Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Bicie na kierownicy podczas hamowania
Autor Wiadomość
KUI3A 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kuba
Wiek: 42
Dołączył: 31 Maj 2004
Posty: 290
Skąd: WaWa
Wysłany: 25 Lip 2006, 13:20   [MK3] Bicie na kierownicy podczas hamowania

OBJAWY

primo nie zawsze występuje, jak już wystąpi (predkość powyżej 60km/h) to nie zawsze ma jednakową siłę, zdarza się tylko w czasie hamowania, zależność jest taka, że im większa prędkość tym mocniej, choć jak już napisałem na wstępie nie zawsze występuje,

jeżeli podczas hamowania jadę po niewielkim łuku bicie zazwyczaj się powiększa, kolejny aspekt jest taki:

bicie występuje jedynie podczas hamowania, jakbym to określił łagodnego, zwyczajnego, gdy na hebel naciśnie się na prawdę mocno to ustaje, przy bardzo delikatnym hamowaniu nie ma go również

sprawa następna jest taka, że jak dojeżdżam do świateł (zatrzymuję się do zera) i toczę się już tylko bardzo powoli trzymając leciutko wciśnity hamulec czasami mam wrażenie jakbym miał koła jajowate a nie okrągłe (nie jest to kwestią nawierzcni)

DIAGNOSTYKA

koła wyważone prawidłowo

brak jakichkolwiek luzów w zawieszeniu (sprawdzane było na szarpakach na stacji diagnostycznej)

mechanicy (rózni, dokładnie rzecz ujmując byłem u 3 niezależnych) mówią, że przyczyna raczej nie leży po stronie tarcz, ponieważ w przypadku zwichrowanych tarcz czułbym wibracje na pedale hamulca także (a ja dla przypomnienia powiem, że czuje tylko na kierownicy i to nie przy każdym hamowaniu (powiedzmy przy 80% hamowań), poza tym tarcze moje mają jakieś 3-4 kkm, podobnie jak klocki, poza tym nie przypominam sobie abym po ich mocnym rozgrzaniu wjechał w wodę

maglownioca i końcówki drążków też ok, wymieniane były na nowe na wiosnę tego roku, poza tym w układzie kierowniczym luzów innych nie stwierdzono (stacja diagnostyczna)

w związku z w/w sytuacją pytania moje są następujące:

1. Co to może być??
2. Jak stwierdzić na 100%, że tarcze są proste



z góry dzęki za odpowiedzi

psdr,

KUBA
_________________

RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje
Ostatnio zmieniony przez trzeci 27 Mar 2010, 15:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 25 Lip 2006, 13:27   

KUI3A napisał/a:
Jak stwierdzić na 100%, że tarcze są proste
czujnikiem zegarowym sprawdzasz bicie boczne tarczy
ale ja stawiam na rozwarstwione tuleje metalowo gumowe w wachaczu - zdarza sie ze na szarpaku nic ci nie wykaże - ale jak wyciągniesz dopiero wachac to widać
_________________
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 25 Lip 2006, 13:33   

Łokmen napisał/a:
ale ja stawiam na rozwarstwione tuleje metalowo gumowe w wachaczu - zdarza sie ze na szarpaku nic ci nie wykaże - ale jak wyciągniesz dopiero wachac to widać
widzisz łoki.. moje rozwarstwione tuleje dawały o sobie znac powyżej 60km/h. auto skakało po drodze i ciężko było wyczuć kiedy akuraty zacznie sobie w lewo lub prawo jechać. a jazda po łuku była wręcz z gatunku - sporty ekstremalne

na dodatek hamowanie było zawsze oki..
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
KUI3A 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kuba
Wiek: 42
Dołączył: 31 Maj 2004
Posty: 290
Skąd: WaWa
Wysłany: 26 Lip 2006, 12:19   

ja właśnie nie mam najmniejszego problemu z utrzymaniem auta na drodze, ze sposobu w jaki auto się prowadzi jestem bardzo zadowolony
_________________

RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje
 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 26 Lip 2006, 15:02   

tarcze z klockami na przod kosztuja 120 zl / kpl. kup zmien i powinien byc spokoj.
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
KUI3A 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kuba
Wiek: 42
Dołączył: 31 Maj 2004
Posty: 290
Skąd: WaWa
Wysłany: 26 Lip 2006, 22:54   

troche mi szkoda, ponieważ tarcze na jakich ja jeżdżę kosztowały 120 pln (ate powerdisc) ale za sztukę, a klocki ponad 170 pln (ebc greenstuff), takwięc chyba na rzaie pozostne przy swoich
_________________

RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje
 
 
 
zokko 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 40
Dołączył: 12 Cze 2006
Posty: 33
Skąd: WuWuA
Wysłany: 22 Lis 2006, 15:43   

proponuje zmienić cylinderki w w bębnach, mój mechanior-zakapior mówi że to na 80% to :) sam to mam, i likwiduję po wypłacie. jeśli to będzie to - nie omieszkam napisać :)
_________________
gdzie noge postawie na wyprawie tam sie bawie (;
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22 Lis 2006, 16:01   

zokko napisał/a:
proponuje zmienić cylinderki w bębnach


Tylko co mają tylne cylinderki do drżenia kierownicy.
Ja bym spróbował zamienić koła tylne z przednimi jak nie pomoże to przynajmniej z portfela nie ubędzie.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
marek_mb
[Usunięty]

