Przesunięty przez: van 22 Cze 2014, 14:15 |
zawias z mk3 do mk2 |
Autor |
Wiadomość |
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Lip 2006, 00:28 zawias z mk3 do mk2
|
|
|
ponieważ przednie amorki wraz ze springami z radówki Qzyna (mk3) aktualnie goszczą w moim garażu ciekaw jestem czy dałoby sie to wsadzić do mojej mk2? Gra jest warta świeczki ponieważ jest do wyścigowy Bilstain na grubej rurze z możliwością regulacji wysokości
Przeprowadziłem już pierwsze przymiarki... zdemontowałem moje amorki i springi oraz zwrotnice i wsadziłem zwrotnice i te Bilstainy... pojawiły sie 2 problemy:
1. mocowanie zwrotnicy od spodu w mk3 jest troche solidniejsze tzn sworzeń gałki który jest wkładany od spodu do zwrotnicy w mk3 ma większą średnice niż w mk2... tak na oko to powinno się dać to przerobić...odkręcić gałki z mk2 i dokupić te dedykowane do mk3...powinno wszystko grać
2. następny problem jest już bardziej skomplikowany... ramie zwrotnicy do którego przykręca sie gałke ukł kierowniczego mk2 jest zdecydowanie wyżej osadzone niż w mk3... róznice ta powinien w jakimś stopniu zniwelować amortyzator bo jest krótszy od obecnie zamontowanych ale i tak gałki nie sięgają do zwrotnic, brakuje około 4,5 cm na jedną strone... podmiana całeko ukł kieroniczego z mk3 odpada bo są zbyt duże różnice w mocowaniu i połaczeniu z kolumną kierownicza... MA KTOŚ JAKIŚ POMYSŁ CO Z TYM FANTEM ZROBIĆ? MOŻE DRĄZKI PODMIENIĆ? |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Lip 2006, 00:53
|
|
|
moim zdaniem zrobisz sobie więcej krzywdy niż pożytku . Mk3 to zupełnie inna bajka . jak zaczniesz kombinować z kolumnami mc persona to powala ci sie kąty . Trzeba by mieć cały zestaw do geometrii ustawić wszystko i wyspawać . Ale to odrazu cały zawias z mk3 . Mk2 ma bardzo dobre zawieszenie z przodu . Sa części nie wiem jak sportowe ale amory gazowe sa napewno . Jedyne co warto dorzucic do mk2 to stabilizator przodu i tyłu i tego nie przeskoczy nawet najlepszy amorek sportowy .A jak zaczniesz kombinować z zawiasem z mk3 to jeszcze nadziejesz sie na problem półosiek które zrobią sie prawdopodobnie za krótkie . A jak już chcesz lecieć po całości i szczepić to wal odrazu zwrotnice z mk3 XR albo dizelka bo to w gruncie rzeczy to samo . |
|
|
|
|
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Lip 2006, 01:02
|
|
|
nie wiem czy mnie dobrze zrozumiałeś ale ja te przymiarki robiłem już na zwrotnicach z mk3!!!
Problemem jest tylko ten układ kierowniczy. Reszta sie zgadza... z półosiami tez nie ma problemu bo wkońcu wahacza nie wymieniam. Sportowe amorki do mk2 idzie kupić ale tylko nowe. Używanych sportowych zawiasów jeszcze w polsce nie widziałem. |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Lip 2006, 11:25
|
|
|
Czas by wypowiedział sie ktoś inny |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 27 Lip 2006, 18:44
|
|
|
dla mnie szkoda zachodu na takie przeróbki, tak jak pisał Dioda najlepszym sposobem będzie założenie stabilizatorów i np utwardzenie twoich amorków i poszukaj sprężyn z escorta xr3 bodajże i będziesz miał sportowo |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Sie 2006, 08:24
|
|
|
prosze o usunięcie tego tematu gdyż został on chyba wyczerpany |
|
|
|
|
Piesek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 25 Paź 2006, 08:28
|
|
|
co do utwardzania, skracania i ogólnym usprtowieniu amortyzatorów to mam namiar na firmę która się tym zajmuje, wczoraj oddałem do nich amory od fiesty mk2 i mają je skrócić o 5cm i utwardzić na kamień Kosz od sztuki normalnie 150zł, ja dałem 4 sztuki to schandlowałem do 130zł za sztukę. Więc myślę że dobra to alternatywa |
_________________ Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!! |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 25 Paź 2006, 22:03
|
|
|
ja tak mam zrobione 8) |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.