 11:34   

bo prawdopodobnie skończyły sie szczotki i nie dosięgaja już do wirnika. Może być przbita jeszcze jakaś plusowa dioda i bedzie taki sam efekt .
 
 
 
ernwolf
[Usunięty]

Wysłany: 3 Sie 2006, 15:19   

U mnie okazało się ze kable zasilania sie przegrzaly zaczą gościu grzebac i rozpadły mu się w dłoniach nowe oczko i wszystko gra trzyma obroty i nie gaśnie.
 
 
Sucharski
[Usunięty]

Wysłany: 7 Sie 2006, 23:57   

No to się przestraszyłem. Zaszedłem ostatnio do elektryka tylko spytać się orientacyjnie o koszt naprawy. Powiedział, że bierze 80zł + części. Ale jak opisałem, co się dokładnie dzieje, to stwierdził, że diody poszły, więc za części wyjdzie 75zł!! 8|
Z tego co wiem diody kosztują grosze więc nie kapuję. Jak mi drugi elektryk też rzuci taką sumą to chyba sam rozbiorę ten alternator i się sam nauczę go naprawiać :)
Będę 150zł do przodu :D
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Sie 2006, 01:13   

diody nie kosztuja grosze bo mostek prostowniczy po zniżkach do boscha kosztuje ok 65 zł . A samych diod nie zmienisz bo sa oblane plastikiem . Chyba ze masz w aucie alternator lucas magneti mareli to jest w gruncie rzeczy to samo . Wtedy da sie zmienić poszczególne diody .
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 8 Sie 2006, 08:00   

to jakiś fiut nie elektryk.. jakby to robił masowo to diód by miał na kopy. ja do takiego ciecia zaszedłem. wyglądał jak farbowany marine.. he he.. na 100% nie miałem magnetti.. wyjął polutował wsadził i nie żadne 80 zł! ze wszystkim 25 ...
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Sucharski
[Usunięty]

Wysłany: 8 Sie 2006, 16:32   

Tylko mam jeszcze pytanie: czy ten prostownik to jest w samym alternatorze czy gdzieś indziej? Nie wiem co mam wyjmować? :(
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 8 Sie 2006, 18:20   

w altrnatorze jest taki półksięzyc z diodami
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Sie 2006, 19:54   

ale nadal twierdze ze to nie jego wina . wirnik szczotki albo regulator
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Chyba klękł alternator...
harek Elektryka 2 18 Cze 2006, 11:56
Gość
Brak nowych postów Skrzynia.... ratunku!! Pomocy!!
Gość Mechanika 10 22 Wrz 2008, 16:01
SpiderMAN
Brak nowych postów P2464 błąd, 1.6 diesel ratunku.
Kamilusek Silniki diesla 2 4 Lis 2020, 22:30
JoeMix
Brak nowych postów Fiesta mk8 czujniki tpms Ratunku
Wymiana felg z aluminiowych na stalowe i problem z czujnikami
Motodawca11 Elektryka ogólna 1 15 Lis 2023, 10:14
Darekptr
Brak nowych postów chyba odma
jaki ma wplyw i co sie dzieje jak jej nie ma ;p
Leon_SSJ Mechanika 2 8 Paź 2007, 16:26
Leon_SSJ


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.