Wysłany: 22 Lis 2006, 19:13   

Witam
Popieram Mariusza.B miałem podobnie, szukanie w zawiszeniu a okazało sie ze po wymianie opon przednich objawy ustapiły. I co ciekawe oponki były nowe :yes:
 
 
Kruku 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Paweł
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 281
Skąd: Gliwice
Wysłany: 22 Lis 2006, 19:34   

tez to mailem, jak kurna kupilm nowki tarcze ale zamienniki przejechalm 2 tysiaki i zaczelo tak wallic ze hej przy chamowaniu, moja rada kupic dobre jakosciowo tarcze czyli drogi :D i nic nie bedzie walilo

[ Dodano: Sro Lis 22, 2006 18:39 ]
klocki jesli masz nwe to zostaw one sie dotra, a to drzenei czuc na pedale chamulca. jak tak to sa bankowo tarcze. ja swoje nawet dawalem do tokarza mialem je now prosto z fabrycznego sklepu ale byl z tandetneego stopu sie pokrzywily.
 
 
 
suchy 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 54
Dołączył: 04 Wrz 2004
Posty: 61
Skąd: sieminowice sl
Wysłany: 22 Lis 2006, 22:20   

TARCZE
 
 
zokko 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 40
Dołączył: 12 Cze 2006
Posty: 33
Skąd: WuWuA
Wysłany: 23 Lis 2006, 11:14   

Cytat:
Tylko co mają tylne cylinderki do drżenia kierownicy.


chyba jednak troche mają, mi biło przeokrutnie, zapiekłem sobie ręczny i pojechałem do mechaniora na zbadanie sprawy.. wymeinił szczęki, coś tam poprawił przy cylinderkach czy tam tłoczkach tych w bębnach, i teraz jedyne bicie jakie pozostało to od tylnich kół :)

pozdrawiam
_________________
gdzie noge postawie na wyprawie tam sie bawie (;
 
 
 
KacpeRS
[Usunięty]

Wysłany: 23 Lis 2006, 20:44   

miałem podobny problem ponadto czułem to również na pedale dziwne, wymieniłem opny, tarcze z klockami, łożyska, przegób i dalej to samo po wymianie zacisków i tarcz na te z xr2i problem już nie ma
 
 
Samba
[Usunięty]

Wysłany: 27 Lis 2006, 09:15   według mnie powinieneś sprawdzić bębny z tyłu..::)

bo moze wcale nie masz hamulców z tyłu tylko z przodu ci łapie i ciezko jest i dlatego tak sie dzieje:0 mam tpo samo i zamierzam wymienić bębny:)
 
 
Marian010 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/55KM
Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 29
Skąd: Wędrynia
Wysłany: 28 Lis 2006, 10:15   moim zdaniem felfi

ja mam to samo takie same objawy! Identyczne i moim zdaniem winne są felgi!! wymieniłem tarcze klocki szczęki i nic sie nie zmieniło! po wizycie u wulkanizatora jak zmieniałem opony na zime (nowe) dowiedziałem sie że mam bardzo krzywe felgi! Wulkanizator wyważył mi je ale powiedział że to poprawi troche ale najlepiej jak kupie nowe felgi :( Cała przyczyna!!! Jestem pewien na 100% Pozdrawiam
_________________
Moja fiesta choć nie jest wspaniała ale ja i tak ją lubie :) ))
 
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 40
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 28 Lis 2006, 20:48   

po zmianie na tarcze z przodu xr bicie ustapilo -now etarcze lecz znow jest male ,i doszedlem do tego co jest poprostu przod nie wytrzymuje jesli mamy słaby tyl tzn mam słabe szczeki i bebny i tyl słabo hamuje -ale sytuacje sie zaniedługo opanuje :)
pzoro :)
_________________
mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji
 
 
 
remax
[Usunięty]

Wysłany: 5 Gru 2006, 19:29   

Mam identyczny problem , heh . Jutro zabiore sie na zamiane przednich kół z tylnymi , bo z przodu mam dwie rózne opony o całkiem innym biezniku , wiec moze to jest przyczyna , bynajmniej u mnie
 
 
Marcel
[Usunięty]

Wysłany: 5 Gru 2006, 20:12   

suchy napisał/a:
TARCZE


POPIERAM
No i powodzenia.
 
 
orionek
[Usunięty]

Wysłany: 8 Gru 2006, 14:43   

Nie koniecznie tarcze. Przerabiałem to u siebie, kupiłem tarcze klocki na przodek a na tył cylinderki i szczęki. przez 1kkm było dobrze później to samo i co sie okazało cylinderki sie tak zapiekły że wysuwa sie tylko lewy tłoczek i w efekcie mam ten sam problem co kolega - rozwiązany oczywiście :)

Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.